Bent U ook bij deze bank?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

19 jan 2018, 10:18

De voedselbank!

Vorig jaar hebben voor het eerst meer dan 157.000 mensen aangeklopt bij de Voedselbanken. Dat meldt de Belgische Federatie van Voedselbanken, die dit jaar haar dertigste verjaardag viert.

In 2017 werden 157.151 hulpbehoevenden geholpen, of 13.864 meer dan een jaar eerder (143.287). Op 5 jaar tijd is het aantal hulpbehoevenden met 30 procent gestegen, op 10 jaar tijd gaat het zelfs op 45 procent. Vorig jaar werd 16.488 ton voedsel ingezameld, tegenover 15.094 in 2016. In 2018 bestaan de Voedselbanken 30 jaar.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/voor- ... e=Facebook

Hoeveel statutaire ambtenaren zouden er aankloppen bij die voedselbanken en hoeveel mensen uit de privésector?
Hoeveel mensen zijn te fier om naar die voedselbanken te gaan en lijden liever honger?

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

19 jan 2018, 11:00

en daar is hij weer.
dejules  post iets en onmiddellijk haalt hij er de "statutaire ambtenaar bij"
Wanneer gaat hij eindelijk eens een andere plaat opzetten, want steeds hetzelfde deuntje begint nu toch echt te vervelen.
dejules

19 jan 2018, 11:13

flupke2 schreef:en daar is hij weer.
dejules  post iets en onmiddellijk haalt hij er de "statutaire ambtenaar bij"
Wanneer gaat hij eindelijk eens een andere plaat opzetten, want steeds hetzelfde deuntje begint nu toch echt te vervelen.
Wat niet weet niet deert. Geen slapende honden wakker maken, toch?

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

19 jan 2018, 11:26

Het is natuurlijk wel een pertinente opmerking van dejules.
Als zelfstandigen pech hebben met hun gezondheid, of wanneer ze op pensioen gaan, hebben ze het veel moeilijker dan de doorsnee ambtenaren.
Er zijn ook zelfstandigen die het rijkelijk hebben.
Maar die hebben dan ook hard gewerkt.
Wat van de meeste ambtenaren niet gezegd kan worden.
Ondank is 's werelds loon

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

19 jan 2018, 12:24

"Als zelfstandigen pech hebben met hun gezondheid, of wanneer ze op pensioen gaan, hebben ze het veel moeilijker dan de
doorsnee ambtenaren.

Er zijn ook zelfstandigen die het rijkelijk hebben.

Maar die hebben dan ook hard gewerkt.
"

Dat impliceert dus dat zelfstandigen die het moeilijk hebben of als ze op pensioen gaan, niet hard gewerkt hebben.
Ice

19 jan 2018, 12:38

dejules schreef:De voedselbank!

Vorig jaar hebben voor het eerst meer dan 157.000 mensen aangeklopt bij de Voedselbanken. Dat meldt de Belgische Federatie van Voedselbanken, die dit jaar haar dertigste verjaardag viert.

In 2017 werden 157.151 hulpbehoevenden geholpen, of 13.864 meer dan een jaar eerder (143.287). Op 5 jaar tijd is het aantal hulpbehoevenden met 30 procent gestegen, op 10 jaar tijd gaat het zelfs op 45 procent. Vorig jaar werd 16.488 ton voedsel ingezameld, tegenover 15.094 in 2016. In 2018 bestaan de Voedselbanken 30 jaar.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/voor- ... e=Facebook

Hoeveel statutaire ambtenaren zouden er aankloppen bij die voedselbanken en hoeveel mensen uit de privésector?
Hoeveel mensen zijn te fier om naar die voedselbanken te gaan en lijden liever honger?
Niet moeilijk hé...de kikker wordt langzaam gekookt in de pot zodat hij blijft stilzitten...het inkomen verminderen met kleine beetjes en allerlei pestregels met de meest onzinnige en belachelijke drogredenen en tegelijk de prijzen en belastingen omhoog jagen, basisbehoeften eerst - dat heet verarmingsstrategie.

Vooral ouderen, eenoudergezinnen zijn de dupe vooralsnog...wordt nog uitgebreid naar de middenklasse want de onderkant van de maatschappij is leeggemolken en er komen steeds meer illegalen en arme vluchtelingen bij die allen moeten onderhouden worden, net als de graaiende politiek en bedrijvenvriendjes.

Toppunt is dan nog dat de voedselbank/vzw de burger gaat aanspreken voor 'steun', dezelfde burger die via subsidies de vzw sponsort en zelf in de armoede gejaagd wordt door de misdadige roverheid die weigert te zorgen voor eigen bevolking.
Fazal

19 jan 2018, 12:45

Plus, dat de voedselbank dan nog door vrijwilligers wordt uitgebaat!

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

19 jan 2018, 13:08

Neen ik ben niet bij deze bank, mijn bank is een kleine bank, in mijn tuin.
Waar ik op zomerse dagen kan genieten van het vogelenkoor.
Mensen die het echt nodig hebben worden geholpen in ons landje, gelukkig maar.

Jaren geleden, in mijn jeugdjaren hadden de mensen het zeker zo moeilijk.
De lemen huisjes, zoals je die ziet in Bokrijk, zijn nog maar een halve eeuw uit het landschap verdwenen.

Mijn vader had 100 % stoflong van de mijn.
Maar ik heb hem nooit horen klagen.



