Corrosie

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

RamonR
Lid geworden op: 08 nov 2011, 12:47
Locatie: eindhoven

31 jan 2018, 17:04

Mijn vriend in Suriname heeft een probleem : i.v.m de hoge vochtigheid van het klimaat is zijn MoederBoard ect. geoxideerd en moest een nieuwe Pc kopen. Nu heb ik hem aangeraden het inwendige van de Nw.Pc met silicone spray te bespuiten om een nw.vocht probleem te voor komen. Vraag : kan dat wel ???Of moet er iets anders gebeuren???

 Amonra
Ramon
Gast

31 jan 2018, 21:56

RamonR schreef:Mijn vriend in Suriname heeft een probleem : i.v.m de hoge vochtigheid van het klimaat is zijn MoederBoard ect. geoxideerd en moest een nieuwe Pc kopen. Nu heb ik hem aangeraden het inwendige van de Nw.Pc met silicone spray te bespuiten om een nw.vocht probleem te voor komen. Vraag : kan dat wel ???Of moet er iets anders gebeuren???

 Amonra
Silicone droogt niet.  Er bestaan speciaal voor dit doel lakken ( of vernissen ) die niet electrisch geleidend zijn.  Destijds werden bij Siemens in Oostkamp de printplaten voor de militaire apparatuur op die manier gelakt en nadien zelfs in een oven tot 70 graden verwarmt om te verharden. 

Eventjes google'n en je vindt al gauw dit http://www.d-d-s.nl/plasticspray.html

RamonR
Lid geworden op: 08 nov 2011, 12:47
Locatie: eindhoven

01 feb 2018, 10:37

Hartelijk dank .Ik heb het advies naar mijn vriend in Suriname gemaild.

 amonra
Ramon