Uitgaven pensioenen ontsporen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

20 mar 2018, 08:58

Hoe kan het dat de pensioenfactuur in enkele maanden tijd met 440 miljoen ontspoort? Die vraag leeft binnen de regering nu de begrotingscontrole is aangevat.
Pensioenfactuur ontspoort ... doordat we langer werken
Bacquelaine nuanceert.
“Eigenlijk is dit geen negatief verhaal.
We stellen onder andere vast dat het gemiddelde pensioenbedrag toeneemt, doordat mensen als gevolg van ons regeringsbeleid langer aan de slag blijven”, aldus zijn woordvoerder.

[s]
[/s]
[s][/s]https://www.hln.be/nieuws/binnenland/pe ... a2a4d6f57/

Kunnen die klootzakken niet gewoon toegeven dat de pensioenen zoals wij die vandaag kennen in de nabije toekomst niet meer te betalen zijn. 

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

20 mar 2018, 09:13

dejules schreef:Hoe kan het dat de pensioenfactuur in enkele maanden tijd met 440 miljoen ontspoort? Die vraag leeft binnen de regering nu de begrotingscontrole is aangevat.
Pensioenfactuur ontspoort ... doordat we langer werken
Bacquelaine nuanceert.
“Eigenlijk is dit geen negatief verhaal.
We stellen onder andere vast dat het gemiddelde pensioenbedrag toeneemt, doordat mensen als gevolg van ons regeringsbeleid langer aan de slag blijven”, aldus zijn woordvoerder.

[s]
[/s]
[s][/s]https://www.hln.be/nieuws/binnenland/pe ... a2a4d6f57/

Kunnen die klootzakken niet gewoon toegeven dat de pensioenen zoals wij die vandaag kennen in de nabije toekomst niet meer te betalen zijn. 
Waarom kan Oostenrijk wat wij niet kunnen? Die vraag hebben we vorige week aan Bart De Wever gesteld. Die vindt namelijk, samen met de liberale Pensioenminister Daniel Bacquelaine, dat de pensioenen 'nu eenmaal onbetaalbaar' 

http://www.knack.be/nieuws/belgie/de-pe ... 05509.html
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

20 mar 2018, 09:20

dejules;
Leg mij dan eens uit waarom zouden ze niet meer te betalen zijn?
Het wettelijk pensioen van een Belgische werknemer is laag vergeleken met Duitsland, Frankrijk, Luxemburg en Nederland.
Met de cijfers die bekent zijn midden 2016 komen we aan de volgende maandelijkse pensioenbedragen (bruto) in de volgende landen:
Neem nu een arbeider , we zullen een alleenstaande nemen, geboren in 1954, beginnen te werken in 1977 (op 23-jarige leeftijd), met een eindloon van 45.206,24 euro per jaar (in 2015, na 38 gewerkte jaren).
dan komen we aan de volgende maandelijkse pensioenbedragen (bruto) in de volgende landen:

België: 1.155,12 euro per maandDuitsland: 1.289,88 euro per maandLuxemburg: 1.639,82 euro per maandFrankrijk: 1.653 euro per maand
dus Een werknemer die exact even lang gewerkt heeft en exact even veel verdiend heeft, heeft dus een wettelijk pensioen dat 11,66 procent hoger ligt in Duitsland, 41,96 procent hoger ligt in Luxemburg en 43 procent hoger ligt in Frankrijk;
'K zou er nog Nederland kunnen bij zetten maar de vergelijking is moeilijker. Nederland kent geen wettelijke pensioenverzekering, maar een volksverzekering (opbouw van rechten op basis van woonst, niet op basis van werk).er zijn nog verschillende factoren die een rol spelen maar dat doet er toch niet toe.
WAAROM zouden de pensioenen in de toekomst niet meer uit te betalen vallen, we zitten al lager dan onze buurlanden en onze economie zwengelt aan. Jij ziet ALTIJD een doemscenario. :wink:

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

20 mar 2018, 09:24

dejules schreef:Hoe kan het dat de pensioenfactuur in enkele maanden tijd met 440 miljoen ontspoort? Die vraag leeft binnen de regering nu de begrotingscontrole is aangevat.
Pensioenfactuur ontspoort ... doordat we langer werken
Bacquelaine nuanceert.
“Eigenlijk is dit geen negatief verhaal.
We stellen onder andere vast dat het gemiddelde pensioenbedrag toeneemt, doordat mensen als gevolg van ons regeringsbeleid langer aan de slag blijven”, aldus zijn woordvoerder.

[s]
[/s]
[s][/s]https://www.hln.be/nieuws/binnenland/pe ... a2a4d6f57/

Kunnen die klootzakken niet gewoon toegeven dat de pensioenen zoals wij die vandaag kennen in de nabije toekomst niet meer te betalen zijn. 

En Jules, denk jij nu ook al dat de verlaging van de werkgeversbijdrage aan de RSZ van 32,4% naar 25% geen invloed zal hebben op de betaalbaarheid van de pensioenen ? 
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
dejules

20 mar 2018, 09:33

Als ge met monopoliegeld wilt betalen in de Delhaize lachen ze eerst maar als je het echt meent bellen ze de politie en eindig je in de gevangenis
En in België menen ze het echt want de 2.7 miljoen actieven die hun inkomen uit arbeid rechtstreeks uit de schatkist krijgen bouwen met monopoliegeld zware pensioenrechten op en die worden nu massaal verzilverd voor echt geld. Dit gaat nu gigantisch ontsporen.
In De Tijd van vandaag staat zelfs te lezen dat deze regering met alle truken vd foor de EU wil oplichten met haar begrotingen dwz uitgaven die reeds gedaan werden en andere die nog genomen zullen worden buiten de begroting proberen te houden. Dit zijn Griekse toestanden!
Laatst gewijzigd door dejules op 20 mar 2018, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

20 mar 2018, 09:35

dejules schreef:Als ge met monopoliegeld wilt betalen in de Delhaize lachen ze eerst maar als je het echt meent bellen ze de politie en eindig je in de gevangenis
En in België menen ze het echt want de 2.7 miljoen actieven die hun inkomen uit de schatkist krijgen bouwen met monopoliegeld zware pensioenrechten op en die worden nu massaal verzilverd voor echt geld. Dit gaat nu gigantisch ontsporen.
In De Tijd van vandaag staat zelfs te lezen dat deze regering met alle trucken vd foor de EU wil oplichten met haar begrotingen dwz uitgaven die reeds gedaan werden en andere die nog genomen zullen worden buiten de begroting houden. Dit zijn Griekse toestanden!
Krijg jij maandelijks ook niet een deel monopoliegeld Jules ? Ik meen mij dat te herinneren ! :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
dejules

20 mar 2018, 09:46

Vrijzinnige schreef: Krijg jij maandelijks ook niet een deel monopoliegeld Jules ? Ik meen mij dat te herinneren ! :lol: :lol: :lol:
1/ Een zeer groot deel van onze gouden handdruk die berekend wordt op de anciënniteit hebben wij niet gekregen. Wij hebben daarvan de maandelijkse toelegging vd werkgever tot aan onze pensioenleeftijd moeten betalen.
2/ Wat overbleef aan gouden handdruk werd aan 50% belast.
3/ Mijn werkgever betaalt elke maand 250 Euro rsz voor mijn brugpensioen.
4/ Ik ben meer dan 80% van mijn loopbaan topverdiener geweest dwz dat ik als alleenstaande de zwaarste belastingen vd wereld onderging en mijn pensioenrechten ophielden vanaf 50.000 Euro bruto/jaar maar de afdrachten onbegrensd waren.
1/+2/+3/+4/ werden betaald met echt geld. 
De afhoudingen van statutaire en andere contractuele leeglopers of hoe ze ook noemen zijn fictief. U kunt daarmee in Nederland geen boke met choco kopen. In België wordt dat ingewisseld voor nieuwe schulden en krijgen de mensen die voor echte welvaart zorgen de rekeneningen en er komen steeds nieuwe rekeningen bij met als gevolg collectieve armoede bij welvaartcreëerders en rijkdom bij de leeglopers. De geschiedenis leert dat zulke landen zeer snel imploderen!

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

20 mar 2018, 09:49

De geschiedenis leert dat zulke landen zeer snel imploderen!

Daar moeten we geen ne bang voor hebben , we hebben nu Jodiumpillen , implosies deren ons nu niet meer :P :P

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

20 mar 2018, 09:51

dejules schreef:
Vrijzinnige schreef: Krijg jij maandelijks ook niet een deel monopoliegeld Jules ? Ik meen mij dat te herinneren ! :lol: :lol: :lol:
1/ Een zeer groot deel van onze gouden handdruk die berekend wordt op de anciënniteit hebben wij niet gekregen. Wij hebben daarvan de maandelijkse toelegging vd werkgever tot aan onze pensioenleeftijd moeten betalen.
2/ Wat overbleef aan gouden handdruk werd aan 50% belast.
3/ Mijn werkgever betaalt elke maand 250 Euro rsz voor mijn brugpensioen.
4/ Ik ben meer dan 80% van mijn loopbaan topverdiener geweest dwz dat ik als alleenstaande de zwaarste belastingen vd wereld onderging en mijn pensioenrechten ophielden vanaf 50.000 Euro bruto/jaar maar de afdrachten onbegrensd waren.
1/+2/+3/+4/ werden betaald met echt geld. 
De afhoudingen van statutaire en andere contractuele leeglopers of hoe ze ook noemen zijn fictief. U kunt daarmee in Nederland geen boke met choco kopen. In België wordt dat ingewisseld voor nieuwe schulden en krijgen de mensen die voor echte welvaart zorgen de rekeneningen en er komen steeds nieuwe rekeningen bij met als gevolg collectieve armoede bij welvaartcreëerders en rijkdom bij de leeglopers. De geschiedenis leert dat zulke landen zeer snel imploderen!
Maar bij MIJN weten heeft je vorige werkgever OVERHEIDSGELD ontvangen van de Vlaamse regering ! Met DAT geld betalen zij nu dus je 250 euro extra brugpensioen per maand.
M.a.w Jules, ook jij bent of was een uierhanger !  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

20 mar 2018, 10:00

wardje schreef:De geschiedenis leert dat zulke landen zeer snel imploderen!

Daar moeten we geen ne bang voor hebben , we hebben nu Jodiumpillen , implosies deren ons nu niet meer :P :P
Maar wel DRIE dagen voor die explosie innemen he Wardje ! :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
dejules

20 mar 2018, 10:30

Vrijzinnige schreef: Maar bij MIJN weten heeft je vorige werkgever OVERHEIDSGELD ontvangen van de Vlaamse regering !
Mijn ex-werkgever heeft mermaals publiek gevraagd om de subsidies af te schaffen en hen te taxeren aan concurrentiële bedieningen.
ps Indien ik u 1.000 Euro tax laat betalen en ik geef U 100 Euro terug als subsidie, bent U dan gelukkig? Was U even gelukkig indien U geen subsidie kreeg maar 900 Euro tax moest betalen of zou U dat bedrag ook overdreven gevonden hebben?
Hoeveel 100.000den leeglopers zijn elke dag bezig met het berekenen en toekennen/weigeren van subsidies? Wat is de kostprijs van 1 eenheid subsidie als men ook de lonen vd leeglopers en hun werkingsmddelen meetelt? Dit zijn gewoon verstopte werklozen! Stop met subsidies en geef mensen waarop ze recht hebben!

Het overheidsbeslag van 54%  bbp is gewoon veel te hoog, daarom zijn de belastingen en loonlasten veel hoger dan in alle andere EU- landen. Daar zit het probleem teveel ambtenarij, regeringen en parlementen. Men moet die leeglopers met honderdduizenden ontslaan en de overblijvers het werknemersstatuut geven.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 mar 2018, 10:57

dejules schreef:
Ik ben meer dan 80% van mijn loopbaan topverdiener geweest
En ik ben 40% van mijn loopbaan een armoezaaier geweest, vergeleken bij 'welvaartscheppers' :lol: als julio. Maar ik heb geleerd de  tering naar de nering te zetten. Voor krekels is het moeilijk om de winter door te komen. Ik ga je niet jaloers maken met mijn huidige levensstijl, maar zelfs nu ben ik voorbereid om weer de buikriem aan te halen als dat zou moeten. Zoals krekel julio nu.

Ieder zijn beurt is niks teveel. Ken je dat spreekwoord nog?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

20 mar 2018, 11:06

Wil. schreef:
En ik ben 40% van mijn loopbaan een armoezaaier geweest
Wie of wat weerhield U om in de privé poen te komen scheppen en een full-time nachtpost te combineren met een deeltijdse week job en in het weekend 2 keer 12u bij DHL in Zaventem te gaan werken?
Of dacht je dat ik het in mijn schoot gekregen heb, statutaire leegloper. En dat alles gekruid met 20dagen verlof per jaar. Hoeveel krijgt een statutair leegloper er? Hoeveel wettelijke feestdagen hebben jullie extra uitgevonden?
U bent de krekel die op zijn 55ste vrijwillig uit zijn zinloze job is gestapt en U komt de mieren bestelen. U heeft een zinloze job uitgeoefend en was de facto een werkloze. U heeft nooit actief bijgedragen tot de economische welvaartscreatie van mijn land. U bent een uierhanger vanaf geboorte tot de dood. U heeft hoogstens recht op een werkloosheidsuitkering en geen cent meer! Op FB wordt niet meer over ambtenaren gesproken maar over leeglopers. Uw rijk loopt op zijn laatste poten!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 mar 2018, 11:10

Wie of wat weerhield jou om pakjes te gaan dragen bij de post?
Gebrek aan vooruitziendheid wreekt zich nu. Jammer. De krekel zong mooie liedjes terwijl de mier naarstig een voorraad aanlegde.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

20 mar 2018, 11:18

Wil. schreef: De krekel zong mooie liedjes terwijl de mier naarstig een voorraad aanlegde.
Indien U een voorraad had aangelegd dan moet je toch geen dubbel pensioen krijgen? U heeft nooit een voorraad aangelegd omdat U een dubbel pensioen verwachtte. De mieren moeten dat maar betalen, toch? Uw leeglopersrijk staat op zijn laatste poten! Misschien kan je eindelijk gaan bijdragen aan de economische activiteit van dit land, toch? Pakjesdrager bij de post, niets voor U? Of ga je sterven als leegloper?