Journalistiek of toogpraat?

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

16 feb 2018, 10:43

Ongelofelijk hoe sommige media toch uit de bocht kunnen gaan.
Bij de vreselijke gebeurtenissen in de school in Parkland / Florida deze week, titelt MSN news:

"Extreemrechtse nationalist, racist, vrouwen -en jodenhater: shooter school Florida is weer een schoon geval ...

(Merk op dat de vuilspuiter van dienst er niet eens in slaagt het koppelteken achter vrouwen op de juiste plaats te zetten.)

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld ... ar-BBJcyP0

Is dat nu een titel een nieuwsbericht waardig, of is dit ordinaire toogpraat?
Ik vraag me af of dit getolereerd zou worden, was de schutter een islamiet geweest!
Ondank is 's werelds loon

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

23 feb 2018, 13:52

maior domus schreef:Ongelofelijk hoe sommige media toch uit de bocht kunnen gaan.

Ik vraag me af of dit getolereerd zou worden, was de schutter een islamiet geweest!
Ben je wel zo zeker dat ie dat niét is ?

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

23 feb 2018, 15:45

maior domus schreef:Ongelofelijk hoe sommige media toch uit de bocht kunnen gaan.
Bij de vreselijke gebeurtenissen in de school in Parkland / Florida deze week, titelt MSN news:

"Extreemrechtse nationalist, racist, vrouwen -en jodenhater: shooter school Florida is weer een schoon geval ...

(Merk op dat de vuilspuiter van dienst er niet eens in slaagt het koppelteken achter vrouwen op de juiste plaats te zetten.)

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld ... ar-BBJcyP0

Is dat nu een titel een nieuwsbericht waardig, of is dit ordinaire toogpraat?
Ik vraag me af of dit getolereerd zou worden, was de schutter een islamiet geweest!
Wel, kletsmajoor, toevallig of niet schijnt het allemaal te kloppen, niks toogpraat dus. Dat het een bleekscheet is die niet in jouw straatje past komt allicht zeer ongelegen. Je kunt er altijd eens de statistieken van de mass shootings bijhalen.
https://www.globalresearch.ca/non-musli ... ca/5333619
Next!

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

24 feb 2018, 06:54

MichelN schreef: Wel, kletsmajoor, toevallig of niet schijnt het allemaal te kloppen, niks toogpraat dus. Dat het een bleekscheet is die niet in jouw straatje past komt allicht zeer ongelegen.
He linkse zuurpruim, ik heb het over de laag bij de grondse en vooringenomen stijl van berichtgeving van MSN, niet of de inhoud al dan niet klopt.
Dit is geen berichtgeving meer, maar beïnvloeding!

Draai de rollen eens om en stel dat er als titel stond:
"Extremistische islamiet, racist, vrouwen -en jodenhater: shooter school Florida is weer een schoon geval …"
Wat zou er dan gebeuren denk je?????
De halve wereld zou weer in brand staan.
Ondank is 's werelds loon

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

24 feb 2018, 18:32

maior domus schreef:ik heb het over de laag bij de grondse en vooringenomen stijl van berichtgeving van MSN, niet of de inhoud al dan niet klopt.
En daarom dat het topic geplaatst is onder "media" en niet onder nieuws of politiek.
Ondank is 's werelds loon

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 feb 2018, 11:02

""ik heb het over de laag bij de grondse en vooringenomen stijl van berichtgeving van MSN,"

??MSN is een internetportaal he - daar komen allerlei berichten uit allerlei hoeken en kanten bij elkaar.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

01 mar 2018, 00:38

frits1955 schreef:""ik heb het over de laag bij de grondse en vooringenomen stijl van berichtgeving van MSN,"

