Rusthuis

Hier is plaats voor discussie over ouderen(mis)behandeling.
Zij die argumenten zoeken om respect te hebben voor hun ouders, hebben geen argumenten nodig, maar straf. (Aristoteles)

onthaasterke
Lid geworden op: 11 apr 2003, 22:49
Locatie: de stad van de smaak

24 feb 2018, 21:10

Man gaat naar rusthuis, wat veranderd er?
Akoya E 6224 INTERL(R) CORE (TM)
i.3-2310M CPU@2.10gHZ 4GB 64 bits
Win 7 Home Prem Serv.P 1 - Google Chrome
Printer CANON PIXMA MG5150 ALL IN ONE

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

25 feb 2018, 12:14

onthaasterke schreef:Man gaat naar rusthuis, wat veranderd er?

Hij woont dan niet meer thuis  :) 
Dit is misschien een onnozel antwoord , maar ik bedoel daarmee dat je de vraag iets duidelijker zou moeten stellen. 
Bijvoorbeeld : wat verandert er op financieel gebied ? 

amjjf
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:35

26 feb 2018, 14:14

Nou, volgens de media, men gaat naar een rusthuis om: 1 zich te laten pluimen, 2 om er zich de zot laten houden. Zeer spijtig dat ouderen zo behandelt worden.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

25 apr 2018, 16:17

onthaasterke schreef:Man gaat naar rusthuis, wat veranderd er?
Ik denk enkel je adres. Ook krijg je recht op de zorgpremie en voor hetgeen je nog bezit zorg je best dat jezelf nog een bewindvoerder aanduid voor wanneer jezelf wilsonbekwaam zou worden. Doe dit tijdig alvorens men aan je geestelijke vermogens kàn beginnen twijfelen,of voor je het weet is er een jurist (Advocaat) door de vrederechter aangesteld als je bewindvoerder... Je kan dus zelf een bewindvoerder aanduiden voor als het zover zou zijn. B.v. een van je kinderen of kleinkinderen.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

26 apr 2018, 01:10

Bij bewindvoerder zet ik   :?:  :?:  :?:

Lees hier op Seniorennet-forum het onderwerp https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... indvoerder eens.


Meer in het bijzonder wat ene "wardje" schrijft op 23 maart als eerste antwoord aldaar.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

26 apr 2018, 20:01

procman4 schreef:Bij bewindvoerder zet ik   :?:  :?:  :?:

Lees hier op Seniorennet-forum het onderwerp https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... indvoerder eens.


Meer in het bijzonder wat ene "wardje" schrijft op 23 maart als eerste antwoord aldaar.
Inderdaad Procman,een door het gerecht aangestelde bewindvoerder moet geen of minder verantwoording afleggen aan de vrederechter. Maar je hebt dan als echtgeno(o)te ook nog maar 0,0 medezeggenschap nietwaar. Je kan het zowat vergelijken met een officiële syndicus. Voor ieder telefoontje of blaadje papier rinkelt bij hem de kassa. En wees gerust,als het spaarpotje op is komt men evengoed bij de kinderen aankloppen hoor. Oòk voor de vergoeding & kosten van de 'bewindvoerder'.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

27 apr 2018, 05:07

Eens in het rusthuis hebben jullie twee aparte adressen.
Volgens de werknemerspensioendienst betekent dat een feitelijke scheiding. 

Dat heeft eventueel een impact op het pensioenbedrag.
Laten berekenen voor te besluiten. 

http://www.onprvp.fgov.be/NL/profes/ben ... fault.aspx
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

27 apr 2018, 11:49

pastoor schreef:Eens in het rusthuis hebben jullie twee aparte adressen.
Volgens de werknemerspensioendienst betekent dat een feitelijke scheiding. 

Dat heeft eventueel een impact op het pensioenbedrag.
Laten berekenen voor te besluiten. 

http://www.onprvp.fgov.be/NL/profes/ben ... fault.aspx
Ja en nee Pastoor. Ik bedoel,men schoonbroer is gepensioneerd ambtenaar. Door een cervicale operatie die tegensloeg is zijn echtgenote op 72jarige leeftijd volledig verlamd in een rusthuis opgenomen. Zij hebben zich moeten laten scheiden van tafel en bed om het gezamenlijk bezit te kunnen laten splitsen. Anders was haar (hun) vermogen te hoog om van bepaalde tegemoetkomingen te kunnen genieten. En moesten ze dat niet gedaan hebben dan hadden ze nog steeds een gezamenlijke aangifte moeten indienen... En effectief scheelt hun dat honderden eurokes in de maand...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...