Hoorapparaat

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

trish
Lid geworden op: 18 aug 2005, 17:42

27 jan 2018, 22:59

Zijn er leden die een hoorapparaat hebben van Audio Nova? Voldoen deze aan uw verwachtingen of misschien niet?
Graag uw reactie

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

28 jan 2018, 06:59

Trish, ik draag nu toch reeds meerdere jaren hoorapparaten van Audionova, en mijn ervaring is dat die alles wel degelijk versterken ...

Maar wat je gehoorsysteem (trommelvlies, hamer, stijgbeugel, enz.) niet meer kunnen verwerken, dat zal geen enkel hoorapparaat verbeteren.

Als je jouw audiogram bekijkt, dan kan dat hoorapparaat de frequenties die je nog kan horen, wel versterken zodat je die beter gaat horen, maar de frequenties die jouw gehoorsysteem niet meer kan verwerken, daar zal geen enkel apparaat daar verbetering in brengen.

Ik liet mij vorig jaar verleiden door een reclame van Laperre, die hadden nu een revolutionair apparaat, wel Trish, ik kon daar niet beter mee horen dan met dewelke ik nu heb van Audionova.

Mijn raad: ga bij iemand waar je je op jouw gemakt voelt, die naar je luistert en die je niet probeert te overdonderen met superlatieven zoals dat is "het van het", jij moet die hoorapparaten dragen, en jij bepaalt of de meerprijs voor een toestel met meerdere kanalen beter is.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

trish
Lid geworden op: 18 aug 2005, 17:42

28 jan 2018, 14:01

Danny, dank voor uw reactie.
Ik mag nu gedurende 4 weken gratis een audio-nova toestel gebruiken Ondanks ik enkel problemen heb met één oor promoten ze toch apparaten voor beide oren. Als ik het goede oor bedek hoor ik aan de andere kant wel "iets" maar kan geen zinnig woord herhalen van wat er gezegd wordt.
Daarom ook dat ik de vraag hier stelde omdat ik misschien toch ergens iets fout deed.
Toch goed over nadenken want is geen brood dat je koopt en het toch ongeveer €3000 kost.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

30 jan 2018, 08:10

Trish, dat uitproberen wordt bij iedere "verkoper" gedaan :wink:

Begrijp ik je goed, ben je niet langs een NKO arts voorbij geweest voordat je bij Audionova gegaan bent?

Indien jouw mutualiteit moet tussen komen, is dit wel een must.

Ik heb ook laten verstaan je niet te laten overdonderen door "verkopers" die je met zogezegde promoties, twee apparaten willen verkopen, heb jij er wel twee nodig?

Hebben ze een audiogram gemaakt?

Indien je 40dB of meer verlies hebt dan is het aanschaffen van hoortoestellen aangewezen, en is er ook een tussenkomst van de mutualiteit voorzien, indien je minder dan 40dB verlies hebt, dan is het jouw geldbeugel die er zal onder lijden, en ga jij niet zo veel beter kunnen horen.

En ten slotte Trish, indien jij zelf het gevoel hebt dat je voor die prijs geen voldoening hebt, dan ben je niet verplicht die toestellen te behouden, die proefperiode moeten ze je geven, en is dit geen verplichting tot aankoop van die toestellen, laat je niet overdonderen ook al bekijken ze je met een vies oog ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

mayi
Lid geworden op: 29 jul 2006, 18:49
Locatie: lokeren

04 feb 2018, 22:11

Danny, beetje opletten met wat je zegt.  Alles is gewoon afhankelijk van soort aandoening én dat kan wat meer zijn dan  slechthorendheid.  Er zijn heus wel vele aandoeningen aan het oor en het gehoor die kunnen verbeterd worden.
Ik heb een aandoening van de gehoorzenuw (binnenoor dus)
Heb jij al over een cross over toestel gehoord?
Dat toestel stuurt geluid door via je schedel (hersenen) van het goede oor naar je slechte  oor, waardoor je aan dat slechte oor terug hoort.  Daar is inderdaad een hogere prijs mee gemoeid. Is ook gesoffisticeerder en nog niet zo heel lang op de markt én ze verbeteren alsmaar.
Ik zou aanraden aan om het even wie die met het gehoor sukkelt: ga eerst naar een universitair ziekenhuis dienst ORL waar alle nodige onderzoeken gedaan worden én waar ook een audiologisch centrum aan verbonden is (met een merk van hoorapparaten) inderdaad.  Je kan niet alle merken hebben (dit is geen kledingstuk)
Zonder druk kan je daar apparaten uittesten die zij ook met PC-programma's (zo ver is het al geëvolueerd) aanpassen aan jouw gehoor als dat aangewezen wordt door NKO-arts
Dit is dé aangewezen weg naar een eventueel hoorapparaat toe.
Vraagt wat meer inzet van de patiënt, maar er is minder winstbejag en druk én het is hulp op de juiste manier.

Soplo
Lid geworden op: 10 mar 2018, 10:09
Locatie: Vlaams-Brabant

10 mar 2018, 10:12

Op Belgische websites geven ze geen prijzen vrij 
omdat ze schandalig duur zijn. 
Net over de grens, in nederland zijn ze 
veel goedkoper dan bij ons en 
durft men daardoor ook de prijzen on-line publiceren. 
Ik raad iedereen aan eens naar de websites 
hoorhetgoed.nl en oogvoororen.nl te kijken. 
Voorbeeldje : Voor beide oren : Oticon OPN 1 
in België bij Aurilis :  5190 Euro. !!!... 
in Nederland bij OogVooOren : 2990 Euro. 
in Nederland bij HoorHetGoed : 2938 Euro. (niet-oplaadbaar) 
- - - - - - - - - - -
Terugbetaling : Tarieven geldig vanaf 1/01/2018 
Jonger dan 18 jaar Maximale terugbetaling Niet geconventioneerd tarief 
Hoorapparaat aan één oor € 1.163,87 € 872,91
Hoorapparaat aan beide oren € 2.305,36 € 1.729,02
Ouder dan 18 jaar Maximale terugbetaling  Niet geconventioneerd tarief 
Hoorapparaat aan één oor € 671,52 € 492,47
Hoorapparaat aan beide oren € 1.329,22 € 974,56

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

12 mar 2018, 21:36

Soplo schreef:...
- - - - - - - - - - -
Terugbetaling : Tarieven geldig vanaf 1/01/2018 
...
Ouder dan 18 jaar  Maximale terugbetaling  Niet geconventioneerd tarief 
Hoorapparaat aan één oor  € 671,52  € 492,47
Hoorapparaat aan beide oren  € 1.329,22  € 974,56
Begrijp ik het dan goed dat : 
- men bij een geconventioneerde winkelketen van oorapparaten in België 354.66 € meer terug ontvangt (uw laatste lijn) dan in een Nederlandse winkelketen ?  (1329 - 974 = 354)

Verschil of noem het verlies dat men er graag bijneemt, rekening houdend met het prijskaartje. Dat in België dan weer 5190 - 2990 = 2.200 € meer bedraagt.

Of .. wie niet tegen de verplaatsingen (aankoop + afhaling + aanpassingen) op ziet, ... steekt 1.850 € op zak.  :?:   :?: 

Dirk 3
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:40
Locatie: Sint Niklaas

09 okt 2018, 01:48

Wat denken jullie van deze prijzen? 13$, Komen ze soms niet allemaal van China?
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... lNdleC&s=p

Raquel
Lid geworden op: 20 okt 2007, 12:12
Locatie: Grimbergen

12 okt 2018, 08:51

Ik heb reeds 4 jaar een hoortoestel van Widex,   maar ik ben niet helemaal tevreden erover want
de stem lijkt  vervormd  of heb ik lijk een echo, zodat ik telkens moet hervragen wat gezegd wordt.  Zeer vervelend.
Ben als dikwijls terug geweest maar het geeft niet wat ik wens.
Hebben nog personen ervaring met Widex ?  Het komt uit Denemarken.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

17 okt 2018, 04:45

Dirk 3 schreef:Wat denken jullie van deze prijzen? 13$, Komen ze soms niet allemaal van China?
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... lNdleC&s=p
Wel even uitkijken met dit aanbod en vooral wat betreft de hoeveelheid : meestal wordt je verplicht als particulier waanzinnig hoge hoeveelheden te kopen om de prijs te drukken.

Ik dacht dat je  beter eens naar Aliexpress keek, om een idee te hebben van individuele prijzen. Over de kwaiteit van die toestelletjes is er mij niks bekend.
Bvb. klik hier .
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 okt 2018, 11:53

Is dat wel verstandig een hoorapparaat online te kopen?
Ik dacht dat je naar een NKO moest vooraleer er beslist wordt of je er al dan niet een nodig hebt.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

17 okt 2018, 16:42

Helena van Troje schreef:Is dat wel verstandig een hoorapparaat online te kopen?
Ik dacht dat je naar een NKO moest vooraleer er beslist wordt of je er al dan niet een nodig hebt.
Als je thuis merkt dat jouw omgeving dubbel zoveel met jouw praat (omdat ze alles moeten herhalen :wink:) dan is het overbodig daarvoor een NKO te raadplegen, maar om tussenkomst van de mutualiteit te krijgen daar moet je dan wel bij die NKO voorbij.

Bovendien, aan die hoorapparaten worden toch allerhande instellingen aangepast door de audioloog, zelfs verschillende instellingen links/rechts (zoals bij mijn toestellen), zodat ik daar ook mijn bedenkingen heb met dat on line kopen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 okt 2018, 17:11

Bovendien, aan die hoorapparaten worden toch allerhande instellingen aangepast door de audioloog, zelfs verschillende instellingen links/rechts (zoals bij mijn toestellen), zodat ik daar ook mijn bedenkingen heb met dat on line kopen. 

Dat dacht ik toch ook.Mijn zus heeft maanden nodig gehad eer alles op punt stond en nog kan ze er geen weg mee...
Gelijk ik geen weg kan met die quotes. :oops:
Laatst gewijzigd door Helena van Troje op 20 dec 2018, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Erienne
Lid geworden op: 20 okt 2007, 11:55
Locatie: Grimbergen

20 dec 2018, 10:48

Ik heb ook een nieuw hoorapparaat  (Audio Nova is nu Lapperre) en
heb wel enkele problemen.
De stem van de spreker is niet net, ik heb telkens lijk een tweede maar
zachte stem die zowat alles herhaalt.  Daardoor versta ik niet altijd goed
de persoon die spreekt, vooral als het op een beetje afstand is.
De geluiden hoor ik wel goed (bv telefoon die belt, auto die passeert, enz.).
Ik ben naar Lapperre geweest en hij zegt dat ik geduld moet hebben
dat ik op de duur die tweede stem zal negeren.
In den beginne klonk mijn eigen stem ook wat mechanisch (het was niet
mijn stem) maar dat heeft bij kunnen verbeteren.
Ik hoop dat de rest ook in orde komt, want van een apparaat dat meer dan
4.000 € kost mag men toch verwachten dat het goed werkt.
Ik ben niet meer van de jongste (dik in de 80) en telkens naar Lapperre
moet gaan is vervelend.
Erienne