In de Vier Seizoenen reeks 10: Lente

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 mar 2018, 07:05

Goede morgen seizoentjes,

buikpijn. heb weer een pre-menopauzaal bezoek. straks vertrekt ventje op een nieuwe zending. daarna zouden we eventueel de boodschappen doen. want hij geraakt niet aan zijn 2.6 uur.
heb gisteren bijna heel de dag gelezen: bijna schone slaapsters uit! ( 827 blz)
dan  deel 6 van de helen grace reeks lezen. daarna volgt de krijtman. al veel over gehoord.
morgen komt de diepvries. ga kijken of ik genoeg plaats heb voor een doos G&T sorbet.
heb gisteren vergeten mijn restje italiaanse schotel in de ijskast te doen. en de doorgestoken uisoep mag ook weg. Ga zelf nieuwe maken van rode ui en vèèl look.
ventje wil van het weekend eens een kip aan het spit proberen in de nieuwe oven. had gisteren een keizerbroodje afgebakken en je kon er al dadelijk iemand mee doodslaan. het is trial en error bij deze want hij begint met streepjes en dan pas de graden. uiteindelijk zal het me wel lukken.
en het is normaal frietjesdag vandaag!
ik moet dus nog 't een en 't ander afwassen en morgen is de keuken proper voor het weekend.
dan morgen hier ook nog een mopke geven en het is weer fris. heb laatst gemopt met mr proper.
ook nog een kast met nat afdoen maar morgen komt er ook.
wel spijtig dat we weer die klokken moeten verzetten. weer 'n weekske jetlag. das normaal in de politiek hè: ze moeten allemaal akkoord gaan. dat kan nog jàren duren en de bevolking wil terrasjes 's avonds. ik wil 's ochtens om 6 uur opstaan en dat ik al daglicht heb. terrasjes of geen terrasjes.
enfin genoeg gezaagd. ik ga een blikje finly halen uit de koelkast.
Fijne donderdag, groetjes en een knuffel
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 mar 2018, 09:49

AfbeeldingOndanks het vele nat... een goede morgen...iedereen :roll:
Het valt er goed uit...ik wou naar de dokter voor bloedprikken
en heb het maar uitgesteld... ik wil daar niet als eenverzopen kieken toekomen
kwartier met de fiets of een half uur tevoet dan kunnen ze medaar uitwringen...
ik hoop op een droge ochtend volgende week want ik moetnuchter blijven..

Helena, fijn dat Mira, je de weg gewezen heeft... anders moeten we
altijd onderaan gaan zoeken. dank U :)

M-M, ja men kan niet voor iedereen goed doen met dat uur verschil
ik vind het ambetant...en ik niet alleen ik ben al elke dag een 10 tal
minuten aan 't opschuiven dan voel ik het niet zo... :roll: :oops:... kunnen ze
dat niet gewoon laten.. zoals het vroeger was....
al die kunstmatige ingrepen helpen geen bal :evil:

Voor alle seizoentjes een gezellige donderdag... de regen moeten we erbij nemen
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 mar 2018, 10:30

Ik ben ook al niet zo voor dat veranderen van uur.
Ik krijg helemaal de weubbe van het woord terrasjesweer.
Van mij mogen ze hun stinkende terrassen vol duiven hebben in het stad.
En dan de hele zomer door het ene festival vol lawaai na het andere.
En fier dat onze schepen van feestelijkheden dan is, want er gebeurt zoveel in de stad.
Geef mij maar mijn goedkope tasje thee op mijn eigen terrasje in mijn nette tuin.
Ik hoef geen dure vieze witte wijn, geserveerd door een ober die duidelijk liever ergens anders is dan op het werk.

Ze zouden beter allemaal een beetje meer op hun kinderen passen, dan altijd life style te willen spelen.

Dit gezegd zijnde: hallo iedereen!

Het regent ja, hopelijk schijnt morgen de zon.

Een prettige dag iedereen.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

22 mar 2018, 16:23

Dag seizoentjes,
Heb veel mogen 'bijlezen' 😊 Het vervelende is dat de laptop aangeeft dat ik momenteel niet in de inbox kan, wegens niet kunnen synchroniseren. Als het wat lang duurt moet ik mijn account verwijderen en opnieuw toevoegen. Of het later opnieuw proberen. Ik opteer voor het laatste, afdoen en terugzetten is niet zo mijn ding. Nu ben ik nog wel 'gered' op de smmartfoon maar dat is niet om een hele tekst te schrijven, heel vermoeiend en je hebt zo geen overzicht.Daarom ga ik het hierbij laten.
Iedereen groetjes en tot later.
tot .... de volgende. 😐
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

22 mar 2018, 16:32

Hallookes iedereen,

Hier is het net gestopt met regenen.Manlief en spaanse woef zijn nu op wandeling.Maar het zal niet te ver zijn, met dit weer.Vooraleer manlief gaat wandelen trekt hij zijn "vuile" broek aan.Een broek die hij speciaal houdt voor de wandelingen.Want elke keer komt hij toch thuis met modderspatten op de achterkant van zijn benen.

Preisoep gisteren was lekker, ik maak dat eigenlijk zoveel niet.
Als ik morgen naar vader ga, zal ik soep meenemen.Hij eet graag soep met een boterham.Dat zou hij elke dag kunnen eten , zegt hij.Dat is eten en drinken gelijkertijd , volgens vader :D.

Straks eens koken: aardappelen met spinazie in de melksaus en gebakken vis.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 mar 2018, 17:53

Goede avond iedereen... het wordt weeral terug donker... 
't is efkes over geweest en ik heb ervan geprofiteerd
om de boodschappen te doen... het was niet druk in de Colr***
Ik hoop dat het volgende week wat droger is zodat ik
voor mijn bloedprik kan gaan...
ik had geen zin om door die regen te gaan vanmorgen...

anjelierken ik eet ook graag soep... eender welke en met
een boke erbij heb ik ook gegeten... ik gebruik wel het soepvlees in de soep
dat vult ook en dan heb ik mijn maaltijd gehad... je vader zal blij zijn...
er gaat niks boven verse soep... 

M-J, last met de pc.. vervelend als het niet werkt zoals je wil hé...
Alles oké met je man..? hopelijk blijft de vooruitgang vorderen...veel sterkte samen...

Aan alle seizoentjes een avondknuffel en een goeie nacht... morgen is 't alweer vrijdag...


Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 mar 2018, 19:27

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Had gisteren echt wel een knuddedag tot ' s avonds laat. Allemaal onvoorziene omstandigheden buiten mijn wil om, maar die om een onmiddellijke oplossing verzochten + een treurende Labrador die niet wou eten en mijn gevoelens/ humeur ook nog eens aanvoelde. Heb dan gisteren tenslotte een glaasje wijn gedronken en ben daarna onmiddellijk gaan slapen. Het was genoeg  geweest gisteren. 

Maar gelukkig was het vandaag een betere dag en  ben die vol frisse moed begonnen. Manlief heeft net gebeld en een goed  gesprek gehad, deed me goed. Vandaag dus geen glaasje wijn  :D.

Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilkaar gemaakt en morgen na het dweilen mag ik mij nageltjes laten doen, en als ik daarvan thuiskom is manlief reeds geland om zondag dan terug te vertrekken. Dus ook morgen een fijne dag. En zo spartelen we er wel door. 

Vandaag heeft Niels dan wel alles op gegeten en ook dat maakte me blij. En buurvrouw is koffie komen drinken, ook heel leuk. 

Verheug me echt op morgen. Ben nu al badje gaan nemen en ga slapen als Niels gaat slapen. Dat is vroeg, maar lig gemakkelijker in bedje dan op de zetel. Want mijn gewrichten zeggen al enkele dagen auw met dit vochtig weer. 

Zo, ik wens iedereen nog een gezellige avond, dank je voor het luisterlezen, en voor straks een deugddoende nachtrust. Liefs aan jullie allen en een stevige sterkteknuffel voor diegenen die hem kunnen gebruiken. 

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

22 mar 2018, 19:54

Een avond aan alle seizoentjes en ik wens jullie een deugddoende nacht ... 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 mar 2018, 22:10

En telkens als ik me weer afvraag waarom ik niet uit de voeten kan van de pijn, komt Clive vertellen dat ze ook zoveel last heeft. Dan denk ik toch echt dat het weer er mee te maken heeft.

Gisteren dacht ik echt als dat zo moet blijven dan moet ik voor een rollator gaan uitkijken. Maar voorlopig volstaat van de tafel naar de stoel naar de deur om me aan vast te houden.
De nacht was weer hel. Zullen we straks goed slapen hoop ik dan maar.
Even goed is dat morgen helemaal weg. Ik snap dat mechaniekske toch echt niet. 

Ik was heel graag naar een lezing geweest die me echt interesseerde maar daar was geen sprake van.
Heb me getroost met hotel Romantiek...

Keep on smiling!

Slaap wel!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

23 mar 2018, 07:45

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Ik was al wakker om 05.30H en kon de slaap niet meer vatten, ben gisteren dan ook vroeg gaan slapen en vrijwel meteen in slaap gevallen. 
Heb de spullen van Niels al gewassen en die liggen al terug. Moest deze ochtend lachen met hem. Het was dan nog erg vroeg en ik ging hem wakker maken, hij keek mij heel slaperig aan en pas na een minuut of 10 stond hij op en kwam uit zijn kamer. Om meteen door te lopen naar zijn kussen en daar nog een uurtje door te slapen, vond dat grappig.

Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilen en een klein wasje doen en dan namiddag mijn nagels gaan laten doen. Doe dat liever dan naar de kapper gaan, ga niet graag naar de kapper, maar ja , het moet toch gebeuren natuurlijk. En als ik dan terug thuis ben, nog een uurtje of 3 en dan is ook manlief weer thuis. 

Ga  niet alle namen noemen, maar wens iedereen een fijne dag, stuur jullie heel veel groetjes en een dikke knuffel voor wie hem wil. Liefs. 

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 mar 2018, 08:46

Hier vond de verkeerspolitie vannacht het een goed idee juist ter hoogte van mijn huis een interventie te doen. Om half vier 's nachts gewekt door de blauwe zwaailichten die maar bleven draaien.
Een kleine honderd meter verder staat geen enkel huis meer. Is dat nu echt zo moeilijk om daar dan te gaan staan? 
Ik speel hier met de regelmaat van een klok "Flikken" "Buurtpolitie" en "Allo bij de wegpolitie", maar dan in het echt.
En dan zien ze nog kans om in de straat om de haverklap in te breken.

Eindelijk goed aan het slapen, zonder pijn, dan weer dat.

Maar, look at the bright side of life! We hebben politie en ze doen hun werk...

Dames ik ga me klaar maken voor de voorlaatste Latijnse les van de reeks.
Na de les in een trek door boodschappen doen.

Maak er een fijne dag van.

PS: Ik zie die Niels zo voor me:"Zucht, moet ik nu al opstaan?" Trippel, trappel, zucht "Dan zal ik hier maar verder dutten op mijn kussen." :D

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 mar 2018, 10:03

Afbeelding

Een fijne vrijdag iedereen... grijs en voorlopig geen zon... :roll:
ik hoop dat die straks nog komt piepen...

even pauzeren met een kopje koffie terwijl de vloer droogt
en hier komen lezen...

Helena, beetje last van voorjaarsmoeheid?... ja die knoken... we weten er alles van :oops:

clive blij dat je straks niet meer alleen bent...  :roll: niet simpel hé...
(als je 't niet gewoon bent...maar eigenlijk went het nooit... en soms moet het wel)
geniet maar van de manicure... :)

Zwanenmeer en alle andere seizoentjes... maak er een mooie dag van
ik ga verder poetsen.. :wink: de zon probeert.... :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

23 mar 2018, 16:41

Dag seizoentjes allemaal ,

Hier ook somber weer ...... niet zo leuk 

Toch maar hopen op de week na Pasen ... dan wordt het beter ....  :roll: :?

Afbeelding

groetjes aan iedereen .. 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 mar 2018, 17:37

Afbeelding

Een fijne avond.... en een aangenaam weekend :)...wel koud buiten...
ik heb toch een muts en een sjaal nodig gehad toen ik na de middag
een wandelingetje ging doen...... bbbrrrr gezellig was anders... :roll:

Zwanenmeer ik vrees ook dat we nog een paar weken moeten wachten
eer het beter wordt.. :)

Voor allen een aangename avond... het was een spannende koers vandaag...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

23 mar 2018, 21:27

Hallookes iedereen,

Manlief heeft kalk op de gazon gestrooid, begin volgende week gaat het een paar dagen regenen, dus zal de kalk smelten.In het najaar doen we dat nog eens.Daarna verticuteren en bemesten , en hopelijk hebben we deze zomer een mooie gazon.Want eigenlijk ziet onze gazon er lelijk uit.Is altijd zo na de winter, maar nu nog meer.Ah ja, we zien wel.

Clive: ik zou ook lachen moest spaanse woef opstaan en naar een ander kussen lopen om verder te slapen :D.Ik had gisteren in de dierenwinkel een spel gekocht voor hem.Dat is een houten blad met grote "knoppen".En onder die knoppen zijn gaten waar je snoep in kunt steken.Ik had level 1 genomen, er bestaat ook level 2 en 3.Thuis snoepjes onder de knoppen en op 1 , 2 , 3 had spaanse woef de snoepjes te pakken.Achteraf bedacht ik me dat ik beter een hoger level had genomen,want dit is echt gemakkelijk voor hem.Kwestie van hem bezig te houden, want soms verveelt hij zich, dan komt hij knabbelen aan je kleding of op je springen.

Onze wilde eendjes zijn terug.Sinds enkele jaren deze tijd van het jaar komt er een koppeltje wilde eenden in onze vijver zwemmen.Die blijven een paar weken , en dan zijn die weer weg.Het zal hier goed zijn ,zeker :D :D.


Dames, tot morgen allemaal.