Europa en vriendjespolitiek

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

10 mar 2018, 00:41

Gisteravond in Terzake . Frans journalist ontdekt groot schandaal van een benoeming door Junkers . Het zou gaan over een hoge benoeming van een secretaris generaal in 5 minuutjes tijd  .Zonder boe of ba . Zonder  ENIG protest van de 25 commisarissen ,waaronder Marianne Thijsen . Terzake had Stas , van de groenen, Europalid uit genodigd om uitleg . Marianne stuurde haar kat . Die journalist had zelfs weet van beloofde geschenken aan die 25 man, als ze maar niet zouden protesteren .

Stas gaf grif toe dat dit inderdaad ongehoord, ongezien en schandalig was . Wat ik had verwacht  is dat het VRT-nieuws vandaag daar tenminste wat toelichting zou bij brengen ...Niemmendalle dus !! Ben dus wreed benieuwd of ze het ten berde gaan brengen op de -zevende dag- op zondag . Volgens deze journalist en alsook Stas van de groenen is dit veruit schandalig . Is dat het grote Europa ?? Ben uiterst benieuwd voor wat meer uitleg .

werewoef
AMEN en AUM

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

10 mar 2018, 06:41

werewoef;

U bedoelt Martin Selmayr die de rechterhand wordt  van Juncker.
Dat is toch niet moeilijk te begrijpen ;welk land is de motor van Europa ?
Juist Duitsland , het is toch niet anders te verwachten dat je daar in Europa de grootste postjes bezet , Merkel herverkozen voor een nieuwe ambtstermijn , Juncker hoofd van de Europese unie en op 1 maart Martin Selmayr nieuwe secretaris-generaal van de Commissie.
Dat is zuiver politiek voeren en de hoogste plaatsen in de Commissie bezetten om zodoende de touwtjes in handen te houden , vergeet niet dat Duitsland de grootste geldschieter is van Europa.
De Nederlander Alexander Italianer heeft onverwacht zijn pensioen aangekondigd en zo kwam een postje vrij.
Dat de groene fractie met vragen zit , tja ge moet voor de publieke opinie toch iets doen.
Duitsland doet de meeste duitjes in het zakje en zoals het spreekwoord zegt "Wiens brood men eet , wiens woord men spreekt", en dat is nogal dikwijls dicht bij de waarheid.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

10 mar 2018, 09:53

Als het is zoals in het artikel beschreven is Selmayr een type die gans het laken naar zich toe zal trekken ,is een persoon die geen tegenkanting dult maar vergeet dat hij niet het alleenrecht heeft , niemand van de Europese Comissie heeft hem graag kan je tussen de regels lezen, in politiek is dat geen goeie maatstaf, de tijd zal het uitwijzen.
Selmayr zou de Commissieleden na afloop van hun mandaat drie tot vijf jaar loon, een kantoor, een auto met chauffeur en andere faciliteiten beloofd hebben. (bron: "De Tijd")
Dat soort cadeautjes kan de Commissie, en ook Selmayr, niet op eigen houtje uitdelen. De vergoedingen zijn wettelijk vastgelegd voor een periode van twee jaar.
Mijn gedacht hij is niet goed bezig , maar wat wil je hij is amper 47 jaar en vol ambitie, zal nog wel zijn lesje leren .
Hoor vele commissieleden al denken "Ouwe apen leer je geen smoelen meer trekken" :P

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

10 mar 2018, 16:51

wardje schreef:Als het is zoals in het artikel beschreven is Selmayr een type die gans het laken naar zich toe zal trekken ,is een persoon die geen tegenkanting dult maar vergeet dat hij niet het alleenrecht heeft , niemand van de Europese Comissie heeft hem graag kan je tussen de regels lezen, in politiek is dat geen goeie maatstaf, de tijd zal het uitwijzen.
Selmayr zou de Commissieleden na afloop van hun mandaat drie tot vijf jaar loon, een kantoor, een auto met chauffeur en andere faciliteiten beloofd hebben. (bron: "De Tijd")
Dat soort cadeautjes kan de Commissie, en ook Selmayr, niet op eigen houtje uitdelen. De vergoedingen zijn wettelijk vastgelegd voor een periode van twee jaar.
Mijn gedacht hij is niet goed bezig , maar wat wil je hij is amper 47 jaar en vol ambitie, zal nog wel zijn lesje leren .
Hoor vele commissieleden al denken "Ouwe apen leer je geen smoelen meer trekken" :P
Dan weten we wat ons te wachten staat,terug belastingen op de belasting op de belasting.......
Van de bodemloze Belgische put naar de bodemloze Europese put,graaien met 2 handen te gelijk.
België moet 2,8 miljard aan de EU , maar daar ze hier niet goed kunnen rekenen ,zwakken ze het af tot "maar" 800 miljoen :(

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/eu ... ~a9de19d2/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

10 mar 2018, 22:19

Europa en vriendjespolitiek tav Ward e.a

Vandaag zaterdag speciaal naar het nieuws van 1300 gekeken voor meer duiding maar weeral niks . De BRT kop ging over vrouwen die onder den douche werden begluurd . Pas op, hé , ik vind dat erg en niet kunnen . Maar heel het nieuws over wat er in de wereld gebeurd , Goutta in Syrie, vorming regering in Italie, het bovengenoemd Europacircus , dit alles werd vervangen of verdoezeld door dat enige euvel van beloering  van vrouwen ( in Gant naar het schijnt) . Waar zijn ze in de vrt mee bezig !! Hopelijk wordt er tenminste in de zevende dag gewag over gemaakt en tis te hopen dat ze Degucht en Thijssen uitnodigen .

Het gaat hier niet alleen over vriendjes en wij kent ons, maar normaal is er een procedure nodig voor zo een belangrijke aanstelling en niemand van die 25 commisarissen heeft de moeite niet gedaan om even zijn of haar gat te verheffen als enig protest . Wham, bang en in amper vijf minuutjes werd er beslist OVER hun hoofden . Dat is de essentie van de zaak die deze journalist aanbrengt en volgens hem is het ontslag van onze Belg daarmee verweven . Is het dan zo abnormaal dat de gewone mensen een afkeer en "" degout " hebben van dit miljardencircus . 8O

werewoef
AMEN en AUM

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

11 mar 2018, 06:42

Europa is ontstaan in de hoofden van oud politiekers , zij werden in de politiek op de hielen gezeten door de jongere garde.
Daar konden ze nog een tiental jaren verder uitbollen en teren op de kap van de bevolking.
Geef toe Europa werd ons in het strot geduwd ,er werd geen  referendum  gehouden, er werd geschermd met de slogan van handel " zie naar de VS we moesten en zouden één blok vormen met één munt en alles zou veel beter verlopen".
Ja ,k'geef toe op vakantie is  één munt positief ,maar daar houd het ook mee op.
Alles is véél duurder geworden, in het begin waren ze met 12 landen met ongeveer dezelfde draagkracht , maar neen ze moesten groter worden en( sukkelaars) van landen die niet zo sterk stonden moesten ook aansluiten en de koek moest verdeeld worden en daar begon het schoentje te wringen.
En vooral er kwamen meer Europese diplomaten bij (graaiers) , en nu de sterkste van het blok, die meest in de pot stopt (Duitsland), zet zijn hardste pion in stelling , Junker is te soft, hij is te braaf ,als ge ziet en leest tot wat Selmayr in staat is.

Degucht en Thijssen gaan daar niet veel over zeggen , zwijgen gaan ze hun postje zou in gevaar kunnen komen als ze tegen enkelen hun schenen schoppen. Dat de oppositie op hun achterste poten staat ,wat heeft dat die hebben geen macht er eens van klappen en staan zwaaien, die bezetten geen belangrijke postjes.
In zo'n jargon moet ge uw plaats kennen , de pikorde is daar zeer aanwezig , Selmayr duldt geen tegenstand dat zal nog wel te merken vallen , hij zal daar terug discipline in steken want met Juncker begon dat daar wanordelijk te worden, hij moet en zal de groep weer in het gareel trekken geloof me vrij de volgende maanden zullen er daar nog hun postje verliezen , verkiezen of niet , het zal  een stoel opschuiven zijn of op onbepaald verlof.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

11 mar 2018, 11:34

wardje schreef:Europa is ontstaan in de hoofden van oud politiekers , zij werden in de politiek op de hielen gezeten door de jongere garde.
Daar konden ze nog een tiental jaren verder uitbollen en teren op de kap van de bevolking.
Geef toe Europa werd ons in het strot geduwd ,er werd geen  referendum  gehouden, er werd geschermd met de slogan van handel " zie naar de VS we moesten en zouden één blok vormen met één munt en alles zou veel beter verlopen".
Ja ,k'geef toe op vakantie is  één munt positief ,maar daar houd het ook mee op.
Alles is véél duurder geworden, in het begin waren ze met 12 landen met ongeveer dezelfde draagkracht , maar neen ze moesten groter worden en( sukkelaars) van landen die niet zo sterk stonden moesten ook aansluiten en de koek moest verdeeld worden en daar begon het schoentje te wringen.
En vooral er kwamen meer Europese diplomaten bij (graaiers) , en nu de sterkste van het blok, die meest in de pot stopt (Duitsland), zet zijn hardste pion in stelling , Junker is te soft, hij is te braaf ,als ge ziet en leest tot wat Selmayr in staat is.

