vensters wassen

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Horta
Lid geworden op: 07 sep 2014, 12:42

12 mar 2018, 12:08

Als ik vensters was (het zal gaan de moment zijn) gebruik ik een emmerke met wat Dreft afwas
erin en met een spons doe ik de venster.
Dan heb ik een emmerke wat  in mijn water beetje azijn en een zeemvel, dat gebruik ik dan.
Ik blink de vensters nadien op met een oude keukenhanddoek.
En ik merk dat ik altijd strepen heb.
Hoe doen jullie het ?

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

12 mar 2018, 12:51

Dreft voor de vensters? Nog nooit van gehoord.
Ik zou dan eerder Meneer Proper nemen.
Ondank is 's werelds loon

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

12 mar 2018, 13:07

gewoon lauw water  ( als het kan regenwater dan heb je geen kalk wat nogal strepen veroorzaakt)met een scheutje azijn of citroensap.
Heb je dat niet in huis glansspoelmiddel voor de vaatwasmachine is ook goed.
En als je niets van dat alles in huis hebt: pel een ui, snij hem in 4 delen en gooi hem in uw LAUW water.
Verwijder het water met uw raamtrekker.
Was uw ruiten zeker niet in de zon.
Tenslotte opblinken met krantenpapier of een proper microvezeldoekje.
Gast

12 mar 2018, 13:14

Dreft voor de vensters? Nog nooit van gehoord. 
Ik gebruik ook een scheutje dreft met een sponsje.
Een aftrekker met een heel breed blad welk ik telkens nat maak en laat ( afspoelen van de zeep ) en overlappende bewegingen van boven naar beneden . Gebruik geen zeemvel maar keukenrol enkel om de zijkanten van het raam af te vegen. Geen vegen.  
Straf he want ik doe de ramen hier altijd en mijn madam is er nog steeds content van ook.  :lol:
Laatst gewijzigd door Gast op 12 mar 2018, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

12 mar 2018, 13:24

Dreft wordt afgeraden voor ramen en kaders.
Gebruik gewoon azijn of eventueel ammoniak. Niet lang geleden heeft MaLoReg daar een topic voor opgestart. Daar staan heel veel tips in. Gebruik even de zoek functie en het wordt je duidelijk.
Gast

12 mar 2018, 18:13

Prima Vera schreef:..... Niet lang geleden heeft MaLoReg daar een topic voor opgestart. Daar staan heel veel tips in. Gebruik even de zoek functie en het wordt je duidelijk.
https://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=201967