NVDIA update

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

09 mar 2018, 21:24

 Ik voerde gisteren een update uit voor de grafische kaart NVS NVIDIA 315 voor een desktop die Windows  Home Premium 64 bit draait. Die update verliep nagenoeg normaal.

Als de computer nu opstart of beter gezegd, als die opstartte voor dat die update er op geïnstalleerd stond, had ik na enkele seconden na de begingeneriek van "Windows Starten", onmiddellijk beeld op mijn scherm.

Nu duurt die fase ten volle 3 à 4 minuten voorafgegeaan door de melding "No Signal".
Dan pas komt het beeld tevoorschijn.

Weet er iemand wat er mis kan zijn ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

10 mar 2018, 10:30

Toby,

welk update van NVS NVIDIA 315 was dat, er wordt nogal eens een
GeForce update aangeboden voor 3D spelen en die is niet geschikt
voor alle NVIDIA kaarten.
Zet de computer terug naar een herstelpunt van voor de update.
Als je die binnengehaald hebt via Windows update kunt je die
verbergen met de probleem oplosser, die je kunt downloaden
op onderstaande link.
https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... g-in-windo

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

10 mar 2018, 15:55

Sony schreef:Toby,
welk update van NVS NVIDIA 315 was dat, er wordt nogal eens een
GeForce update aangeboden voor 3D spelen en die is niet geschikt
voor alle NVIDIA kaarten.
Zet de computer terug naar een herstelpunt van voor de update.
Als je die binnengehaald hebt via Windows update kunt je die
verbergen met de probleem oplosser, die je kunt downloaden
op onderstaande link.
https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... g-in-windo
Sony
Godallemachtig ... vergeet ik nu toch wel te melden dat het nog Windows 7 betreft en bijgevolg dat Windows update verbergprogramma daar niet werkt. Sorry hoor.  :oops: 8O
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

10 mar 2018, 16:52

Toby,

voor Windows 7

Configuratiescherm --> Systeem en beveiliging -> Windows Update.
Selecteer de updates die waarvan je geen melding meer wilt ontvangen
door deze aan te klikken.
Klik rechts op de selectie en kies Updates verbergen.
Je kunt deze actie altijd ongedaan maken door Windows Update opnieuw
te starten en de optie Verborgen updates herstellen te kiezen uit het linkermenu.

In Windows7 is ook mogelijk dat de update van NVS NVIDIA 315 kan verwijderd
worden via Configuratiescherm --> programma's --> een programma verwijderen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

11 mar 2018, 19:39

@Sony, alweer eens bedankt voor de bereidwillige hulp.
Maar deze keer heb ik je richtlijnen niet meer toegepast. Wat is er dan gebeurd ?

In mijn experimentele drang, stootte ik op het topic van griatis updaten naar Windows 10 en kreeg stilaan de kriebels om eens alles door te lezen.
Uiteindelijk is het er dan toch van gekomen. Ik ben nu niet zo zeer een voorstander van Windows 10, maar heb me toch geriskeerd, alhoewel de eerste problemen al vrij vlug opdoken, zelfs nog voordat de installatie begon.

Mijn licentiesleutel is van het zgn. OEM type (kweenie of ik dit correct zeg ? :oops:) en om verder te kunnen moest mijn sleutel aanvaard en gelegaliseerd worden. Dit kon uiteindelijk alleen maar telefonisch met een dametje met een opvallend Hollands accent.

Enfin, die installatie duurde vrijwel een hele nacht (nou ja, ietske minder, want ik ben zolang niet wakker gebleven hoor) en deze morgen en vandaag, kwam al de eerste ontnuchtering, nl. dat het enorm wennen is als je Windows 7 (en Linux) gewend bent.

Het eerste probleem is dat van oudere printers HP (zie apart topic onder "Hardware"), die niet eens meer ondersteund worden door Windows 10. Ik beklaag het me toch niet, maar waarschijnlijk zal ik de komende maanden wel regelmatig eens wat vragen stellen, als ik het antwoord niet vind op het net.
Tot dan.  :wink:

Ps. Nog nooit nu zo een snelle en vlotte opstart gezien ...
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

11 mar 2018, 21:50

Toby,

Dat van die opstart blijft afhangen van de gebruiker.
1. Goed nakijken wat je allemaal moet uitvinken om je privacy te vrijwaren.
2. Nakijken of het aanmaken van herstelpunten staat ingeschakeld.
3. Slaapstand vermijden (uitschakelen).
die niet eens meer ondersteund worden door Windows 10.
Niet alleen Windows hoor:
HP Deskjet 690c Printer series - Retired ProductsThe following products have been retired and are no longer supported by HP. All official HP support content for these products has been removed from this web site.

