In de Vier Seizoenen reeks 10: Lente

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

omasenga
Lid geworden op: 05 jan 2014, 11:59
Locatie: limburg

17 apr 2018, 18:10

Dag seizoentjes

Eindelijk raak ik hier nog eens binnen !
Voor jullie allemaal fijne lente dagen
Sterkte voor wie het moeilijk heeft en een goede gezondheid voor iedereen !

Ik weet niet wat kuren ze hier hebben , dikwijls geprobeerd en dan lukt het wel 
Zo maar


Groetjes en nog een fijne avond !!u

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 apr 2018, 19:28

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Omasenga, fijn jou te lezen, spijtig dat je hier soms zo moeilijk binnenraakt. 

Zwanenmeer, kan geloven dat je oververmoeid bent na jouw bezoek aan de osteopate gisteren. 

Oma-C, geen inlogproblemen meer ? 

Heb vandaag alle was buiten kunnen drogen en alles ligt al gestreken in de mand. Ruikt heerlijk als je dan aan het strijken bent. Manlief heeft gebeld, was op weg naar huis, maar in Brussel stond alle verkeer vast. 
Ga me dus nu maar al klaar maken voor de nacht. Ben ik daar al vanaf. 

Ik wens zonder namen, iedereen nog een gezellige avond en voor later vandaag een zachte en deugddoende welterusten. Liefs. 

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

17 apr 2018, 22:13

Hallookes iedereen,

Ukkepuk slaapt eindelijk, was wel een beetje lastig toen hij moest gaan slapen.Zoonlief vroeg of wij ukkepuk konden opvangen,hijzelf verblijft in het ziekenhuis.De kans is groot dat het deze week nog geboren wordt.Schoondochter had een lastige nacht , zei zoonlief.Ah ja, we zien wel, je kunt zoiets toch niet tegenhouden.
Toen ik ukkepuk ging ophalen in de dagopvang, zeiden de verzorgsters  dat zoonlief er nogal verstrooid bij liep.Ja, je zou voor minder,ze wisten het niet van schoondochter.

Morgen 25°, zo mogen ze verder doen.

Dames, misschien tot morgen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 apr 2018, 07:06

Goede morgen seizoentjes,

gisteren weer een dagje brugge achter de rug. staat nu als een paal boven water dat ik elke dinsdag ga mogen gaan. ik had voorgesteld om lasagna te halen bij de beenhouwer. vonden ze het lekker? wat had ik gedacht. te droog. halve lasagna weer terug mee. kan ventje die morgen meedoen naar de buro.
Straks komt A. ik moet nog 't een en 't ander opkramen. want A. heeft een alziend oog.
ben om 4 u 30 op moeten staan om de badkamer te gebruiken en omdat ik klaarwakker was: de was die moet gestreken worden in een mand gegooid. en raad eens? ik dacht dat ik bij was met de was: is er weer een kleur die moet ingestoken worden. Blijkbaar heb ik onzichtbare huisgenoten die mijn wasmand vullen.
enfin: dit & dat zal toch moeten meegewassen worden als wervelwind A. door het huis is geweest.
Gimly lijkt er door te zijn. mss een kleine episode gehad door mijn stress. had een chatgesprek met neef maandag en die was enthousiast eens van zijn tante te horen. heel anders dan nichtje die het blijkbaar tè druk heeft om te antwoorden op chat met tante. ga eens een stille hint moeten geven ivm een erfenis. ge gaat ze een trein zien gaan.
och Anjelier: een dreigende vroeggeboorte? dat is minder natuurlijk. hopelijk niet, maar de dag van vandaag kunnen ze prematuurtjes veel beter opvangen. in vroeger jaren: hup in een schuif onder de leuvense stoof. ( ja, Helena: heb gisteren iets gezien in de trant van "call the midwife" maar dan in egypte.)
gisteren naar guardians of the galaxy 2 gekeken, terwijl we smulden van een portie gehakt.
er zit een redelijk groot vogeltje op het dak hierover maar Gimly heeft die nog niet gezien of het intressseert hem nu niet.
heb mijn rug weer moeten inwrijven met flexium. ja, wie gaat er om 4 u 30 de was gaan sorteren?
rest me nog de afwas van maandagavond.
vandaag flitsmarathon en ventje wilde met het (h)openbaar vervoer gaan. maar toch geopteerd voor tuut met een kofferbak vol bakken bier. want och wee als er iets in de gang staat dat er volgens A. niet moet staan. bon, ga dan uitleggen dat er van me geëist wordt dat ik elke dinsdag naar brugge sjees. de zaterdagse telefoon was niet meer genoeg.
hun aldi gaat verhuizen en dus is moeder op zoek naar ander brood van de lidl. brood smaakte raar zei ze maar ik rook ranzige boerenboter. heb d'r dan op gewezen. kon natuurlijk eerst niet zijn. maar even later...
wil niet stoefen maar ik heb (bijna) altijd gelijk.
nu, ik ga dat afwasje tackelen, dan rap-roef in de kleren voordat de deurbel gaat.
Fijne woensdag, groetjes en een knuffel voor iedereen die er een nodig heeft en anders ook!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 apr 2018, 07:48

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Anjelier, komt het kindje veel te vroeg?  Wanneer moest ze eigenlijk geboren worden ?
Kaarsje brandt hier al, dat alles goed mag verlopen. En je hebt gelijk, je kunt er toch niets aan veranderen. 
Sterkte voor de jonge ouders en voor jullie natuurlijk.

