Achteruitrijcamera

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

Papacharlie
Lid geworden op: 20 jan 2004, 13:25
Locatie: Boom

18 mar 2018, 14:00

Wel kijk, ik ga proberen een totaal volledige uitleg te geven van het probleem waarmee ik worstel.
Ik bezit een citroen C3 Picasso. Ik moet regelmatig een scootmobiel inladen en dan kan ik niets meer zien in mijn binnenspiegel.
Als oplossing heb ik dan een camera van Van Veenencts geplaatst www.vanveenencts.nl  echter dit is een parkeercamera van 170º met op het screen de lijnen om te parkeren en toont zodoende een volledig ander beeld dan in mijn achteruitkijkspiegel. Voorbeeld : een persoon staat op 1 meter afstand, maar word op het screen getoond als staande op 5 of 6 meter. Dit systeem is heel gemakkelijk te installeren en werkt gewoon op de sigarettenaansteker daarom had ik het gekocht.
Mijn bedoeling nu is de volgende : het screen van 4,3”  en de installatie te laten staan maar de camera te vervangen met een 120º  van hetzelfde type. Daar bots ik dan op het probleem van de aansluiting daar deze van Van veencts een kleine stekker van ongeveer 4,5 mm heeft. Waar kan ik zo een camera vinden ? of bestaat er een aanpasstuk die van de vrouwelijke 4,5 mm stekker overgaat naar 2 standaard stekkers.

Tot nu toe en dankzij jullie hulp ben ik er toch al teweet gekomen dat het een camera van 120º moet worden.
Doe voor goed en kijk niet om

Papacharlie
Lid geworden op: 20 jan 2004, 13:25
Locatie: Boom

18 mar 2018, 14:06

pcekspeer schreef:Vrouwtje vragen om op dat knopje te drukken, terwijl jij buiten...?

Nu, wat de vraagsteller vergeet te vermelden is, hoeveel € hij eraan wil spenderen...
:wink:
Zo goed koop mogelijk he 😂
Doe voor goed en kijk niet om

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

18 mar 2018, 15:17

Vanveenen heeft geen andere camera's te koop of kan je erbij behulpzaam zijn om eentje te kiezen?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Papacharlie
Lid geworden op: 20 jan 2004, 13:25
Locatie: Boom

18 mar 2018, 15:29

pcekspeer schreef:Vanveenen heeft geen andere camera's te koop of kan je erbij behulpzaam zijn om eentje te kiezen?
:wink:
Neen spijtig genoeg het is daarom dat ik op zoek ben naar een andere camera 120º en met een aansluiting van 4,5 mm.
Doe voor goed en kijk niet om

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

18 mar 2018, 18:54

draad doorsnijden , en voor de andere aan elkaar solderen

of bv.
https://www.ebay.com/itm/8-LED-Car-Back ... SwjodaPMJd

trek die stekker eens uit , en zet is een fotoke van die stekker , is dat een cinch aansluiting of een 4 pins aansluiting ?
want zo is het koffiedik kijken als men moet raden
op die site van van veenen staat die niet uit elkaar die verbinding
ge moet toch een stroom hebben( 2 draden ), en een video kabel (2 draden )= 4


120°
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... a&_sacat=0


één pins
https://www.ebay.com/itm/Waterproof-120 ... 0705.m4780

Papacharlie
Lid geworden op: 20 jan 2004, 13:25
Locatie: Boom

19 mar 2018, 10:40

:D Iedereen vriendelijk bedankt voor de hulp, dankzij jullie heb ik een goed inzicht gekregen over mijn doelstelling.

Ondertussen heb ik beslist om op de volgende site een volledige set te kopen waarvan de camera een 120° is en dan ook nog met dezelfde koppeling. Dus, screen en huidige installatie blijft behouden, fiche van actuele camera uittrekken, nieuwe camera plaatsen, fiche insteken en klaar is kees. (Hoop ik toch). 

https://nl.tmart.com/4-3-TFT-LCD-Car-Re ... 51586.html

8) Zal eventueel later nog iets laten weten of het gelukt is, want de wachttijd voor levering is tamelijk lang. (Komt uit China)
Doe voor goed en kijk niet om