Veilige bankrekening

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

05 feb 2018, 09:45

Om een veilige bankrekening te hebben ( tegen hacking ) kan het nuttig zijn een eenvoudige bankrekening te openen bij een andere bank waar men per week een bedrag stort genoeg voor de uitgaven voor die week.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

05 feb 2018, 09:50

Begrijp het niet zo goed pastoor, hoe sluit je zo hacking uit ?
 

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

05 feb 2018, 10:40

Niet te veel films zien op TV !

Ken je iemand persoonlijk iemand die zijn bankrekening geplunderd is ???????????

Alle bankrekeningen zijn veilig in België !!
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

05 feb 2018, 10:48

denlowie schreef:Niet te veel films zien op TV !

Ken je iemand persoonlijk iemand die zijn bankrekening geplunderd is ???????????

Alle bankrekeningen zijn veilig in België !!
Ja natuurlijk datte! Precies of dat die rekening die je dan opent voor de dagelijkse uitgaven niet kan gehackt worden.  Dat mensen hun rekening gehackt wordt ligt zuiver aan henzelf doordat ze onzorgvuldig te werk gaan. De rest is allemaal dikke zever. En natuurlijk als ge zo'n paar paniekzaaiers hebt zoals pastoor is het hek helemaal van den dam. D'r zijn er altijd die die onzin geloven.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

05 feb 2018, 11:20

Ik daag iedereen uit om mij naam en toenaam te geven wie zijn bankrekening is geplunderd hier in Belgie bij een Belgische bank.

Ik vind het zo kinderachtig dat men met zulke verhaaltjes als volwassen mensen naar buiten komen.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

05 feb 2018, 11:32

Internet zoektermen: bankrekening gehackt
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

05 feb 2018, 14:59

pastoor schreef:Internet zoektermen: bankrekening gehackt
't Was te peinzen! Heb je er al eens aan gedacht dat er ook nog een echte wereld bestaat naast het internet?

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

05 feb 2018, 15:33

Ik ga elke dag op een bruine café en heb dit nog nooit gehoord, van steaming dit is wat anders maar dit is geen hacken van je rekening, en daarbij elke bank ga je vergoeden wanneer dit zou gebeuren zij zijn daarvoor verzekerd.

En geloof toch niet alles wat op het internet komt hé
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

05 feb 2018, 16:43

denlowie,

Ik heb heel mijn loopbaan in ITC gewerkt ( de grote computers, techniek en verkoop ). In de jaren 90 gebruikten we labtops met Windows voor het werk en thuis. Ik heb gewoon van mijn labtop ingelogd in de labtop van een collega, en kreeg het bureaublad van toen ( die andere collega weet dat niet ) en ik heb iets vernietigd op zijn pc. Hij heeft hetzelfde bij mij gedaan. 
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

05 feb 2018, 18:24

pastoor schreef:denlowie,

Ik heb heel mijn loopbaan in ITC gewerkt ( de grote computers, techniek en verkoop ). In de jaren 90 gebruikten we labtops met Windows voor het werk en thuis. Ik heb gewoon van mijn labtop ingelogd in de labtop van een collega, en kreeg het bureaublad van toen ( die andere collega weet dat niet ) en ik heb iets vernietigd op zijn pc. Hij heeft hetzelfde bij mij gedaan. 
Firewall installeren en alles beveiligen met paswoorden of vingerscan (of hoe je het ook noemt).
We zijn nu wel in 2018 en niet meer in de jaren 90.
En ik heb een laptop en geen labtop.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

05 feb 2018, 19:20

pastoor schreef:Internet zoektermen: bankrekening gehackt
:lol: :roll:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

05 feb 2018, 23:54

De firewall dateert van de jaren 80 ( Windows in 2003 ).
Men ontwikkelt nu zelflerende Firewalls ( AI ), maar Windows blijft op 2003.
* * * 
Duizenden Belgische bankrekeningen zijn gehackt in 2012.
27 okt. 2014 - The FBI reports 500 million hacked bank accounts & financial records in the last year alone. 
* * *
Microsoft zelf heeft geen enkel programma geschreven. 
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

06 feb 2018, 09:07

Duizenden  ???

Je bent toch wel geen gewone hoor !

Ik ga elke dag minstens 1 maal op café(bruine) en ik ken niemand die centen van zijn bank is gehaald !

Ook in mijn vriendenkring noch in mijn familie is er een geval bekend!

Ik vraag me af Pastoor waar jij die onheilspellende verhalen uithaalt, en wetende als dit zo zou zijn dat de bank je 100% je vergoed voor je schade !

En pastoor leer eens normaal te doen, niet alles van internet is juist zelfs nog geen 10% is juist !!

Ik kan je dit onmiddellijk bewijzen met een dood gewoon KLASSIEK recept op te zoeken, en een klassiek recept is altijd beschreven in de repertoire de cuisine van Escofier.

Minder dan 10% ga je het juiste recept weergeven als je zoekt op Google, en klassieke gerechten veranderen niet van samenstelling enkel van presentatie kan dit veranderen. !

Zelfde met arbeids reglementeringen zeer mee oppassen !!
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

06 feb 2018, 09:09

En niet te vergeten 't is 2018 en geen 2012 meer. 
Gast

06 feb 2018, 10:25

Ik ga elke dag minstens 1 maal op café(bruine) en ik ken niemand die centen van zijn bank is gehaald ! 
Ook in mijn vriendenkring noch in mijn familie is er een geval bekend! 
De Lotto is opgestart in Belgie in 1978 en elke zaterdag waren er winnaars. Nu zijn er ondertussen ook al op woensdag trekkingen met winnaars. 
Ik sluit mij ook niet op en heb een goed contact met familie en vrienden en bij hen is er ook geen enkel geval gekend of kennen zij iemand die al het groot lot gewonnen heeft, zelfs geen 5 met reservegetal. 
De Lotto stuurt dus elke week goednieuwsberichten de wereld in om mensen aan te zetten om te gokken en is er helemaal geen winnaar.  :roll:
Dit is net zo'n kromme redenering als die hierboven vermeld wordt.