Vuilnis zakken in limburg

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

27 feb 2018, 14:08

ice schreef : " En wie nog steeds droomt dat de druppel op de hete plaat door onze inspanningen met sorteren en die zever ook maar iets uithaalt als niet elk land meedoet, die moet eens rondkijken in andere landen zoals egypte waar hun afval gewoon op straat en in zee gekieperd wordt, daar ligt het bezaaid met hopen plastiek: "

En vindt jij dat normaal, zou je deze toestanden misschien ook graag bij ons zien??

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

27 feb 2018, 14:22

tja
wat moet ik zeggen
10 miljoen inwoners tegen india misschien 1,324 miljard inwoners
te graaf om te vertellen

neen , hier in belgie gaat het enkel om idioterie , geld , en .....
wie was die zanger ook alweer : de wereld is om zeep ,............(niet om mee te wassen hé )
Ice

27 feb 2018, 14:33

flupke2 schreef:ice schreef : " En wie nog steeds droomt dat de druppel op de hete plaat door onze inspanningen met sorteren en die zever ook maar iets uithaalt als niet elk land meedoet, die moet eens rondkijken in andere landen zoals egypte waar hun afval gewoon op straat en in zee gekieperd wordt, daar ligt het bezaaid met hopen plastiek: "

En vindt jij dat normaal, zou je deze toestanden misschien ook graag bij ons zien??
Natuurlijk, waarom zou ik dat anders schrijven?  :roll: :roll: :roll: Man, man...het is toch moeilijk om een punt te maken zonder er tekeningen te moeten bijmaken... 8O

Voelt iemand zich geroepen om flupke uitleg te verschaffen zodat ie het vanzelfsprekende begrijpt?

Trouwens: die toestanden ZIJN er hier ook al, mee geïmporteerd, zal ik daar anders ook eens wat foto's van posten?!

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

27 feb 2018, 16:18

Als ge niet wilt betalen voor uw afval maak er dan geen of ga in Egypte wonen dan mag je het ook op straat gooien Man man uw eigen vuiligheid opruimen of laten opruimen tegen betaling is nog te veel gevraagd

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

27 feb 2018, 17:27

dafke schreef:Als ge niet wilt betalen voor uw afval maak er dan geen of ga in Egypte wonen dan mag je het ook op straat gooien Man man uw eigen vuiligheid opruimen of laten opruimen tegen betaling is nog te veel gevraagd
Dat is precies wat ik wilde zeggen.
Het is niet omdat er elders het vuil op straat ligt, dat wij dat dan ook maar moeten doen.

En er zijn ook bij ons plaatsen waar ze de openbare weg als stort beschouwen, daar heb ik géén foto's van ice voor nodig om het te weten.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

27 feb 2018, 18:18

dafke schreef:Als ge niet wilt betalen voor uw afval maak er dan geen of ga in Egypte wonen dan mag je het ook op straat gooien Man man uw eigen vuiligheid opruimen of laten opruimen tegen betaling is nog te veel gevraagd
daar gaat het niet over hé
en dan nog , dat is op de man spelen

zo kan ik der ook dingen bijsleuren die der niet van op toepassing zijn , en op de man gespeeld  is

gelieve niet op de man/vrouw te spelen
want dat is erger dan ........

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

27 feb 2018, 19:43

Het afvalprobleem in de zee oplossen , dat is nu eens een probleem voor de overheid.
Waarom zetten de ministers wereldwijd nu niet eens hun tanden in het verbieden van plastiek als verpakkingsmateriaal? Los het op !
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

27 feb 2018, 20:07

die zijn alleen maar bezig met zichzelf
Ice

27 feb 2018, 20:54

dafke schreef:Als ge niet wilt betalen voor uw afval maak er dan geen of ga in Egypte wonen dan mag je het ook op straat gooien Man man uw eigen vuiligheid opruimen of laten opruimen tegen betaling is nog te veel gevraagd
NIEMAND is ertegen om te betalen voor de vuilophaling en -verwerking, dat een DIENST aan de bevolking van de OVERHEID hoort te zijn en waarvoor reeds belasting betááld wordt, die ook nog eens jaarlijks stijgt!

Maar met dure, kleinere, dunnere zakken, die overigens steeds veelvuldiger worden per soort afval, betálen per gewícht van afval, betálen voor gescheiden en gesorteerd afval dat zélf nog weggebracht wordt en waar dan miljarden winst mee worden gemaakt door verkoop, is pure diefstal.

Egypte is, net als veel onderontwikkelde landen, een vuilnisbelt waar milieu niet telt terwijl wij ons blauw betalen voor elk stukje plastiek en afval...blijkbaar gaat het punt dat gemaakt werd, ook jou boven je petje.. :roll:

@miel: de belangen (corruptie) van politici in bedrijven verhindert het aanpakken van plastiek als verpakkingsmateriaal, er is teveel......géld mee gemoeid of wat dacht je? Zitpenningen, raden van bestuur, vriendjespolitiek etc....???? Dan telt het milieu opeens niet meer...met lez toch hetzelfde: als je maar betaalt, dan mag je naar hartelust vervuilen.
Maar geen nood, daarvoor betalen flupke en dafke graag nog meer belastingen.  :twisted:

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

27 feb 2018, 21:00

Betaald word het toch niets is gratis 
Ice

27 feb 2018, 21:35

dafke schreef:Betaald word het toch niets is gratis 
Afval is nooit gratis gewéést, een rechtvaardige bijdrage betalen als burger voor een dienstverlening van de overheid aan de bevolking is wat anders dan schaamteloos bestolen te worden voor extra winst voor de dieven: zowel de roverheid als hun afval-vriendjes.