Recordbank wordt Ing....

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

tuinhuis
Lid geworden op: 01 feb 2015, 09:24
Locatie: leuven

05 feb 2018, 07:34

Hallo,

Mijn moeder kreeg onlangs bericht dat Recordbank Ing wordt. Als ik alle info die zij ontving doorlees, dan heb ik de indruk dat de spaarrekening en de effectenrekening die zij nu bij Recordbank heeft, worden omgezet naar Ing account rekeningen. Die term account doet me vermoeden dat het om internetrekeningen gaat. Er zou nog bijkomend een nieuwe beleggersrekening worden aangemaakt waarop intresten van lopende kasbons zouden gestort worden.
Effectenrekening bij ing is niet gratis, integenstelling tot bij Record, en kost bijna 15 euro per jaar.

Bij Recordbank was een fysiek kantoor en kon ik, als volmachthebber, alle verrichtingen voor mijn moeder gaan doen maar ik (zelf klant bij Recordbank) had geweigerd om mijn moeder haar rekeningen te kunnen beheren via internet.
Ik vraag me nu wel af of, door de overgang naar ing, mijn moeder of ik haar verrichtingen nog in een ing kantoor met loketbediening zal kunnen doen. Naar welk kantoor de rekeningen zullen overgaan, weten we ook nog niet.
Heeft iemand positieve of negatieve ervaringen met Ing ? Worden de rekeninguittreksels voor klanten zonder internetbankieren tegen betaling opgestuurd net als bij de Recordbank ?

Ik heb al  zitten zoeken op internet maar zie nergens de mogelijkheid om via email info bij Ing op te vragen. Er staat enkel een telefoonnummer (o78 voornummer) Weet iemand of dat een betaalnummer is ?

Mijn zus had al voorgesteld om ons ma haar spaarrekening en effectenrekening bij Record te sluiten en voor een andere bank te opteren. Ik vermoed dat een effectenrekening met kasbons van Recordbank niet zomaar kan worden afgesloten en overgebracht naar een andere bank.

Kan iemand mijn vragen beantwoorden ?

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

05 feb 2018, 09:05

Ing account rekeningen = ING bankrekening.

Inlichtingen bij de KBC is kbc.be
Inlichtingen bij ING is ing.be

De banken sluiten hun kantoren. De meeste gebruikers doen PC - Banking. Eens moet men dat doen, anders wordt het kilometers rijden. 

De ING bank inlichtingen
https://www.ing.be/nl/retail/ 

ING: telefoon   32 2 464 60 01 of 02-464.60.01  

Via onze kantoren, u vindt het dichtstbijzijnde kantoor heel gemakkelijk online.  
Inlichtingen bij het dichtstbijzijnde kantoor                                                                             
  •  
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.