I PHONE IS GEBLOKKEERD

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

12 feb 2018, 16:41

Beste allemaal, ik heb een Apple I Phone gekregen van een vriend en er is iets verkeerd gelopen bij de overname. Ik ben bij Telenet een nieuwe Simkaart gaan halen en heb die in het toestel gestopt , dan heb ik de Sim code ingegeven en als antwoord gekregen dat de code fout was. Dus nogmaals ingegeven en terug fout. Daarop veronderstelde ik dat hij misschien de PUK code vroeg en die heb ik dan ingegeven waarop het toestel blokkeerde. Sedertdien krijg ik alleen nog de tekst " I Phone is geblokkeerd , verbind met i Tunes" en de mogelijkheid om een noodnummer te bellen. Hoe krijg ik dit terug aan de praat. Ik ben in de Apple store geweest en daar hebben ze me op een redelijk arrogante manier wandelen gestuurd.
Weet er hier iemand raad?
De zon is gratis voor iedereen
Gast

12 feb 2018, 17:02

Die verwijzing naar ITunes: 

Heb hetzelfde voorgehad met een tablet Apple die ook blokkeerde nadat ik hem had ingesteld. Had deze gekregen van de zoon. Geen harde reset, niks hielp.
Heb toen ITunes moeten downloaden op mijn pc en tablet moeten aansluiten via het USB-kabeltje om de tablet te herstellen naar fabrieksinstellingen.
Ik heb daarom een zeer sterk vermoeden dat dit hier bij U hetzelfde gaat zijn voor Uw IPhone.

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

12 feb 2018, 17:08

ga ermee naar een telenetverdeler :wink:
die mensen zullen hem wel ontgrendelen.
medion akoya P32010 (MD34140) AMD RYZEN
DDR4 - 8GB ram 1TB harde schijf +256 SSD
telenet fiber . bitdefender plus ( EDGE )

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

12 feb 2018, 17:18

hoshinkido schreef:ga ermee naar een telenetverdeler :wink:
die mensen zullen hem wel ontgrendelen.
Telenet heeft me doorgestuurd naar de Apple store en daar hebben ze me redelijk arrogant beleefd de deur gewezen, dus daar ga ik al zeker nooit meer terug naartoe.
De zon is gratis voor iedereen

Eli_
Lid geworden op: 14 dec 2014, 00:38

12 feb 2018, 17:56

Als u de toegangscode voor een iPhone, iPad of iPod touch bent vergeten of als het apparaat is geblokkeerd
https://support.apple.com/nl-be/HT204306

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

12 feb 2018, 18:47

Dicksy schreef:Die verwijzing naar ITunes: 

Heb hetzelfde voorgehad met een tablet Apple die ook blokkeerde nadat ik hem had ingesteld. Had deze gekregen van de zoon. Geen harde reset, niks hielp.
Heb toen ITunes moeten downloaden op mijn pc en tablet moeten aansluiten via het USB-kabeltje om de tablet te herstellen naar fabrieksinstellingen.
Ik heb daarom een zeer sterk vermoeden dat dit hier bij U hetzelfde gaat zijn voor Uw IPhone.
Ik heb het aangesloten en blijkbaar herkend hij direct de vorige eigenaar maar vraagt om te reageren op de i Phone en daar kan ik niets in doen. Zou het kunnen dat het is omdat de SIM kaart van de vorige eigenaar er niet in zit want ik durf er de mijne niet insteken omdat die al eens geblokkeerd geweest is met wissel met mijn oud toestelletje.
De zon is gratis voor iedereen

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

12 feb 2018, 19:23

Idefix schreef:
Dicksy schreef:Die verwijzing naar ITunes: 

