levensverzekering

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

flupke 13
Lid geworden op: 23 sep 2011, 14:58
Locatie: boezinge

13 feb 2018, 10:58

ik heb destijds een lening met bijhorende levensverzekering  aangegaan bij het vlaams woning , nu is mijn vraag : krijg ik op het einde van deze lening ( einde dit jaar ) , deze levensverzekering uitbetaald ? zoals andere levensverzekeringen bij einde contract of is dit anders ?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

13 feb 2018, 11:13

Natuurlijk niet.
Deze levensverzekering dekte de lening gedurende de looptijd.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

13 feb 2018, 12:36

flupke 13 schreef:ik heb destijds een lening met bijhorende levensverzekering  aangegaan bij het vlaams woning , nu is mijn vraag : krijg ik op het einde van deze lening ( einde dit jaar ) , deze levensverzekering uitbetaald ? zoals andere levensverzekeringen bij einde contract of is dit anders ?
De levensverzekering die je in dit geval aanging was er om de lening af te betalen indien je tijdens de looptijd van de verzekering zou overlijden; Het is dus geen "normale" levensverzekering waarbij er een bepaalde som uitbetaald wordt  bij overlijden van de verzekerde of op het einde van de looptijd.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

13 feb 2018, 12:58

flupke2 schreef:
flupke 13 schreef:ik heb destijds een lening met bijhorende levensverzekering  aangegaan bij het vlaams woning , nu is mijn vraag : krijg ik op het einde van deze lening ( einde dit jaar ) , deze levensverzekering uitbetaald ? zoals andere levensverzekeringen bij einde contract of is dit anders ?
De levensverzekering die je in dit geval aanging was er om de lening af te betalen indien je tijdens de looptijd van de verzekering zou overlijden; Het is dus geen "normale" levensverzekering waarbij er een bepaalde som uitbetaald wordt  bij overlijden van de verzekerde of op het einde van de looptijd.
Inderdaad, lening afbetaalt wil zeggen verzekering afgelopen. Niet meer of minder. 

Eli_
Lid geworden op: 14 dec 2014, 00:38

13 feb 2018, 13:34

flupke 13 schreef:ik heb destijds een lening met bijhorende levensverzekering  aangegaan bij het vlaams woning
Schuldsaldoverzekering bedoel je.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

13 feb 2018, 13:43

ik heb dergelijks indertijd ook gedaan gehad
na verloop van tijd is der mij gevraagd of die verder mocht lopen , of dat ze afgerekend moest worden
ik heb ze laten verder lopen , betaal der nu nog een 90 tal € per jaar hetgeen ik dan ook mag aftrekken van de belastingen
dat uitbetaald worden kon ook , maar k'weet niet meer vanbuiten hoeveel dat dan ging zijn (zou dat moeten nakijken dan ) maar dat was nu niet een bedrag om over naar huis te schrijven hoor , dacht iets van indertijd een 50.000 Bfrank

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 feb 2018, 19:26

Indertijd ook zo geleend. lening afbetaald, verzekering gedaan.
Ook dat geld voor de verzekering was voorgeschoten door het Vlaams Woningfonds.
Toen is er bij ons heel duidelijk gezegd dat we dat niet gingen terug krijgen....