CHRISTEN of NAAMCHRISTEN ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

29 mar 2018, 17:02

Sorry Fazal , ik was te vlug , bedankt voor de uitleg , zal wel  hetzelfde zijn dat  Werewoef kon geven ,  dat kon ik zelf ook uitzoeken natuurlijk , was wel een beetje lui denk ik ! . Toch echt bedankt . 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

29 mar 2018, 17:27

ebenhaezer schreef:
Fazal schreef:Aswoensdag is in de katholieke traditie het begin van de 40 dagen durende Vastentijd, die loopt tot en met Paaszaterdag, ook Stille Zaterdag genoemd. Vanaf Aswoensdag tot Pasen zijn er veertig vastendagen, waarbij de zondagen niet worden meegerekend. Aswoensdag wordt voorafgegaan door vastenavond en het carnaval.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aswoensdag 
http://www.hetkatholiekegeloof.nl/sub/w ... swoensdag/[/quote]
Ok Fazal , maar daarmee weet ik nog niet wààrom dat gedaan wordt , of waartoe dat dient . Vasten wordt toch altijd gedaan met een zekere reden  , dat bedoelde ik . Dat zal Werewoef wel weten . En wat heeft carnaval daarmee te maken !
Tja...behoudens de Boeddhisten die met hun verhalen zowat 500 jaar op onze tijdrekening voorliggen,
hebben ook zoiets over hun Boeddha die 40 dagen in de woestijn ging vasten.
En allicht door ontbering begon te hallucineren.
De moslims die zowat 500 jaar op onze tijdrekening achterliggen
hebben ook hun vastentijd RAMADAN, waarbij ze na zonsondergang meer schransen dan ooit voorheen! :wink:

Tenslotte hadden onze eigen voorouders al een vastentijd,
gewoon omdat ze bij gebrek aan vrieskasten hun voorraad wel moesten opeten.
Dat schransen is dan karnaval geworden. :idea:

Het zogenaamde paaslam hebben de christenen ook ingepikt van onze eigen ongekerstende voorouders.
Want al bij de oude Germanen werd het eerstgeboren leven = "een lammetje" - dat na de winter soms nog in de sneeuw werd geboren - geofferd aan moeder NATUUR!

En tenslotte hebben de neringdoeners op alle geloofsverhaaltjes ingespeeld
om hun kassa te laten rinkelen. 8)

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

31 mar 2018, 00:02

Christen of Naamchristen

Wat me deze paasweek eventjes bezig hield , was het vijfde artikel van het Geloof .Is gestorven en begraven en nedergedaald ter helle, de derde dag verrezen uit den dode .

Omdat het vandaag  "stille zaterdag "  is ben ik dat eventjes en stilletjes gaan na snorren op de WorldWideWeb . Ik heb ivb dees gevonden :

-
» Vijfde artikel – Die nedergedaald is ter helle Prentencatechismus

Heel interessant en een mens staat daar niet altijd even  stil  bij ...

werewoef
AMEN en AUM

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

31 mar 2018, 01:58

werewoef schreef:Christen of Naamchristen

Wat me deze paasweek eventjes bezig hield , was het vijfde artikel van het Geloof .Is gestorven en begraven en nedergedaald ter helle, de derde dag verrezen uit den dode .

Omdat het vandaag  "stille zaterdag "  is ben ik dat eventjes en stilletjes gaan na snorren op de WorldWideWeb . Ik heb ivb dees gevonden :

-
» Vijfde artikel – Die nedergedaald is ter helle Prentencatechismus

Heel interessant en een mens staat daar niet altijd even  stil  bij ...

werewoef
Grappig hoe men er vroeger over dacht.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

31 mar 2018, 23:53

Christen of naamchristen

Aan allen die op het forum religie komen kijken een vrolijk paasfeest toegewenst en aan sommigen zelfs een zalige pasen .
AMEN en AUM

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

01 apr 2018, 16:07

Wens ik ook aan jou werewoef!

Paasgroetjes,

limey
Lid geworden op: 01 apr 2018, 16:44
Locatie: home

01 apr 2018, 17:13

De klokken hebben hun klepel terug  gevonden. :idea:
Joepie :D
Laatst gewijzigd door limey op 03 apr 2018, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

03 apr 2018, 11:14

werewoef schreef:Christen of naamchristen

Aan allen die op het forum religie komen kijken een vrolijk paasfeest toegewenst en aan sommigen zelfs een zalige pasen .


Bedankt Werewoef , ook jou wens ik een rijk gezegende Paasweek ! Moge de Here jou bewaren en beschermen in je dagelijkse wandel met Hem , die de Zijnen lief heeft .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

05 apr 2018, 09:51

Als reactie voor het belachelijke van Limey . 

Niets van aantrekken Werewoef , gelovigen worden nu eenmaal altijd bespottelijk gemaakt , want ze begrijpen er totaal niets van  en missen daardoor heel veel ! Jammer voor hen . 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .