Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
Taleke

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 13 Jan 2018, 10:37  Onderwerp: Redomex
Heeft er iemand ervaring met het geneesmiddel Redomex? In heb een vernauwing in mijn nek. Het zou helpen bij zenuwpijn. Ik weet dat het een anti-depressiefmiddel is en ben bang om het in te nemen. Ik ben helemaal niet depressief en ben ook bang om verslaafd te geraken. De dokter zegt dat dit geneesmiddel minder erg is dan alle dagen Brufen nemen. 
sanne

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 13 Jan 2018, 11:09 
Brufen kan men maar een aantal dagen innemen, anders krijgt men ook nog serieuze maagproblemen, zoals maagbloeding enz.
Redomex is beter omdat dit langer kan en moet gegeven worden.  U hebt een vernauwing , geen ontsteking.
Brufen is een ontstekingsremmer.  Redomex werkt algemener, is geen ontstekingsremmer.
Het wordt ook gegeven bij een algemeen beeld van neerslachtigheid, zonder echt diep in een depressie te zitten.  Zo zijn er nog medicamenten die bij 'depressie' worden gegeven, maar in sommige gevallen ook omdat men slecht kan inslapen.  Er zijn medicamenten die soms voor meerdere klachten kunnen van nut zijn.

Je gaat zeker niet verslaafd geraken aan de redomex, en het helpt tegen specifieke pijnklachten zoals in uw case.  Ik zou het zeker verkiezen boven brufen.
Indien u twijfelt, 2de opinie vragen ? 
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.
forum

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 16 Jan 2018, 9:33 
@sanne, ik heb u een persoonlijk bericht gestuurd. Wil je zo vriendelijk zijn het even te lezen aub? Bedankt
mamacalypso

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 18 Jan 2018, 23:10 
Ik neem redomex al zeker 17 jaar,ook niet als antidepressiva.Ik neem s'avonds 3x25mg omdat ik anders bij de minste beweging in bed wakker werd van de pijn.Vorige huisdokter zei dat het tussen mijn oren zat.Van de nieuwe(ondertussen dik 17j)dit middel gekregen en ben er nog altijd héél blij mee. lieve groetjes,mamacalypso
mayi

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 04 Feb 2018, 22:25 
Redomex is inderdaad ook werkzaam bij depressie, enz... maar vooral: het werkt op het centraal zenuwstelsel en dàt is het grote verschil met de reguliere pijnstillers zoals we die kennen.  Die werken niet op die manier.
Redomex gaat  dus via het centrale zenuwstelsel het pijncentrum in de hersenen beïnvloeden.
Inderdaad: het moet opbouwend opgestart worden waarbij de dosis opgedreven wordt.  Dat gaat traag zodat je niet teveel hinder ondervindt van eventuele nevenwerkingen.
Taleke, ik zou zeggen: geef dit geneesmiddel een kans.
denlowie

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 05 Feb 2018, 10:23 
Heeft er iemand al de bijwerkingen gelezen van Redomex ???

Dit is zeker geen snoepje hoor !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
mayi

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 05 Feb 2018, 14:06 
Ik lees ALTIJD de bijsluiter van om het even welk geneesmiddel.  
Als het voorgeschreven wordt (wat trouwens moet) dan moet je het niet als snoepje bestempelen.
Als het nodig is, dan volg je de raad van de dokter.

Ga naar: