De Wever zorgt voor grootste economische groei ooit gemeten.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

10 mar 2018, 20:42

The Spirit of Flanders schreef:
Ice schreef:@sof: "Als men energie zou steken in de preventie van druggebruik , dan valt dat handeltje vanzelf in mekaar. "

Wélke preventie? Drugs is vraag en aanbod...neem de vraag weg en er ís geen aanbod meer maar dat zal altijd onmogelijk zijn.

Is het aantal rokers gedaald ? Jawel !  Dat men eens een campagne voert hoe gek men kan worden van cannabis , heroine ,  cocaine  met allerhande , liefst "lachwekkende" scenes van hoe verslaafden zich gedragen.   Het komt erop aan om te tonen hoe onnozel en debiel de gebruikers aan de jeugd getoond worden zodat ze zichzelf zouden schamen als ze zichzelf zo zouden gaan gedragen.  De massa is manipuleerbaar , dat weet je ook , en je kan die dus ook in positieve zin manipuleren.

Ach SoF, als je eens wist hoe onnozel je hier weer voor de pinnen komt! Ik heb bijna twintig jaar voor zo'n centra voor drugsverslaafden gewerkt, eentje waar ambulanten dagelijks verzorging krijgen en een ander die je best kan omschrijven als een therapeutische gemeenschap waar de rehabilitatie in vier verschillende fasen verloopt. Geen enkele, maar dan ook geen enkele therapie kan succes garanderen, ondanks alle goedbedoelde campagnes. Jij hebt gewoon niet het minste idee hoe het er in werkelijkheid aan toe gaat en wat die gasten (m/v) bezielt. Ik heb alleen maar eindeloos respect voor de sociale assistente(n)s, psychologen e.d. die dagelijks het beste van zichzelf geven om hun patiënten, soms met de moed der wanhoop, te blijven begeleiden. Wees gerust, ik heb er eentje compleet zien instorten op een middag toen een van haar cliënten nog maar eens een keer hervallen was. Daar zaten bouwvakkers bij maar ook een derdejaars student burgerlijk ingenieur - een echte ingenieur dus.  En jij komt hier toeteren dat je met enkele filmpjes de wereld van verslaafden gaat veranderen, tss.
Gast

10 mar 2018, 22:16

MichelN schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
Ice schreef:@sof: "Als men energie zou steken in de preventie van druggebruik , dan valt dat handeltje vanzelf in mekaar. "

Wélke preventie? Drugs is vraag en aanbod...neem de vraag weg en er ís geen aanbod meer maar dat zal altijd onmogelijk zijn.

Is het aantal rokers gedaald ? Jawel !  Dat men eens een campagne voert hoe gek men kan worden van cannabis , heroine ,  cocaine  met allerhande , liefst "lachwekkende" scenes van hoe verslaafden zich gedragen.   Het komt erop aan om te tonen hoe onnozel en debiel de gebruikers aan de jeugd getoond worden zodat ze zichzelf zouden schamen als ze zichzelf zo zouden gaan gedragen.  De massa is manipuleerbaar , dat weet je ook , en je kan die dus ook in positieve zin manipuleren.

Ach SoF, als je eens wist hoe onnozel je hier weer voor de pinnen komt! Ik heb bijna twintig jaar voor zo'n centra voor drugsverslaafden gewerkt, eentje waar ambulanten dagelijks verzorging krijgen en een ander die je best kan omschrijven als een therapeutische gemeenschap waar de rehabilitatie in vier verschillende fasen verloopt. Geen enkele, maar dan ook geen enkele therapie kan succes garanderen, ondanks alle goedbedoelde campagnes. Jij hebt gewoon niet het minste idee hoe het er in werkelijkheid aan toe gaat en wat die gasten (m/v) bezielt. Ik heb alleen maar eindeloos respect voor de sociale assistente(n)s, psychologen e.d. die dagelijks het beste van zichzelf geven om hun patiënten, soms met de moed der wanhoop, te blijven begeleiden. Wees gerust, ik heb er eentje compleet zien instorten op een middag toen een van haar cliënten nog maar eens een keer hervallen was. Daar zaten bouwvakkers bij maar ook een derdejaars student burgerlijk ingenieur - een echte ingenieur dus.  En jij komt hier toeteren dat je met enkele filmpjes de wereld van verslaafden gaat veranderen, tss.
Preventie betekent dat men er voor zorgt dat men er niet aan begint !.  Eénmaal  verslaafd is de kans inderdaad klein om dat zieltje nog te redden.  Stoppen met roken gaat niet zomaar vanzelf , en geheelonthouders na een alcoholverslaving kunnen bij de eerste pint reeds hervallen.  Om dit alles te vermijden moet er dus voor gezorgd worden dat men er gewoon niet aan begint. Met het tabaksgebruik is dat al goed gelukt , met het alcoholgebruik al helemaal niet omdat er geen of amper campagnes ertegen worden gevoerd ( en we weten ook waarom dat niet gebeurd , nietwaar ). 

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

11 mar 2018, 10:12

The Spirit of Flanders schreef:Preventie betekent dat men er voor zorgt dat men er niet aan begint !.
Stop nu eens met dat hypothetisch gewauwel, zeg me nu eens hoe je dat concreet gaat doen, ik ben benieuwd.
Gast

11 mar 2018, 11:03

MichelN schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Preventie betekent dat men er voor zorgt dat men er niet aan begint !.
Stop nu eens met dat hypothetisch gewauwel, zeg me nu eens hoe je dat concreet gaat doen, ik ben benieuwd.
Te beginnen met de Antwerpse beau-monde te overtuigen om geen cocaïne meer te snuiven omdat men "er nog debieler van wordt dan men al is"  :twisted:

Dat men vooreerst al eens de netwerken blootlegt die de handel organiseert - en terzelfdetijd campagne voert zoals men dat doet tegen het roken.   Men mag ook het alcoholverbruik al eens beginnen af te raden. Iedere pint doodt duizenden hersencellen , a.u.b. .... 

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

11 mar 2018, 16:35

Te beginnen met de Antwerpse beau-monde te overtuigen om geen cocaïne meer te snuiven omdat men "er nog debieler
van wordt dan men al is"  Afbeelding

Dat men vooreerst al eens de netwerken blootlegt die de handel
organiseert - en terzelfdetijd campagne voert zoals men dat doet tegen
het roken.   Men mag ook het alcoholverbruik al eens beginnen af te
raden. Iedere pint doodt duizenden hersencellen , a.u.b. ....
Och die campagne tegen rokers is een hetze van de gezondheid friek,die vinden dat het stink,moest er morgen een sigaret met een geur van dennenbomen uitkomen, er was niets aan de hand, ik rook al 60 jaar ,en ben nog nooit ziek geweest, sommige zijn tegen alles, tegen diesel, tegen een houtstoof, tegen geparfumeerde vrouwen ( en mannen)  gewoon tegen alles wat niet in hun kraam past, de oorzaak ligt in het overdrijven,ik heb altijd geleerd dat overal waar een T aanhangt  niet goed is.
nu gaat er met het vleesschandaal een hetze tegen de vleesconsument komen, of tegen de cola drinker, en de hamburger eter,maar het is zoals men zegt, als men er niet aan begint ,moet men er niet mee stoppen, en als men naar het eigen lichaam luistert , die zegt wel wanneer het te veel is .
Drugs, en te "veel " alcohol" is iets anders, dat veranderd iets in de hersencellen, dus men weet niet meer wat men doet of wat goed of slecht is, legaliseren........misschien, het gaat veel geld opbrengen voor de regering,
en de maffia gaat andere inkomsten moeten zoeken, maar het gevaar zit er in dat er vele kierewiet gaan worden  omdat de hersencellen steeds meer willen,dat kan men niet vergelijken met roken, wel met alcohol dat heb ik ondervonden hoe mijn vader er op reageerde,die kreeg er een delirium  van en dat was niet om te lachen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

RAFFAEL
Lid geworden op: 09 feb 2005, 19:02

12 mar 2018, 15:27

tokkio schreef:
Te beginnen met de Antwerpse beau-monde te overtuigen om geen cocaïne meer te snuiven omdat men "er nog debieler
van wordt dan men al is"  Afbeelding

Dat men vooreerst al eens de netwerken blootlegt die de handel
organiseert - en terzelfdetijd campagne voert zoals men dat doet tegen
het roken.   Men mag ook het alcoholverbruik al eens beginnen af te
raden. Iedere pint doodt duizenden hersencellen , a.u.b. ....
Och die campagne tegen rokers is een hetze van de gezondheid friek,die vinden dat het stink,moest er morgen een sigaret met een geur van dennenbomen uitkomen, er was niets aan de hand, ik rook al 60 jaar ,en ben nog nooit ziek geweest, sommige zijn tegen alles, tegen diesel, tegen een houtstoof, tegen geparfumeerde vrouwen ( en mannen)  gewoon tegen alles wat niet in hun kraam past, de oorzaak ligt in het overdrijven,ik heb altijd geleerd dat overal waar een T aanhangt  niet goed is.
nu gaat er met het vleesschandaal een hetze tegen de vleesconsument komen, of tegen de cola drinker, en de hamburger eter,maar het is zoals men zegt, als men er niet aan begint ,moet men er niet mee stoppen, en als men naar het eigen lichaam luistert , die zegt wel wanneer het te veel is .
Drugs, en te "veel " alcohol" is iets anders, dat veranderd iets in de hersencellen, dus men weet niet meer wat men doet of wat goed of slecht is, legaliseren........misschien, het gaat veel geld opbrengen voor de regering,
en de maffia gaat andere inkomsten moeten zoeken, maar het gevaar zit er in dat er vele kierewiet gaan worden  omdat de hersencellen steeds meer willen,dat kan men niet vergelijken met roken, wel met alcohol dat heb ik ondervonden hoe mijn vader er op reageerde,die kreeg er een delirium  van en dat was niet om te lachen.
Ik ga volledig akkoord met deze zienswijze want ik kan er aan toevoegen dat mijn echtgenote dit jaar 82 wordt en dat zij een pakje per dag rookt en dit dus meer dan 65 jaar.Ik rook niet en als wij onze jaarlijkse controle laten doen zijn haar uitslagen beter dan de mijne.ik sport dan ook nog veel zoals joggen en fietsen.Ik wil maar zeggen dat het allemaal teveel opgeblazen wordt.Ik wil hierbij het roken niet goed spreken hoor,integendeel.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

