Dikke darmkanker - Ik heb het zitten !!!!

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

30 aug 2018, 20:02

spelertje schreef:Dag , ik ben in 2003 geopereerd van darmkanker , een stuk darm weggesneden , dikke darm , vier dagen ziekenhuis , daarna 7 maal een week chemo gekregen met tussen posen van twee weken , dat duurde zes maanden , daarna om de 2 jaar darmonderzoeken , tot nu toe alles in orde .
Groeten
Spelertje
Hallo spelertje. Dat het bij jou 15jaar geleden is geeft ons weeral goede hoop op een positieve afloop bij men vrouw. Bedankt om te delen!  :wink:
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

spelertje
Lid geworden op: 08 jan 2008, 13:47
Locatie: Bissegem

31 aug 2018, 12:20

Veel Sterkte , een moeilijke periode.
Spelertje

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

05 sep 2018, 12:38

Ik ga na een volgende bloedtest, mij toch eens langs achter laten bekijken met een darmpje.
Ik ga dit laten doen, indien mijn waarden (kankermakers) verhoogd zijn t.o.v vorige maal ( had 5,4 - maar lees het verhaal over rokers en diabeten ) en tevens kan men in je bloed nakijken of er een ontsteking in je lichaam aanwezig is ( welke ontsteking kan men in het bloed niet vaststellen )
Doch, mijn huisarts ( zijn vrouw werkt op de oncologie afdeling van St-Augustinus ) gaf mij de verwittiging, indien de kankermakers waarden weer gestegen zouden zijn en ik eveneens met een ontsteking zou rondlopen in mijn lichaam, het dringend tijd zou zijn om een endo ....te laten verrichten .
Hopelijk is de bloeduitslag goed want ik HAAT dat ziekenhuis geloop.
Maar als het moet, dan moet het maar.

spelertje
Lid geworden op: 08 jan 2008, 13:47
Locatie: Bissegem

06 sep 2018, 11:42

Valium
Het veiligste is als men boven de vijftig jaar jong is regelmatig een endoscopie laten doen .Velen worden er plotseling mee overvallen en dan kan het te laat zijn , ik was toen zeven en vijftig jaar , mijn vroegere huisarts is er ook mee gekonfronteerd geweest maar voor hem was het jammer genoeg te laat  en is er aan gestorven , wij hadden dezelfde leeftijd.
groetjes
spelertje