Voor de 17de keer een gat in de begroting voor Michel!

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

14 mar 2018, 14:02

De begrotingscontrole dreigt een zware oefening te worden, nyu blijkt dat de de regering-Michel zo'n 1,4 miljard dollar zal moeten vinden om zijn eigen doelstellingen te halen.
Dat komt omdat het begrotingstekort 4,5 miljard Euro bedraagt, veel meer dan de regering verwacht had.

De Tijd

Jobs, jobs, jobs, ... brengen normaal heel veel op.
BEHALVE ALS ZE GESUBSIDIEERD ZIJN!!

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

14 mar 2018, 16:04

dejules schreef:De begrotingscontrole dreigt een zware oefening te worden, nyu blijkt dat de de regering-Michel zo'n 1,4 miljard dollar zal moeten vinden om zijn eigen doelstellingen te halen.
Dat komt omdat het begrotingstekort 4,5 miljard Euro bedraagt, veel meer dan de regering verwacht had.

De Tijd

Jobs, jobs, jobs, ... brengen normaal heel veel op.
BEHALVE ALS ZE GESUBSIDIEERD ZIJN!!

Dat is de keuze die Vlaanderen in 2014 heeft gemaakt jules !
En dat het NU weer de burgers zullen zijn, ook de Vlaamse burgers, die deze bres moeten dichten is de keuze van 32% van die Vlamingen die vinden dat zieken gepensioneerden werklozen en gehandicapten,  nu maar moeten opdraaien voor het werkende, sparende en ondernemende deel van de bevolking. 

2-1-2014
"De keuze van de kiezer is beslissend voor onze toekomst", aldus De Wever. 
"Die moet kiezen tussen het PS-model en het N-VA-model. Wij staan voor een andere politiek, gericht op de mensen die werken, sparen en ondernemen. Wie zijn verantwoordelijkheid neemt en zorg draagt voor wie het nodig heeft, willen we belonen. We willen de belastingen verlagen, een einde maken aan de schulden en de overheid ontvetten."

https://www.demorgen.be/binnenland/-de- ... -ba90e002/
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
dejules

14 mar 2018, 17:44

Vrijzinnige schreef: "De keuze van de kiezer is beslissend voor onze toekomst", aldus De Wever. 
We willen de belastingen verlagen, een einde maken aan de schulden en de overheid ontvetten."
Nooit in de geschiedenis bestond een 0 rente of negatieve rente. De belastingsdruk was nog nooit zo hoog ook en vooral in fakturen verborgen. De regering heeft een pak aandelen van BNP Paribas verkocht en tal van overheidsbezittingen, zeer zwaar gesnoeid bij de zwaksten van onze samenleving, de regering zegt dat de economie nog nooit zo fel geboomd heeft als nu, etc ... EN HEEFT OP MINDER DAN 4 JAAR TIJD 70 MILJARD EURO SCHULDEN BIJGEMAAKT.
Over welke toekomst heeft de netto-ontvanger van geboorte tot de dood De Wever het? 

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

14 mar 2018, 18:40

De regering kan niet rekenen ,maar ze kunnen wel liegen en bedriegen. :(

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ps ... ~a461ec98/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

davang
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Locatie: 8300 knokke-heist

17 mar 2018, 17:36

Vrijzinnige heeft wel een punt wat betreft die  32% van de Vlamingen,  wel hebben die niet gekozen voor de beruchte diepvries strategie die de NV-A moet in het zadel houden.

https://doorbraak.be/geldtransfers-poli ... +Doorbraak

Dergelijke zaken moeten ze toch ook weten zoals te lezen in bovenstaande link, OK, bovenstaande is nog maar recent bekend gemaakt, maar is zeker al meerdere malen aangekaart door zelfs in mindere mate Vlaams gezinde middens dan Doorbraak...
Wat niet al lachend kan gezegd.....

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

17 mar 2018, 18:43

davang schreef:Vrijzinnige heeft wel een punt wat betreft die  32% van de Vlamingen,  wel hebben die niet gekozen voor de beruchte diepvries strategie die de NV-A moet in het zadel houden.

https://doorbraak.be/geldtransfers-poli ... +Doorbraak

Dergelijke zaken moeten ze toch ook weten zoals te lezen in bovenstaande link, OK, bovenstaande is nog maar recent bekend gemaakt, maar is zeker al meerdere malen aangekaart door zelfs in mindere mate Vlaams gezinde middens dan Doorbraak...
Ik durf zelfs verder gaan davang:
Heeft 32% van de Vlamingen er voor gekozen om 15 miljard aan gevechtsvliegtuigen uit te geven, terwijl er voor de gehandicapten wachtlijsten EERST budget moet zijn om deze wachtlijsten aan te pakken !
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
Gast

17 mar 2018, 20:15

Heeft 32% van de Vlamingen er voor gekozen om 15 miljard aan gevechtsvliegtuigen uit te geven, terwijl er voor de gehandicapten wachtlijsten EERST budget moet zijn om deze wachtlijsten aan te pakken !
Mijn mening is dat ieder individu het recht heeft zich te verplaatsen over gans de wereldbol, wat niet wil zeggen dat ik de wetten van een meerderheid niet wil erkennen ! 
Maar in tegenstelling met jouw, leg ik mij neer bij die beslissing

als de regering beslist om die vliegtuigen aan te kopen leg je je daar toch bij neer want ze hebben de meerderheid en je legt je toch neer bij de beslissing van de meerderheid zoals je elders schreef.  :roll:
Gast

17 mar 2018, 20:30

Dicksy schreef: als de regering beslist om die vliegtuigen aan te kopen leg je je daar toch bij neer want ze hebben de meerderheid en je legt je toch neer bij de beslissing van de meerderheid zoals je elders schreef.  :roll:
Heel juist , zo is dat.  En daarom leven wij niet meer in een democratie maar in een "dictatuur van de parlementaire democratie" . De democratie eindigt in het stemhokje , nadien begint de dictatuur.  En of nu Poetin of de NV(A) de verkiezingen wint , de vliegtuigen komen er ( met dat verschil dat Poetin ze zelf maakt - die verschaft dus nog werk aan zijn eigen onderdanen )

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

18 mar 2018, 09:56

Dicksy schreef:
Heeft 32% van de Vlamingen er voor gekozen om 15 miljard aan gevechtsvliegtuigen uit te geven, terwijl er voor de gehandicapten wachtlijsten EERST budget moet zijn om deze wachtlijsten aan te pakken !
Mijn mening is dat ieder individu het recht heeft zich te verplaatsen over gans de wereldbol, wat niet wil zeggen dat ik de wetten van een meerderheid niet wil erkennen ! 
Maar in tegenstelling met jouw, leg ik mij neer bij die beslissing

als de regering beslist om die vliegtuigen aan te kopen leg je je daar toch bij neer want ze hebben de meerderheid en je legt je toch neer bij de beslissing van de meerderheid zoals je elders schreef.  :roll:
Maar Dicksy, MIJN mening, die ik hier neerschrijf, die kan jij wel niet weerleggen !
Nl, dat 32% van de Vlamingen gevechtsvliegtuigen verkiest boven de menselijke behandeling van de "eigen" zieken en gehandicapten.
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

18 mar 2018, 10:04

Die nieuwe gevechtsvliegtuigen komen er , niet omdat onze regering dat wil, maar omdat europa dat wil.
Ook naar de alliantie met de VS moet iedere lidstaat zijn steentje bijdragen.
Dat Europees leger moet sneller vernieuwen van materiaal,  ze moeten tegenover Rusland ook hun tanden kunnen tonen ,en dat doe je niet met vliegtuigen van 25 jaar en ouder zo simpel is het.
Dat we die 15 miljard beter in eigen land kunnen besteden ,we hebben hier noden genoeg ben ik voor de volle 100% mee akkoord, zo zie je maar dat aan alle verbintenissen ook slechte kanten zijn.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

18 mar 2018, 10:11

wardje schreef:Die nieuwe gevechtsvliegtuigen komen er , niet omdat onze regering dat wil, maar omdat europa dat wil.
Ook naar de alliantie met de VS moet iedere lidstaat zijn steentje bijdragen.
Dat Europees leger moet sneller vernieuwen van materiaal,  ze moeten tegenover Rusland ook hun tanden kunnen tonen ,en dat doe je niet met vliegtuigen van 25 jaar en ouder zo simpel is het.
Dat we die 15 miljard beter in eigen land kunnen besteden ,we hebben hier noden genoeg ben ik voor de volle 100% mee akkoord, zo zie je maar dat aan alle verbintenissen ook slechte kanten zijn.
Wardje, Europa wilde ook een spreiding van de vluchtelingen....... :lol: :lol: :lol: 
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

18 mar 2018, 10:15

Awel ,ze hebben toch hun goesting, er zitten over gans Europa vluchtelingen :D

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

18 mar 2018, 14:16

wardje schreef:Awel ,ze hebben toch hun goesting, er zitten over gans Europa vluchtelingen :D
Ook in Hongarije Wardje ?
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

18 mar 2018, 14:46

Vrijzinnige; 
in 2015 kwamen 100000 vluchtelingen in dat land binnen;  dat was al het dubbele van in 2014.
In de plaats van langs de Middellandse Zee kwamen ze binnen langs de Balkanroute;
Ge zou voor minder zeggen het zijn er nu genoeg geweest ,en je ziet wel dat Europa er niet meer op aandringt om er nog meer op te vangen.
Hongarije kon zo'n stroom vluchtelingen niet meer aan , dan heeft Merkel ingezien dat " Wir Machen Das" niet zo'n goed idee was.
De Hongaarse president Viktor Orbán, laat niet met zich sollen en ging resoluut in tegen Europa , hij zei vlakaf in de Europese Raad "genoeg is genoeg" , hier in Belgie kunnen ze of willen of durven ze geen nee zeggen, dat is het verschil.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

18 mar 2018, 15:55

 En daarom leven wij niet meer in een democratie maar in een "dictatuur van de parlementaire democratie"

Ik vraag mij af Wanner men hier ook een "Chineeske" gaat doen?
de volledige macht over de bevolking,mede met "big brother"
alhoewel......in dit corrupt graai land...gaan er veel plaatsen bijkomen in het parlement. :D
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ch ... ~aa1c5a52/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.