Problemen

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

14 feb 2018, 15:43

Beste,
Met zweet en tranen heb ik een kleine website online gekregen. Echter hij werkt niet zoals off line. Als ik via de startpagina (index.html) een andere pagina aanklik werkt het niet. Ga ik via een andere pagina naar de bewuste pagina dan werkt het wel. Dit is als hij online staat. Probeer ik het via offline werkt alles wel.
Wat doe ik verkeerd?
Alle hulp is meer dan welkom.
Met vriendelijke groeten
Marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

14 feb 2018, 17:13

Beste marann,

Staan je linken niet naar je  eigen pc/laptop of vroegere website gelinkt?

Geef anders de url van je website, eventueel in privé bericht.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

14 feb 2018, 23:05

Beste marann,

Op de index pagina staat de link "Klanten.html" met een hoofdletter en het bestand zelf heet "klanten.html" met een kleine letter.

Verander "Klanten.html" in de link op je index pagina  naar "klanten.html"

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

15 feb 2018, 09:15

@ coderunner,

Hartelijk dank voor de hulp. Nog een vraagje: als ik naar de website wil moet ik het adres in de adresbalk van de browser ingeven, als ik dit via de zoekmachine Google doe werkt het niet.
Hoe kan ik dit verhelpen?
Met vriendelijke groeten
Marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

15 feb 2018, 13:26

Beste marann,

Waarom zou je je url ingeven in de zoekbalk van Google of is het de bedoeling dat je website wordt getoond in de zoekresultaten van Google?

Indien je het laatste bedoelt dan moet je je website laten indexeren door de Googlebot (zoekmachine)
bv. hier of zelf zoeken op het internet naar "website in zoekmachine aanmelden" Neem dat wel de gratis aanmeldingen ...

En dan is het wachten tot de bot langs komt  om je website op te nemen  in de zoekresultaten...

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

15 feb 2018, 21:20

Dank je wel coderunner voor uw duidelijke uitleg.
Nu merk ik ook dat de fotos met extentie jpg veranderen in JPG. Telkens ik deze verander in kleine letters springen die over naar hoofdletters. Wat nu weer?
mvg marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

15 feb 2018, 22:37

Beste marann,
 
A work around ...
Wanneer dit bij het fotobestand is, dan plaats je de hoofdletters in je code.
Gebeurt dit in de code, dan hernoem je het fotobestand.
Want beide moeten identiek zijn.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.