2018 : België weeral laagste groeier Eurozone

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

07 feb 2018, 12:44

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... ne/9979991

De Belgische economie zou dit jaar groeien met 1,8 procent, tegenover 1,7 procent vorig jaar. Dat zegt de Europese Commissie in haar wintervooruitzichten. België scoort onder het gemiddelde van de eurozone, dat op 2,3 procent ligt.

En onze buurlanden?Bij onze buurlanden is Nederland de sterkste stijger. Daar wordt een economische groei verwacht van 2,9 procent. Duitsland, dé economische motor van Europa, zou 2,3 procent groeien. Dat is ook het gemiddelde van de eurozone. Voor Frankrijk wordt een groei van 2 procent verwacht.https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/02/07 ... -eurozone/

Met wat gaan de regeringspartijen naar de kiezer?
Ook onze schulden groeien het snelst!

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

07 feb 2018, 16:27

Is Luxemburg dan geen buurland ?
Met 3,9 doen we hier ruim de Hollandse EN Duitse broek af en misschien zouden de Belgische politici wat minder moeten lullen over jobs en wat meer cursus volgen over "hoe laat je de centen rollen" ...
Hier rollen de Duitse- , Franse- en Belgische Euro's heel vlot en niet omdat het veel bergaf gaat ...  8)

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

09 feb 2018, 14:44

Geduld Flashback, eenmaal de "rooi" terug in de regering zul je eens wat zien, maar of daarna nog sprake zal zijn van een "begroting" valt sterk te betwijfelen.

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

10 feb 2018, 16:52

Zolang we als Vlaanderen  onder  het belgische  juk moeten  leven  blijven we slaven  ! Zie  hieronder  het bewijs  !


Afbeelding
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
Gast

10 feb 2018, 18:50

telloorlekker schreef:Geduld Flashback, eenmaal de "rooi" terug in de regering zul je eens wat zien, maar of daarna nog sprake zal zijn van een "begroting" valt sterk te betwijfelen.
De blauwe en gele maken er nu bewust een puinhoop van die door niemand nadien nog hersteld kan worden , zelfs door geen enkele diep rode.  Tenzij dat er hier een kerel de scepter gaat zwaaien die alle zakkenvullende ambtenaren , sjoemelende politici en ander parasiterend addergebroed op water en brood zet , gaat het blijven bergaf gaan.  Vlamingen en Belgen  zijn corrupt , maken wetten die corruptie legaliseren , en straks zijn die nog corrupter dan de Bulgaren , Hongaren , zelfs de Congolezen.  .....
Gast

10 feb 2018, 23:59

sibarita schreef:Zolang we als Vlaanderen  onder  het belgische  juk moeten  leven  blijven we slaven  ! Zie  hieronder  het bewijs  !


Afbeelding

Vertel me eens eerlijk , hoe bepaal je het persoonlijk aandeel in het BBP van een ambtenaar of een politieker ? 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 feb 2018, 01:34

The Spirit of Flanders schreef:Vertel me eens eerlijk , hoe bepaal je het persoonlijk aandeel in het BBP van een ambtenaar of een politieker ? 
1. Ga naar school en leer.
2. Wanneer het gezin van mijn buur met 4 kinderen veel meer water per persoon gebruikt dan wij in ons gezin, dan hoef ik niet te weten wat het verbruik van elke individuele persoon is. Wanneer dezelfde geijkte meter gebruikt wordt, kan ik vergelijken.
Zolang de NBB dezelfde maatstaven hanteert voor de berekening van het bbp in onze drie gewesten, kun je zaken zoals het bbp per capita vergelijkbaar maken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

11 feb 2018, 10:16

Ge snapt weeral het cynisme niet achter mijn repliek , nietwaar.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 feb 2018, 11:34

Cynisme zou enkel van toepassing zijn als het ging over de hoogte van het bbp. Daarover gaat die posting niet. Sibarita toont hier dat er enorme verschillen zijn tussen de regio's. Dát is de essentie van de boodschap. Jouw 'cynisme' past hier dan ook als de spreekwoordelijke tang op het varken. Ik wil ter info nog meegeven dat Wallonië een regio is met procentueel méér ambtenaren dan Vlaanderen.

Een 'cynische opmerking' zou eventueel vooral gelden voor het veel linksere Wallonië dan voor Vlaanderen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

11 feb 2018, 11:47

Ach kom ,  wat is de meerwaarde van de prestaties van een ambtenaar of politieker in ons economisch systeem .... Als je het toch over de verhouding Vlaanderen - Wallonie wil hebben , hoeveel ambtenaren zijn Vlamingen , hoeveel Walen zijn er. Hoeveel politiekers kent Vlaanderen ( van minister , tot burgemeester en schepenen ) , en hoeveel zitten er in Wallonie te "consumeren". 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 feb 2018, 12:05

Allemaal naast de kwestie. Open er een topic over en dan zal ik je antwoorden.

Sibarita slaat de nagel op de kop.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

11 feb 2018, 12:14

The Spirit of Flanders schreef:Ach kom ,  wat is de meerwaarde van de prestaties van een ambtenaar of politieker in ons economisch systeem .... Als je het toch over de verhouding Vlaanderen - Wallonie wil hebben , hoeveel ambtenaren zijn Vlamingen , hoeveel Walen zijn er. Hoeveel politiekers kent Vlaanderen ( van minister , tot burgemeester en schepenen ) , en hoeveel zitten er in Wallonie te "consumeren". 
In de exportcijfers kom ik geen ambtenaren tegen.
Waarom worden ambtenaren opgenomen in het BBP en werklozen niet. Beiden zijn netto-ontvanger, een KOST!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 feb 2018, 12:34

Het mangelt je aan de basiskennis economie. Daarom schrijf je dat soort dingen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

11 feb 2018, 12:36

Wil. schreef:Het mangelt je aan de basiskennis economie. Daarom schrijf je dat soort dingen.
U als levenslang benoemde uit de leegloperij weet alles over economie, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 feb 2018, 12:38

Niet alles, maar voldoende om dat soort kemels niet neer te plempen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.