Gaspedaal Kangoo

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (exacte) wetenschappen en techniek.

mayi
Lid geworden op: 29 jul 2006, 18:49
Locatie: lokeren

19 feb 2018, 11:53

Hebben onze nieuwe Renault Kangoo (automaat) sinds 4 maand.
Wat me vooral opvalt én irriteert én moeite kost is dat je het gaspedaal héél ver moet induwen (bijna tot het eind)
Groot verschil met de vorige Kangoo in elk geval.  Ook groot verschil met de rempedaal die dan weer heel snel reageert.
Volgens garage kan hieraan niets gedaan worden (electronisch geregeld)
Ik zou vooral willen weten of andere gebruikers, van deze nieuwe uitvoering van de kangoo, dit ook ervaren???

Strijkertje
Lid geworden op: 11 apr 2004, 13:09
Locatie: BelgenLand

19 feb 2018, 12:57

mayi, ik zou eens een e-mail sturen naar een andere Renault garage,eens zien wat deze ervan zeggen,of eens bellen  :wink:
Stille waters hebben diepe gronden !

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

19 feb 2018, 13:09

Mayi,
zo te lezen is het een automaat, als ik het goed voorheb heeft de Peugeot 307 ook dit probleem soms voorgehad en dat kwam door een storing dus diende men hem opnieuw uit te lezen (computer)
Het euvel kan ook voorkomen door de luchtmassa sensor ,maar bij het uitlezen ziet men welke storing hij heeft.
Is er bij uw wagen een snelheidsbegrenzer?
Is het een Kangoo Z.E?
Als uw snelheidsbegrenzer is ingesteld en u wil verhogen van snelheid moet u ook snel en zo diep mogelijk het gaspedaal indrukken ( voorbij het "zware "punt ), maar geloof niet dat dit het probleem zal zijn u zal in die 4 maanden het rijden met een snelheidsbegrenzer wel onder de knie hebben.
Denk dat het eerder een storing is.
Als het opgelost geraakt laat ons hier op het forum eens weten. Dank u.
Gast

19 feb 2018, 17:54

wardje schreef:Mayi,
zo te lezen is het een automaat, als ik het goed voorheb heeft de Peugeot 307 ook dit probleem soms voorgehad en dat kwam door een storing dus diende men hem opnieuw uit te lezen (computer)
Het euvel kan ook voorkomen door de luchtmassa sensor ,maar bij het uitlezen ziet men welke storing hij heeft.
Is er bij uw wagen een snelheidsbegrenzer?
Is het een Kangoo Z.E?
Alleszins geen ZE :D Ik rijd met een Kangoo ZE ( volelectrisch dus ) , en "gas" geven is zeer precies gekoppeld met de snelheid die men wil halen.  In een ZE zit trouwens geen snelheidsbegrenzer.  De maximum snelheid is 130 km/uur , vast ingeprogrammeerd en niet instelbaar.

Dat remmen heel bruusk is ligt aan de nieuwigheid van de wagen. Dat verdwijnt na een paar honderd kilometer als de remvoeringen en de remschijven wat gladder worden.

Als uw snelheidsbegrenzer is ingesteld en u wil verhogen van snelheid moet u ook snel en zo diep mogelijk het gaspedaal indrukken ( voorbij het "zware "punt ), maar geloof niet dat dit het probleem zal zijn u zal in die 4 maanden het rijden met een snelheidsbegrenzer wel onder de knie hebben.
Denk dat het eerder een storing is.
Als het opgelost geraakt laat ons hier op het forum eens weten. Dank u.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

19 feb 2018, 18:22

mayi    ,  we zien blijkbaar een probleem waar er geen is ,

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

19 feb 2018, 18:52

The Spirit of Flanders   
Ik vind nu warempel in het instructieboekje van een Kangoo ZE informatie over de snelheidsbegrenzer en de uitleg hoe hij werkt.

http://nl.e-guide.renault.com/nld/Kango ... SBEGRENZER

U verklaart dat er GEEN inzit en waarom zit dat dan bij de handleiding? :)
Gast

19 feb 2018, 21:56

Er zit er wel één in. De snelheid wordt beperkt tot 130 km/uur en die is vast , niet veranderbaar en niet instelbaar.

Wat jij toont is een OPTIE die men erbij kan nemen , en die kost ( slechts ) 250 Euro bij de bestelling van een nieuwe Kangoo ZE. Die zit er dus helemaal niet standaard in ( en al zeker niet in de mijne :) ) . Als ge goesting hebt moet ge eens naar www.renault.be gaan , daar "electrische wagens" selecteren en daarna "configureren" opzoeken en doorlopen.  Je vindt die optie bij "Comfort" .