De leugens van De Wever

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 mar 2018, 15:09

The Spirit of Flanders schreef:Wanneer ga jij eens begrijpend leren lezen en schrijven. Heb ik geschreven dat bedrijven meer personeel aanwerven ?   Nee , net integendeel !  Men heeft een lastenverlaging doorgevoerd om de "vriendjes" te plezieren , dat hebben "ze" gedaan , de regering dus.
Neen, Sof, dan moet je zélf eens het verhaal herbekijken. Ik doe het voor jou:

- Ik: welk bedrijf neemt nu ook maar één personeelslid aan omdat de sociale lasten werden verlicht?"  Je kent nu het antwoord.
- Jij: Ik ken het antwoord  : GEEN als dat bedrijf niet meer  producten dan voordien aan de straatstenen kwijt kan
- Ik: Waarom hebben ze het dan tóch gedaan? (merk op: ik heb de nadruk op tóch gelegd, niet op 'dat'. Dwz dat ze tóch personeel hebben aangenomen - dat was immer het vertrekpunt in mijn eerste uitspraak hierboven)
- Jij: Ze hebben dat toch gedaan om de "vriendjes" te plezieren.  

Voilà, qua begrijpend lezen kan dat tellen :roll:

 Afbeelding

Zie je dat jouw 'vinger op de knip' gewoon een waanidee is? Iets dat je misschien gelezen hebt op de PVDA-site of bij julio?
En wat zijn precies die "finale consumptieve bestedingen"  ?
Sorry, dat je al niet meer kunt volgen. Je bent een internet-ingenieur, hé? 
Finale consumptieve bestedingen, dat is de som van alle consumptie in dit land door particulieren. Als je er de 'bouwmaffia' bijhaalt, dan zijn dat hoogstwaarschijnlijk geen particulieren.

Waarom het prognoses zijn, ga ik nu efkes overslaan. Je hebt het al moeilijk genoeg om te volgen tot hier en het is naast de kwestie.
De vinger op de knip? PVDA-lulkoek zoals dat meermaals voorkomt in jouw postings.
Besluit: aangezien de vinger niet  op de knip gaat en aangezien de bedrijven dus meer moeten produceren hebben ze bijgevolg ook méér werknemers nodig.
Q.E.D.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

27 mar 2018, 15:22

Jockey schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
tokkio schreef:
Dat kan oorzakelijk ook niet aan de NV.A verweten worden . Laat Vlaanderen zijn eigen boontjes doppen, confederaal .  Weg
met het 2 sporenland.

 Dus slechts 2 regeringen  :  Gewestelijk  en wat ze nog tezamen willen
doen Federaal .  Niks te betalen  voor de 4 overige regeringen. Geen
transfers meer .!

Je zal Vlaanderen economisch eens zien vooruitgaan   wanneer de 
spreekwoordelijke  Franstalige voeten van de rem gehaald zijn  .
Zeg nooit ,nooit, want in 2016 heeft Nva  ze al een zaadje geplant,als ze samen met het VB de meerderheid behalen,ben benieuwd...............alhoewel, met de reactie van Spanje op de onafhankelijkheid zal BDW we eens nadenken. :D

http://www.knack.be/nieuws/belgie/als-w ... 65003.html
Hoh ,  voor mijn part mag hij Antwerpen als onafhankelijke Stadstaat uitroepen , hoe eerder hoe liever. Maar van de "parking" ( Vlaanderen dus ) moet hij afblijven , hij heeft daar niets te zoeken. 
Dat zou je wel eens heel lelijk kunnen tegenvallen... ;-) 
Wat tegenvallen ?  In de plaats van Bartje zou ik toch geen staatsgreep in Vlaanderen zoals Puigdemont  dat probeert in Catalonie  durven te riskeren .  Als na een paar jaar Vlaanderen op instorten staat ( zal met Catalonie ook trouwens gebeuren ) , mag Bartje hals over kop de biezen pakken om op leven en dood  zijn vel te redden.
Gast

27 mar 2018, 15:31

Wil. schreef:.... Als je er de 'bouwmaffia' bijhaalt, dan zijn dat hoogstwaarschijnlijk geen particulieren.
Jij kent dat wereldje blijkbaar niet.   :D Iemand richt zelfs een BVBA op om een aangekocht huis te laten verbouwen door Oostblokkers in onderaanneming , puur om minder belastingen erop te moeten betalen ( 8 % als ik men niet vergis ) . Daarna wordt de BVBA terug ontbonden. Noem jij dat dan een "bedrijf" ?  Uiteindelijk komt het huis terug bij een particulier als "verworven" goed - geconsumeerd dus.  Ik heb onlangs mijn ouderlijk huis verkocht als "te renoveren woning" . Daar waren maar liefst 3 BVBA's bij betrokken !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 mar 2018, 15:35

De implicaties van je fantasieën zijn deze:
als het echt zo gaat, dan blijven die uitgaven buiten  de consumptieve bestedingen van de gezinnen.
In feite zijn, bijgevolg, die gezinsbestedingen nóg groter dan in de tabel al werd aangegeven, want die bvba's zijn verborgen gezinnen.

Bedankt om het nog eens vanuit een andere invalshoek te kunnen verduidelijken .
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

27 mar 2018, 16:01

Wil. schreef:De implicaties van je fantasieën zijn deze:
als het echt zo gaat.
Een gepensioneerde met 45 jaar op de teller maar niet statutair heeft niet eens de helft van uw leegloperpensioen.
De vraag is : "Wie heeft het goed?", toch?
Gast

27 mar 2018, 16:12

Wil. schreef:De implicaties van je fantasieën zijn deze:
als het echt zo gaat, dan blijven die uitgaven buiten  de consumptieve bestedingen van de gezinnen.
In feite zijn, bijgevolg, die gezinsbestedingen nóg groter dan in de tabel al werd aangegeven, want die bvba's zijn verborgen gezinnen.

...
Wel , daar zeg je zoiets. :)  De vrouw is ingeschreven als werknemer van zijn  BVBA , en de man is ingeschreven als werknemer van haar BVBA :)  Die gezinsbestedingen ( de leasingwagen , de huur van de  van hun eigen gebouwen in de patrimoniumvenootschap ) die daaruit voortkomen jagen uiteraard  "uw" bestedingscijfers de hoogte in .  :D

Maar zeg me nu echt een keer , telt men de boterhammen die ik dagelijks op eet om die "consumptieve bestedingen" te berekenen ?   Als alle smartphones maar 3 jaar meegaan i.p.v. 6 jaar , verdubbelt de  "consumptieve bestedingen"  voor die smartphones ,  juist ?  Bewijs me eens dat die "consumptieve bestedingen"  uitsluitend gaan over "luxe" aankopen , en niet over de noodzakelijke , maar stijgende uitgaven aan electriciteit en water ?  Weg met je cijfers als je er niet bij kunt vertellen waarop die zich baseren en hoe men die berekent !   Allemaal speelse grafieken en getallekes , maar welke aarde brengen die aan de dijk voor het oplossen van de echte problemen die er zijn ? 

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

27 mar 2018, 16:19

tokkio schreef:
Dat kan oorzakelijk ook niet aan de NV.A verweten worden . Laat Vlaanderen zijn eigen boontjes doppen, confederaal .  Weg
met het 2 sporenland.

 Dus slechts 2 regeringen  :  Gewestelijk  en wat ze nog tezamen willen
doen Federaal .  Niks te betalen  voor de 4 overige regeringen. Geen
transfers meer .!

Je zal Vlaanderen economisch eens zien vooruitgaan   wanneer de 
spreekwoordelijke  Franstalige voeten van de rem gehaald zijn  .
Zeg nooit ,nooit, want in 2016 heeft Nva  ze al een zaadje geplant,als ze samen met het VB de meerderheid behalen,ben benieuwd...............alhoewel, met de reactie van Spanje op de onafhankelijkheid zal BDW we eens nadenken. :D

http://www.knack.be/nieuws/belgie/als-w ... 65003.html
Tokkio, waren er in 2016 dan verkiezingen ?
En....in 2012 (gemeenteraadsverkiezingen) had de NVA en het VB samen in Antwerpen al een theoretische  meerderheid !
Maar De Wever verkoos de CD&V en de Open VLD i.p.v het Vlaams belang van Filip Dewinter ! 
Afwachten nu of de Antwerpse kiezers daar ook zo over dachten !  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 mar 2018, 16:23

Sof, wordt eens groot, jongen. Geef toe dat je daarvan nog niet het begin van enige notie hebt. Dat mag. Jij bent héél sterk in batterijen, vooral van 0,5 V tot 24 V. Respect!

Wie heeft er geschreven dat het enkel over "luxeproducten" gaat? Elke boterham wordt daarin meegeteld, gabber. Het gaat hierbij niet rechtstreeks om het oplossen van de problemen, maar voordat je daaraan kunt beginnen moet je eerst duidelijk kunnen beschrijven wat de ins en outs  zijn van een toestand.
Daar zijn de ambtenaren van de NBB dan weer sterk in. Respect!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

27 mar 2018, 16:31

Wil. schreef:....
Daar zijn de ambtenaren van de NBB dan weer sterk in. Respect!
:lol:  Maar de NBB heeft al iedere keer zijn glazenbol cijfers moeten bijstellen. :)  En nee hoor ... en is nog niemand van de NBB mijn boterhammen komen tellen , en zelfs niet eens wat ik allemaal via het internet in het buitenland heb aangekocht. Hoe zouden die de consumptie van alle Belgen ook maar kunnen berekenen .... :roll:  , misschien door de kassa uittreksels van de warenhuizen op te vragen ? 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 mar 2018, 16:38

:lol: 
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

27 mar 2018, 16:47

Wil. schreef: Daar zijn de ambtenaren van de NBB dan weer sterk in. Respect!
De NBB is een overbodig orgaan geworden die genoodzaakt is om zijn personeel betaald thuis te laten.
De reden : die mensen kunnen niet ontslagen worden wegens statutair en moeten nu verder leeglopen in de zetel.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 mar 2018, 16:53

Dan ben jij eigenlijk aan de slag bij de NBB, als ik het goed begrijp?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

27 mar 2018, 16:59

VZZeg nooit ,nooit, want in 2016 heeft Nva  ze al een zaadje geplant
Geen verkiezing, maar een zaadje geplant,en het boompje moet nog groeien,en ze zullen zien wat het in 2019 geworden is. :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

27 mar 2018, 17:06

tokkio schreef:
VZZeg nooit ,nooit, want in 2016 heeft Nva  ze al een zaadje geplant
Geen verkiezing, maar een zaadje geplant,en het boompje moet nog groeien,en ze zullen zien wat het in 2019 geworden is. :D
Verklaar je nader tokkio, want het enige zaadje waar ik weet van heb binnen de NVA, is het zaadje bij Zuhal.
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

27 mar 2018, 17:13

Beste Jockey, 
Achterbaks? Dat is uw favoriete partij!
En beschaamd zult u zich niet dikwijls voelen als u op de doden danst!! Mooie filosofie. Maar dat is wat een goed partijlid betaamt.