Zwartwerkers mogen ook officieel werken van de regering!

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

25 feb 2018, 14:17

wardje schreef:Dejules; t'isniet omdat ze in de krant schrijven dat er in Brussel een aantal restaurants over
de kop zijn gegaan dat ze elders niet stampvol zitten .
Mijnheer, in 1995 waren er in onze gemeente 97 restaurants en vandaag nog 13. Dit stond te lezen in het gemeentebladje.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 feb 2018, 14:48

dejules schreef:
Wil. schreef:
Nog altijd blijft het dan bij 'dwaasheden, duimzuigerij en gebrek aan kennis'. Je weerlegt niks, je geeft geen argumenten, behalve de door frustratie gedreven azijnuitspattingen.
U zei onlangs dat het goed was dat Medtronic sluit en 400 mensen op straat staan want dat geeft zuurstof aan de andere bedrijven.
U bent statutair leegloper, toch?



Ook dat heb je niet begrepen. Je weerlegt nog altijd niets; je geeft geen feiten. En dat allemaal om je frustraties uit een ver verleden. Tja :roll: 
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 feb 2018, 14:51

dejules schreef:
wardje schreef:Dejules; t'isniet omdat ze in de krant schrijven dat er in Brussel een aantal restaurants over
de kop zijn gegaan dat ze elders niet stampvol zitten .
Mijnheer, in 1995 waren er in onze gemeente 97 restaurants en vandaag nog 13. Dit stond te lezen in het gemeentebladje.
Als het zo slecht draait, dan vraag ik me af waarom ik zelfs midden in de week moet reserveren? Je komt niet veel buiten, geloof ik. Wij, ambtenaren met drievoudig pensioen, móeten wel gaan uit-eten om onze uitgestelde wedde erdoor gedraaid te krijgen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

25 feb 2018, 14:59

dejules schreef:Mijnheer, in 1995 waren er in onze gemeente 97 restaurants en vandaag nog 13. Dit stond te lezen in het gemeentebladje.
Geen wonder, die serveerden allemaal hondenvoer, pizza of kebab, wat eigenlijk in feite op hetzelfde neerkomt.
Gast

25 feb 2018, 15:55

Wil. schreef:
dejules schreef:
wardje schreef:Dejules; t'isniet omdat ze in de krant schrijven dat er in Brussel een aantal restaurants over
de kop zijn gegaan dat ze elders niet stampvol zitten .
Mijnheer, in 1995 waren er in onze gemeente 97 restaurants en vandaag nog 13. Dit stond te lezen in het gemeentebladje.
Als het zo slecht draait, dan vraag ik me af waarom ik zelfs midden in de week moet reserveren? Je komt niet veel buiten, geloof ik. Wij, ambtenaren met drievoudig pensioen, móeten wel gaan uit-eten om onze uitgestelde wedde erdoor gedraaid te krijgen.
In de exclusieve restaurants waar jij denkt te moeten gaan brassen ontvangt men misschien alleen maar het Bart De Wever gespuis. Het staat hen "sjiek" om de lageren in de pikorde eventjes de gaten in de week te laten opvullen :twisted::lol:
dejules

25 feb 2018, 18:26

Wil. schreef: dan vraag ik me af waarom ik zelfs midden in de week moet reserveren?
Waarschijnlijk omdat U uit de statutaire leegloperij komt. Normale mensen kunnen op elke weekdag reserveren, toch? U gaat misschien nog steeds eten in het restaurant van uw leeglopershol? Daar zullen wel lange wachtlijsten zijn gezien het tempo waaraan leeglopers werken. 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 feb 2018, 20:42

Het blijft verrassend wat een verkeerde keuze van enkele decennia terug kan teweegbrengen qua verzuring van het brein.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

25 feb 2018, 21:41

Wil. schreef:Het blijft verrassend wat een verkeerde keuze van enkele decennia terug kan teweegbrengen qua verzuring van het brein.
Werklozen verstoppen in de ambtenarij is geen individuele keuze maar een maatschappelijke keuze genomen door politici.
Indien het wel een individuele keuze was en iedereen uw "juiste" keuze had gevolgd dan waren wij collectief de hongerdood gestorven!
dejules

25 feb 2018, 21:44

wardje schreef: Het heeft allemaal wel een reden, als ge bij uw werkgever ook niet uwe job doet wat van u verlangt wordt , krijgt ge ook uw C4.
U komt uit de levenslang benoemde leegloperij, toch?
In uw biotoop zijn er geen sluitingen, delokalisaties, herstructureringen, ... U heeft nog nooit een collega werkloos zien worden, zelfs geen 6.000 tegelijkertijd.
Ice

25 feb 2018, 22:04

Wil. schreef:
dejules schreef:
wardje schreef:Dejules; t'isniet omdat ze in de krant schrijven dat er in Brussel een aantal restaurants over
de kop zijn gegaan dat ze elders niet stampvol zitten .
Mijnheer, in 1995 waren er in onze gemeente 97 restaurants en vandaag nog 13. Dit stond te lezen in het gemeentebladje.
Als het zo slecht draait, dan vraag ik me af waarom ik zelfs midden in de week moet reserveren? Je komt niet veel buiten, geloof ik. Wij, ambtenaren met drievoudig pensioen, móeten wel gaan uit-eten om onze uitgestelde wedde erdoor gedraaid te krijgen.
Misschien zodat ze weten hoeveel klanten er gaan komen, je moet toch ook een telefoonnummer opgeven? Dat is in het geval dat je niet komt opdagen...daarom beginnen restaurants ook al een voorschot te vragen?