Muddy Maddy, voortaan elke dinsdag naar Brugge dan. En vandaag komt A. met haar alziend oog. 
En jij hebt wel heel erg vroeg de was gesorteerd. En ja, een mens heeft altijd was natuurlijk. Hier zijn vandaag het bed- en badlinnen aan de beurt.  Vergeet niet te genieten van de mooie dag. 

Het is alweer woensdag vandaag. Dus boven poetsen is de boodschap. Vandaag ook de zomerdons terug opleggen de dikke goed laten luchten in de droogkast en hem dan terug in de zak stoppen en wegleggen. En dan ook de dunne dons in de droogkast stoppen en als dat gedaan is , kan ik boven beginnen. Ga proberen vlug door te werken, zodat ik na de poets en de strijk van de dekbedden, nog wat kan profiteren van het zonnetje maar eerst moet het HH volledig gedaan zijn. Anders kan ik daar niet van genieten.

Zo, ik ga plaats maken voor Oma-C. Wens iedereen beterschap die het kunnen gebruiken en liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.  

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 apr 2018, 09:41

Afbeelding

Ja, we gaan weeral door de helft van de week...
en het is een stralende dag... geniet zoveel je kan...

nee clive ik moet met het nieuwe paswoord niet meer telkens inloggen :twisted:

M-M, een drukke dag voor jou... samen met A :) straks weer een blinkend huisje

anjelier hier brandt ook een kaars voor de veilige vroeggeboorte van baby 2
Hopelijk verloopt alles goed.... maar ze zijn in goede handen gelukkig maar :?

Ik wens alle seizoentjes een fijne dag :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 apr 2018, 10:23

Nog vlug even binnenwippen voor we aan de dagtaken beginnen:
boodschapjes doen en dan luiwammesen met een boekje en een brei in de tuin.
Ik ben nog altijd aan het prakkeseren of ik nu met de hogedruk reiniger aan de slag ga gaan.
Of ik azijn ga gebruiken, dan moet ik die nog kopen, ofwel alles alweer maar handmatig met de schoffel proper krijgen.
Vierde optie is de weggetjes laten zoals ze zijn: vol onkruid, heeft ook iets.

Dat nadenken kan dus best in een zeteltje terwijl ik het slagveld overschouw...

Anjelier hoever is je schoondochter? Laat ons hopen dat het allemaal voor het beste goed komt.
Zoals hierboven aangehaald op gebied van vroeg geboren baby'tjes kunnen ze veel tegenwoordig.
Ukkepuk onderussen al twee. Het is of je nog maar net ons groepje komt vervoegen.

MM het amusement met je alziend oog...Och arme jij, rap rap alles opruimen voor ze binnenstuift!!!!
Eerlijk gezegd vooraleer J. komt ruim ik nu toch ook op hoor.
K. heeft daar allemaal geen problemen mee. Staat er nog afwas dan doet ze die, vaatwasser uitruimen geen probleem.
Voor de rest trekt die daarna naar boven naar de strijkkamer. In feite moeten die geen een van de twee gestuurd worden. Twee redenen:1) ze zijn gewoon van zelfstandig te werken en 2) ze doen toch hun goesting, ook al je iets anders vraagt. Twee mogelijkheden: je boeit je daar in op of je laat ze doen. De laatste is de simpelste. 

Dames en dieren die zucht we zullen er eens invliegen...

Kenners hebben al langer tussen de regels gelezen dat er weer een "opstoot" is. Zal wel weer overgaan...
En zo worden we honderd jaar zegt de oudste. Ik hoop alleszins van niet.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

18 apr 2018, 14:36

Hallookes iedereen,

Ik kom jullie met vreugde de geboorte aankondigen van eerste kleindochter :D :D :D.Vannacht om 1u is ze geboren, ze wilde persé de wereld in.Het is allemaal heel vlug gegaan, maar alles is oké.Ze weegt 2180 gr. en is 44 cm groot.Is wel 6 à 7 weken te vroeg geboren.Vanavond gaan we eens kijken, maar volgens zoonlief mag er maar 1 persoon per dag binnen in de ruimte waar de prematuurtjes liggen, buiten de ouders natuurlijk.
Ik wil jullie nog bedanken voor de kaarsjes, die hebben wel geholpen, want alles is eigenlijk goed.

Dames, tot de volgende dagen .

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 apr 2018, 17:43

Afbeelding


anjelierken,  van harte gelukgewenst met de nieuwe baby...,klein maar gezond ... 
ze zal wel groeien en een flinke meid worden zoals haar broerAfbeelding
Geniet  ervan... 

Voor alle maatjes een gezonde nachtrust, morgen is er weer een dag 
waarop je weer blij kan zijn...met wat er ook gebeurd...
Sterkte aan de zieken....
Een goede nachts straks en tot morgen...Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 apr 2018, 20:39

Afbeelding

Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleindochter  Anjelier!
Dat ze voorspoedig mag opgroeien.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 apr 2018, 07:02

Goede morgen seizoentjes,


@ Anjelier: proficiat met de nieuwe kleindochter!

A. heeft de ruiten gekuist. maar het venstertje achteraan in de keuken was een ander paar mouwen. dat kan niet op kip ( hadden dat nochthans gevraagd) en dus moest A. de koer op. uiteindelijk een paar emmerkes water tegen het raam gekieperd en dan met een grote trekker en een doekje droog gemaakt. want de werktafel staat er nog voor.ondertussen gezien dat ik weer een boom kweek naast gezegd venstertje en werkbank.. Henk moet dringend komen of ik doe het allemaal zelf met alle gevolgen van dien. zeemvel was niet goed: moet er een kopen met gaatjes in. en ik moet stoppen met produkten te kopen. de kast puilt uit.
Gimly is aan het smullen van soep. ja, dat hebben ze nu ook: soep voor katten. ventje zei dat hij vocht moest hebben. en ja: als op commando: een aria van de bruiloft van Figaro. zit nu op de trap.
er staan hier weer auto's uit andere straten. burgervader zou toch een oplossing hebben. het voorland aan elke kant een paar meter innemen dan kan er aan weerszijden geparkeerd worden en kan het verkeer door.
maar wanneer de heraanleg van de straat gaat gebeuren? koffiedik kijken. en ik heb zoals de dokter zegt tegen mijn vader geen kristallen bol. misschien moet ik theeblaadjes lezen? Pendelen?
ik wou alle nummerplaten van alle hier niet wonenden opschrijven en overhandigen aan de wijkagent ( de nieuwe) maar ik overpeinsde me en dacht aan karma. toen mijn vader verkeerskegels zette om zijn parkeerplaats terug te hebben als hij weg geweest was, hebben ze ofwel ze toch weggezet en hebben ze al eieren tegen hun gevel gekregen. liever niet en mooi braaf blijven maar de furie in mij...
brief gekregen van de bank. ik moet potverdorie naar de baron ruzettelaan te brugge als ING bank. controleren zij hun gegevens niet? ik woon niet in brugge die schone maar in de bla bla bla der badsteden.
om het met de woorden van wijlen dr mc coy te zeggen: och, joy.
oopsie daisy: de soep ligt er al weer uit. dat wordt een spuitje metacam vanavond. ( ik blijf erbij dat het zijn gal is) ventje moest koffie gaan kopen voor de buro. vanavond frietjes.
straks een eitje bakken voor ontbijt. toen ventje wegging liep er hier een zwerfkat rond en ik die dacht dat er geen meer waren. als er "gezocht" posters opduiken is dat een die weggelopen is.
hij/zij was alleszins erg schuw. het zou vandaag weer een mooie dag worden. 
ventje is er en er wordt gelachen met zijn benen want hij is in short gegaan. en ik zou mijn billen moeten laten zakken voor kuiten te krijgen.
ik moet nog eens gaan informeren waar ik een catnipspray kan vinden. leve de google want de zoekresultaten vind je de dag nadien terug op...Feestboek!
fijne donderdag, groetjes en en knuffel.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 apr 2018, 07:33

Afbeelding

@ Anjelier, 

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleindochter. 
Blij dat alles goed verlopen is. Het is een kleintje, maar ook
die worden groot 
Mijn gelukwensen ook aan de trotse ouders en aan ukkepuk. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 apr 2018, 08:55

AfbeeldingGoede morgen iedereen...
M-M, de straat is van iedereen hé.... :roll: daar kun je niks tegen doen
als ze voor je deur komen parkeren... als jij komt en er is geen plaats
dan moet je ook ergens anders gaan zoeken :roll: :oops:niet iedereen heeft
een garage en wie er een heeft gebruikt ze meestal niet... dat is overal zo :?

Een gezellige dag voor jullie allemaal ...doe wat je kan en graag doet,
het weer is schitterend dus maak er het beste van.. :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

19 apr 2018, 10:04

Voor Anjelierken : Van harte proficiat  met de kleindochter !! 

Aan alle seizoentjes !  
geniet van deze zonnige dag ! dat ga ik ook doen  :-) ;-) 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

omasenga
Lid geworden op: 05 jan 2014, 11:59
Locatie: limburg

19 apr 2018, 11:21

Dikke proficiat Angelierke !
En het allerbeste met je kleindochter en heel de familie !!!