Mails versturen vanuit het buitenland-lukt niet.

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.
MaLoReg

20 mar 2018, 10:06

Goeie morgen. Was onlangs voor 3 weken in Qatar en had IPad bij. Daar kon ik wél mails ontvangen maar een antwoord terugsturen werkte niet. Tegen de winter ga ik voor 3 maanden naar Qatar en plan mijn laptop mee te nemen die staat onder @Pandora.be (veranderde mijn IPad al van Pandora.be naar telenet.be maar dat werkte ook niet) en gezien mijn lang verblijf daar zou ik toch laptop meenemen en mails moeten kunnen beantwoorden (ontvangen gaat ook Skype gaat van ginder uit)
Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe en wat ik zou moeten doen om toch vanuit Qatar mails te versturen?
(ik kan het niet uitproberen vermits ik nu in Antwerpen ben).
MaLoReg

20 mar 2018, 11:31

Begrijp er niks meer van. Probeerde met een vriend die momenteel in Qatar verblijft en hij kan me mails versturen zowel als ontvangen op zijn laptop en op zijn IPad.
(zijn adres [url=mailto:is....@online.de]is....@online.de[/url] en daar helemaal geen probleem)
Zelf heb ik op IPad.....@telenet.be
en op laptop [url=mailto:.......@pandora.be].......@pandora.be[/url]
maar IK kan vanuit Qatar géén mails versturen!

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

20 mar 2018, 11:53

https://login.prd.telenet.be/openid/login

Zet deze in uw favorieten en verstuur overal ter wereld mails via telenet webmail.
Dat is u al meermaals gezegd of hebt u alzheimer maloreg.
MaLoReg

20 mar 2018, 12:08

Neen Sacho ik heb GEEN alzheimer maar anderen knn wel zonder die omweg telenet hun mails versturen
vanaf dezelfde locatie in Qatar dus vroeg ik me af waarom dat bij mij dan niet gaat.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

20 mar 2018, 12:21

Dat ligt aan de instellingen in uw mailprogramma, maar met uw geringe kennis van computers blijft u daar beter vanaf, zie anders dat u zelfs geen mail kan versturen in Belgie en weer naar de Fnac moet lopen.
Doe het beter via webmail, geen bijkomende instellingen nodig maar u moet wel de mailadressen daar ook inzetten naar wie u wil mailen.
Denk er aan, in Qatar is geen Fnac :D
MaLoReg

20 mar 2018, 12:25

OK heb t begrepen. Neen zelf zal ik dat niet kunnen veranderen daarvoor is mijn kennis te gering.
Mijn beste optie zal naar Fnac gaan zijn want de omweg via telenet zie ik niet zo zitten. Hoop enkel
dat Fnac het zo kan instellen dat ik zowel hier in Antwerpen als in Qatar mijn mails kan gebruiken.
Bedankt Sacho!

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

20 mar 2018, 14:19

Dit is er al aan voorafgegaan.......

https://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=202147
MaLoReg

20 mar 2018, 14:28

Dat hoef je niet te herhalen-ik weet dat maar zie mijn vorig antwoord aub: "wil niet langs de weg van telenet"
en zoek daarom een andere oplossing en dat moet mogelijk zijn.