??MSN is een internetportaal he - daar komen allerlei berichten uit allerlei hoeken en kanten bij elkaar.
U hebt gelijk Frits; weeral iets bijgeleerd.
Van wie komt dan, bij nader inzien, de verguisde titel?
Ere wie ere toekomt, de vuilspuiter van dienst had toch de moed er zijn naam bij te zetten.
(Of wellicht is hij er trots op?) Mick Van Loon van “Newsmonkey”.
Even Googelen leert ons dat Mick voormalig hoofdredacteur is van … jawel: poco-rioolkrant HLN.
En Wikipedia vertelt: “Newsmonkey is een Belgische Nederlands- en Franstalige sociale nieuwswebsite voor 18 tot 34-jarigen die sterk inzet op native advertising.”
Zo weten we dan ook weeral dat we de “verslaggeving” van Newsmonkey beter met een zak zout nemen.
Even terzijde: Ik heb al gemerkt dat er bij “gevoelige” nieuwsberichten op HLN soms geen auteur vermeld wordt, dan vermelden ze lafweg “de redactie”.
Ik denk dat ik niet wil weten wat er daar allemaal bijeen zit op die redactie.
Maar ik denk wel dat ik het ongeveer weet.
Ondank is 's werelds loon

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

01 mar 2018, 14:25

maior domus schreef:
frits1955 schreef:""ik heb het over de laag bij de grondse en vooringenomen stijl van berichtgeving van MSN,"

??MSN is een internetportaal he - daar komen allerlei berichten uit allerlei hoeken en kanten bij elkaar.
U hebt gelijk Frits; weeral iets bijgeleerd.
Van wie komt dan, bij nader inzien, de verguisde titel?
Ere wie ere toekomt, de vuilspuiter van dienst had toch de moed er zijn naam bij te zetten.
(Of wellicht is hij er trots op?) Mick Van Loon van “Newsmonkey”.
Even Googelen leert ons dat Mick voormalig hoofdredacteur is van … jawel: poco-rioolkrant HLN.
En Wikipedia vertelt: “Newsmonkey is een Belgische Nederlands- en Franstalige sociale nieuwswebsite voor 18 tot 34-jarigen die sterk inzet op native advertising.”
Zo weten we dan ook weeral dat we de “verslaggeving” van Newsmonkey beter met een zak zout nemen.
Even terzijde: Ik heb al gemerkt dat er bij “gevoelige” nieuwsberichten op HLN soms geen auteur vermeld wordt, dan vermelden ze lafweg “de redactie”.
Ik denk dat ik niet wil weten wat er daar allemaal bijeen zit op die redactie.
Maar ik denk wel dat ik het ongeveer weet.

Tja, maior domus, tegen welk medium is het Vlaams nationalistische Vlaanderen op dit ogenblik niet ?

https://www.apache.be/2015/03/11/de-sta ... -ramkoers/
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

01 mar 2018, 14:42

Vrijzinnige schreef:Tja, maior domus, tegen welk medium is het Vlaams nationalistische Vlaanderen op dit ogenblik niet ?
Daarom dat je met een drie jaar oud bericht op de proppen komt? Hèhè, we hebben weer een nieuwe hoofdvogel afgeschoten. Heeft kameraad Frits je bij de laatste PVDA-ledenvergadering aangestoken?

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

05 mar 2018, 15:00

MichelN schreef:
Vrijzinnige schreef:Tja, maior domus, tegen welk medium is het Vlaams nationalistische Vlaanderen op dit ogenblik niet ?
Daarom dat je met een drie jaar oud bericht op de proppen komt? Hèhè, we hebben weer een nieuwe hoofdvogel afgeschoten. Heeft kameraad Frits je bij de laatste PVDA-ledenvergadering aangestoken?
Maar het blijven wel FEITEN Michel !
En...het stoort je schijnbaar heel erg dat deze in herinnering worden gebracht. :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

05 mar 2018, 15:45

Vrijzinnige schreef:
MichelN schreef:
Vrijzinnige schreef:Tja, maior domus, tegen welk medium is het Vlaams nationalistische Vlaanderen op dit ogenblik niet ?
Daarom dat je met een drie jaar oud bericht op de proppen komt? Hèhè, we hebben weer een nieuwe hoofdvogel afgeschoten. Heeft kameraad Frits je bij de laatste PVDA-ledenvergadering aangestoken?
Maar het blijven wel FEITEN Michel !
En...het stoort je schijnbaar heel erg dat deze in herinnering worden gebracht. :lol:
Welke feiten, behalve een reeks insinuaties van een redacteur van DM, Tom Cochez? Als ik aan een stadsloket sta wil ik geen politieke activist voor mijn neus en van Abu Jaja koop ik zeker geen eieren. Straks ga je nog verkondigen dat de Soir de meest Vlaamslievende Franstalige krant is.
Maar vertel eens, loop jij Frits wel eens tegen het lijf op het PVDA partijbureau?

