De smartphone !!!

Hier is plaats voor openbaar debat.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

07 mar 2018, 17:26

MyriamC schreef:Jaja, vraag maar als je in Oman aan het rondrijden bent. Ik ken geen Arabisch en de gemiddelde Omaniet kent geen Engels. Maar ik ben hier misschien de enige senior die avontuurlijke reizen maakt.
G-E-E-U-W

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

07 mar 2018, 17:29

Al die brol maakt mensen maar dommer.
Ik wil de dag eens zien dat in de chemische bordzalen de computer crasht.
Zelf mannen met een A1 zijn niet instaat nog een proces uit te rekenen zoals wij dat deden voor de computer zijn intrede deed.Gegevens ingeven en oeps daar staan de para meters.Zo werkt dat nu ; niet meer nadenken.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

10 mar 2018, 08:55

Nog enkele voordelen van een smartphone: (ter info:Niet van Ghana, of over gasrekeningen)


Ophef om voyeuristisch internetforum, ook stiekem vrouwen gefilmd in kleedkamer van sporthal Hogeschool Gent.


De vermoedelijk Belgische beelden zijn opgedoken op een voyeuristisch internetforum, waar in Nederland momenteel grote ophef over is. Op de website worden duizenden foto’s en video’s gedeeld. Enerzijds door mannen die stiekem vrouwen filmden terwijl ze zich omkleedden of douchten in sauna’s, kleedhokjes, hotelkamers of zwembaden, maar ook van gehackte bewakingscamera’s en gestolen smartphones. Zo werd een film van het Nederlandse handbalteam -waarop de vrouwen helemaal naakt te zien zijn- al meer dan 10.000 keer bekeken. Het forum is eenvoudig te vinden en iedereen kan zich zomaar registreren. 
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf
Gast

10 mar 2018, 09:19

De vermoedelijk Belgische beelden zijn opgedoken op een voyeuristisch internetforum, waar in Nederland momenteel grote ophef over is. Op de website worden duizenden foto’s en video’s gedeeld. Enerzijds door mannen die stiekem vrouwen filmden terwijl ze zich omkleedden of douchten in sauna’s, kleedhokjes, hotelkamers of zwembaden, maar ook van gehackte bewakingscamera’s en gestolen smartphones. Zo werd een film van het Nederlandse handbalteam -waarop de vrouwen helemaal naakt te zien zijn- al meer dan 10.000 keer bekeken. Het forum is eenvoudig te vinden en iedereen kan zich zomaar registreren. 
In 2016 had 86% van de Nederlanders een smartphone. Wat je hierboven aanhaalt zegt dat nu iets over de smartphone of over de gebruiker van de smartphone? :roll:
Wat is Uw punt dat je wil maken? Dat gebruikers van een smartphone meer kans hebben om te vervallen in voyeurisme dan gebruikers van een simpele gsm? Met mijn simpele gsm van vroeger kon ik nochtans ook filmen. 
Wees eens wat duidelijker. 

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

10 mar 2018, 09:54

Dicksy schreef: Wat is Uw punt dat je wil maken? 
Zijn punt is dat alles vroeger beter was. Weg met de vooruitgang. Terug naar af.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

10 mar 2018, 09:56

Die beelden zijn niet gemaakt met een wegwerpcamera. hé  Ze zijn doelbewust  gemaakt om te delen op het internet. Het is een flagrante schending van de privacy (Iedereen heeft het recht op eerbiediging van zijn privéleven en zijn gezinsleven, behalve in bepaalde gevallen en onder de voorwaarden door de wet bepaald. (Belgische Grondwet, artikel 22 (externe link)).

Dat wil dus zeggen dat er geen probleem is met een smartphone, maar wel met de gebruiker . Het is gemakkelijker geworden om mensen in discridiet te brengen.. Het simpele woord "respect" verdwijnt stilaan uit onze facebookwereld.  Alles kan, alles mag...
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

10 mar 2018, 10:01

MyriamC schreef:
Dicksy schreef: Wat is Uw punt dat je wil maken? 
Zijn punt is dat alles vroeger beter was. Weg met de vooruitgang. Terug naar af.
Dat noemt gij "vooruitgang" ......Lowie zou dat ook "vooruitgang" noemen
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

10 mar 2018, 10:09

Het is zeker vooruitgang ,bedenk dat men over 50 tal jaar terug uw lacke schoentoppen moest opblinken om tijdens een danspasje iets meer waar te nemen van uw ega.(grapje hé).
Maar het wordt hier zeer serieus met bloemen naar elkaar gegooid , maar de potten hangen er nog aan.
Dat men de privacy van een persoon respecteert nog min nog meer, maar er zitten altijd typen tussen die eens interressant willen doen en eens gaan filmen met hun smartphone (voyeurisme) en dan de slimmen willen uithangen omdat online te plaatsen , zegt genoeg me dunkt over de persoon.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

