Linux Mint 18.3 Updatebeheer

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

17 jan 2018, 21:03

Ik installeerde vandaag op een laptop de nieuwste versie van Linux Mint 18.3 Xfce "Sylvia" 64 bit. An sich verliep dat vlotjes maar er is toch nog een vraagske.

In het Updatebeheer blijven er nog drie onuitgevoerde opties zichtbaar van niveau 4 (rode markering), te weten :
1) Linux Kernel Generic
2) Mesa
3) Ubuntu Drivers Common

Volledigheidshalve moet ik er nog bij vermelden dat ik na enkele jaren versie 17.3 gedraaid te hebben, overstapte naar 18.2. Maar met die laatste versie waren er problemen bij het uitloggen. Er bleef zogezegd steeds nog een programma openstaan, waardoor de computer het vertikte uit te schakelen.

Na opzoeking op Google, bleek de oorzaak te liggen in het vervangen van de kernel versie. Die (nieuwe) versie zou mogelijks de versie 4.10.0-38 geweest zijn. Een en ander werd al duidelijker toen ik merkte dat je er best aan deed om bij het upgraden naar 18.2 of 18.3, de oude kernel ongewijzigd te laten.

Is het dan aan te raden om die 3 opties hierboven vermeld, alsnog te installeren of laat ik die best onaangeroerd in 18.3 ?

Ik hoop dat ik mijn probleem voldoende duidelijk uitengezet heb, want technisch ben ik nu niet bepaald zo een crack hoor.  :oops: :oops:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

19 jun 2018, 03:20

... het probleem loste zichzelf op door de Xfce versie te vervangen door een Cinnamon 64 bit versie.
Dit ter info.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !