Uitgaven pensioenen ontsporen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 mar 2018, 11:22

Julio, jij komt niks tekort. Er wordt voor jou gezorgd en je mag in je statutaire hangmat blijven liggen.
Bye!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

20 mar 2018, 11:27

Wil. schreef:Julio, jij komt niks tekort.
Feit blijft dat U de krekel bent.
Indien U zich valselijk uitgeeft voor paracommando dan krijg je zeer zwaar op uw smoel!
U bent geen mier maar een leegloop-krekel.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

20 mar 2018, 11:33

dejules schreef:... Kunnen die klootzakken niet gewoon toegeven dat de pensioenen zoals wij die vandaag kennen in de nabije toekomst niet meer te betalen zijn. 
Neen, dat kunnen of zullen ze NOOIT doen !
Ambtenaren, en daarbij gesteund door alle ex-ambtenaren, zijn er heilig van overtuigd dat ZIJ de redders van de maatschappij zijn en zeker niet de wat zij mieren noemen ... werkmieren !
Vandaar ook dat in sommige kranten enkel een foto verscheen van een portemonnee gevuld met briefjes van  500 Euro, iets wat die werkmieren nog nooit gezien hebben.
Afbeelding
En ach, het is tenslotte maar een gat in de pensioenrekening van 440 miljoen, voor onze excellenties ministers en ambtenaren toch maar een kleinigheidje ?
Prachtig zijn de eerste commentaren : "het is vooral de schuld van een misrekening binnen het departement pensioenen" , bevolkt door diezelfde ambtenaren (of waar de Muyters rekenmachine zich nu bevinden zou ?).
Volgend jaar zoeken ze 4 miljard, maar dat pas ná de verkiezingen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 mar 2018, 11:40

dejules schreef:
Wil. schreef:Julio, jij komt niks tekort.
Feit blijft dat U de krekel bent. 
Welles, nietes, welles, nietes.
Het maakt me niet uit. Ik leef mijn leven met mijn middelen en jij dat van jou.
Indien U zich valselijk uitgeeft voor (bla, bla, bla)
foute redenering. Ik geef me niet uit voor iets of iemand. Ik ben ambtenaar geweest en nu is het aan de anderen.
Jij mag alle dagen een ambtenarendraadje opstarten (wat ook wel ongeveer gebeurt), dat verandert niets aan de situatie.
Áls de regering ooit zou beslissen om de pensioenen van de ambtenaren bij te snijden, dan nog zal mij dat niet dwingen om  een boterham minder te eten, noch om mijn levensstijl aan te passen, julio.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

20 mar 2018, 23:01

Gisteren  hebben de vakbonden een  pensioenkrant uitgegeven , ik heb ze  niet gelezen  . Of  onderstaande grafiek  ook in de krant staat  durf  ik te betwijfelen !!

Wij Vlamingen worden weer als " belzen " gedegradeerd  !



Afbeelding
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

21 mar 2018, 09:25

sibarita schreef: Wij Vlamingen worden weer als " belzen " gedegradeerd  !
Héél terecht toch ?
Al wat pensioenen betreft is Federaal en daar heeft Vlaanderen niks mee te maken.
Als ik van jou was zou ik dat Belgisch pensioen gewoon weigeren en aan Liesbeth een vervanginkomen vragen als Vlaams Nationalist ...  :roll:
dejules

21 mar 2018, 09:55

sibarita schreef:Gisteren  hebben de vakbonden een  pensioenkrant uitgegeven , ik heb ze  niet gelezen  . Of  onderstaande grafiek  ook in de krant staat  durf  ik te betwijfelen !!

Wij Vlamingen worden weer als " belzen " gedegradeerd  !



Afbeelding

In Frankrijk werken ze 35u/week, in België 38u/week.
In Nederland is meer dan 50% vd aktieve bevolking en 80% vd dames deeltijds werkend.
Als ge in België 90u/week werkt telt dat evenveel als een leraar godsdienst met 20u/week nl 1 jaar gewerkt.
In Zweden werken 50+ers aangepast en deeltijds en met zeer veel verlof ...
Kent U een Belg die werknemer is in een bedrijf die vanaf 50 jaar met vervroegd pensioen kan gaan?
Hoeveel militairen, NMBS, loodsen, luchtverkeersleiders, politie, onderwijzers, etc zijn als prille 50-er met vervroegd pensioen kunnen gaan.
Opgespaarde ziektedagen, meetellende studiejaren, 4 maanden verlof in het onderwijs of 3 maanden bij de nmbs etc etc : zijn dat "gewerkte" jaren?
Hoeveel meer kans heeft een statutair ambtenaar om tot zijn pensioenleeftijd te mogen blijven werken tov iemand uit het bedrijfsleven?
...
Met cijfers kan U olifanten laten vliegen.

ps De leeglopers die U achterna holt : nauwelijks ééntje is ooit economisch actief geweest. Die schreeuwers waren niet aanwezig toen wij België (indien U wilt Vlaanderen) economisch op de wereldkaart zetten. De Wever was samen met Francken medewerker op het kabinet van Bourgeois (1-mans-partij) en dronk met gemak elke dag 24 pintjes voor, tijdens en na zijn "werk" en ging eerst nog naar het fritkot zich vol proppen vooraleer aan te schuiven om 20u ten huize De Wever voor het avondmaal! Die man was zo vet en drankzuchtig dat die in de privésector niet inzetbaar was als jonge 30-er!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 mar 2018, 10:38

dejules schreef: In Frankrijk werken ze 35u/week, in België 38u/week.
In Nederland is meer dan 50% vd aktieve bevolking en 80% vd dames deeltijds werkend.
Als ge in België 90u/week werkt telt dat evenveel als een leraar godsdienst met 20u/week nl 1 jaar gewerkt.
In Zweden werken 50 ers aangepast en deeltijds en met zeer veel verlof ...

...
Met cijfers kan U olifanten laten vliegen.
Die duim van julio moet toch stilaan leeggezogen zijn, zou men denken? Niks van. Dat blijft maar komen. Bronnen of cijfers voor zijn verzinsels geeft hij niet. Vanuit zijn statutaire hangmat borrelt het elke dag opnieuw naar boven.

Laat me je de échte feiten eens onder de aandacht brengen. De gegevens komen van Eurostat en je vindt ze hier . Merk op dat het over 2012 gaat. In alle landen wordt er nu iets langer gewerkt maar de verhoudingen blijven ongeveer dezelfde.
Belangrijk: in tegenstelling tot de 'verklaringen op erewoord'  - zijn duim - van julio, worden hier wel degelijk appelen met appelen vergeleken: het zijn allemaal full-time jobs.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

21 mar 2018, 11:05

Wil. schreef:
dejules schreef: In Frankrijk werken ze 35u/week, in België 38u/week.
In Nederland is meer dan 50% vd aktieve bevolking en 80% vd dames deeltijds werkend.
Als ge in België 90u/week werkt telt dat evenveel als een leraar godsdienst met 20u/week nl 1 jaar gewerkt.
In Zweden werken 50 ers aangepast en deeltijds en met zeer veel verlof ...

...
Met cijfers kan U olifanten laten vliegen.
Die duim van julio moet toch stilaan leeggezogen zijn, zou men denken? Niks van. Dat blijft maar komen. Bronnen of cijfers voor zijn verzinsels geeft hij niet. Vanuit zijn statutaire hangmat borrelt het elke dag opnieuw naar boven.

Laat me je de échte feiten eens onder de aandacht brengen. De gegevens komen van Eurostat en je vindt ze hier . Merk op dat het over 2012 gaat. In alle landen wordt er nu iets langer gewerkt maar de verhoudingen blijven ongeveer dezelfde.
Belangrijk: in tegenstelling tot de 'verklaringen op erewoord'  - zijn duim - van julio, worden hier wel degelijk appelen met appelen vergeleken: het zijn allemaal full-time jobs.

Afbeelding
Kunt U een link naar de bronvermelding geven?

ps1 Opgespaarde ziektedagen, meetellende studiejaren, 4 maanden verlof in het onderwijs of 3 maanden bij de nmbs etc etc : zijn dat "gewerkte" jaren? Iemand uit het onderwijs heeft 3 maanden per jaar meer verlof dan iemand uit de privé en dat zijn bijna 12 jaar extra verlof op een volle loopbaan. Zijn dat "gewerkte" jaren? Die leeglopers werken ook 20u/week. Wordt dat aanzien als full-time?

ps2 U bent als levenslang benoemde leegloper 10 jaar te vroeg vrijwillig aan de kant gaan staan. Vindt U het niet onkies om op anderen te spuwen?
Laatst gewijzigd door dejules op 21 mar 2018, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 mar 2018, 11:08

In tegenstelling tot jouw gewoontes, staat de link er bij mij wel degelijk. Herlees maar eens aandachtig.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

21 mar 2018, 11:12

Wil. schreef:In tegenstelling tot jouw gewoontes, staat de link er bij mij wel degelijk. Herlees maar eens aandachtig.
Juist, maar in uw link staat die tekst niet in de grafiek. Heeft U die zelf geschreven?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 mar 2018, 11:13

dejules schreef:ps2 U bent als levenslang benoemde leegloper 10 jaar te vroeg vrijwillig aan de kant gaan staan. Vindt U het niet onkies om op anderen te spuwen?
4e eeuw vóór Christus: Aristoteles stelt een lijst met drogredeneringen op. Dit is het tu quoque-argument

Beoordeling als argument: waardeloos.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 mar 2018, 11:14

dejules schreef:
Wil. schreef:In tegenstelling tot jouw gewoontes, staat de link er bij mij wel degelijk. Herlees maar eens aandachtig.
Juist, maar in uw link staat die tekst niet in de grafiek. Heeft U die zelf geschreven?
Echt begrijpend lezen is niet aan iedereen gegeven... zucht ...
Herlees de tekst nogmaals. Exact dezelfde woorden zul je  er terugvinden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

21 mar 2018, 11:14

Wil. schreef:
dejules schreef:ps2 U bent als levenslang benoemde leegloper 10 jaar te vroeg vrijwillig aan de kant gaan staan. Vindt U het niet onkies om op anderen te spuwen?
4e eeuw vóór Christus: Aristoteles stelt een lijst met drogredeneringen op. Dit is het tu quoque-argument

Beoordeling als argument: waardeloos.
10 jaar vrijwillig eerder aan de kant gaan staan in een zinloze job en spuwen op mensen die echt werken. Die echte welvaart creëren en dan nog eisen dat die 12 jaar langer werken dan jij en U noemt dat een drogreden?
U bent de grootste leegloper op dit forum!
dejules

21 mar 2018, 11:16

Wil. schreef:
dejules schreef:
Wil. schreef:In tegenstelling tot jouw gewoontes, staat de link er bij mij wel degelijk. Herlees maar eens aandachtig.
Juist, maar in uw link staat die tekst niet in de grafiek. Heeft U die zelf geschreven?
Echt begrijpend lezen is niet aan iedereen gegeven... zucht ...
Herlees de tekst nogmaals. Exact dezelfde woorden zul je  er terugvinden.
U liegt!