10 mar 2018, 10:31

De smartphone heeft het leven voor zeer veel mensen vergemakkelijkt, bv iemand met een allernieuwste pace maker kan de arts dit regelen van uit zijn kabinet , de patiënt hoeft meer tot bij de dokter te gaan, al je bankverrichtingen en raadplegen op elk uur en op elke plaats in de wereld, je heeft altijd een kompas en alle kaarten van alle streken van gans de wereld op zak, je geeft zelfs een klein waterpas bij je en ook een koorts thermometer, ook steeds een camera en een fototoestel bij zich wat zeer gemakkelijk is, als je op de bus wacht en je wil de uren voor naar huis te gaan neem je een foto van de tabel en dan moet je die niet onthouden, parkeer je in een grote stad neem een foto van de naamplaat van de straat waar je staat zo vind je u auto zeer snel terug, En je kan alles opzoeken waar je u zich ook bevind en je heeft een gsm en radar verklikker bij je , en zo zijn er nog honderden mogelijkheden van de smartphone, en dit zal nog meer uitgebreid worden in de toekomst, ik raad ieder senior aan om te leren werken met de smartphone, ook ik kan dank mijn smartphone POL55 altijd antwoorden waar ik ook zit in de wereld.
Mensen die camera's hebben voor hun woonst te beveiligen kunnen dit zien met hun ??? :lol:
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

10 mar 2018, 11:32

Ach lowie, heel je uitleg is voor sommigen niet relevant genoeg. Zij zien enkel hun visie en al de rest telt niet. Zij of hij kan er niet mee overweg met een smartphone en ziet er de voordelen niet in dus niemand doet dat. Zij die hem wel gebruiken weten beter. En zoals met alles wordt voorzichtigheid geadviseerd maar dat weet je als 'wijze' man of vrouw uiteraard!  :wink:

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

16 mar 2018, 12:58

Zo is dat Prima Vera, sommigen zijn in de vorige eeuw blijven steken hier, nietwaar Polleke

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

16 mar 2018, 13:27

Horus1 schreef:Zo is dat Prima Vera, sommigen zijn in de vorige eeuw blijven steken hier, nietwaar Polleke
Geen probleem voor mij. Ik heb dat niet nodig.  :)   Jullie zijn "moderne" mensen hé ....tunnelvisie van de bovenste plank...
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 mar 2018, 14:32

allemaal onnodige brol zoals in de moderne auto.
Ge wordt er zot van als ge ze bezig ziet; op straat op café bij de dokter.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

16 mar 2018, 15:34

voorn schreef: Ge wordt er zot van als ge ze bezig ziet; op straat op café bij de dokter.
Het ergste vind ik op restaurant, de man met zijn speeltje en mevrouw ook met haar speeltje.

Heb er eens iemand op aangesproken die naast ons zat, het was opeens gedaan !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

16 mar 2018, 17:55

denlowie schreef:
voorn schreef: Ge wordt er zot van als ge ze bezig ziet; op straat op café bij de dokter.
Het ergste vind ik op restaurant, de man met zijn speeltje en mevrouw ook met haar speeltje.

Heb er eens iemand op aangesproken die naast ons zat, het was opeens gedaan !
Ik ken ook zo iemand die altijd met zijn smartdinges bezig is.Eender waar.
Eén van de vele gelegenheden waar ik me aan erger. Onlangs zaten we in een restaurant met een 10-tal personen om eens lekker te gaan eten ter gelegenheid van een verjaardag. het moest dus een gezellig uitje worden. Tijdens de gesprekken kwam een bepaald thema ter sprake, waarover het ging doet hier niet ter zake.In elk geval : twee personen waren het niets eens over dit thema. En dan ging mijn "smartdingsfanatiker" even op zijn ding zitten tokkelen en na enige tijd had hij gevonden wat hij dacht dat de juiste oplossing was en hij begon het gewoon van zijn "smartdinges" af te lezen, zonder eerst iets te zeggen.
Gevolg : een andere aanwezige begon ook te tokkelen op zijn smartdinges en kwam met een andere oplossing aandraven, ook gevonden op internet.
Uiteindelijk gevolg : ganse "gezellige avond" vergald.

Let wel : ook ik heb een smartphone en vindt het een zeer gemakkelijk apparaat, maar men moet het gebruiken "met mate" .