12 mar 2018, 16:30

Ik promoot het roken ook niet, maar ik kom uit een generatie van rokers, iedereen rookte, en tot nu toe geen last van gehad, maar zoals ik zij, wie er niet mee begint moet er niet mee stoppen, en ik ben bij dat mijn dochter en de kleinkinderen niet roken,ze beperken het nu tot een smartphone verslaving, maar dat wordt algemeen. :D
Maar wat is nog gezond, van vlees tot groenten, van de lucht tot in het water,van swipen tot TV kijken wat is wijsheid.?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

12 mar 2018, 19:57

tokkio schreef:Ik promoot het roken ook niet, maar ik kom uit een generatie van rokers, iedereen rookte, en tot nu toe geen last van gehad, maar zoals ik zij, wie er niet mee begint moet er niet mee stoppen, en ik ben bij dat mijn dochter en de kleinkinderen niet roken,ze beperken het nu tot een smartphone verslaving, maar dat wordt algemeen. :D
Maar wat is nog gezond, van vlees tot groenten, van de lucht tot in het water,van swipen tot TV kijken wat is wijsheid.?
Een wijs man zei mij ooit:
Waarom moet ik leven als een zieke, 
en sterven als een gezonde man.

Wat niet wil zeggen dat ik roken en overmatig alcohol gebruik ga goedpraten !
Maar met TWEE voedselcrisissen in een goed jaar tijd kunnen wij met zijn allen op onze twee oren slapen, want....de overheid waakt en heeft alles onder controle.  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
Gast

12 mar 2018, 20:03

Een wijs man zei mij ooit: 
Millejua, wist niet dat gij wijze mannen kende. Zal wel gene linkse geweest zijn dan.  :lol:
Gast

12 mar 2018, 21:04

Vrijzinnige schreef:.....
Maar met TWEE voedselcrisissen in een goed jaar tijd kunnen wij met zijn allen op onze twee oren slapen, want....de overheid waakt en heeft alles onder controle.  :lol: :lol: :lol:
De overheid waakt er vooral over dat onze portemonnaie niet te dik wordt ,  dat is de nummer één taak van "rechts" ...
Gast

12 mar 2018, 21:08

De overheid waakt er vooral over dat onze portemonnaie niet te dik wordt ,  dat is de nummer één taak van "rechts" ..
Wat zijt ge met ne dikke portemonnee als ge hem niet in uw zakken krijgt. Dus een beetje dunner en hij past perfect in uwe achterzak of binnenzak van uwe jas en gedaan met altijd vasthouden.  :lol:  

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

13 mar 2018, 09:27

Dicksy schreef:
Een wijs man zei mij ooit: 
Millejua, wist niet dat gij wijze mannen kende. Zal wel gene linkse geweest zijn dan.  :lol:
Oh jawel Dicksy ! Juist wel een linkse ! 
Want bij rechts is afslanken, werken en marathons lopen de toverspreuk, en dit na jaren van overdaad  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
Gast

13 mar 2018, 10:46

Want bij rechts is afslanken, werken en marathons lopen de toverspreuk, en dit na jaren van overdaad.
Ben blij dat je het inziet. Soms moet de tering terug naar de nering gezet worden.  :wink:

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

04 apr 2018, 09:40

Dicksy schreef:
Want bij rechts is afslanken, werken en marathons lopen de toverspreuk, en dit na jaren van overdaad.
Ben blij dat je het inziet. Soms moet de tering terug naar de nering gezet worden.  :wink:
Maar dat gaat in 2018 "veranderen" Dicksy !  :lol: :lol: :lol:

26-10-2017
Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) wil volgend jaar extra inzetten op actieve arbeids- en studentenmigratie. "Migratie is ook een positief verhaal", zegt Francken in De Standaard.

https://www.demorgen.be/binnenland/fran ... -b46a5ad2/
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
Gast

04 apr 2018, 10:20

Dicksy schreef:
Want bij rechts is afslanken, werken en marathons lopen de toverspreuk, en dit na jaren van overdaad.
Ben blij dat je het inziet. Soms moet de tering terug naar de nering gezet worden.  :wink:
Dat zeggen "ze" , maar "ze" zelf doen daar niet aan mee !   :evil: