Ipad

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...
MaLoReg

10 mar 2018, 08:08

Ben in Qatar- heb Ipad mee- wifi adres van hotel. Alles ok behalve dat ik wel mails kan ontvangen maar niet versturen omdat men mijn @ pandora.be niet aan eemt.
hoe kan ik dat oplossen?

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

10 mar 2018, 09:52

Bij de instellingen voor de uitgaande server (SMTP) uw wachtwoord opgeven. Zie hieronder mijn instelling.  Als dat niet werkt kan je nog altijd gebruik maken van (telenet) webmail.

Afbeelding
MaLoReg

11 mar 2018, 11:08

Heb het veranderd naar @telenet.be maar daar werkt het ook niet.
zo het ee, idee zijn om @hotmail.be in te voeren? Ik durf niet veel proberen anders zit ik hier seffens helemaal zo der gebruik.
Heb geprobeerd via @telenet .be een antwoord naar iemand te versturen maar mijn verzending blijft in uit staan met rood uitroepteken.
momenteel is het niet zo erg omdat ik binnen 3 dagen terug vertrek naar België maar ik zou terug naar Qatar gaan voor 3 maanden en wil het daarom eerst hier uitproberen terwijl ik nog ff hier ben.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

11 mar 2018, 13:14

Dat is vreemd dat de uitgaande post niet werkt.
krijgt u een foutboodschap.
Ik veronderstel dat het in Belgie wel werkte? 
De tips die Hovel geeft zijn de juiste instellingen 
( persoonlijk zou ik Pandora niet veranderd hebben, maar daar ligt het niet aan)
uw WiFi werkt ook , want u kan berichten sturen via Sennet.
U moet dan via de instellingen de poortnummer eens nakijken, wachtwoord nog juist is en of smpt juist ingevuld is.

En ,zoals Hovel aanhaalt. U kan altijd via www.webmail Telenet berichten versturen.
ga naar de website en vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

11 mar 2018, 13:56

Inderdaad paullamb, het enige dat MaLoReg moest doen was of is het wachtwoord invullen dat hoort bij de opgegeven gebruikersnaam (e-mail adres).
MaLoReg

11 mar 2018, 17:27

Dat wachtwoord voor pandora of telenet is betzelfde gebleven vermtis ze zeiden dat mijn mailadres onder telenet.be ( inplaats van pandora.be) veranderd en aanvaard was ( ze hebben helemaal niet gesproken over ander wachtwoord en ik probeerde dus een ingekomen mail te beantwoorden en die bleef staan met rode pijl en geraakte dus niet verstuurd. 
t Zou zo geruststellend zijn indien ik het nu hier nog zou knn oplossen want eens ik bij vertrek hier mijn ipad meeneem kan ik het niet meer chequen.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

11 mar 2018, 22:48

Het is zo dat het voor ons simpel lijkt, maar dat er iets is op uw pad

U weet zeker dat de poort 587 juist staat?

Maar er is dus het alternatief
ga naar webmail.telenet.be
het kan ook via mijntelenet.be
De eerste keer moet u zich inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord
Dan ziet alle ingekomen post.
u kan nu via de menu een mail opstellen en versturen.
Dit werkt in principe altijd, maar ook de eerste methode zou ook moeten werken.

Tik bij Google  mail versturen vanuit buitenland, de site van Telenet nemen.
daar staat in het kort nog eens de werkwijze .
MaLoReg

12 mar 2018, 09:00

Poort 587? Die zou moeten open staan- hoe kan ik dat zien? Het is toch raar telenet zegt dat alles in orde is maar als ik binenkomende mails wil beantwoorden dan blijven die hier op ipad staan bij uitgaande maar niet verzonden ( er sttat dan een rood uitroepteken voor). Ik had dit echt graag opgelost terwijl ik nog heel effen hier ben om zekerheid te hebben als ik voor langere tijd naar Qatar ga.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

12 mar 2018, 11:40

MaLoReg, misschien aan uw zoon eens vragen of hij het niet kan configureren ?
MaLoReg

12 mar 2018, 11:48

Nog eens geprobeerd maar krijg altijd het volgende bericht:
” e- mail versturen niet mogelijk. Er is een kopie in “ uitgaand” geplaatst. De server accepteert het afzendadres @ pandora.be niet”
( zoals ik eerder zei veranderde ik van pandora naar telenet en daar kreeg ik bevestiging van maar dat schijnt ook niet de oplossing te zijn.
MaLoReg

12 mar 2018, 12:55

Charlie Maru schreef:MaLoReg, misschien aan uw zoon eens vragen of hij het niet kan configureren ?

Hij probeerde het gisteren - no results.
nu kan ik natuurwel wel bij thuiskomst naar Fnac gaan maar ja dan kan ik het in Qatar niet uitproberen en t zou allamaal niet zo erg zijn maar binnen een tijdje ga in naar Qatar voor 3 maanden en dan is mails niet knn beantwoorden wel een probleem.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

12 mar 2018, 14:32

Laat ons eerst nog eens gaan kijken of uw poort open staat.
ga naar Instellingen
klik links op accounts en wachtwoorden
klik op Telenet ( of Pandora als dat er nog staat)
Bij Server “ Uitgaande Post”  staat ( of zou moeten staan) Smtp.telenet.be
klik op pijltje rechts
u ziet nu Hoofdserver smpt.telenet Rechts moet AAN staan
klik weer op het pijltje
SSL moet groen staan 
en bij Serverpoort moet 587 staan.

staat alles juist? Dan weet ik het ook niet meer.
Maar u kan Altijd post versturen via de webmail.
Als het voorgaande niet werkt, dan zal ik na uw volgend bericht uitvoerig schrijven Hoe u de webmail kan gebruiken.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

12 mar 2018, 14:52

De foutmelding is dus " ... De server accepteert het afzendadres @ pandora.be niet"
Ik veronderstel dat er in de e-mail hoofding in het veld "Kopie/Blind, Van:" uw e-mail adres ....@pandora.be staat. Probeer eens dat te veranderen in ....@telenet.be.
MaLoReg

12 mar 2018, 15:11

paullamb schreef:Laat ons eerst nog eens gaan kijken of uw poort open staat.
ga naar Instellingen
klik links op accounts en wachtwoorden
klik op Telenet ( of Pandora als dat er nog staat)
Bij Server “ Uitgaande Post”  staat ( of zou moeten staan) Smtp.telenet.be
klik op pijltje rechts
u ziet nu Hoofdserver smpt.telenet Rechts moet AAN staan
klik weer op het pijltje
SSL moet groen staan 
en bij Serverpoort moet 587 staan.

staat alles juist? Dan weet ik het ook niet meer.
Maar u kan Altijd post versturen via de webmail.
Als het voorgaande niet werkt, dan zal ik na uw volgend bericht uitvoerig schrijven Hoe u de webmail kan gebruiken.
Dat staat er allemaal exact zoals jij het beschrijft Paul.
( den uitleg over gebruik webmail ga ikje nu niet meer vragen omdat ik in tekort aan tijd kom)
Hartelijk dank Paul voor al de moeite!