Dat reserveren heeft dus helemaal NIKS meer te maken dat het goed gaat, dat wij het nog goed hebben maar nét omdat het slechter gaat en mensen zich alsmaar meer bedenken dat ze dat geld ergens anders kunnen of zouden moeten voor gebruiken, bezuinigen....en dan haken ze af...restaurants sluiten ook veel vroeger, anders kost het teveel : verwarming, licht, personeel...dus eten en ophoepelen, gezellig nakeuvelen is er niet meer bij, er mag niet meer gerookt of gedronken worden.......daarom moet er gereserveerd worden...rap rap en op gezette tijden.

Dezelfde drogredenen als vakantie: als er ook maar énige sprake is van slechte economie, van lagere koopkracht, van armoede....oei oei...dan schieten de hypocrieten met dooddoeners in gang om te wijzen naar:
- jamaar, ze hebben allemaal een smartphone, pc - NODIG om mee te kunnen in de huidige maatschappij waarbij digitalisering een noodzaak wordt.
- jamaar, ze gaan allemaal maar op vakantie.....alsof niemand nog op vakantie mág gaan, vaak na een heel JAAR ervoor te sparen om een wéékje vakantie te vieren. Vroeger gingen wij een héle máánd op vakantie met een fractie van wat het nu kost en dat is herleidt tot nog maar krap een WEEK!
- jamaar, ze hebben allemaal een auto..ja, én? Wie kan als gewone werkmens nog een nieuwe auto kopen? Hoeveel mensen rijden met 20+ auto's omdat ze geen ándere, zelfs niet tweedehands laat staan nieuw, kúnnen veroorloven? Die hebben ook een auto, ja: nog tot die het laat afweten of onbetaalbaar geworden is om te houden etc....etc....bah, walgelijk...
Wie nog durft te beweren dat wij niet met opzét collectief aan een ongeziene snelheid verarmd wórden, heeft str*nt in zn ogen.  :evil:

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

25 feb 2018, 22:12

Ik lees hier van alles en nog wat.

Hoe zit Belgie huidig in mekaar wat betreft werken.

A) Je hebt de brave burger welke ganse dagen officieel ( met maagkrampen en om 6.30 moet opstaan) braaf naar zijn werk gaat en laat ons zeggen dat hij NETTO +- 1500 € heeft, Maar waar je op einde jaar nog eens belastingen moet betalen.

B) Je hebt de ECHTE BELG, welke van een leefloon leeft van 1200€/maand - met alle sociale voordelen EN HIEROP GEEN BELASTINGEN MOET BETALEN
- Nu gaat hij in het zwart bijklussen aan een peulschil van 50€/dag - x 30 dagen = 1500€, waar niemand iets van weet
Samen = 1200 + 1500 = 2700 --> NETTO/MAAND
Nog wat overuurtjes en deze heeft NETTO - 3000€/MAAND zonder belastingen.
Stel dat zijn vrouw ook gaat kuisen aan 50€/dag = + 1500 €
Hierbij nog eens een leefloon van 1200€ = eveneens 2700 € (zonder belastingen)
Samen hebben zij zonder dat iemand iets weet 2700 x 2 = 5400€ Netto ( belastingvrij )
wat overuren en het kan oplopen tot 6000€/maand.

Indien je nu NIET kiest voor B) --> Ga vlug naar een neuroloog.

Wat met je pensioen ?
Categorie A heeft er het nakijken naar ( hoeveel ? - Langer werken... enz ..
Categorie B) heeft steeds het leefloon van +- 1250 €/maand ( netto) zonder belastingen - Officieel zal hij misschien maar een 600€ hebben, maar dan vraag je een IGO aan en deze trekken dat op naar het leefloon.

Ken je dat liedje " t"zijn zotten die werken "
Gast

25 feb 2018, 23:43

dejules schreef:....
Indien het wel een individuele keuze was en iedereen uw "juiste" keuze had gevolgd dan waren wij collectief de hongerdood gestorven!
Dat heb je heel correct gezien !  

@Valium 

Wie betaalt het leefloon van categorie B) ? Dat is categorie A)  Als iedereen van categorie A) naar categorie B) verhuist , gaat iedereen de hongersdood sterven , en dat is net wat Jules hierboven diets wil maken.
Ice

26 feb 2018, 00:08

Als je voor B) kiest, zou je nogal van een koude kermis thuiskomen! 
Waar haal jij het dat een leefloon 1.200€ per maand kan bedragen? Misschien als hoofd van een gezín met een werkloosheidsuitkering...

Het leefloon is trouwens in élke gemeente anders: hier is dat bijvoorbeeld 726€ per maand, in andere gemeenten varieert dat tussen 600€ en max. 820€.....is wat MINDER dan 1.200€ hé, bijna de HELFT!  :roll:

Sociale voordelen? Al ooit daarmee te maken gehad? Blijkbaar niet want dan zou je weten dat er zoveel regeltjes en voorwaarden aan verbonden werden dat geen (autochtone!) kát er nog voor in aanmerking kan komen, voor migranten worden uitzondering gemaakt want die zijn 'kroostrijk' en we willen toch niet dat die arme kindjes geen kansen krijgen door kansarmoede, nietwaar? 
Voedselbonnen en in een rij staan om geen honger te lijden doet denken aan....oorlog, misschien? En dat in een 'welvaartstaat' nog wel... 8O
Je weet misschien ook nog enkele zwartwerkjes aan 50€ per dag om wat bij te klussen? Er zijn er velen die daarnaar op zoek zijn om het einde van de maand te kunnen halen....
Wauw...gesproken over schieten met ganse varkens ipv met spek...

Leefloon, pensioen en ook uitkeringen, werkloosheid, ziekte....liggen ONDER de europese armoedegrens en zijn NIET de oorzaak dat de LONEN te LAAG zijn - dáár wringt het schoentje...

Richt liever je pijlen op de échte oorzaak ipv naar beneden te schoppen: werkenden worden schaamteloos uitgebuit door werkgevers die niet willen betalen en gepluimd door de politiek en ze wijzen dan naar de minderbedeelden als zondebok, dát is er aan de hand!
Al wie in een van die bovengenoemde categorieën valt, is NIET te benijden, integendeel, voor die mensen is elke dag een strijd om het hoofd boven water te kunnen houden maar we kennen de misleiding van wie wel (nog!) rondkomt waardoor die kappen op minderbedeelden waarvan de situatie onbekend en helemaal niet benijdenswaardig is.

Werkenden moeten zich laten horen en een degelijk loon eisen, in rechtvaardige verhouding tot de stijgende levensstandaard, van werkgevers en politiek!

Zolang verdeel en heers nog werkt, blijft de politiek iederéén bestelen, zowel de groeiende groep minderbedeelden als de krimpende groep werkenden want er is een zondebok en daarvoor wordt niet gewezen naar de politiek maar naar elkaar!
dejules

26 feb 2018, 00:30

Valium schreef: - Nu gaat hij in het zwart bijklussen aan een peulschil van 50€/dag - x 30 dagen = 1500€, waar niemand iets van weet
Samen = 1200 + 1500 = 2700 --> NETTO/MAAND
Nog wat overuurtjes en deze heeft NETTO - 3000€/MAAND zonder belastingen.
Stel dat zijn vrouw ook gaat kuisen aan 50€/dag = + 1500 €
Hierbij nog eens een leefloon van 1200€ = eveneens 2700 € (zonder belastingen)
Samen hebben zij zonder dat iemand iets weet 2700 x 2 = 5400€ Netto ( belastingvrij )
wat overuren en het kan oplopen tot 6000€/maand.
In 1971 heeft Leburton een grote fout begaan. Hij heeft honderdduizenden werklozen opgenomen in de ambtenarij en de arbeid zwaarder belast om die mensen te onderhouden. Dit is al bijna 50 jaar bezig en arbeid was gewoon totaal
kapot belast met een enorme deïndustrialisatie tot gevolg.
In 1971, zelfs toen de werkloosheid heel hoog was, leefde iedereen goed en niet van uitkeringen. Mensen werkten buiten uit, nu noemt men dat "in het zwart" maar dikwijls was dat ook dienst-wederdienst. Dat gaf een enorme boost aan de economie : de café's en restaurant zaten bomvol en het leven was plezant. Toen is men werklozen zinloze jobkes gaan geven om te kijken of er niemand appelen en peren in het zwart aan het plukken was. Nu zijn er meer mensen die controleren op zwart werk dan dat er mensen in het zwart werken. Indien men de benaming "zwartwerken" niet had uitgevonden dan hadden wij vandaag een hele andere maatschappij nl een maatschappij van werkers. Nu is 1 op 2 aktieven leegloper. Investeerders laten landen die zo georganiseerd zijn links liggen. Een leegloper kan controleren of iemand in het zwart werkt maar hij kan niet zelf werken, hij heeft dat nooit gedaan. Dat is iemand met 2 linkse poten die zelfs niet meer logisch kan denken.
Ice

26 feb 2018, 00:44

Inderdaad, dejules...maw: de politieke graaiers gunnen de mensen níks maar zélf graaien ze met miljoenen, ook in het ZWART want ze betalen óók geen bijdragen en, wraakroepend, zelfs geen cént belastingen op hun gegraai dat ze 'loon ten dienste van de belgische bevolking' durven noemen. :evil:

De hele economie hebben ze zo om zeep geholpen en het ergste ervan is dat ze dan ook nog het gore lef hebben om naar de bevolking te wijzen daarvoor!