Canon MG4250

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

jance
Lid geworden op: 30 jul 2006, 17:03
Locatie: Merksem

12 mar 2018, 20:39

Ik heb een printer CANON MG4250. Sinds enkele dagen geeft hij aan dat het absorptiekussen bijna vol is. Ik heb contact opgenomen met de helpdesk en dit zou moeten  vervangen worden. Echter, zo'n kussen is niet te koop. Dus de printer moet naar het reparatiecentrum. Het opsturen en herstellen (voor zo iets simpel) zou meer kosten dan een nieuwe printer.
Heeft er iemand een idee hoe dit kan verholpen worden. Het is toch zonde een goed werkend toestel weg te doen.
:cry:

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

13 mar 2018, 08:47


jance
Lid geworden op: 30 jul 2006, 17:03
Locatie: Merksem

13 mar 2018, 16:07

De eerste link zegt alleen maar hoe je de melding weg kunt doen. Maar dan is het probleem nog niet opgelost.
In de tweede link staat hoe je eventueel een nieuw absorptiekussen zou kunnen bestellen. Maar dit is info van meer dan 10 juaar geleden. De firma is ondertussen ook niet meer in Roosendaal gevestigd, maar in Bergen op Zoom en een nieuw kussen kan je niet verkrijgen. Je kan de printer naar hen opsturen maar voor de totale kost heb je een nieuwe printer.

Ik vind het erg dat je voor zo'n klein onderdeel een hele printer zou moeten wegdoen waar verder niets aan verkeerd is! Volgens een verkoper is dit een wegwerptoestel ! In wat voor maatschappij leven we?

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

13 mar 2018, 18:08

jance,
In de tweede link staat hoe je eventueel een nieuw absorptiekussen zou kunnen bestellen
Je zou die tweede link nog eens helemaal kunnen doornemen en de zaak zelf herstellen.
http://www.janboersma.nl/docs/afvalinkt.pdf

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

13 mar 2018, 19:10

Het absorptiekussen is een soort van afvalbak voor de inkt. Inkt dat wordt verspild met het printen wordt opgevangen door deze kussens. Hoe vol dit absorptiekussen zit, wordt bijgehouden met een tellertje. Wanneer dit tellertje op een bepaalde stand staat, geeft de printer de melding dat het absorptiekussen (bijna) vol zit. Echter hoeft dit helemaal nog niet het geval te zijn. Wanneer het absorptiekussen nog niet vol zit, kan de teller gereset worden waardoor de foutmelding verdwijnt.Dit stappen hiervoor leest u hieronder:
  1. Zorg dat de printer volledig is uitgeschakeld.
  2. Houd de “Resume” knop ingedrukt (geel driehoekje in een cirkel).
  3. Druk tegelijkertijd op de “Aan” knop tot er een groen lampje gaat branden.
  4. Houd de “Aan” knop ingedrukt en laat de “Resume” knop los. Druk deze knop vervolgens tweemaal in. Het lampje zal als het goed is oranje gekleurd worden en vervolgens weer groen.
  5. Laat de “Aan” knop los.
  6. Druk de “Resume” knop 4x in en druk vervolgens 1x op de “Aan” knop.
  7. Schakel de printer uit en vervolgens weer aan.
En?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Gast

13 mar 2018, 20:13

Ik vind het erg dat je voor zo'n klein onderdeel een hele printer zou moeten wegdoen waar verder niets aan verkeerd is! Volgens een verkoper is dit een wegwerptoestel ! In wat voor maatschappij leven we?
Jance het is inderdaad te zot om los te lopen.  
Heb je er al eens aan gedacht om eens ergens in de handel te gaan kijken voor een absorptiedoek en deze dan gewoon op juiste maat te knippen zodat je deze in je printer kunt steken. 
Misschien dat je printer foutmeldingen gaat geven omdat het geen origineel stuk is maar als je printer werkt zoals je wil en dien doek doet zijn werkt zou ik mij daar niet te druk in maken. :lol: 
Zou volgens mij toch moeten te vinden zijn in een Gamma of Hubo of dergelijke zaak aan een schappelijke prijske.