OneDrive - Google foto's

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

duynvogel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:29
Locatie: laarne

23 feb 2018, 14:38

vraagje voor de Windows 10 experten,

ik werk op mijn PC onder andere met OneDrive.

maar ik heb bemerkt dat er 2 versies ervan op mijn PC staan

normaal opent de versie die gelinkt is aan andre.duynslager@telenet.be en dit is de volledige versie  (nu 12,8GB op  1TB verbruikt), maar soms opent er een die verbonden is met het adres: andrewwlaarne@telenet.be en die geeft een onvolledige versie van wat op de eerste te zien is. (ook  het te beschikking gestelde vermogen ligt veel lager - zeker geen 1TB  - en hetgeen reeds verbruikt is uiteraard ook kleiner).

hetzelfde probleem stelt zich bij Google foto's . via photos.google.com opent soms een versie, soms een andere meer volledige versie (weer te wijten aan welk adres het gelinkt is.)

het feit dat hij het een of ander adres gebruikt lijkt me lukraak

kan die ene (onvolledige) versie verwijderd worden?

groeten, duynvogel
Laptop : hp - 8GB - 64 bits - Windows 10 Home - Microsoft Office 365 - Microsoft Edge -

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

23 feb 2018, 14:41

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

duynvogel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:29
Locatie: laarne

24 feb 2018, 11:35

pcekspeer,

in mijn verkenner wordt mijn onedrive nu aangestuurd door "andre.duynslager@telenet.be", maar die geeft me maar 5 GB opslag en die zit blijkbaar vol.
[img]https://forumimages.seniorennet.be/duyn ... ee3f1d.PNG[/img]

ik zou in mijn verkenner echter de onedrive versie gelinkt aan "andrewwlaarne@telenet.be" willen gebruiken, die ik echter niet meer vind (per ongeluk uitgeschakeld?). die geeft 1TB opslagruimte. Is trouwens de oneline versie.

bestaat er een methode om deze tweede versie weer terug te halen (terug in te schakelen)?

groeten, duynvogel
Laptop : hp - 8GB - 64 bits - Windows 10 Home - Microsoft Office 365 - Microsoft Edge -

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

24 feb 2018, 12:56

OneDrive is altijd de online-versie.
Mocht je ooit 1TB opslagruimte aangeschaft hebben dan heb je ervoor betaald.

Afbeelding
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

duynvogel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:29
Locatie: laarne

24 feb 2018, 13:49

ik heb inderdaad een jaarlijks "abonnement" op Office 365 Personal en die is te zien in [u]onedrive.com[/u].

maar waar ik het over heb is de Onedrive die in mijn verkenner te zien is. Die geeft mij een andere beperktere voorstelling, gebaseerd op "[u]andre.duynslager@telenet.be[/u]"

ik zou daar ook de "[u]andrewwlaarne@telenet.be[/u]" volledige versie willen.

kan dat geswitch worden?
Laptop : hp - 8GB - 64 bits - Windows 10 Home - Microsoft Office 365 - Microsoft Edge -

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

24 feb 2018, 14:08

Stel die vraag eens op dit OneDrive-forum?
Laatst gewijzigd door pcekspeer op 24 feb 2018, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

duynvogel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:29
Locatie: laarne

24 feb 2018, 18:18

ben nog altijd bezig om mijn verkenner onedrive te linken aan een andere account dan de huidige.

was halfweg de procedure waar een nieuw wachtwoord moest aan gevraagd worden

maar zelfs dat lukt niet - dat "wachtwieleke" blijft maar in de eeuwen der eeuwen ronddraaien, zodat ik geen mail ontvang met de code

heeft iemand nog een lumineus idee om mijn probleem van "verkenner opnedrive account switch" op te lossen?

met dank, duynvogel


[img]https://forumimages.seniorennet.be/duyn ... b6e09f.PNG[/img]
Laptop : hp - 8GB - 64 bits - Windows 10 Home - Microsoft Office 365 - Microsoft Edge -

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

25 feb 2018, 09:34

duynvogel

Als je OneDrive met het account andre.duynslager@telenet.be
wilt wijzigen moet je dat ook als ID invullen.

Afbeelding

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

duynvogel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:29
Locatie: laarne

25 feb 2018, 15:43

sony,

ik heb uw "opdracht" uitgevoerd
maar het systeem aanvaardt het wachtwoord niet meer (gr.......)
dus maar een nieuw aanvragen

maar ook nu blijft dat wieleke draaien, krijg dus geen mail met code om daarmee een nieuw wachtwoord te kunnen aanmaken .....

tot voor enkele dagen lukte het nochtans wel....

zou er stilaan de malaria van krijgen.....
Laptop : hp - 8GB - 64 bits - Windows 10 Home - Microsoft Office 365 - Microsoft Edge -

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

25 feb 2018, 17:36

duynvogel,
andrewwlaarne@telenet.be[/url] en die geeft een onvolledige versie van wat op de eerste te zien is. (ook  het te beschikking gestelde vermogen ligt veel lager
Klik eens met de rechtermuisknop op die One Drive en kies voor synchroniseren.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

duynvogel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:29
Locatie: laarne

28 feb 2018, 14:31

Mijn onedrive probleem lijkt niet opgelost te geraken, spijt al jullie hulp, waarvoor dank.
De online versie is O.K. (1Tb) maar de one drive die in mijn verkenner staat is een heel andere, veel beperkter (5G) en volledig vol en kan geen gegevens meer opladen. (rode stip met wit kruisje?)

[img]https://forumimages.seniorennet.be/duyn ... 1f7d78.PNG[/img]
Slaag er maar niet in de 1Tb versie aan mijn verkenner te linken.

Is er alsnog iemand die de oplossing weet op welke manier ook in de verkenner de "uitgebreide" onedrive versie kan geplaatst worden?
groeten, duynvogel
Laptop : hp - 8GB - 64 bits - Windows 10 Home - Microsoft Office 365 - Microsoft Edge -

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

28 feb 2018, 15:02

Afbeelding

Afbeeldingen en Documenten zijn normaal systeem mappen
en horen niet thuis in OneDrive.
Als dat niet dezelfde gegevens zijn als de OneDrive op het net
ben je verkeerd aan het werken met OneDrive.
Het is de bedoeling dat OneDrive op het web een afspiegeling is
van de bastanden/data die in de OneDrive op je computer staan.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

duynvogel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:29
Locatie: laarne

28 feb 2018, 16:58

[u][b]Afbeeldingen en Documenten zijn normaal systeem mappen
en horen niet thuis in OneDrive
[/b][/u]bedoel je hiermee dat ik die twee systeemmappen moet verwijderen uit de Verkenner-OneDrive?

dan zal er niets meer instaan


[u][b]Het is de bedoeling dat OneDrive op het web een afspiegeling is
van de bestanden/data die in de OneDrive op je computer staan.

[/b][/u]dit is hetgeen ik nu reeds een week poog te doen en niet in slaag.....[u][b]
[/b][/u]
Laptop : hp - 8GB - 64 bits - Windows 10 Home - Microsoft Office 365 - Microsoft Edge -

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

01 mar 2018, 10:29

duynvogel,
De online versie is O.K. (1Tb) maar de one drive die in mijn verkenner staat is een heel andere, veel beperkter (5G) en volledig vol en kan geen gegevens meer opladen. (rode stip met wit kruisje?)
Ik weet niet of je zelf goed leest wat je schrijft.
De online versie is o.k. 1Tb en de versie op je computer is volledig vol 5 Gb ?
en toch zou je die willen synchroniseren ?
1. Op welke manier zijn de data terecht gekomen op OneDrive online ?
2. Hoe komen de systeem mappen Afbeeldingen en Documenten op OneDrive offline ?
Klik eens met de rechtermuisknop op een van die gegevens met rode bol en wit kruis
en synchronisatieproblemen weergeven selecteren.
In dat scherm krijg je de aanbeveling wat je met het betreffende onderdeel kan doen.

Afbeelding

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

duynvogel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:29
Locatie: laarne

01 mar 2018, 14:26

Ik weet niet of je zelf goed leest wat je schrijft.
De online versie is o.k. 1Tb en de versie op je computer is volledig vol 5 Gb ?
[b]ik schrijf wat ik zie.
Als ik [u]one drive on line[/u] open heb ik een 1Tb versie met al mijn foto's en documenten erin.
als ik[u] one drive in mijn verkenner[/u] open heb een versie met maar 5Gb capaciteit en die nu volledig ingenomen zijn en via dat klikken op dat rode bolleke en de synchronistie problemen te vragen krijg ik als antwoord : 9982 bestanden kunnen niet opgeladen worden - onvoldoende ruimte - klik om meer opslag te krijgen of verwijder bestanden

[/b]en toch zou je die willen synchroniseren ?
[b]ik weet niet of dat synchroniseren heet, maar ik zou ook in de [/b][b][b][u]one drive in mijn verkenner[/u][/b] al mijn foto's en documenten willen kunnen oproepen (zoals het tot een 3tal geleden was)
die rode bollen historie is dan ook begonnen

[/b]
Op welke manier zijn de data terecht gekomen op OneDrive online ?
[b]door ze daar te uploaden

[/b]Hoe komen de systeem mappen Afbeeldingen en Documenten op OneDrive offline ?
[b]die heb ik [u]een hele tijd geleden[/u] daar geplaatst - versleept of gekopieerd vanuit de verkennerfile "Deze pc"
moet ik ze misschien daar weer weg doen?
maar dan zal er niets meer instaan?

[/b]groeten
Laptop : hp - 8GB - 64 bits - Windows 10 Home - Microsoft Office 365 - Microsoft Edge -