Italie

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 mar 2018, 12:42

Rijke ondernemers zijn geen politieke partij. De pvda is dat wél.

Rijke ondernemers zijn niet noodzakelijk neo-liberalen. De pvda-kandidaten zijn wél leden van een communistische partij.

De baas van schoenen Torfs is een rijke ondernemer. Zijn werknemers dragen hem op handen. Hij is heel ethisch betrokken. Hij zit nochtans qua visie heel dikwijls op dezelfde lijn als Itinera. Torfs staat mijlenver van de pvda.
Maar laat je niet tegenhouden, hé: ga eens in op mijn uitdaging en toon me gewoon een 'neo-liberale' studie van Itinera.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

11 mar 2018, 13:36

Wil. schreef: De baas van schoenen Torfs is een rijke ondernemer. Zijn werknemers dragen hem op handen.
Bij Torfs is 70% vh personeel deeltijds. De lonen zijn er zo laag dat er een heel groot verloop is van personeel. Dat is ook de reden waarom iedereen daar welkom is : 60+, analfabeet, moslima's die hun hoofddoek niet wensen af te doen, ... Daarbij, U komt uit de statutaire leegloperij, toch ? U heeft nooit deeltijds met tijdelijke contractjes gewerkt, toch? U komt uit de levenslang benoemde leegloperij, toch?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160818_02429269
Gast

11 mar 2018, 13:38

Wil. schreef:Rijke ondernemers zijn geen politieke partij. De pvda is dat wél.
Rijke ondernemers sponseren wel politieke partijen ( en vice versa ). Noem eens een bedrijfsorganisatie  zoals het VOKA of VBO die de PVDA genegen is ?
Wil. schreef:
Rijke ondernemers zijn niet noodzakelijk neo-liberalen. De pvda-kandidaten zijn wél leden van een communistische partij. 
Een communistische partij in Belgie ? Laat me niet lachen ....

In 2009 heft de KP Vlaanderen zichzelf op. De laatste communistische partijvoorzitter heeft zijn partij dus in zekere zin overleefd. Van Geyt stond zijn lichaam af aan de wetenschap .....

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

11 mar 2018, 13:52

""Rijke ondernemers zijn geen politieke partij. "

Rijke ondernemers stoppen jaarlijks 1 miljoen€ in Itinera om langs die weg - via studies en rapporten die steeds aansluiten op de visie van die ondernemers   - te kunnen wegen op de politieke besluitvorming in dit land. Vandaar ook dat er in dit land meer rechtse denktanks zijn dan linkse. Er zit nu eenmaal véél meer kapitaal bij rechts dan bij links.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 mar 2018, 14:29

frits1955 schreef:Rijke ondernemers stoppen jaarlijks 1 miljoen€ in Itinera om langs die weg - via studies en rapporten die steeds aansluiten op de visie van die ondernemers   - te kunnen wegen op de politieke besluitvorming in dit land. Vandaar ook dat er in dit land meer rechtse denktanks zijn dan linkse. Er zit nu eenmaal véél meer kapitaal bij rechts dan bij links.
Feiten, frits. Daar wachten we op. Geen praat voor de vaak. Je leest de studies niet, je kunt nergens aanduiden wat er nu precies "neo-liberaal" in die studies staat, en nog minder kun je de link tussen bv. een Leysen en de studies duidelijk maken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

11 mar 2018, 14:34

Vraag mij af wat jij ooit voor de tewerkstelling gedaan hebt dejules, buiten op je swt kont te zitten en hier te wat te klagen over alles en nog wat? Doe ook eens wat Torfs en andere Vlaamse werkgevers - al dan niet met wat jij zegt minimale lonen en deeltijdse contracten - doen. Maar neen handje ophouden is gemakkelijker he!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 mar 2018, 15:03

Na een kleine uitweiding terug naar het Italië-spoor:

Op independent.ie kun je vandaag lezen dat de EU op haar grondvesten davert omdat de "Italië Eerst" boodschap de boventoon voerde in de verkiezingen.

Afbeelding

Slechte nachten voor de bobo's in de EU-cenakels.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

11 mar 2018, 16:58

Horus1 schreef:Vraag mij af wat jij ooit voor de tewerkstelling gedaan hebt dejules
Ik kan U alvast zeggen wat ik NIET gedaan heb nl lullen over de actieve welvaartstaat. Ik heb er aan meegewerkt en meer dan voldoende en nu is het tijd aan Bourgeois, De Wever, Peumans, De Roover, Bracke, Beacaus, Van Overtveldt en al die andere leeglopers al dan niet in statutaire dienst om de mouwen op te stropen en de bedrijven in de trekken of er zelf eentje op te richten. 

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

16 mar 2018, 12:55

Hoelang zit jij al thuis "actief" mee te werken???