Journalistiek of toogpraat?

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

02 apr 2018, 12:46

""Beschadiging van Homans??"

Warm - heel warm. Operatie beschadiging is al een tijdje bezig - Homans kwam tekort, is een paar keer flagrant onderuit gegaan en algemeen wordt haar te weinig daadkracht aangewreven. Het feit dat Annick de Ridder op de 2de plaats staat bij de gemeenteraadsverkiezingen, net na De Wever, is toch duidelijk.
Andere bedoeling van het lekken vanuit de NVA  is uiteraard om het geliefkoosde( en dankbare) doelwit - Meeuws - nog eens een oplawaai te geven.
Uiteraard is het verder  jammerlijk dat dit soort gossip - die toch ook erg pijnlijk moet zijn voor de directe omgeving van Meeuws en Homans - opgevoerd moet worden in een verder zeer degelijk blad als Knack.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

02 apr 2018, 13:33

Homans te weinig daadkracht ?  Ok , mensen , hallo ,  daar kan  creatief 'journaille' ook nog wat op  vinden,  hoe zou dat kunnen komen dat ze zogenaamd te soft is ? Uit welke slimme geest is die bevinding ontsproten ?

Ik heb me , toen  deze  affaire  breeduit uitgesmeerd in inkt , voor  al wie het lezen wou,  per abonnement of niet , ook wel afgevraagd hoe pijnlijk dat wel niet moest zijn voor familie van Meeuws en Homans .
Op gedrukt papier voor gans Vlaanderen te moeten lezen dat de man scheefpoepte  is dubbel erg , zelfs indien men het in nabije kring  al wist en het blijkbaar 'common knowledge' was  binnen de ' out and inner circles.'
Voor Homans ook allesbehalve aangenaam nog maar eens na enkele  jaren de boel naar boven gespit  te weten .

Knack , in al zijn intellectualiteit  heeft echter toch besloten om de privé van beide mensen als smakelijk hapje op de borden van lezend Vlaanderen te gooien,  al denk ik dat  Antwerpenaar  ook wel  zal weten wat hij moet doen in het kieskotje , zonder de wetenschap in hun achterhoofd dat de Meeuws het een aantal jaren gedaan heeft met Homans .

Dat Homans als lijstduwer fungeert is omdat ze Minister is en geen rol zal spelen bij eventueel nieuw bestuur van Antwerpen .  Afwachten  waar ze volgend jaar staat op de lijst .

 Meeuws, het 'dankbare doelwit'  is in al zijn 'onschuld  zelf begonnen met  boemerangs , richting NV.A te gooien , zonder te beseffen dat die de eigenschap hebben om  altijd terug te keren . Wanneer men dan verzuimd rekening te houden met  zijn eigen straatje en het vuil voor eigen deurtje dan  is het op zijn minst 'onverstandig' te noemen ( om het vriendelijk te benoemen)  dat hij daar geen rekening mee hield en gewoon zijn bek niet  in zijn pluimen hield.. al was het maar om zijn partij niet te beschadigen. 

Misschien houdt Antwerpenaar toch best rekening met de  inhoudelijke kwaliteit van de grijze maturiteit van Meeuws voor ze hun stad in zulke handen overgeven om hen te besturen ?!
Groen is waarschijnlijk nog altijd aan het zuchten van opluchting dat hun (Samen)spel gestopt na de  'weetjes' van enkele weken geleden.
Die staan allemaal op het  eigen conto van Meeuws zelf en daar heeft NV.A niks mee te maken .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Gast

02 apr 2018, 14:45

Warm - heel warm. Operatie beschadiging is al een tijdje bezig - Homans kwam tekort, is een paar keer flagrant onderuit gegaan en algemeen wordt haar te weinig daadkracht aangewreven. Het feit dat Annick de Ridder op de 2de plaats staat bij de gemeenteraadsverkiezingen, net na De Wever, is toch duidelijk. 
Rare tactiek van beschadiging.  :roll: Ik denk nu persoonlijk wel dat BDW er zijn hand niet voor omdraait om iemand af te serveren als die niet meer in zijn plaatje past maar:
- De lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen werd reeds op 06.02.2018 bekend gemaakt. Homans kende dus haar plaats al in februari en kon dus zelf haar conclusie trekken of ze al dan niet werd afgeserveerd. Waarom Homans dan nog beschadigen met het blootleggen van haar relatie met Meeuws?  Iets wat iedereen al wist, inside en bij media. Rare redenering, niet. Waar zit de logica.  :!:
- Het artikel van Pauli verschijnt op 29.03 in Knack
Zelfde redenering. Homans beschadigen misschien tegen de verkiezingen van 2019 dan? Veel te vroeg geschoten zou ik dan denken door die “ hooggeplaatste bron bij de NV-A. “ 

Tweedracht zaaien bij de NV-A top door te zinspelen op een mol ( hooggeplaatste bron ) in hun hoogste rangen. Een andere verklaring kan ik er niet voor vinden en de bedoeling van Pauli is te doorzichtig voor mij. 

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

03 apr 2018, 17:29

""Knack heeft het niveau bereikt van een boulevardblad, en daar ga ik rekening mee houden in de toekomst. Dat betekent niet zoveel als geen interviews meer geven, maar een boulevardblad moet je behandelen als een boulevardblad en niet als een ernstig politiek magazine. "


De Wever kan het weten! :lol:


Afbeelding
Gast

03 apr 2018, 18:18

""Knack heeft het niveau bereikt van een boulevardblad, en daar ga ik rekening mee houden in de toekomst. Dat betekent niet zoveel als geen interviews meer geven, maar een boulevardblad moet je behandelen als een boulevardblad en niet als een ernstig politiek magazine. 
Denk niet dat hij gezegd heeft dat hij geen interviews meer zal geven aan Knack maar dat hij zijn niveau zal aanpassen ( m.a.w. verlagen ) aan dat van Knack en dat niveau ligt gelijk aan dat van een boulevard blad.  :lol:
In Story, Dag Allemaal enz..... moet hij ook niet afkomen met serieuze politieke kwesties want dan haken hun lezers af en dat zullen die pulpblaadjes ook niet appreciëren.  

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

27 jul 2018, 10:44

https://www.hln.be/regio/antwerpen/fiet ... ~af706464/

In het krantenbericht:
"De politie heeft twee allochtone jongens van 13 jaar en twee familieleden van 18 jaar gearresteerd."

Oei oei, allochtone jongens.
Mag dat wel vermeld worden?
Is dit geen kluifje voor het antiracismecentrum van pater Leman?
Speelt verslaggever Patrick Lefelon niet met zijn job?

Merk op dat er niet kan gereageerd worden bij dit krantenbericht.
maar dergelijke censuur zijn we al gewoon bij poco-rioolkrant HLN.
Ondank is 's werelds loon

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

27 jul 2018, 20:39

maior domus schreef:In het krantenbericht:
"De politie heeft twee allochtone jongens van 13 jaar en twee familieleden van 18 jaar gearresteerd."
Oei oei, allochtone jongens.
Mag dat wel vermeld worden?
Is dit geen kluifje voor het antiracismecentrum van pater Leman?
Speelt verslaggever Patrick Lefelon niet met zijn job?

Merk op dat er niet kan gereageerd worden bij dit krantenbericht.
maar dergelijke censuur zijn we al gewoon bij poco-rioolkrant HLN.
Het zou wel eens kunnen dat de redactie op voorhand kan inschatten welke reacties er gaan volgen uit een bepaalde hoek. Als jij dat censuur wilt noemen, mij niet gelaten. Het is trouwens je reinste onzin want op talloze berichten in de krant van vandaag kun je ook niet reageren. Probeer je geluk eens bij 't Pallieterke of op de site van de Blokkers, die smachten naar jouw epistels kan ik me zo voorstellen.
Besef je nu zelf de domheid van je opmerking, er stond immers al in het artikel vermeld dat het om allochtonen ging.
Nu moet de kletsmajoor mij toch eens uitleggen hoe een krant tegelijkertijd "poco" en "rioolkrant" kan zijn.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

28 jul 2018, 06:53

MichelN schreef: Het zou wel eens kunnen dat de redactie op voorhand kan inschatten welke reacties er gaan volgen uit een bepaalde hoek. Als jij dat censuur wilt noemen, mij niet gelaten. Het is trouwens je reinste onzin want op talloze berichten in de krant van vandaag kun je ook niet reageren. Probeer je geluk eens bij 't Pallieterke of op de site van de Blokkers, die smachten naar jouw epistels kan ik me zo voorstellen.
Besef je nu zelf de domheid van je opmerking, er stond immers al in het artikel vermeld dat het om allochtonen ging.
Nu moet de kletsmajoor mij toch eens uitleggen hoe een krant tegelijkertijd "poco" en "rioolkrant" kan zijn.
Hé MichelN, linkse azijnzeikerd, ben je daar weer met je idioterieën?
:lol:

"Het zou wel eens kunnen dat de redactie op voorhand kan inschatten welke reacties er gaan volgen uit een bepaalde hoek. Als jij dat censuur wilt noemen, mij niet gelaten."

Ja, daar houden ze zich mee bezig, met dat in te schatten.
En dan IS dat inderdaad censuur, preventieve censuur zelfs.
Daar zal jij wel helemaal achter staan?
Ondank is 's werelds loon
Fazal

28 jul 2018, 09:57

maior domus schreef:https://www.hln.be/regio/antwerpen/fiet ... ~af706464/

In het krantenbericht:
"De politie heeft twee allochtone jongens van 13 jaar en twee familieleden van 18 jaar gearresteerd."
Hun advocate is al met hun verdediging bezig.
Het zou geen 'zinloos' geweld geweest zijn volgens haar!???
Wat dan wel???  :roll:

Maar goed, dat heeft niks met Media te maken.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

30 jul 2018, 15:51

maior domus schreef:
MichelN schreef: Het zou wel eens kunnen dat de redactie op voorhand kan inschatten welke reacties er gaan volgen uit een bepaalde hoek. Als jij dat censuur wilt noemen, mij niet gelaten. Het is trouwens je reinste onzin want op talloze berichten in de krant van vandaag kun je ook niet reageren. Probeer je geluk eens bij 't Pallieterke of op de site van de Blokkers, die smachten naar jouw epistels kan ik me zo voorstellen.
Besef je nu zelf de domheid van je opmerking, er stond immers al in het artikel vermeld dat het om allochtonen ging.
Nu moet de kletsmajoor mij toch eens uitleggen hoe een krant tegelijkertijd "poco" en "rioolkrant" kan zijn.
Hé MichelN, linkse azijnzeikerd, ben je daar weer met je idioterieën?
:lol:
Grappig toch, waag het niet met "argumenten" - dat leg ik straks wel uit - aan de hand van feiten een Vlomsche troglodiet tegen te spreken want dan ben je een "linkse azijnzeikerd". Ach ja, het zegt natuurlijk wel wat over het IQ van de doorsnee Blokkers.

¨
"Het zou wel eens kunnen dat de redactie op voorhand kan inschatten welke reacties er gaan volgen uit een bepaalde hoek. Als jij dat censuur wilt noemen, mij niet gelaten."

Ja, daar houden ze zich mee bezig, met dat in te schatten.
En dan IS dat inderdaad censuur, preventieve censuur zelfs.
Daar zal jij wel helemaal achter staan?
Ik heb je net in mijn vorig bericht al proberen uit te leggen dat  je NIET op ieder bericht kunt reageren, blijkbaar is dat rocket science voor de gemiddelde Blokker met een verstandelijke beperking. Ik heb je ook voorgesteld om je ongetwijfeld boeiende epistels bij de geëigende kanalen van het extremistische bloed & bodem-rapalje te ventileren, misschien kom je er dan ook wel eens achter dat de online en papieren redactie twee totaal verschillende zaken zijn.
Vandaag heb je geluk want je kan je hartje ophalen onder het artikel over Mawda. Dan zal het ineens geen censuur meer zijn, nietwaar, kletsmajoor?

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

30 jul 2018, 23:13

MichelN schreef:Ach ja, het zegt natuurlijk wel wat over het IQ van de doorsnee Blokkers.
Kijk nu, die opmerking.
O zo typisch voor de linkiewinkies.
Die voelen zich intellectueel verheven boven rechts en kijken neer op de man in de straat met zijn zogezegde onderbuikgevoelens.
En ze zijn te dom om te beseffen dat ze daarmee de man in de straat steeds verder in de armen van uiterst rechts drijven.
Goed zo linkiewinkies.
:lol:
Ondank is 's werelds loon

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

31 jul 2018, 09:32

Als we de schoolresultaten van onze nieuwe Belgen zien. Zal de gemiddelde IQ van de partijtjes die er van leven ook niet hoog zijn. :lol:
Fazal

17 sep 2018, 14:52

De hilariteit van het nieuws. Goed kijken!
En de wind waartegen hij voorwaarts schijnt te vechten, komt van achter hem!  :D

https://www.gva.be/cnt/dmf20180915_0374 ... ig-voorbij

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

02 okt 2018, 10:28

Een rioolgazet weer op haar best.
Enkele dagen voor de verkiezingen nog eens goed met modder gooien naar uitgerekend het Vlaams Belang:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/15 ... ~afeab7c7/

"Het Vlaams Belang is er weer niet in geslaagd om verkiezingskandidaten met nazisympathieën van zijn lijsten te weren. Wij vonden er vijftien terug - alleen nog maar kijkend naar wat er publiekelijk op Facebook verschijnt."

Zet toch die ploat af!
Hebben "WIJ" ook al eens de islam-partij onder de loep gelegd?
Of de extreem linksen?
Nee natuurlijk niet.
Want "WIJ" van de redactie, zijn afgezakt tot een verzuurd poco gazetje met selectieve verontwaardigingen.
En zeggen dat HLN vroeger een gerespecteerde conservatief-liberale krant was.

And so what, nazisympathieën.
Tot nader order zijn de gedachten vrij.

Op 14 oktober stem ik voor het Vlaams Belang.
Punt uit.
Ondank is 's werelds loon

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

02 okt 2018, 15:22

maior domus schreef:And so what, nazisympathieën.
Tot nader order zijn de gedachten vrij.
Op 14 oktober stem ik voor het Vlaams Belang.
Punt uit.
Doe maar jong, geen hond ligt wakker van jouw nazisympathieën, hooguit een meewarige glimlach. Wie ooit getwijfeld heeft aan de ware aard van de Blokkers weet intussen wel beter, het is uitschot en het blijft uitschot, ondanks de verwoede en vergeefse pogingen om salonfähig over te komen.