Voor  deskjet 690C en voor  694C
https://support.hp.com/us-en/retired-products
Op de site naar onder scrollen op printers klikken en vervolgen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

11 mar 2018, 22:02

Toby,
Windows 10 privacy instellingen nakijken.

zie de privacy instellingen van je Windows 10 eens na:
Met de volgende aanpassingen worden uw gegevens niet meer zomaar
doorgestuurd naar Microsoft en andere partijen. In geval van twijfel altijd
'Uit' instellen. Beter te weinig dan te veel delen.

Om de Privacy-instellingen te openen:
•Klik op de Startknop.
•Klik op Instellingen.
•Klik op Privacy.

1. Algemeen
•Zet de drie schuifjes onder 'Algemeen' op 'Uit'.
•Klik op de link Mijn gegevens beheren die in de cloud zijn opgeslagen.
•De standaardbrowser opent met de pagina 'Onze advertenties'.
•Zet de twee schuifjes op uit.
•Sluit het internetprogramma en keer terug naar de privacy-instellingen.
Je moet inlogt zijn met uw Microsoft-account om de instellingen aan te
passen. Hebt je zo'n account niet dan zijn beide opties voor jou niet
relevant.

2. Specifieke opties
•De menu-items 'Locatie', 'Camera', 'Microfoon', 'Meldingen',
'Accountgegevens', 'Contactpersonen', 'Agenda', 'Oproepgeschiedenis',
'E-mail', 'Taken', 'Berichten', 'Radio's', 'Achtergrond-apps' en
'Diagnostiek van app', regelen de toegang tot de genoemde zaken.
Zet ze standaard uit. Wanneer een bepaald programma een van de
opties nodig heeft om goed te kunnen werken, dan vraagt het daar om.
Op dat moment kunt u toestemming geven voor het bewuste
programma.
Bijvoorbeeld:
•Je wilt werken met Google Maps. Het programma wilt weten
waar u zich bevindt en vraagt toegang tot uw locatie. Dat kunt u dan
toestaan of weigeren.
•Als je een Skype-gesprek start, vraagt het programma om
toegang tot de camera en microfoon. Je kunt dit toestaan of weigeren.
Als je het niet toestaat zal Skype niet kunnen werken.

Mail en Agenda hebben altijd toegang tot bepaalde opties. Ook als je de
optie hebt uitgezet. Ze hebben alleen toegang als u deze apps gebruikt.

3. Spraak, handschrift en typen
•Zet 'Spraak, handschrift en typen' uit. Ziet u in een grijze balk
'Spraakdiensten en tekstsuggesties inschakelen' dan is deze optie al
uitgeschakeld.

4. Overige apparaten
•Zorg dat alle opties bij 'Overige apparaten' uitstaan.

5. Feedback en diagnose
•Zet 'Feedback en diagnose' op 'Uit' en selecteer uit het
uitklap menu de optie Nooit.

Je kunt indien gewenst Windows backup zoals voor Windows 7 instellen
Ik raad je ook aan om de automatische backup van Windows 10 zelf uit te schakelen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

12 mar 2018, 07:22

Mastacembelus schreef:@ Toby,
Mag uit je relaas besluiten dat jij vandaag 11 maart 2018 of eventueel de dag voordien ... jouw Windows 7 nog zonder problemen "gratis" hebt kunnen "upgraden" naar Windows 10 ???
Begrijp ook dat de registratie "telefonisch" is gebeurd... zonder problemen?
Dat is eventueel wel van belang!!!!
Kan je wat meer info geven?
En .. na die lange nacht ... wat doet dan die Windows 7 en/of die Linux nog ter zake????
Wie kan er nog volgen?
Het is nog vrij vroeg op de dag, maar na al die reacties ben ik verdraaid al klaar wakker hoor.
Ik moet toegeven dat ik serieus overdonderd ben en weet niet goed waar eerst beginnen, maar laten we duidelijk zijn en vooral chronologisch zijn en het eerste dat ik kwijt wil is :

- een desktop had opstartproblemen na update Nvidia NVS 315 kaart.
- dit toestel dat Windows 7 draaide - met naar mijn weten een officiële versie - is geupdated naar Windows 10.
- hoe dit ging, moet ik even opzoeken : één ding is zeker dat er hier op dit forum een topic over gratis updaten naar Windows 10 staat en ik dit toegepast heb (zie dit topic)
- deze update naar Windows 10 niet zonder slag of stoot ging : een eerste maal werd ik botweg geweigerd omdat mijn versie "illegaal" bleek te zijn, maar de aanhouder wint en 'n tweede poging had meer succes; daar heb ik natuurlijk geen logboek "à la minute" van bijgehouden, want het zweet stond mij toen al op het voorhoofd, vooral toen me er op gewezen werd dat ik via drie mogelijkheden de kans had mijn oude Windows 7 te legaliseren; dat kon o.a. door telefonisch contact - indrukken van toetsen, het was nacht weet je wel - met een "computerstem" (vandaar een beetje smalend over dat accent); het kwam erop aan eerst je licentiesleutel te melden waarop een reeks cijfers doorgegeven werd die je in een meldingsrooster op het scherm moest aanvullen; zo geschiedde en de grote update naar Windows 10 startte in al zijn glorie, na bevestiging legalisatie uiteraard.
--> over deze laatste fase, dus hoe die legalisatieprocedure op gang krijgen, moet ik nog heel belangrijke info opzoeken, dus in de loop van de dag misschien meer hierover ...
 
Dat is bondig m'n relaas. Natuurlijk zal hier nog wel een woordeke over vallen, maar ik ga hier natuurlijk ook mijne was niet buitenhangen hé. Nogmaals de hevige reacties overbluffen me wat ...

Nu goed, wie kan er nog volgen ?
Wat Windows 7 en vooral Linux  nog terzake doet ? Very much, indeed.

Het is heel simpel. Ik experimenteer graag en zodoende : draai ik (soms tuureluurs) :
1) een desktop (HP) had Windows 7  --> nu Windows 10 (die van hierboven dus).
2) een tweede desktop (Acer) die nog Windows 7 draait.
3) 'n derde desktop (Dell) die Linux Mint 17.3 draait (heerlijk overigens).
4) een laptop (Acer) die Linux Mint 18.3 draait (nog heerlijker).
... nog een tweetal laptops waar stevig mee geëxperimenteerd wordt en die thans (tijdelijk) o.a. Puppy Linux, Zorin met dual boot Windows 7... draaien).
Conclusie : amusement te veel en tijd te weinig ...

Ok m'n uitleg is nog beknopt, maar de rest volgt wel.

@Sony : ik bekijk wel je nuttige raadgevingen en laat zo dra als mogelijk iets weten hoor.
Zoals gewoonte hé. :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

12 mar 2018, 17:16

Zo, even de draad terug opnemen (in de veronderstelling dat de hele procedure tot gratis updaten naar Windows 10 het meest tot de verbeelding spreekt ...)
Ps. vergeef me ev. ovolledige commentaar ...

- het topic in Seniorennet in kwestie volgend, kwam ik tot de vaststelling dat mijn versie van Windows 7 niet voldeed om gratis in aanmerking te  komen voor Windows 10, ook al had ik 'n reguliere licentiesleutel en haalde ik al enkele jaren Windows updates binnen.
Enfin soit.

- volgende stap : dan maar zoeken op internet hoe mijn Windows 7 versie "officieel" van een legale signatuur kon voorzien worden en nu komt er iets belangrijks denk ik : na opzoekingen viel ik op dit : "megabite : windows 7 : productsleutel wijzigen en activeren". Even naar deze link klikken voor meer info.

- ik denk dat via deze referte in de bovenstaande paragraaf, ik in die zin m'n  update heb kunnen uitvoeren, m.a.w. dat daar de "clou" van heel deze affaire zit. 

- dan volgt de reeds eerder vertelde procedure via de telefoon en kon daarna de update (gratis) naar Windows 10 doorgaan.
  8) 8O    

... en nu ga ik me eens concentreren op wat Sony schreef zie.    8)                                                                                   
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !