Probleem kaartlezer ?

Dit is de plaats voor vragen of problemen met de eID (elektronische identiteitskaart) of SIS-kaart; kaartlezer, enz.

lucske74
Lid geworden op: 17 apr 2009, 19:50
Locatie: Tienen

12 feb 2018, 15:46

Op de pc leest hij beide kaarten in als ik de eID vieuwer gebruik. Hier staat Vista op . Helaas wordt die niet ondersteund door "mypension" website. Omdat explorer 9.0 al te oud is . Dus modzilla er op geplaatst maar de Add-ons die je nodig hebt moet versie 56 zijn mijn versie is maar 52.
Dus dan maar de laptop gebruikt , daar staat Win 8.1 op . Daar alles geinstalleerd zoals de website het voorschrijft. Mijn kaart wordt ingelezen , die van mijn echtgenote niet ??
Mijn kaart is van 2015 die van echtgenote 2013 , ligt het daar soms aan ?

lucske74
Lid geworden op: 17 apr 2009, 19:50
Locatie: Tienen

12 feb 2018, 21:54

Ik gebruik op de laptop Internet Explorer als browser (11.0)
Wat me wel opvalt , tijdens de instalatie van de software voor het gebruik van de kaartlezer deed hij wel de test goed met mijn kaart . hij vroeg toen de pincode en dit klopte allemaal.
Nu laat ik hem terug de test doen zoals jij me vraagt en dan zegt hij dat de pincode fout is ?
Doe ik de test langs de eid vieuwer voor de pincode , dan is de test goed.
Gebruik ik nu de eID vieuwer met mijn kaart dan leest hij direkt de gegevens in.
Doe ik dat met de kaart van mijn echtgenote , dan blijft hij lezen maar er gebeurt niets het lampje op de reader
blijft constant flikkeren.

Het rare is dat hij op de PC met Vista en Internet explorer 9.0 het wel werkt met de eID vieuwer voor beide kaarten.
Helaas kan ik er niks mee op de website mypension (browser out date) Met modzilla werkt het ook niet want ik kan de versie 57 of 58 niet instaleren op Vista (alleen versie 52) maar daar is geen add-ons voor.

Ik heb ook al contakt opgenomen met eid belgium maar nog geen antwoord op gekregen.

lucske74
Lid geworden op: 17 apr 2009, 19:50
Locatie: Tienen

13 feb 2018, 14:10

Ik heb dat gedaan zoals je het aangeeft en ook zoals de site het aangeeft,
Als ik dan de pincode ingeef , geeft hij een fout aan voor het valideren van de pincode
Fout 0x8010001F .
Maar als ik de eID vieuwer start en ik steek dan de kaart in en de gegevens komen er dan op te staan
van mijn identiteit en ik doe dan de test via ( test eid belgium) en ik geef de pincode terug in , dan krijg ik de melding dat de test is geslaagd ??

Dus de kaartlezer werkt niet naar behoren of de laptop kan er niet mee overweg ? systeem dat niet goed werkt?
heb er geen idee van, dus ik zal me verder maar behelpen met de tokens die ik ook nog heb om online te geraken voor mypension of voor mijn belastingen in te vullen.

Maar de kaart van mijn echtgenote die leest hij niet in ?? Dus heb er totaal geen idee wat er misloopt, nu kan ik wel een log printen van hoe de kaartlezer werkt , daar kan ik eventueel foto van pakken en hier weergeven.
Zowel van mijn kaart die dat werkt en die van de echtgenote die niet werkt. Misschien dat je uit de verschillen kan opmaken wat er misloopt ?

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

13 feb 2018, 14:14

[quote="lucske74"
Als ik dan de pincode ingeef , geeft hij een fout aan voor het valideren van de pincode
Fout 0x8010001F .
[/quote]

Dat is slechts een gedeelte vd melding? Kan je geen schermafdruk plaatsen of de correcte melding weergeven?

Wordt hier vermeld als:
https://msdn.microsoft.com/en-us/librar ... s.85).aspx
Afbeelding

Welk merk kaartlezer is in gebruik? Heb je er meer dan eentje?
Via Apparaatbeheer het stuurprogr. vd kaart al laten bijwerken?

Problemen met dergelijke kaarten oplossen?
https://docs.microsoft.com/en-us/previo ... 7(v=ws.10)

Mogelijk heb je ooit de code gewijzigd en is de oude niet volledig verwijderd?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

lucske74
Lid geworden op: 17 apr 2009, 19:50
Locatie: Tienen

13 feb 2018, 17:56

Alvast bedankt voor het meedenken, al val je van de ene verbazing in de andere .
Ik heb het nogmaals geprobeerd met mijn kaart , en heb de test gedaan en test is geslaagd en de eID vieuwer
laat ook zien wat erop mijn kaart staat.

zie foto :
Afbeelding

Heb dan mijn kaart er eens terug uit gehaald en terug in gestoken , terug test eens gedaan , ok terug geslaagd.
Maar wat blijkt dat de eID vieuwer nu niet werkt of niets laat zien zoals in het eerste geval.

Afbeelding

Ik werk met de Card reader ACR38U
Ik zal het straks nog eens proberen om terug aan die foutmelding te komen.
Die van helpdesk hebben me gevraagd om het eens te proberen met een 3de kaart , maar heb er direkt geen bij de hand , zal wachten tot één van de kids eens langskomt.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

14 feb 2018, 09:37

Een onnozele truuk die nogal eens werkt: wrijf de chip (gouden blokje) op de kaart van je vrouw eens goe af met een handdoek.

lucske74
Lid geworden op: 17 apr 2009, 19:50
Locatie: Tienen

18 feb 2018, 11:43

Heb nu een 3de eID kaart gebruikt (dochter) die wordt wel uitgelezen, dus mijn en de dochter werkt wel , die van de echtgenote niet.
Heb ook in systeembeheer naar apparaat status gekeken van de ACR38 , en daar de optie automatisch detekteren , het blijft
hetzelfde.

2 kaarten worden gelezen de andere niet.
Dus misschien toch een defekt aan de kaart ??
          a propos ik heb de kaart ook proper  gemaakt , dus daar ligt het ook niet aan.
Zal horen wat die van de helpdesk eID zeggen ervan .

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

18 feb 2018, 11:58

De driver voor ACR38 is hetzelfde waarschijnlijk?


Afbeelding

Mogelijk krijg je een oplossing aangeboden.

Heeft zij haar id-krt elders wel al kunnen gebruiken, gemeente bijv.?

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

lucske74
Lid geworden op: 17 apr 2009, 19:50
Locatie: Tienen

04 apr 2018, 13:02

Heb vandaag een nieuwe card reader gekocht en nu werkt alles normaal.
Dus de ID van mijn echtgenote wordt nu wel gelezen. Dus lag het aan de oude kaartlezer.
Alvast iedereen bedankt voor het meedenken.