KBC bedankt 51 +ssers misschien 46+ ook

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

09 mar 2018, 09:06

Bij KBC België maken de directie en de bonden zich op voor sociale onderhandelingen over de oudere medewerkers van de bank-verzekeraar. De vergrijzing slaat er in alle hevigheid toe. Van de ruim 13.000 werknemers van KBC in België zijn er 4.400 51 jaar of ouder. Dat is ongeveer een op de drie. De helft is 46 jaar of ouder.

Weldra zijn er geen bankkantoren meer. De betalingen worden weldra nog alleen met een smartphone gedaan. Alle onkosten om betalingen te doen zullen dan ook "verrekend" worden met de smartphone. Geldautomaten verdwijnen. 60+ klanten (die meestal geen smartphone hebben/willen) gaan ze mijden....daar is toch niets aan te verdienen, immers de "jeugd" leent voor alles ....daar is geld aan te verdienen.
 
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 mar 2018, 09:14

pol55 schreef:Bij KBC België maken de directie en de bonden zich op voor sociale onderhandelingen over de oudere medewerkers van de bank-verzekeraar. De vergrijzing slaat er in alle hevigheid toe. Van de ruim 13.000 werknemers van KBC in België zijn er 4.400 51 jaar of ouder. Dat is ongeveer een op de drie. De helft is 46 jaar of ouder.

Weldra zijn er geen bankkantoren meer. De betalingen worden weldra nog alleen met een smartphone gedaan. Alle onkosten om betalingen te doen zullen dan ook "verrekend" worden met de smartphone. Geldautomaten verdwijnen. 60+ klanten (die meestal geen smartphone hebben/willen) gaan ze mijden....daar is toch niets aan te verdienen, immers de "jeugd" leent voor alles ....daar is geld aan te verdienen.
 
Bron?

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

09 mar 2018, 09:22

Bron:
Hln van vandaag 09-03-2018.......  en van in de wandelgangen kbc Leuven.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 mar 2018, 09:27

En daarbij je uitleg klopt niet. 60+ hebben volgens jou geen smartphone of dergelijke of bankieren niet via pc? Waar haal je het? Als je nu zou zeggen 75 tot 80+ begin je al gelijk te hebben. Jij vergeet dat 60+ veelal juist thuis zijn op pensioen. Volledig mee zijn met hun tijd? Hoe denigrerend kan je nog doen? Volgens jou zijn 60+ afgeschreven, domme mensen? Mensen die met niets meer mee kunnen? 
Jongen toch ..................

En het verhaal dat je daar opsomt is niet enkel geldig voor KBC maar ook voor de andere grootbanken. 

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

09 mar 2018, 10:04

Prima Vera schreef:En daarbij je uitleg klopt niet. 60+ hebben volgens jou geen smartphone of dergelijke of bankieren niet via pc? Waar haal je het? Als je nu zou zeggen 75 tot 80+ begin je al gelijk te hebben. Jij vergeet dat 60+ veelal juist thuis zijn op pensioen. Volledig mee zijn met hun tijd? Hoe denigrerend kan je nog doen? Volgens jou zijn 60+ afgeschreven, domme mensen? Mensen die met niets meer mee kunnen? 
Jongen toch ..................

En het verhaal dat je daar opsomt is niet enkel geldig voor KBC maar ook voor de andere grootbanken. 
Wat ben jij een blaaskaak zeg , DENIGRENREND waar haal je dit !!!!! 



Bericht van eergisteren persagentschap belga:
Smartphone breekt niet door bij senioren

BRUSSEL  07-03-2018. De smartphone lijkt alomtegenwoordig, maar een belangrijke groep Belgen houdt vast aan de klassieke gsm of heeft helemaal geen toestel. Uit nieuwe cijfers van statistiekbureau Statbel blijkt dat in de leeftijdscategorie 65-74 jaar vorig jaar maar 32 procent een smartphone gebruikte.

Dus 75+ zijn geen mensen meer voor u ?

Jij vergeet dat 60+ veelal juist thuis zijn op pensioen. Wat heeft DAT daarmee te maken?

KBC: Ja natuurlijk de andere "banken" ook. Ter info: DE CEO van ING Nederland heeft gisteren 50% loonsverhoging gekregen omdat hij de doelstellingen om x% van de werknemers "buiten te werken" behaald heeft.





[s]
[/s]
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 mar 2018, 10:07

Denigrerend omdat je sowieso de jongste groep thuisblijvers al zelf uitschakelt want ze kennen er toch niets van. 
En wat dat gemis aan Smartphone betreft of niet wil gebruiken dat zijn gerust de mensen die de 70 al voorbij zijn. 
Een senior die de jongste seniors al zo uitschakelt.
En blaaskaak? Je eigen repliek nog niet bekeken zeker? 

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

09 mar 2018, 10:11

Hmmm, er klopt hier iets niet !
Volgens ING, KBC en anderen zijn ouderen vanaf 50+ afgeschreven, hun (te hoog ?) loon niet meer waardig en men zoekt trukjes om ze zo snel mogelijk op straat te zetten.
En dan lees ik hier :
"Volgens jou zijn 60+ afgeschreven, domme mensen? Mensen die met niets meer mee kunnen?"
Misschien ook een vraag stellen .... hoeveel van die ouderen (50+, 60+) doen hun betalingen via de "smartphone" ?
Bij een klantenbevraging van ABN AMRO Luxemburg in november 2017 was dat +/-7% waarvan het merendeel rechtstreeks met de bank en zeker niet via handelaars ! 

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 mar 2018, 10:38

Flashback schreef:Hmmm, er klopt hier iets niet !
Volgens ING, KBC en anderen zijn ouderen vanaf 50+ afgeschreven, hun (te hoog ?) loon niet meer waardig en men zoekt trukjes om ze zo snel mogelijk op straat te zetten.
En dan lees ik hier :
"Volgens jou zijn 60+ afgeschreven, domme mensen? Mensen die met niets meer mee kunnen?"
Misschien ook een vraag stellen .... hoeveel van die ouderen (50+, 60+) doen hun betalingen via de "smartphone" ?
Bij een klantenbevraging van ABN AMRO Luxemburg in november 2017 was dat +/-7% waarvan het merendeel rechtstreeks met de bank en zeker niet via handelaars ! 
We hebben het hier over Belgie en niet over Luxemburg hé! Dat is een vergelijking die niet opgaat. 

Bovendien is het misschien best om dat artikel over KBC eens grondig te lezen. Zij zijn ook niet van plan hun personeel zo maar buiten te gooien. Zij hebben dat nooit gedaan en zullen dat m.i. ook nooit doen. Zij zoeken naar oplossingen en dat vind ik nog niet zo slecht. Het is een evolutie die men niet kan tegen houden. En waarom hier toch weer zo ineens zagen over smartphone, wat met pc? De 50+ generatie werkt nog altijd volop met pc en wss minder met smartphone maar het is sowieso hetzelfde: meer digitaal en minder naar kantoor. De meesten halen nu hun centen bij de grootwarenhuizen (win/win situatie), overschrijvingen verminderen er wordt sowieso meer ingezet om SEPA.  Kleine kredieten kunnen hoe langer hoe meer via pc bekomen worden, mensen lopen niet zo gemakkelijk meer naar de bank. Reden? Iedereen werkt en kan niet zo maar tussen de uren naar de bank lopen. Pc is daar een goede oplossing voor.  En als mensen niet meer naar kantoor gaan hoeven er ook geen kantoren meer te zijn. Halen de mensen hun geld via de supermarkten hoeven er ook geen betaalterminals te zijn die op regelmatige uren moet gecontroleerd en bijgevuld worden. Dit zijn ook risico's die uitgeschakeld worden.  Het spijtige is dan wel dat de mensen die hun sociaal contact zochten bij de bankbedienden in de kou blijven staan. Maar voor die twee sociale contacten op de week kan men het zich niet veroorloven alle bankkantoren open te houden. KBC is de bank die het langst getracht heeft zijn kantoren open te houden. Trouwens zijn zetten ook in op Skype e.d. voor het contact met hun klanten, dat werpt ook zijn vruchten af.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

09 mar 2018, 10:53

Prima Vera schreef:En daarbij je uitleg klopt niet. 60+ hebben volgens jou geen smartphone of dergelijke of bankieren niet via pc? Waar haal je het? Als je nu zou zeggen 75 tot 80+ begin je al gelijk te hebben. Jij vergeet dat 60+ veelal juist thuis zijn op pensioen. Volledig mee zijn met hun tijd? Hoe denigrerend kan je nog doen? Volgens jou zijn 60+ afgeschreven, domme mensen? Mensen die met niets meer mee kunnen? 
Jongen toch ..................

En het verhaal dat je daar opsomt is niet enkel geldig voor KBC maar ook voor de andere grootbanken. 
Dank je Prima Vera. Je haalt me de woorden uit de mond. Ik voel me als jong gepensioneerde (60+) nog lang niet afgeschreven. Zelfs mijn moeder (80+) was tot de laatste dagen van haar leven geïnteresseerd in al die nieuwe technologieën. Het duurde wat langer voor ze alles begreep maar ze ging wel mee met haar tijd.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 mar 2018, 13:01

MyriamC schreef:
Prima Vera schreef:En daarbij je uitleg klopt niet. 60+ hebben volgens jou geen smartphone of dergelijke of bankieren niet via pc? Waar haal je het? Als je nu zou zeggen 75 tot 80+ begin je al gelijk te hebben. Jij vergeet dat 60+ veelal juist thuis zijn op pensioen. Volledig mee zijn met hun tijd? Hoe denigrerend kan je nog doen? Volgens jou zijn 60+ afgeschreven, domme mensen? Mensen die met niets meer mee kunnen? 
Jongen toch ..................

En het verhaal dat je daar opsomt is niet enkel geldig voor KBC maar ook voor de andere grootbanken. 
Dank je Prima Vera. Je haalt me de woorden uit de mond. Ik voel me als jong gepensioneerde (60+) nog lang niet afgeschreven. Zelfs mijn moeder (80+) was tot de laatste dagen van haar leven geïnteresseerd in al die nieuwe technologieën. Het duurde wat langer voor ze alles begreep maar ze ging wel mee met haar tijd.
Moeder van een vriendin heeft ook die ouderdom, heeft vorig jaar een laptop gekregen én gebruikt hem ook. Waar een wil is, is een weg én als ze interesse hebben gaat dat nog héél goed.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

09 mar 2018, 13:35

Prima Vera schreef:Denigrerend omdat je sowieso de jongste groep thuisblijvers al zelf uitschakelt want ze kennen er toch niets van. 
En wat dat gemis aan Smartphone betreft of niet wil gebruiken dat zijn gerust de mensen die de 70 al voorbij zijn. 
Een senior die de jongste seniors al zo uitschakelt.
En blaaskaak? Je eigen repliek nog niet bekeken zeker? 
Beste Prima Vera,

Ik schakel geen seniors  uit, ik stel maar vast, ik lees de krant. Is dat denigrerend ?
Gij doet u ogen toe. 
Een SMP heeft niets met slim te maken. Heb je je al eens de vraag gesteld WAAROM de meeste seniors  geen SMP hebben/gebruiken ???
Ik ken seniors (bij uw slimme kenniskring zal dat wel niet bestaan) die  om de 2 weken met hun betalingen naar de zoon/dochter gaan voor home banking. Ik ken seniors die ze een smarttv hebben "aangesmeerd" die totaal gene bal snappen (heeft niets met slim zijn te maken) over de bediening. Ik ken seniors die een andere bril moeten opzetten als ze de SMT gebruiken. Dat begrijpt gij niet hé
Dat is DEPRIMEREND en DENIGREREND voor die mensen....maar dat snapt gij niet vrees ik...
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 mar 2018, 13:42

Ik ken 30+ die niet met een smartphone omkunnen. Die niet online kunnen omdat ze het niet kunnen of willen snappen.
Ik moet ook mijn bril opzetten op mijn smartphone te gebruiken, ongebruikelijk? abnormaal? Ik dacht het niet. 

ik heb meer dan 40 jaren in het bankwezen gezeten en mijn ervaring is dat 70+ er dikwijls beter mee om konden gaan dan jonge mensen!  

Jij kent precies enkel maar sukkelaars, kijk rond je!

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 mar 2018, 14:59


denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

09 mar 2018, 15:13

Dom Dom en nog eens dom, waarom zou een +70 niet met een smartphone kunnen werken, ik was nooit den slimsten ik 73 en vrouw 77 wij werken alle beiden met een smartphone, iedereen kan dit als hij wil natuurlijk !!
Dit is nu toch niks boven natuurlijks een smartphone?
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

09 mar 2018, 15:49

Prima Vera schreef:KBC : Geen exitplan voor 50+ in de maak.

gewoon ter info.
Zoveel te beter, MAAR waar rook is,  is VUUR...
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf