Bekwaamheid gemeentepersoneel

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Strauss
Lid geworden op: 29 aug 2006, 15:09
Locatie: Oost-Vlaanderen

18 mar 2018, 10:14

Burger: In het voorjaar 2014 had ik dakwerken gepland. Hiervoor moesten oude leien via een container afgevoerd worden. Op 10 maart 2014 belde de aannemer dat er een droge week verwacht werd en dat hij op 17 maart zou starten. Ik vroeg op 11 maart 2014 aan de gemeente een vergunning voor het plaatsen van een container op 17 maart voor 2 dagen.De aanvraag tot inname van het openbaar domein dient gericht te worden aan het college van burgemeester en schepenen van Hamme ten minste 14 kalenderdagen voor de geplande inname. Er wordt een zware boete van €135 opgelegd aan een burger die niet de mogelijkheid had op binnen een verantwoorde tijd een aanvraag in te dienen. Hij was van goede wil. Hij deed wel de aanvraag, maar die werd geweigerd omdat hij één week te laat was. Tot hier toe was de gemeente wel in haar recht.
Maar dan begaat de gemeente een procedurefout: De gemeente volgt haar eigen procedure niet, die in het reglement staat en Het verouderde reglement werd in datzelfde jaar aangepast volgens de economisch verantwoorde raadgevingen van deze burger.
De burger voelt zich bestolen door het gemeentebestuur: Hij wordt geviseerd en ”gezocht” door het
CBS.
Duidelijk een vorm van een onbekwaam CBS ofwel van kwade wil  !!! Ik voel dit als machts-misbruik  EN diefstal !
Laatst gewijzigd door Strauss op 27 jan 2021, 17:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Vrienden en vriendinnen krijg je niet, die moet je verdienen. :D
Op het platteland zoals in Hamme is het heerlijk wonen. :wink:
Gast

18 mar 2018, 10:37

Een typisch voorbeeld van , ook weer typisch Belgisch , wettelijk gepierewier ... De wettekes en regeltjes die hierboven aangehaald worden zijn geschreven door en voor idioten - met heel veel vrije tijd.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

18 mar 2018, 10:40

In sommige gemeenten is er een meldingsplicht voor zo'n werken , op jouw gemeente als ik het goed lees ,moet je 14 dagen vooraf vragen voor een vergunning om een container te plaatsen.
Na veel geharrewar , moet je nu een bedrag betalen. ja dat wekt wrevel ge wilt u in orde stellen maar die wet zegt 14 dagen wordt dan herleid tot drie dagen.
 Begrijp me nu niet verkeerd, maar had je  vooraf (zeg maar iets 1 of 2 maanden )ervoor gevraagd "ik ga mijn dak vernieuwen, en langs de neus weg gevraagd heb ik vergunningen nodig , want stel dat bij het afnemen van de leien schade merkbaar was zeg maar aan een draagbalk (heb je in sommige gevallen als een stedebouwkundige vergunning nodig om dat je de constructie veranderd), dan kon je een bewijs van aanvraag vragen en werd er je op gewezen dat je 14 dagen vooraf een vergunning moet aanvragen  en eventueel borden om de werken aan te duiden.
Maar begrijp jouw zeer goed ,dat is goed dat je dat hier eens meld ,je kan nooit genoeg informatie inwinnen.
Je zou als burger alles moeten weten en dat is absurd, denk dat je met te betalen er van af bent en zo niet wacht je misschien nog meer miserie , die lui hangen als pitbuls aan je vel.

Strauss
Lid geworden op: 29 aug 2006, 15:09
Locatie: Oost-Vlaanderen

20 mar 2018, 09:01

Het probleem is hier, dat je voor €135 geen advocaat kan raadplegen noch een vraag kan stellen aan de rechtbank. Men voelt zich bestolen door het college van burgemeester en schepenen. En bij contact met hogere overheden beschermen deze lui hun partijgenoten op lager echelon. De gouverneur schrijf mij: "een reglement strekt de gemeente tot wet". Ja, dat weet iedereen. En op Min. Binnenlandse zaken zeggen ze dat het dossier gesloten is door de gemeente: bureaupraat van pennelikkers ! Er rest maar één oplossing: dit melden aan de bevolking net voor de volgende verkiezingen.
Laatst gewijzigd door Strauss op 27 jan 2021, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrienden en vriendinnen krijg je niet, die moet je verdienen. :D
Op het platteland zoals in Hamme is het heerlijk wonen. :wink:

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

20 mar 2018, 09:35

Strauss;
Ge hebt gelijk als burger kun je op een eenvoudige manier van communicatie met uw gemeenteraadsleden niets bereiken, ze verbergen zich achter wetten ,regels, punten en komma's.
Was dat zelfde probleem voorgevallen 1 maand voor de gemeenteraads verkiezingen,ze gaven u nog geld toe bij wijze van spreken.
Dat soms door overmacht ( neem in jouw geval een periode van hevig regenweer),kan je soms op geen 14 dagen zeggen , nu gaan we dat dak vernieuwen, ze begrijpen geen simpele redenering;(de wet zegt 14 dagen vooraf en daar wordt onder geen beding vanaf geweken)
Enkel als er postjes te verdienen zijn bij verkiezingen dan kan er veel (soms zeer veel).

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

21 mar 2018, 01:07

Er zijn mensen die "container-" en andere probleempjes zeer eenvoudig oplossen. Ze "lenen" een paar verkeersborden, vullen wat papier in om er op te plakken en betalen geen rooie cent. Zelf meegemaakt en er mijn hoed voor afgenomen! Waarom? Omdat ik nog altijd in staat ben zo'n 50 regeltjes per dag uit te vinden om de mensen geld uit hun zakken te kloppen. Het heeft geen naam waarmee ambtenaren (nou ja!!!) menen hun landgenoten de duivel te moeten aandoen. Eén van de laatste is het uitvinden van een vergunning voor laders/magazijnen van vuurwapens ... moet er geen zand zijn?
Misschien moet elke drager van een bril ook eens belast worden? Kassa, kassa! Misschien moet elke penis in erectie boven de 12 cm ook wat opbrengen (de meesten dus :D).
Kan nog uren doorgaan maar heb wel wat anders te doen.