Degucht en Thijssen gaan daar niet veel over zeggen , zwijgen gaan ze hun postje zou in gevaar kunnen komen als ze tegen enkelen hun schenen schoppen. Dat de oppositie op hun achterste poten staat ,wat heeft dat die hebben geen macht er eens van klappen en staan zwaaien, die bezetten geen belangrijke postjes.
In zo'n jargon moet ge uw plaats kennen , de pikorde is daar zeer aanwezig , Selmayr duldt geen tegenstand dat zal nog wel te merken vallen , hij zal daar terug discipline in steken want met Juncker begon dat daar wanordelijk te worden, hij moet en zal de groep weer in het gareel trekken geloof me vrij de volgende maanden zullen er daar nog hun postje verliezen , verkiezen of niet , het zal  een stoel opschuiven zijn of op onbepaald verlof.
Wardje, had er dan ook een referendum moeten komen om de maatregel (werken tot 67) goed te keuren ?
Want de HUIDIGE regering heeft die ook door de strot van de bevolking geduwd ! Want GEEN ENKELE van de vier meerderheidspartijen heeft of had dit in hun verkiezingsprogramma staan.
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

11 mar 2018, 11:49

Vrijzinnige;
Bent u uberhaupt tegen referendums , ik niet, vind voor belangrijke beslissingen zoals Europa dat dit men na uitleg gegeven te hebben de bevolking moet laten beslissen.
Heb op zich niets tegen Europa , maar wel hoe het bestuurt wordt, t'is op zich een gedrocht met veel wetten waar een normale sterveling zich zelf nergens terug vindt.
Bedenk Belgie heeft (5 ) regeringen, komt daar nu nog Europa bij , t'is te belachelijk om los te lopen.
Bedenk ook dat ieder land in Europa ook nog iets van zijn zelfstandigheid wil behouden , In Europa werkt zoiets als bij kinderen jiij hebt iets ,ha ik moet dan ook iets hebben ,wat het ook kost.
Zie Belgie als Vlaanderen iets heeft, Wallonie moet ook iets hebben, altijd moet je het evenwicht bewaren wat ook de prijs of het nut is ,voor mij is Europa idem, elk trekt een stukje van het laken naar zich toe , wat het ook kost de Europeaan heeft daar niet om gevraagd ,maar betaald wel het gelag.
Ik weet ook wel dat niet bij iedere beslissing een referendum moet worden gehouden ,anders kan je niet meer besturen maar tssn werken tot aan 67 jaar en aansluiten bij europa zonder inzicht wat dat gaat inhouden is naar mijn bescheiden mening een groot verschil.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

11 mar 2018, 16:55

Ik weet ook wel dat niet bij iedere beslissing een referendum moet worden gehouden ,anders kan je niet meer besturen
maar tussen werken tot aan 67 jaar en aansluiten bij europa zonder inzicht
wat dat gaat inhouden is naar mijn bescheiden mening een groot
verschil.
Groot gelijk wardje,Europa is/was van willen of niet de pot op,en het werken tot 67 ,dat hangt er vanaf welk werk, politieker's kunnen werken (zo noemen ze dat ) tot hu 85 of zelfs 90 jaar,maar in echte beroepen voor wie het wilt....
Maar de eenvoudige oplossing is ,zoals het wij het kennen, 45 dienstjaren voor een volledig pensioen,en wie tot zijn 30 jaar naar school gaat die zal het weten die kan tot zijn 75 jaar aan de slag, en wat hij minder doet is X/ 45ste ,dus moeten ze het niet ingewikkeld maken.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

11 mar 2018, 23:32

Europa en vriendjespolitiek Tav Wardje e.a

Groot gelijk ! Moest er toen een referendum hebben plaats gevonden over het bijtreden tot Europa, ik ben er zeker van dat dit niet positief zou geweest zijn . Ik dacht dat toens Luxemburg of Nederland er tegen waren . Belziek was  al buiten adem als ze aan de meet kwamen . Belziek deed alles om hun quota te halen, wilde altijd de beste uit de klas zijn terwijl Frankrijk en Dutsland hun kl... eraan vaagden . Ik heb zo een vermoeden dat  Italie , juist zoals Ingeland  er ook willen uitstappen . Enfin, soit ik heb er nooit niet in geloofd . Ge moogt bij wijze van spreken nog geen konijnenkot in je tuin plaatsen of ge moet het eerst vragen aan Europa . Tis een log en plomp gedrocht dat ons land teveel kost .

werewoef
AMEN en AUM

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

12 mar 2018, 09:40

wardje schreef:Vrijzinnige;
Bent u uberhaupt tegen referendums , ik niet, vind voor belangrijke beslissingen zoals Europa dat dit men na uitleg gegeven te hebben de bevolking moet laten beslissen.
Heb op zich niets tegen Europa , maar wel hoe het bestuurt wordt, t'is op zich een gedrocht met veel wetten waar een normale sterveling zich zelf nergens terug vindt.
Bedenk Belgie heeft (5 ) regeringen, komt daar nu nog Europa bij , t'is te belachelijk om los te lopen.
Bedenk ook dat ieder land in Europa ook nog iets van zijn zelfstandigheid wil behouden , In Europa werkt zoiets als bij kinderen jiij hebt iets ,ha ik moet dan ook iets hebben ,wat het ook kost.
Zie Belgie als Vlaanderen iets heeft, Wallonie moet ook iets hebben, altijd moet je het evenwicht bewaren wat ook de prijs of het nut is ,voor mij is Europa idem, elk trekt een stukje van het laken naar zich toe , wat het ook kost de Europeaan heeft daar niet om gevraagd ,maar betaald wel het gelag.
Ik weet ook wel dat niet bij iedere beslissing een referendum moet worden gehouden ,anders kan je niet meer besturen maar tssn werken tot aan 67 jaar en aansluiten bij europa zonder inzicht wat dat gaat inhouden is naar mijn bescheiden mening een groot verschil.
Wardje, denk jij nu echt dat de toetredingsbeslissing tot Europa, voor de Belgen belangrijker is of was dan de beslissing om te werken tot 67 jaar ?
Misschien ook daar een referendum over houden  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

12 mar 2018, 10:02

Vrijzinnige,

Ben toch praktisch ervan overtuigd dat wat de bevolking nu weet en ondervonden heeft sedert de oprichting van Europa velen zouden kiezen voor een referendum (al of niet bij Europa).
En om de beslissing om te werken tot 67 jaar een referendum waard was, denk dat een normaal denkend mens toch kon inzien dat het zo niet verder kon ,heb er gekend die aan 48 en 50 jaar op brugpensioen gingen.
Vind jij dat normaal?
Waarom is er een Brexit gekomen?, is het daarom beter de tijd zal het uitwijzen.
Nederland heeft ook al dicht bij een referendum gestaan, maar de traditionele partijen hebben dat kunnen afwimpelen.
Dat Europa zelf eens een referendum uitschrijft onder de Europese bevolking , denk dat je zou verwonderd zijn van de uitslag, maar ze durven niet .
Macht ,postjes en geldgewin dat zou kunnen in het gedrang komen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 mar 2018, 10:18

Het verenigde Europa is er niet gekomen voor de "bevolking" he. "Europa" is een constructie die op maat geschreven werd voor banken en multinationals. Het grote drama is dat elk land(je) zijn eigen fiscale regels heeft mogen behouden/ bedenken met alle gevolgen van belastingvlucht van dien.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

12 mar 2018, 15:23

wardje schreef:Vrijzinnige,

Ben toch praktisch ervan overtuigd dat wat de bevolking nu weet en ondervonden heeft sedert de oprichting van Europa velen zouden kiezen voor een referendum (al of niet bij Europa).
En om de beslissing om te werken tot 67 jaar een referendum waard was, denk dat een normaal denkend mens toch kon inzien dat het zo niet verder kon ,heb er gekend die aan 48 en 50 jaar op brugpensioen gingen.
Vind jij dat normaal?
Waarom is er een Brexit gekomen?, is het daarom beter de tijd zal het uitwijzen.
Nederland heeft ook al dicht bij een referendum gestaan, maar de traditionele partijen hebben dat kunnen afwimpelen.
Dat Europa zelf eens een referendum uitschrijft onder de Europese bevolking , denk dat je zou verwonderd zijn van de uitslag, maar ze durven niet .
Macht ,postjes en geldgewin dat zou kunnen in het gedrang komen.
Waar haal jij deze overtuiging Wardje ?
Of steun jij nu net, zoals sommige Vlaams nationalistische politiekers, op je buikgevoel ?

En wat werken tot 67 jaar betreft: jouw uitzonderingen maken NIET de regel Wardje !
Want het was VOLDOENDE geweest als deze regering de beslissing had genomen dat 40 tot 45 jaar werken (zoals het altijd al geweest was) de norm was ! Daarvoor moest de pensioen leeftijd (65 naar 67) niet worden aangepast.
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen