hospitalisatieverzekering

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Mieke101
Lid geworden op: 20 nov 2016, 10:53
Locatie: halle

06 mar 2018, 15:46

Een raar vraagje,

Ik ben aan het twijfelen of ik zou overstappen van mijn hospitalisatieverzekering bij het ziekenfonds naar eentje bij de bank.
Wat gebeurt er echter als je beide tegelijkertijd hebt? ..

Thanks

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

06 mar 2018, 16:51

Je moet toch de officiële factuur afleveren en zo is er maar 1.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Mieke101
Lid geworden op: 20 nov 2016, 10:53
Locatie: halle

06 mar 2018, 17:22

Merciekes,
Ik ben nog nooit opgenomen geweest ... gelukkig dus een leek in die zaken....
Is idd logisch :-)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

06 mar 2018, 17:23

Mieke101 schreef:Een raar vraagje,

Ik ben aan het twijfelen of ik zou overstappen van mijn hospitalisatieverzekering bij het ziekenfonds naar eentje bij de bank.
Wat gebeurt er echter als je beide tegelijkertijd hebt? ..

Thanks
Dan ben je gewoon oververzekerd en zoals pastoor zegt je kan je documenten maar éénmaal binnen brengen. Ik heb een hospitalisatieverzekering bij de bank en blijf daar, overstappen naar ziekenfonds zou een ramp zijn.

Artesia
Lid geworden op: 11 feb 2004, 11:37
Locatie: ergens ten velde

07 mar 2018, 13:32

Prima Vera schreef:
Mieke101 schreef:Een raar vraagje,

Ik ben aan het twijfelen of ik zou overstappen van mijn hospitalisatieverzekering bij het ziekenfonds naar eentje bij de bank.
Wat gebeurt er echter als je beide tegelijkertijd hebt? ..

Thanks
Dan ben je gewoon oververzekerd en zoals pastoor zegt je kan je documenten maar éénmaal binnen brengen. Ik heb een hospitalisatieverzekering bij de bank en blijf daar, overstappen naar ziekenfonds zou een ramp zijn.
De ene verzekering en/of polis kan wel complementair zijn met de andere.
Wij hebben AG Care en de federatie Bouw heeft voor ons eveneens een verzekering afgesloten maar de waarborgen bij die polis zijn beperkter dan de verzekering die we persoonlijk hebben. Onze polis dekt dus alles wat er in de andere polis niet vermeld staat.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

07 mar 2018, 13:48

Artesia schreef:
Prima Vera schreef:
Mieke101 schreef:Een raar vraagje,

Ik ben aan het twijfelen of ik zou overstappen van mijn hospitalisatieverzekering bij het ziekenfonds naar eentje bij de bank.
Wat gebeurt er echter als je beide tegelijkertijd hebt? ..

Thanks
Dan ben je gewoon oververzekerd en zoals pastoor zegt je kan je documenten maar éénmaal binnen brengen. Ik heb een hospitalisatieverzekering bij de bank en blijf daar, overstappen naar ziekenfonds zou een ramp zijn.
De ene verzekering en/of polis kan wel complementair zijn met de andere.
Wij hebben AG Care en de federatie Bouw heeft voor ons eveneens een verzekering afgesloten maar de waarborgen bij die polis zijn beperkter dan de verzekering die we persoonlijk hebben. Onze polis dekt dus alles wat er in de andere polis niet vermeld staat.
Dat is de. Feit maar je kan nooit 2x hetzelfde factuur trekken. Maar wat de ene verzekering niet betaald kan voor een andere verzekering wel bijkomend teruggetrokken worden zodat je met wat geluk 100% vergoed wordt.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

07 mar 2018, 17:26

Sorry hoor, PV, maar ik vind uw opmerking; overstappen naar een hospitalisatie van een ziekenfonds een ramp, nogal kort door de bocht.
ofwel werkt u nog voor die bank en betaalt u een kleinere premie of u geniet nog van vroegere voordelen.
Maar ik kan u wel zeggen dat de verzekeringen van CM, Partena, en Kliniplan zeker meer dan voldoen aan de huidige normen . Afhankelijk van de risico’s die men wenst te dekken, zal de premie verhogen, maar dat is zeker ook het geval bij een bank.
Een drama? Ik zou echt niet weten wat u bedoelt!

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

07 mar 2018, 18:01

paullamb schreef:Sorry hoor, PV, maar ik vind uw opmerking; overstappen naar een hospitalisatie van een ziekenfonds een ramp, nogal kort door de bocht.
ofwel werkt u nog voor die bank en betaalt u een kleinere premie of u geniet nog van vroegere voordelen.
Maar ik kan u wel zeggen dat de verzekeringen van CM, Partena, en Kliniplan zeker meer dan voldoen aan de huidige normen . Afhankelijk van de risico’s die men wenst te dekken, zal de premie verhogen, maar dat is zeker ook het geval bij een bank.
Een drama? Ik zou echt niet weten wat u bedoelt!
Als ik nu zou moeten overstappen naar CM of eender welke ben ik dik genaaid. Alle vorige aandoeningen worden geschrapt, tellen niet mee. Ik ben o.a. diabetespatiënt, weet jij wat dat betekent mocht ik dan ziek vallen? Geen dekking. Neen dank u. En dat is maar één van de nadelen. Wees gerust dat ik het allemaal uitgedokterd heb en dat ik weet dat ik bij mijn bankhospitalisatie veel beter af ben. 

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

07 mar 2018, 18:19

Met dit antwoord , begrijp ik u wel hoor. Maar het mag geen veralgemening worden.
wat de vraagstelster betreft, het is echt niet aan te raden om oververzekerd te zijn.
Bent u nu via een bank verzekert? Bekijk uw premie en wat er gedekt wordt. Ga naar de site van uw mutualiteit, daar staan ook alle kosten en dekkingen opgesomd.
Maar let, afhankelijk van uw ouderdom, dat een overstap niet altijd voordeliger is.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

07 mar 2018, 18:51

paullamb schreef:Met dit antwoord , begrijp ik u wel hoor. Maar het mag geen veralgemening worden.
wat de vraagstelster betreft, het is echt niet aan te raden om oververzekerd te zijn.
Bent u nu via een bank verzekert? Bekijk uw premie en wat er gedekt wordt. Ga naar de site van uw mutualiteit, daar staan ook alle kosten en dekkingen opgesomd.
Maar let, afhankelijk van uw ouderdom, dat een overstap niet altijd voordeliger is.
Daarom ook dat ik schreef : ik heb .... en overstappen zou ....   Ik schreef toch IK vorm?

moeschi
Lid geworden op: 03 jul 2004, 23:24
Locatie: sint katelijne waver

08 mar 2018, 10:40

Ik heb mijn hospitalisatie bij DKV niet goedkoop maar ik kan alles inbrengen ook een kamer alleen.
Ik denk maar, dit is een luxe die je met ouder worden kan permitteren waar men waarschijnlijk nog kan van genieten.
Het is ook zo dat men er rekening moet mee houden dat je  meer en meer een kamer deelt met iemand van een vreemde origine. In principe heb ik daar geen probleem mee, maar ben ooit in de spoed opgenomen geweest en er was geen kamer voorhanden en heb 1 dag op een kamer van 2 gelegen.
De familie bracht dan zelf warm eten mee en 's avond om 8u wou die de kamer niet verlaten, de verpleging durfde niets te zeggen.
Men is al gauw racist.

tuinhuis
Lid geworden op: 01 feb 2015, 09:24
Locatie: leuven

13 mar 2018, 10:30

Prima Vera,

bestaande aandoeningen worden bij de cm toch aanvaard als je daar een hospitalisatieverzekering wil nemen ?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

13 mar 2018, 11:12

tuinhuis schreef:Prima Vera,

bestaande aandoeningen worden bij de cm toch aanvaard als je daar een hospitalisatieverzekering wil nemen ?

Neen tuinhuis, dat is nu juist mijn bezwaar. Die worden allemaal uitgesloten als je in het ziekenhuis terecht komt.  Wees maar gerust dat ik als diabeet daar allemaal héél goed achter gehoord heb.  Hetzelfde voor mijn man, is geopereerd aan hals en schouder. Hij blijft klachten houden én is voor de 2de keer  geopereerd geweest aan zijn schouder. Via CM zou hij daar totaal geen tussenkomst meer van gekregen hebben.  Hun woorden zijn schoon hun daden veel minder.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

15 mar 2018, 09:54

Bij de voorzorg worden bestaande ziekten voor 5 jaar uitgesloten Ik ben 72 diabeet hartlijder en nog zo een paar dingen Ze zullen me graag zien komen want ze hoeven nooit uit te betalen Ik heb een dure prive verzekering en daar doe ik het de rest van mijn leven mee 

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

15 mar 2018, 11:11

dafke schreef:Bij de voorzorg worden bestaande ziekten voor 5 jaar uitgesloten Ik ben 72 diabeet hartlijder en nog zo een paar dingen Ze zullen me graag zien komen want ze hoeven nooit uit te betalen Ik heb een dure prive verzekering en daar doe ik het de rest van mijn leven mee 
Voila, dat is wat ik zei. Het is duur nu maar je bent wel gerust.