nieuwe politieke partij

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 mar 2018, 20:36

Dicksy schreef:1.- Als ik dus wiki en de bedenking op doorbraak naast elkaar leg moet ik toch ergens het besluit maken dat het onverdoofd slachten bij de islamieten toch ergens moet genoteerd staan in hun koran of ander geschrift omdat zich daar zo halsstarrig aan vasthouden?  :roll: 
Koran, soera 5, vers 3: 'Verboden is u het gestorvene, het bloed en het varkensvlees en al waarover een andere naam dan die van Allah is aangeroepen; hetgeen is geworgd en is doodgeslagen en hetgeen is doodgevallen of hetgeen door de horens van dieren is gedood en hetgeen door een wild beest is aangevreten, behalve wat gij hebt geslacht.'

Dus: een beest dat wordt doodgeslagen met een hamer (daarom heet de slager ook 'slager') of ook een dier dat bv. geëlektrocuteerd wordt en dood is, mag niet meer gegeten worden.
Maar! Als het beest eerst verdoofd wordt (slag op de kop/elektrische schok/gas enzovoort) en het wordt dan nog geslacht op de juiste manier, dan is het OK. Dat is wat bedoeld wordt met de laatste woorden 'behalve wat  gij hebt geslacht'.

Het gaat er bij het 'verdoven' dus om: is het dier al dood of leeft het nog na die verdoving. Slaat men een dier dood als men met een zware hamer de hersens verbrijzelt? Of is het bewusteloos, maar leeft het nog?

Een tweede probleem : de profeet heeft zich uitgesproken tegen verdoving! Althans, wanneer het dier er ook maar iets pijn door lijdt, dan mag die aanpak niet gebeuren. (Beestjes in slaap doen, zoals mensen onder anaesthesie worden gebracht en in slaap worden gedaan, is de pijnloze en toegestane vorm van verdoven, volgens mij.)

Mohammed was nl. een grote dierenvriend :lol: en heeft de mensen opgedragen om lief en goed te zijn (in algemene termen) en in het bijzonder wanneer het over het slachten van dieren gaat.

Dat staat allemaal te lezen in Fatwa al-Lajnah al-‘Daa’imah, 22/456-457 

Voor de elektriciens onder ons:
1. Bij elektrocutie moeten de elektroden aan de slapen van de kop worden aangebracht ofwel aan het voorhoofd en het achterhoofd.
2. Voltage: tussen 100 V en 400 V
3. Stroomsterkte: tussen 0.75 en 1 ampere voor schapen, tussen 2 en 2,5 amp. voor runderen en kamelen
4. De elektrische stroom moet aangezet worden gedurende 3 tot 6 seconden.

Alstublieft, sé :lol:

Het grappige is dat een dier (hert) dat met een pijl wordt doodgeschoten wél hallal is. Een pijl, dat doet niet zeer zeker?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

02 mar 2018, 21:07

Wil. schreef:
Dicksy schreef:1.- Als ik dus wiki en de bedenking op doorbraak naast elkaar leg moet ik toch ergens het besluit maken dat het onverdoofd slachten bij de islamieten toch ergens moet genoteerd staan in hun koran of ander geschrift omdat zich daar zo halsstarrig aan vasthouden?  :roll: 
Koran, soera 5, vers 3: 'Verboden is u het gestorvene, het bloed en het varkensvlees en al waarover een andere naam dan die van Allah is aangeroepen; hetgeen is geworgd en is doodgeslagen en hetgeen is doodgevallen of hetgeen door de horens van dieren is gedood en hetgeen door een wild beest is aangevreten, behalve wat gij hebt geslacht.'

Dus: een beest dat wordt doodgeslagen met een hamer (daarom heet de slager ook 'slager') of ook een dier dat bv. geëlektrocuteerd wordt en dood is, mag niet meer gegeten worden.
Maar! Als het beest eerst verdoofd wordt (slag op de kop/elektrische schok/gas enzovoort) en het wordt dan nog geslacht op de juiste manier, dan is het OK. Dat is wat bedoeld wordt met de laatste woorden 'behalve wat  gij hebt geslacht'.

....
Zit ge nu verdwaasd zat achter uwe PC of hoe zit dat ?  Heb je echt geen besef wat de echte bedoeling van die Koran tekst hierboven was of is  , een wat men hiermee wou bereiken ?  Je hebt nog veel te leren , Wil.leke ...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 mar 2018, 21:10

Neen, ik snap dat niet, Sof. Leg het me eens uit.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

02 mar 2018, 22:19

Wil. schreef:Neen, ik snap dat niet, Sof. Leg het me eens uit.
Ga je een konijn opeten dat je ergens dood gevonden hebt in een weide ?  En waarom niet of waarom wel ?  Weet je waarmee varkens besmet kunnen geraken , vroeger althans ?  Er zit wel degelijk iets heel concreets achter al dat gedoe en dat heeft met volksgezondheid te maken , ook al wist men destijds niet eens de oorzaak van alles , men ondervond  wel de gevolgen ervan.  De reden voor de besnijdenis bij Joden en Moslims zoek je ook maar best ook in dezelfde richting.  Heb je iets tegen het feit dat Joden varkensvlees ook onrein vinden ?  Tiens , dat zal nu niet het thema zijn , nietwaar ....

En dat "behalve wat jezelf hebt geslacht" , is dat ook niet duidelijk ?  Dat zegt gewoon dat je niemand mag vertrouwen die je een dood dier aanbiedt , omdat je niet kan weten of het al dan niet een kadaver is dat door een ziekte dood ging.   

Ik ben blij dat ik je iets van het "werkelijkheidsondericht" en "begrijpend lezen" uit de lagere school heb bijgebracht. Je hebt er blijkbaar nood aan.
Laatst gewijzigd door Gast op 03 mar 2018, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

02 mar 2018, 22:29

Zit ge nu verdwaasd zat achter uwe PC of hoe zit dat ?  Heb je echt geen besef wat de echte bedoeling van die Koran tekst hierboven was of is  , een wat men hiermee wou bereiken ?  Je hebt nog veel te leren , Wil.leke ...
Ik stop met zoeken en lezen op Google. 
Ik kan alleen maar concluderen dat er nergens iets ( expliciet ) te vinden is dat verdoofd slachten verbied om geloofsredenen in de islam. En bij mijn weten is verdoofd nog niet dood. 
Het is wel zoals hierboven aangehaald ( mijn eigen post ) dat verdoofd slachten wel kan als het na de verdoving verder geslacht wordt volgens de regels van de islam. En die uitleg vindt je bijna overal terug, zelfs bij die schriftgeleerden ( of hoe noem je die gasten) van hun boekske. Bij de joden ligt het weer anders.
Dus blijf ik met mijn vraag zitten waarom die islamieten daar zo’n tamtam over blijven maken.  :evil:
Gast

02 mar 2018, 22:44

Dicksy schreef:
Zit ge nu verdwaasd zat achter uwe PC of hoe zit dat ?  Heb je echt geen besef wat de echte bedoeling van die Koran tekst hierboven was of is  , een wat men hiermee wou bereiken ?  Je hebt nog veel te leren , Wil.leke ...
Ik stop met zoeken en lezen op Google. 
Ik kan alleen maar concluderen dat er nergens iets ( expliciet ) te vinden is dat verdoofd slachten verbied om geloofsredenen in de islam.
Het is wel zoals hierboven aangehaald ( mijn eigen post ) dat verdoofd slachten wel kan als het verder geslacht wordt volgens de regels van de islam. En die uitleg vindt je bijna overal terug, zelfs bij die schriftgeleerden ( of hoe noem je die gasten) van hun boekske. Bij de joden ligt het weer anders.
Dus blijf ik met mijn vraag zitten waarom die islamieten daar zo’n tamtam over blijven maken.  :evil:
Redenen : 

- verdoofd slachten kost hen geld , is niet praktisch en kan niet gebeuren op het moment dat zij dat graag zouden hebben.  Vergelijk het een beetje met onze kerstkalkoen die pas na nieuwjaar in de winkel zou liggen.
- ze vertrouwen "ons" vlees niet .... als je ziet hoe dieren door ons gevoederd en geslacht worden krijg ik ook bedenkingen.  

Uiteraard spelen hun eeuwenoude gebruiken en "den Allah" ook een rol , maar dat zal mettertijd wel verwateren.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

03 mar 2018, 03:20

The Spirit of Flanders schreef: Uiteraard spelen hun eeuwenoude gebruiken en "den Allah" ook een rol , maar dat zal mettertijd wel verwateren.
Mettertijd?
Hoelang gaan wij nog moeten wachten tot zij de verlichting zien?
500 jaar?
En dat onverdoofd slachten is één ding, maar dat zij zich naar hartelust opblazen tussen ons of ons neermaaien met mitraillettes omdat ze ons haten, is nog een ander.
Ondank is 's werelds loon

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

03 mar 2018, 12:29

maior domus schreef:
The Spirit of Flanders schreef: Uiteraard spelen hun eeuwenoude gebruiken en "den Allah" ook een rol , maar dat zal mettertijd wel verwateren.
Mettertijd?
Hoelang gaan wij nog moeten wachten tot zij de verlichting zien?
500 jaar?
En dat onverdoofd slachten is één ding, maar dat zij zich naar hartelust opblazen tussen ons of ons neermaaien met mitraillettes omdat ze ons haten, is nog een ander.

Jamaar Maior, ge weet gij toch allang dat dat opblazen en neermaaien door moslimterroristen NIETS maar dan ook helemaal NIETS met de islam te maken heeft.
Lieden zoals Lichtzinnige en SOF weten niet dat die terroristen uit de massa moslims komen, van nergens anders en ze zijn toch zo bràààf meneer, zeggen en beamen zij, ze hebben zelfs een diplom, ze zouden geen vlieg kwaad doen enz...
Overigens zijn die terroristen helemaal geen volgers van hun profeet. Er mag nl geen komma van plaats gewisseld worden. De moslim -waarheid.
Ik meen nochtans dat moke niets gezegd heeft over bommen en computers die zij naar wens gebruiken alhoewel hun kinderverkrachter-leider dat expliciet NIET heeft toegestaan.
SOF en Lichtzinnige, jullie die zo goed " bewijzen " kunnen aanbrengen, toon nu eens aan dat moke WEL toestemming hiervoor heeft gegeven. Voor BOMMEN en COMPUTERS hé, en voor niets anders.
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil
Gast

03 mar 2018, 14:12

vercingetorix schreef:.....
Ik meen nochtans dat moke niets gezegd heeft over bommen en computers die zij naar wens gebruiken alhoewel hun kinderverkrachter-leider dat expliciet NIET heeft toegestaan.
SOF en Lichtzinnige, jullie die zo goed " bewijzen " kunnen aanbrengen, toon nu eens aan dat moke WEL toestemming hiervoor heeft gegeven. Voor BOMMEN en COMPUTERS hé, en voor niets anders.
Pas maar op ... Er steken in Duitsland en elders vermoedens de kop op dat extreem-rechts ook bezig is met het voorbereiden van terroristische aanslagen. Men heeft blijkbaar al materiaal in die zin in beslag kunnen nemen.  En dat zullen toevallig geen "mokes" zijn neem ik aan .... 

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

03 mar 2018, 16:51

Gewoon alle beesten de keuze laten tussen ofwel euthanasie ofwel palliatieve.
Maar los van hoe dieren geslacht worden, kan ik enkel vaststellen dat zowat alle dieren
- in het nog redelijk agrarisch gebied waar ik dagelijks een frisse neus haal  -
een eerder lamentabel ofte weinig benijdenswaardig bestaan leiden. :cry:

Met uitzondering van enkele luxepaarden in een manege,
waar de begoede burgers hoog gezeten in het zadel,
nog eens laatdunkend kunnen neerkijken op Jan & Mie Modaal. :wink:
Discriminerend is dan wel, dat Jan & Mie M. een poepzakje moeten bijhebben
 voor het geval dat hun FiFi zijn broek afsteekt.
Maar... de edele paarden hebben enkel hun staart in de lucht te steken
en sch...grandioos het hele fietspad vol.
Dat smeert de ketting van de tweewielers :idea:

sw
Gast

03 mar 2018, 17:34

Silver Wolf schreef:.....
Maar... de edele paarden hebben enkel hun staart in de lucht te steken
en sch...grandioos het hele fietspad vol.

sw
Daar heb ik me ook al woedend aan geërgerd.   :evil:  Privileges zijn de wereld nog belange niet uit. 
Ice

04 mar 2018, 19:54

Vrijzinnige schreef: Tja, alles hangt er vanaf wat voor jou goed is he Prima Vera !
Want neem nu onverdoofd slachten, iets waar iedere Vlaming bijna tegen is .
Maar wat zien wij op het terrein: De jacht, wat ook onverdoofd slachten is, dat mag gerust verder zijn gang gaan, en de Vlaamse bevolking met zijn of haar oogkleppen kan of wil dit niet zien, want deze zien enkel maar het kelen van een schaap, wat de Vlaamse media hun dan ook regelmatig toont, al of niet onder druk van de Vlaamse politicie.
Misschien moet jij eerst maar eens lezen wat de doorsnee Vlaming en meerderheid van de publieke opinie vindt van jagers voor je met leugens komt aandraven om het onverdoofd slachten van islamieten recht te breien.

Je kunt hier al mee beginnen:
Jager moet 40.000 euro betalen voor neerschieten wedstrijdhond.

Hond doodgeschoten tijdens wandeling in voerstreek.
De REACTIES lezen, hé

Jagers krijgen soms ook een koekje van eigen deeg:
Doodgeschoten olifant verplettert jager.
Karma is een bitch hé..
Russische jager doodgeschoten door eigen hond.
Soms haalt dus zelfs de hond de trekker over als payback... :twisted:
Dus blijf ik met mijn vraag zitten waarom die islamieten daar zo'n tamtam over blijven maken.
@Dicksy: is dat nog niet duidelijk?

Omdat islamieten énkel hun sharia volgen en die bóven onze wetten stellen. 
Met onverdoofd slachten willen ze zo duidelijk maken dat ónze wetten voor hen niet gelden, desnoods trekken ze de racisme/discriminatie kaart als godsdienstvrijheid niet het gewenste resultaat geeft om onze wetten ongestraft aan hun laars te kunnen lappen.

Anderzijds eisen ze wél dat wíj hun achterlijke religieuze regeltjes moeten 'respecteren' en dus volgen alhoewel die ook niet gelden voor óns...zoals geen kritiek op islam, geen afbeeldingen van de pedo-profeet maken met het risico afgeslacht te worden, kopvodden toelaten in onderwijs tegen de grondwet in etc....dat heet sluipende overname/islamisering.  :x

Een dierenpartij is overbodig, er IS er al een minister met de bevoegdheid DIERENWELZIJN, die moet zn vetbetaalde job maar doen!
We hebben NIET nog méér politieke graaiers nodig!  :x

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

05 mar 2018, 06:27

Tussenin even OFF-topic maar aansluitend bij ICE
Omdat islamieten énkel hun sharia volgen en die bóven onze wetten stellen. 
Met onverdoofd slachten willen ze zo duidelijk maken dat ónze wetten voor hen niet gelden, desnoods trekken ze de racisme/discriminatie kaart als godsdienstvrijheid niet het gewenste resultaat geeft om onze wetten ongestraft aan hun laars te kunnen lappen.

Anderzijds eisen ze wél dat wíj hun achterlijke religieuze regeltjes moeten 'respecteren' en dus volgen alhoewel die ook niet gelden voor óns...zoals geen kritiek op islam, geen afbeeldingen van de pedo-profeet maken met het risico afgeslacht te worden, kopvodden toelaten in onderwijs tegen de grondwet in etc....dat heet sluipende overname/islamisering
Afbeelding
Zie ook

https://www.youtube.com/watch?v=8Td9JXTGCHY

waar alweer een AUTOWEG wordt geblokkeerd door een z.g. bruidstoet.

sw

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

05 mar 2018, 09:37

vercingetorix schreef:
maior domus schreef:
The Spirit of Flanders schreef: Uiteraard spelen hun eeuwenoude gebruiken en "den Allah" ook een rol , maar dat zal mettertijd wel verwateren.
Mettertijd?
Hoelang gaan wij nog moeten wachten tot zij de verlichting zien?
500 jaar?
En dat onverdoofd slachten is één ding, maar dat zij zich naar hartelust opblazen tussen ons of ons neermaaien met mitraillettes omdat ze ons haten, is nog een ander.

Jamaar Maior, ge weet gij toch allang dat dat opblazen en neermaaien door moslimterroristen NIETS maar dan ook helemaal NIETS met de islam te maken heeft.
Lieden zoals Lichtzinnige en SOF weten niet dat die terroristen uit de massa moslims komen, van nergens anders en ze zijn toch zo bràààf meneer, zeggen en beamen zij, ze hebben zelfs een diplom, ze zouden geen vlieg kwaad doen enz...
Overigens zijn die terroristen helemaal geen volgers van hun profeet. Er mag nl geen komma van plaats gewisseld worden. De moslim -waarheid.
Ik meen nochtans dat moke niets gezegd heeft over bommen en computers die zij naar wens gebruiken alhoewel hun kinderverkrachter-leider dat expliciet NIET heeft toegestaan.
SOF en Lichtzinnige, jullie die zo goed " bewijzen " kunnen aanbrengen, toon nu eens aan dat moke WEL toestemming hiervoor heeft gegeven. Voor BOMMEN en COMPUTERS hé, en voor niets anders.


Vercingetorix, 
Voor jij alle misdaden op één hoopje werpt, zou jij best eerst eens de definitie van "terrorisme" opzoeken ?
Dan zal je opmerken dat er over de hele wereld geen sluitende definitie is van WAT terrorisme is.
Maw, beperk je dus best tot de Belgische definitie, of beter, wat voor de Belgische justitie terrorisme is,  en....dan kom je tot de vaststelling dat er ook blanke christelijke terroristen in ons landje actief waren en mogelijk nog zijn !

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... _in_België
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 mar 2018, 10:53

beperk je dus best tot de Belgische definitie, of beter, wat voor de Belgische justitie terrorisme is,  en....dan kom je tot de vaststelling dat er ook blanke christelijke terroristen in ons landje actief waren
Afbeelding
• Dit is die lijst waarnaar je verwijst, Vz. Ik zie daar de bende van Nijvel opstaan. Bij mijn weten is het motief voor hun acties nog altijd niet gekend. Hoe kan men dan zeker zijn dat het om 'terreur'  gaat - in de betekenis van het belgisch strafwetboek ?

• Voor Hans Van Temsche stel ik me ook de vraag of zijn motief voldoet aan de definitie die je in het belgisch strafwetboek leest omtrent wat een daad van terrorisme is.

• Waren de daders (zowel Van Temsche als de bende van N.)  christenen, Vz? Hoe weet jij dat?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.