Heb hetzelfde voorgehad met een tablet Apple die ook blokkeerde nadat ik hem had ingesteld. Had deze gekregen van de zoon. Geen harde reset, niks hielp.
Heb toen ITunes moeten downloaden op mijn pc en tablet moeten aansluiten via het USB-kabeltje om de tablet te herstellen naar fabrieksinstellingen.
Ik heb daarom een zeer sterk vermoeden dat dit hier bij U hetzelfde gaat zijn voor Uw IPhone.
Ik heb het aangesloten en blijkbaar herkend hij direct de vorige eigenaar maar vraagt om te reageren op de i Phone en daar kan ik niets in doen. Zou het kunnen dat het is omdat de SIM kaart van de vorige eigenaar er niet in zit want ik durf er de mijne niet insteken omdat die al eens geblokkeerd geweest is met wissel met mijn oud toestelletje.
Hier de oplossing: 

U zegt zelf,
Gekregen van vriend,
Kan je dan eens geen contact opnemen met uw vriend
Of is die soms van den aardbol verdwenen.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

12 feb 2018, 19:29

benq schreef:
Idefix schreef:
Dicksy schreef:Die verwijzing naar ITunes: 

Heb hetzelfde voorgehad met een tablet Apple die ook blokkeerde nadat ik hem had ingesteld. Had deze gekregen van de zoon. Geen harde reset, niks hielp.
Heb toen ITunes moeten downloaden op mijn pc en tablet moeten aansluiten via het USB-kabeltje om de tablet te herstellen naar fabrieksinstellingen.
Ik heb daarom een zeer sterk vermoeden dat dit hier bij U hetzelfde gaat zijn voor Uw IPhone.
Ik heb het aangesloten en blijkbaar herkend hij direct de vorige eigenaar maar vraagt om te reageren op de i Phone en daar kan ik niets in doen. Zou het kunnen dat het is omdat de SIM kaart van de vorige eigenaar er niet in zit want ik durf er de mijne niet insteken omdat die al eens geblokkeerd geweest is met wissel met mijn oud toestelletje.
Hier de oplossing: 

U zegt zelf,
Gekregen van vriend,
Kan je dan eens geen contact opnemen met uw vriend
Of is die soms van den aardbol verdwenen.
Grapjas.......... :lol: :lol: :lol:Ik kan het ook eens aan een Marokkaantje uit de buurt vragen. :lol:
Blijkbaar gaan we inderdaad eens moeten samenkomen want ik vermoed dat hij de gegevens zal hebben die nodig zijn om dit toestel af te sluiten . Blijkbaar is dat laatste ook niet gebeurd want als ik via I tunes contact maak krijg ik nog steeds zijn naam op het scherm.
De zon is gratis voor iedereen
Gast

12 feb 2018, 19:38

Ik heb het aangesloten en blijkbaar herkend hij direct de vorige eigenaar maar vraagt om te reageren op de i Phone en daar kan ik niets in doen. Zou het kunnen dat het is omdat de SIM kaart van de vorige eigenaar er niet in zit want ik durf er de mijne niet insteken omdat die al eens geblokkeerd geweest is met wissel met mijn oud toestelletje.
Zou kunnen maar ik betwijfel het.
Als hij je Iphone herkent zou je normaal dit moeten zien:

Afbeelding

https://support.apple.com/en-us/ht201412

Ik zeg er wel bij dat ik dit gebruik hebt voor mijn ( gekregen ) Apple Ipad. Zelf heb ik geen Apple Iphone.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

13 feb 2018, 10:47

Ondertussen heb ik wel meer informatie doordat ik i Tunes ingeladen heb. Het is mogelijk om het toestel volledig leeg te maken en terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Daarmee is natuurlijk alles wat er op staat en de instellingen verloren maar dat is juist de bedoeling. Dit gaat echter niet zonder Sim-kaart en vermits de mijne niet overeenstemt met de naam van de vorige eigenaar ga ik niet het risico nemen om mijn Sim kaart te blokkeren. Ik ga dus mijn vriend (die wel niet naast de deur woont en druk bezet is) opzoeken en we gaan dat daar samen proberen op te lossen.
Ik had gehoopt dat er een gemakkelijker manier was maar dat was dus ijdele hoop.
Ik dank iedereen die me op de goede weg gezet heeft en dit mag dus afgesloten worden. :D
De zon is gratis voor iedereen