Microsoft edge

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

tofabi
Lid geworden op: 22 dec 2005, 16:25
Locatie: Heist op den Berg

12 mar 2018, 23:13

Sinds de installatie van Windows 10 gebruik ik Edge met afwisselende tevredenheid. Maar sinds enige tijd krijg ik soms heel lange wachttijden.
Wanneer ik Edge opstart en begin met surfen gaat alles perfect. Wanneer ik na een paar maal een website intik of via de favorieten naar een website wil krijg ik volgende melding "er wordt gewacht op een antwoord". Dit kan soms tot meer dan één minuut oplopen. Volgende opdrachten worden dan weer vlot getoond tot op een gegeven moment alles weer blijft hangen.
Wanneer ik Internet Explorer of Chrome gebruik treed het probleem niet op. Heb al met verschillende programma's op malware en virussen gescand, maar geen resultaat. 
Iemand enig idee wat er hier aan de hand kan zijn?
Systeem is Windows 10 Pro, 64bit en laatste update geïnstalleerd, v1709

mvg
Tony

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

13 mar 2018, 11:14

I Afbeelding SeniorenNet

tofabi
Lid geworden op: 22 dec 2005, 16:25
Locatie: Heist op den Berg

13 mar 2018, 15:31

Beste Sony,
De cache heb ik al eens leeg gemaakt, maar zonder resultaat.
Ben ook op zoek geweest op de website van Microsoft een daar geven ze als oplossing wanneer Edge niet doet wat het moet, "deleten en volledig opnieuw installeren". Ben dan ook wel mijn favorieten kwijt die tegenwoordig zo goed verstopt zitten dat je ze niet meer kan vinden.
mvg
Tony

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

13 mar 2018, 18:19

tofabi,

Als je een browser wilt verwijderen maar de favorieten wenst
te behouden moet je die eerst exporteren naar een bestand dat
je na de herinstallatie terug kunt importeren.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

jptronse
Lid geworden op: 22 mar 2008, 22:44
Locatie: Ronse

05 apr 2018, 22:22

Favorieten exporteren in Edge is blijkbaar niet mogelijk. :o ?????

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

05 apr 2018, 23:50

Favo's uit Edge exporteren gaat wel, waarom niet?

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

06 apr 2018, 09:57

Beste jptronse,

Je kunt beter een nieuw onderwerp beginnen en geen
vragen stellen in een topic van iemand anders.
Dit terzijde

Om toch op je vraag te antwoorden:
Als Edge open is;
Klik bovenaan rechts op de drie puntjes.
Scroll in de lijst naar onder en klik op Instellingen
(Zoals in de goede oude tijd van DOS slaagt M$ er ook
in Windows 10 in om een opdracht op de meest onlogische
plaats te verbergen)
Scroll dus naar onder in de lijst en klik op Importeren uit
een andere browser

Scroll weer naar onder en klik op Naar bestand exporteren

Sony
I Afbeelding SeniorenNet