De meeste klagers hebben geen nood, is nog steeds van toepassing.
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...
Ice

19 jan 2018, 13:42

Vorig jaar klopten 157.151 aan bij de Belgische Voedselbanken voor een gratis voedselpakket. Dat zijn er bijna 14.000 meer dan het jaar ervoor, meldt de Belgische Federatie van Voedselbanken,Op 5 jaar tijd is het aantal hulpbehoevenden met 30 procent gestegen, op 10 jaar tijd gaat het zelfs op 45 procent.
Dat zijn er dus alvast 157.151 die álle reden tot klagen hebben.  :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 jan 2018, 13:59

dejules schreef:Hoeveel statutaire ambtenaren zouden er aankloppen bij die voedselbanken en hoeveel mensen uit de privésector?
Het blijft druipen, die frustratie om de verkeerde keuzes uit het verleden. Jammer, julio, maar ik heb met jou geen medelijden. Jij had dat ook niet met mij toen je met je vier dagtaken wellicht het drievoud verdiende van wat ik op het eind van de maand ontving. Ieder zijn beurt, man. Ik ben nu de krekel. Jij was dat vroeger.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

19 jan 2018, 14:01

Ice schreef:
Vorig jaar klopten 157.151 aan bij de Belgische Voedselbanken voor een gratis voedselpakket. Dat zijn er bijna 14.000 meer dan het jaar ervoor, meldt de Belgische Federatie van Voedselbanken,Op 5 jaar tijd is het aantal hulpbehoevenden met 30 procent gestegen, op 10 jaar tijd gaat het zelfs op 45 procent.
Dat zijn er dus alvast 157.151 die álle reden tot klagen hebben.  :roll:
Hoeveel van die 157.000 zijn er profiteurs? Die effe met hun Mercedes tot achter de hoek komen rijden en dan hun voedselpakket komen opeisen? En die dan nog eisen durven te stellen want nog niet alles is goed genoeg?
Ice

19 jan 2018, 14:11

Prima Vera schreef:
Ice schreef:
Vorig jaar klopten 157.151 aan bij de Belgische Voedselbanken voor een gratis voedselpakket. Dat zijn er bijna 14.000 meer dan het jaar ervoor, meldt de Belgische Federatie van Voedselbanken,Op 5 jaar tijd is het aantal hulpbehoevenden met 30 procent gestegen, op 10 jaar tijd gaat het zelfs op 45 procent.
Dat zijn er dus alvast 157.151 die álle reden tot klagen hebben.  :roll:
Hoeveel van die 157.000 zijn er profiteurs? Die effe met hun Mercedes tot achter de hoek komen rijden en dan hun voedselpakket komen opeisen? En die dan nog eisen durven te stellen want nog niet alles is goed genoeg?
Ik heb hier bij de voedselbedeling nochtans nog geen enkele mercedes gezien, wel met de fiets, te voet of met een paar kinderen in een oud wrak van een auto....de audi's en mercedessen op de parking zijn van de bedelaars aan de ingang van de naastgelegen supermarkt...
Heb je trouwens al eens zulk een voedselpakket van kortbij gezien? Al ooit eens yoghurt of pudding bevroren gezien? Stoofvlees in blik? Je zou het je hond nog niet voederen...ik denk niet dat een profiteur daar in de rij gaat staan, die krijgen andere middelen van het ocmw, waar ze naartoe rijden in hun mercedes.....tenminste als je de juiste afkomst hebt, een autochtoon hoeft daar niet aan te komen, die moeten maar in de rij gaan staan.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

19 jan 2018, 14:14

Hier in ons gebouw zoo drie van die kerels die voedselpakketten zelfs thuis geleverd krijgen.
Te lui om te werken; alleen maar zuipen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

19 jan 2018, 14:31

Ice schreef:
Prima Vera schreef:
Ice schreef:
Vorig jaar klopten 157.151 aan bij de Belgische Voedselbanken voor een gratis voedselpakket. Dat zijn er bijna 14.000 meer dan het jaar ervoor, meldt de Belgische Federatie van Voedselbanken,Op 5 jaar tijd is het aantal hulpbehoevenden met 30 procent gestegen, op 10 jaar tijd gaat het zelfs op 45 procent.
Dat zijn er dus alvast 157.151 die álle reden tot klagen hebben.  :roll:
Hoeveel van die 157.000 zijn er profiteurs? Die effe met hun Mercedes tot achter de hoek komen rijden en dan hun voedselpakket komen opeisen? En die dan nog eisen durven te stellen want nog niet alles is goed genoeg?
Ik heb hier bij de voedselbedeling nochtans nog geen enkele mercedes gezien, wel met de fiets, te voet of met een paar kinderen in een oud wrak van een auto....de audi's en mercedessen op de parking zijn van de bedelaars aan de ingang van de naastgelegen supermarkt...
Heb je trouwens al eens zulk een voedselpakket van kortbij gezien? Al ooit eens yoghurt of pudding bevroren gezien? Stoofvlees in blik? Je zou het je hond nog niet voederen...ik denk niet dat een profiteur daar in de rij gaat staan, die krijgen andere middelen van het ocmw, waar ze naartoe rijden in hun mercedes.....tenminste als je de juiste afkomst hebt, een autochtoon hoeft daar niet aan te komen, die moeten maar in de rij gaan staan.
Het is nochtans wel bestaand hoor én het is gekend bij de voedselpakketbank.  Zij zelf hebben het al aangeklaagd dat men tegenwoordig niet meer alles wil aannemen en dan voornamelijk de 'arme' illegaal want niets is goed genoeg meer voor hen.
Gast

19 jan 2018, 14:48

Prima Vera schreef:....
Het is nochtans wel bestaand hoor én het is gekend bij de voedselpakketbank.  Zij zelf hebben het al aangeklaagd dat men tegenwoordig niet meer alles wil aannemen en dan voornamelijk de 'arme' illegaal want niets is goed genoeg meer voor hen.
Een stuk beschimmeld brood en een kommeke watersoep met een noedel erin , willen die zelfs niet meer. Schandalig !