Spierpijn/ontsteking in bovenarm

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

27 jan 2018, 09:54

Al heel veel weken had ik pijn in mijn linkse bovenarm, en in het begin was dat helemaal niet erg. Ik voelde het wel maar kon daar wel mee leven. Maar op een bepaalde dag kon ik mijn linkse arm niet meer onder mijn hoofdkussen leggen (zo slaap ik :-) )  Dus toch maar naar de dokter gestapt en die schreef mij 10 dagen Aceclofenac Teva 100mg voor. Als ik de bijsluiter van die pillen lees ... amai !!!  Vandaag is het de 10de dag en er is niets verbetering, integendeel deze nacht deed ook mijn rechter bovenarm veel pijn. Kan deze pijn uitsluitend veroorzaakt worden door bv nogal vele uren op de computer te werken (typen) ? Daar ik binnenkort op reis vertrek had ik uiteraard de juiste medicatie bij mij. 
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

27 jan 2018, 10:03

ik heb dit ook gehad verleden jaar.  Ben naar een fysiotherapeut geweest en kreeg een pikuur met cortisonen.  Ik moest 2 maanden later terug op controle, maar het was zo goed verbetert dat geen 2e spuit meer nodig was.  Ik moest het verder laten bezinken en afwachten.  Tot op heden is het ok, enkel nog een klein beetje last.  Ik kon mijn linkerarm ook bijna niet bewegen en onder mijn kussen leggen.  Ik ben naar wilrijk st Augustinus ziekenhuis geweest bij dokter Nathalie Adam.
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

27 jan 2018, 10:05

Als ik een ontsteking heb gebruik ik Brexine, maar enkel 8 dagen.  het is wel op doktersvoorschrift en het werkt traag maar het helpt (Proberen)
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

27 jan 2018, 10:26

Bedankt voor de info. Maandag heb ik terug afspraak bij mijn dokter en zal informeren over Brexine.
Nu is het zo dat mijn man ook pijn heeft, maar dan meer in schouders nek en armen. Hij heeft daar al langer last van en bij hem heeft de dokter al meerdere keren cortisone ingespoten (zeer vlug uitgewerkt) plus gaat hij momenteel naar een kinesist, maar zelfs dat helpt ook al niet. Het kan natuurlijk ook "den ouwe dag" zijn :-) 
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

27 jan 2018, 13:37

Heb twee jaar daar mee gesukkeld, twee jaar cortisone genomen begonnen met 32mg per dag  en geëindigd met 3 mg om de twee dagen en nu is er niks meer aan de hand.

Er zijn scans en fotos genomen en ook echo en er was niks te zijn op de foto's enkel dat mijn arm dik was en niet kon bewegen, en alles is weg.

Zelfs een reumatoloog wist niet wat het was, vreemd maar dank zij de cortisone(medrol) had ik dan ook geen last of pijn van en kon ik werken.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
Gast

27 jan 2018, 14:00

Sprietje lees dit artikel eens. Vermoedelijk heb je te maken met een frozen shoulder. 
De klachten verlopen in verschillende fasen waarbij pijn in de bovenarm behoort tot de eerste fase, dan volgt fase 2 en 3. 
Mijn echtgenote heeft dit 3 jaar gelden gehad, één spuit gehad en kine moeten volgen gedurende 6 weken.
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... t_id=14440

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

27 jan 2018, 14:15

Ook bedankt denlowie en Dicksy voor de info. Toch vervelend dat behandelingen zo verschillend zijn en ook dat sommige  behandelingen zo veel tijd nodig hebben. Geduld is een mooie gave ...
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

27 jan 2018, 14:51

 Al eens geprobeerd met Flexagile (3 x p/dag goed insmeren) en daarbij  Dafalgan 1 g (4 x p/dag), geeft het minste schadelijke bijwerkingen.
Opgepast met cortisone-inspuitingen, was er heel tevreden over met een goede pijnstilling en houd er nu als resultaat een peesscheur aan over. 

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

27 jan 2018, 16:12

Bedankt Janna. Ik zal de verschillende mogelijkheden met mijn dokter bespreken.
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

28 jan 2018, 14:42

Frozen shoulder of de ontsteking van de peesaanhechtingen in je schouder, volgens mij. Ik heb dat ook meegemaakt, het gaat inderdaad in fases, maar het kan bij iedereen verschillende gradaties hebben.
Zelf mag ik geen zware pijnstillers nemen, slecht voor de bloeddruk. Ik heb me dan courtisone laten inspuiten, das dan weer slecht voor de suiker, met weinig blijvend resultaat. De pijn bleef , vooral in bed lag ik er soms wakker van.
Aangezien ik die periode gestart ben met QI GONG, een Chinees bewegingstype, eenvoudiger dan TAI CHI,  gaf de Chinese leermeester me een aantal heel eenvoudige oefeningen om te doen, alle dagen en volhouden, maar heel mijn schouderprobleem is weg, na een drie tal maanden, ik moet enkel oppassen bij heffen van zwaar gewicht bv een koffer
Qi Gong is niet alleen goed voor je schouders , het verbetert je balans en soepelheid, iedereen kan het. Google het maar eens op YouTube, daar krijg je talloze voorbeelden.