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

05 mar 2018, 17:30

""Maar vertel eens, loop jij Frits wel eens tegen het lijf op het PVDA partijbureau?"

Wij spreken steevast stiekem af onder het portret van De Grote Roerganger :lol:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

05 mar 2018, 17:43

Ach, De Wever en de media ...een bloemlezing:

- "Die krant en die journalisten publiceren ongeveer alles, als het maar tegen N-VA is" (over De Standaard).
- "Er is wel degelijk een probleem met Le Soir. Dat is een zeer haatdragende krant die haar ware gelaat af en toe laat
zien. Ik wil geen interviews meer geven aan die krant. Ik wil er niks meer mee te maken hebben."
- "Neem Luc Van der Kelen (HLN.be). Die man kan je met de beste wil van de wereld toch geen journalist meer noemen? Dat is een politiek activist pur sang."
- Wat die man van De Morgen zegt is degoutant (Yves Desmet).
- ATV vindt het normaal dat deze debatten (verkiezingsdebatten) geleid worden door een moderator die er een sport van maakt om de N-VA te viseren en te schofferen."
- "Stijn Tormans (Knack) is een anti-N-VA-propagandist die zich vermomt als journalist."
- "Ver voorbij de laster", over  Apache.
- Over De afspraak: "Ik reageer zelden of nooit op redactionele keuzes, maar in deze kan ik
het niet laten: de bewuste framing is gewoon om te kotsen? Hoe kan je nu toch zo dom/onbekwaam/degoutant/laaghartig zijn? Vul zelf maar in wat past. Op De Afspraak hoeft u mij alleszins niet meteen te verwachten."


Ten aanzien van Apache liggen De Wever & co wel plat op hun buik na hun ingestelde rechtszaken wegens vermeende "laster" - de rechtbank heeft Apache volledig in het gelijk gesteld..

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

06 mar 2018, 02:21

frits1955 schreef:Ach, De Wever en de media ...een bloemlezing:
...
Ik vind dat forse uitspraken van De Wever tegenover de media.
Moet kunnen.
Thumb up.
De soixantehuitards van de media zijn nu eenmaal allergisch aan populaire politici.
Ze worden steevast laatdunkend "populisten" genoemd.
En op een leugen meer of minder komt het dan niet meer aan.
Ook Trump heeft de media doorzien.
Daarom dat ze hem te pas en te onpas door de mangel halen.
Ondank is 's werelds loon

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

06 mar 2018, 12:04

maior domus schreef:
frits1955 schreef:Ach, De Wever en de media ...een bloemlezing:
...
Ik vind dat forse uitspraken van De Wever tegenover de media.
Moet kunnen.

Thumb up.
De soixantehuitards van de media zijn nu eenmaal allergisch aan populaire politici.
Ze worden steevast laatdunkend "populisten" genoemd.
En op een leugen meer of minder komt het dan niet meer aan.
Ook Trump heeft de media doorzien.
Daarom dat ze hem te pas en te onpas door de mangel halen.
Daar ben ik volledig mee akkoord maior, maar....dat moet wel in twee richtingen werken met woord en wederwoord, zodat de lezers, lees de burgers, de winnaars zijn. Dat is ook de opdracht van de media, maar als De Wever de beschuldigingen van de media niet kan weerleggen volgt er een politiek ja, neen spelletje  zonder inhoud, hij wil niet meer spreken met de media, tot zelfs rechtszaken !
En daar gaat hij zwaar in de fout.
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen