In de Vier Seizoenen reeks 10: Lente

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

19 apr 2018, 13:23

Hallookes iedereen,

Aan IEDEREEN hartelijk dank voor de gelukwensen en heel mooie foto's.Gisterenavond zijn we eens gaan kijken.Ik was degene die in de ruimte mocht van de prematuurtjes en ja, ze is mooi, maar zo klein.Haar hoofdje is nog kleiner dan een sinaasappel, maar ze doet het uitstekend.Verpleging zei dat ze sterk is en al zuigt ( ze krijgt borstvoeding).Ze moet tussen de 3 à 5 weken in de couveuse blijven.Schoondochter mag zaterdag naar huis,maar gaat elke dag naar ziekenhuis voor de borstvoeding.Ukkepuk heeft zijn zusje nog niet gezien, alleen maar van achter glas, en dan nog in de verte.Ze kunnen haar bedje niet tot aan het glas rijden, aangezien ze verbonden is met draadjes, enz.Zoonlief en schoondochter zijn opgelucht dat alles oké is, het zijn al hectische dagen geweest.Chinese familie komt eind mei naar België, tegen dan zal kleindochter wel al thuis zijn.

Ben in de tuin bezig met groentenplantjes te planten.Ging deze morgend naar de markt , daar staat altijd een kraam met groentenplantjes en bloemen, nu niet.Denk dat die gestopt zijn.2weken geleden was ik ook speciaal daarvoor naar de markt geweest en waren ze er ook niet.Dus dan maar ergens anders gaan kopen.Als ze geplant zijn, afdekken met vliesdoek zodat vogels en insecten er niet bij kunnen.

Dames, tot morgen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 apr 2018, 17:41

Afbeelding

Een gezellige avond verder en een rustige nacht... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 apr 2018, 08:14

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Amai, ik raakte hier heel moeilijk binnen. 

Anjelier, fijn te lezen dat het goed gaat met ienemiene. Zo'n klein babytje. Voordat je het weet is ze wat bijgekomen en mag ze naar huis naar grote broer. 

Hier is veel lawaai, firma is de muren buitenkant aan  het isoleren. Veel stof buiten, maar gelukkig niet binnen. 
Heel beleefde mensen, doen als ze toch even binnen moeten zij, hun schoenen uit. 

Ik wens iedereen een mooie vrijdag en geniet van het weer. Liefs. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 apr 2018, 08:46

AfbeeldingFijne zonnige morgen aan iedereen die hier langskomt
geniet van de dag en laat de poets maar voor volgende week
dan zal het minder mooi zijn...Afbeelding ja 't is nog steeds april héAfbeelding

Sterkte aan wie het kan gebruiken.... groetjes en tot later:)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

billyken999
Lid geworden op: 03 jan 2015, 14:11
Locatie: belgie

20 apr 2018, 10:54

Afbeelding
Ik hou heel veel van dieren en van de natuur en luister graag muziek

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 apr 2018, 17:48

AfbeeldingNog allemaal een fijne dag verder 
en een heel mooi weekendAfbeelding

iedereen nog buiten aan 't genieten... groot gelijk!!

Rustige nacht voor iedereen straks.... en tot morgenAfbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 apr 2018, 07:15

Goede morgen seizoentjes,


@MJ: hartelijk dank voor het mooie kaartje. vandaag 26 jaar!

Gisteren hebben ventje en ik de slapstick van de straat gezien. het was vuilnis en ook blauwe zakken.
komen die niet tegelijk elk van een andere richting de straat ingereden om precies voor mijn deur neus aan neus te staan? :lol: :lol: :lol: nu ze hebben het opgelost op een wel ludieke wijze, het was precies niet communicerende vaten.
de dag ervoor waren ventje en ik naar de bloemenwinkel geweest want de werken aan het dak enz vorst enz hebben veel schade aangericht aan onze bakken en potten. jullie kennen wel het gezegde " de klant is koning?" wel zelfs onze koning zou ook een mailke gestuurd hebben. ik heb antwoord gekregen. met (lichte) excuses en een aanbod om ter plaatse te komen en te kijken.
ze hebben waarschijnlijk door dat ik niet iemand ben om tegen mijn kar te laten rijden. ( in dit geval lijk ik wel op mijn moeder) bovendien hadden ventje en ik al besloten om eens naar de knotwilg te gaan: aangezien ik toch elke dinsdag naar brugge moet en er is daar een groot tuincentrum.
en hallelujah, loof de heer: Gimly is erdoor! sinds donderdag eet hij weer. en het blijft binnen.
 ik heb een salade gemaakt voor vanmiddag voor bij de kippedijen. er moet nog juist een paar kaasblokjes bij. en de afwas staat te week. het gaat vooruit, het gaat verbazend goed vooruit.
ventje heeft zich gisteren na de boodschappen in een andere straat gaan zetten want degene die in die straat woont stond in de onze dus is het ons recht om in de hunne te gaan staan. want er was hier weer een begrafenis. ventje kon nipt parkeren voor de garage van buurman onkruid die zijn geel geval voor zijn deur geparkeerd heeft. dat staat hier al 3 weken en wat de bedoeling er van is? we hebben het raden ernaar. waarschijnlijk een niet zo geniale influistering van buurvrouw onkruid.
op 2 mei zijn mijn ouders 59 jaar getrouwd. zal wel weer iets in mineur zijn.
gisteren telefoon van solidariteit voor het gezin of ik mijn A. wilde afstaan. dan zou A. elke dinsdagnamiddag komen ipv elke 14 dagen de woensdag. neen, dat gaat niet. als ik dan zou zeggen in brugge: ik kan maar een halve dag blijven wel... de grim reaper staat al voor zijn deur. heb het uitgelegd en ze gaan de regeling houden zoals ze is. de persoon die mijn A. iedere woensdag wil hebben? pech. bovendien werkt A. al meer dan een jaar bij mij. als ik nu zou moeten herbeginnen met een nieuwe? loopt niet goed af. heb Gimly zijn soep gegeven. dat ging er best in. bovendien kreeg ik een miauw als ik naar beneden liep. als hij zich niet lekker voelt: dan komt er geen piep uit. als het volgende keer weer zo ver is vliegt hij stante pede naar de dierenkliniek voor onderzoek en observatie. zal dan wel mijn spaargeld weer aanspreken. om te bewijzen dat ventje soms ook selectief doof is liet ik eens de vraag vallen of hij soms 100 euro wou. ja: wat dacht je dat had hij wèl gehoord.
Clive: die extra isolatie? staat jullie bel etage soms vrij vrij? sinds wij hoog dubbel redementsglas hebben en een extra chauffagebuis, is het hier lekker warm en is ons verbruik gedaalt. dat was al zo met de extra chauffagebuis, maar nu is het nog een wereld van verschil. mijn vriend beenhouwer heeft dat ook laten inspuiten omdat zijn huis/ex- beenhouwerij op een tochtige hoek staat.
Gimly is aan het snurken. ik ben nu bezig te lezen in warrior cats. is wel YA. (zoals de hunger games etc)
Helen Hunt kan precies in het hoofd van een kat kijken.
Oma C: houd M zich voor de moment koest? 
Helena: ik heb nog van kunstliefhebbers gehoord dat de bewijzering te wensen over laat. kan te maken hebben met het vertrek van een paar vrijwilligers. die zitten nu bijna allemaal in de grote post ( waar vroeger de echte post zat) doet me eraan denken dat ik nog de brief moet beantwoorden waar ik mijn pakjes wil achterlaten als ik niet thuis ben.
Anjelier: hoe is het met ukkemeisje?
voor degenen onder jullie die weten dat ik augurken wil kweken...heb twee zakjes augurkenzaad gevonden!
we kunnen beginnen experimenteren. haha!
Fijne zaterdag iedereen met veel zon want volgende week is het weer geen weer. groetjes en een knuffel!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 apr 2018, 08:38

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 


Muddy Maddy, van harte bedankt voor het mooie overzichtje en proficiat met jullie 26 jaar samen zijn. 
Onze woning is een half open, dus er moesten 3 gevels gedaan worden. 
Ben heel tevreden van de firma die het gedaan hebben , echt niets op aan te merken. 
Had mijn koelkast beneden in de garage vol water en allerhande frisdrank gestoken en heb de 2 werknemers meteen de eerste dag gezegd, dat ik niet elk kwartier hen ging vragen of ze wat wilden drinken, maar dat ze vrije toegang hadden tot de koelkast. En daar hebben ze dankbaar gebruik van gemaakt, want het was dan ook zo warm voor hen gisteren. Niels heeft wel praktisch een hele dag in zijn kamer doorgebracht, want de poort van de tuin stond open. Maar hij heeft gisteren veel geslapen, maar nu is hij al bij manlief in de tuin. 
Zijn eergisteren zijn nieuwe medicatie gaan halen, daar de antibiotica geen soelaas bood. Nu moet hij een hoestremmer nemen en medicatie voor zijn bronchiën open te zetten. 
Blij te lezen dat Gimly er terug door is. 

Zo, ga beginnen aan het HH, want kon gisteren beneden enkel stofzuigen en niet dweilen en dat ga ik nu doen. 

Ik wens jullie allemaal een zonnig weekend, geniet ervan. 

Liefs aan jullie allen en een sterkteknuffel voor wie het nodig heeft. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 apr 2018, 09:00

Afbeelding Een zonnig dag weerom, geniet ervan als je kan...
Een parasol en schaduw met een puzzelboek
meer heb ik niet nodig Afbeelding 't kan momenteel niet anders..
Nu eerst voor eten zorgen... dochter komt...
en een mooie koude schotel... dat smaakt best bij dit weerAfbeelding

M-M proficiat voor jullie 26 jaar samen doe er nog veel jaren bij :)

clive je zal het volgende winter al voelen en blij zijn met de isollatie

Aan alle seizoentjes een heel gezellig weekend wat je ook gaat doen...
Geniet ervanAfbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 apr 2018, 18:46

AfbeeldingDochter is terug naar huis en het zal druk zijn op de weg
want ik heb nog geen seintje gehadAfbeelding

Hier in de buurt zijn ze aan 't BBQ-en amaai... het stinkt naar pure petrol....bah... 
ik denk niet dat het heel gezond zal zijn...maar ik eet niet mee... salutAfbeelding

Een gezellige avond iedereen... en straks een rustige nacht
aan alle maatjes..Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 apr 2018, 21:32

Iedereen nog buiten aan het genieten.
Ik kreeg deze namiddag een uitnodiging om te gaan eten met troostmaat.
Ben vrij gehouden omdat hij in stukjes zijn verjaardag viert met de mensen die hij graag heeft.
Niet gelijk met zijn 60ste verjaardag met groot feest en door niemand terug gevraagd...
Hij wil maar niet begrijpen waarom.Ik weet de reden wel...

Voor de rest is het ook bij de buren bbq maar die doen dat op gas. Is eerder een buitenkeuken. 
Bij de andere buren is het ook reünie me dunkt in de nieuwe veranda.

Vandaag gelezen en een stukje onkruid uitgedaan. Nog zeven rijtjes klinkers en dan is mijn terrasje aan het tuinhuis eventjes onkruidvrij. Dan is het kwestie van bijhouden.

Deze morgen al een deel bloemen voor in de bloembakken gaan halen.

Ben er nog vergeten voor de terracotta bloembakken. We zullen nog eens moeten terug gaan. Ik dacht al dat het zo weinig kostte.

Slaap wel voor straks!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

21 apr 2018, 22:03

Hallookes iedereen,

MM: proficiat voor 26 jaar huwelijk, doe er nog heel veel jaartjes bij.

Met ukkemeisje gaat alles heel goed, ze drinkt haar flesje altijd uit, er is natuurlijk heel heel weinig in.Ze moet om de 3 uur eten.Schoondochter mocht vanavond naar huis.Vanaf morgen elke dag 3 x naar het ziekenhuis.Gelukkig wonen ze niet zo ver , enkel als er veel verkeer is, doe je er lang over.
Ukkepuk was vandaag jarig,en dit hebben we een beetje gevierd in de ziekenkamer zelf.Zoonlief had voor taart gezorgd , ballonnen, feesthoedjes, enz.Ukkepuk genoot ervan, zo in de belangstelling staan, is echt iets voor hem :D.


Moeder woont sinds gisteren in het wzc in haar geboortedorp.Verschillende bewoners kwamen eens kijken, en enkele onder hen kende ze.Het is precies of ze herleeft, ze ziet er echt content uit.
Op 1 dag hebben we alles gedaan gekregen,haar vorige kamer volledig ontruimd, en de huidige kamer ingericht.
Gisterenavond was ik toch echt moe, ben als een blok in slaap gevallen.

Dames, tot morgen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 apr 2018, 08:03

Goede morgen seizoentjes,

ventje is moeten opstaan om een hongerige Gimly te voederen. vlak daarna werd ik wakker. nu is ons bontjasje naar buiten. de achterdeur staat open want ik ben niet van plan portier te spelen.
had moeder aangeraden het bruin tijgerbrood van de lidl te gaan halen, want als de aldi weggaat naar het industriepark heeft ze haar lekker brood die ze nu eet niet meer. want de afstand is te ver.
dat gaat hier ook gebeuren dat onze lidl naar de overkant van de trambaan verhuisd. tot nu toe zijn het geruchten. dus het brood viel in de smaak. wat bij mij gisteren in de smaak viel waren de bbq worsten van de beenhouwer met lekker veel uit erin. en ui is iets dat ventje dan niet lust. ik weet niet wat we vandaag gaan eten/bbq-en want ze voorspellen al regen rond 14 u.
dinsdag dan weer naar Brugge.
de rosse dochter van madam onkruid is weer thuis. 't is waarschijnlijk af met het lief. ik ben al de tel kwijt hoeveel ze er gehad heeft.
we hadden het gisteren nog over de pizzeria. nu mag je binnen alleen eten en geen drankje nuttigen. het heeft zijn zaak al meer kwaad gedaan want de sfeer en gezelligheid is weg. heb al mensen horen zeggen dat als er familie is zij wèl mogen binnen drinken en dat de wet voor iedereen is. de rijkelijk belegde pizza's van vroeger zijn ook verdwenen en je mag alleen drinken op het terras (als het er staat en dat is toch min 5 maanden. ach, dan gaan we ze zelf beginnen maken.
zal dinsdag weer zijn van wat wil vader eten. hij is vel over been. denkt dat door minder te gaan eten zijn pijp rapper zal uit zijn. zoals wij dikwijls tegen wijlen schoonvader zeiden: je bent niet dood als je er gewoon aan denkt. dokter zegt hetzelfde. zijn hart en longen zijn nog sterk en hij is nu pijnvrij.
Donderdag moet ventje naar de tandarts in Lombardsyde. dan zouden we een zaak passeeren die italiaanse specialiteiten verkoopt. want we zijn al lang op zoek naar peperoniworst. dus dat wordt een zoekactie op het net. net zoals een zoekactie om augurkenzaad!  :lol:
Clive: wat sneu voor Niels. Nieuwe medicatie.
Oma C: als ventje de bbq aansteekt gebruikt hij ook aanmaakvloeistof maar hij laat die eerst een half uurtje indringen dan is de geur als je de bbq aansteekt weg. een fout wat velen maken.
Helena: ik had ook graag zo'n buitenkeuken gehad, maar sinds buurman onkruid zijn terras doorgetrokken heeft zouden zij inkijk hebben in mijn buitenkeuken. ze hebben nu al inkijk in de gewone keuken als ik aan de afwasbak sta en zij op hun terras zijn/zitten. en zeg nu zelf: je moet al sjans hebben als we een goede zomer krijgen.
Gimly is op de stoffen placematjes gaan liggen. nu gaat hij er ook een krijgen voor onder zijn etenspotten want hij is een vuile eter en dan kan ik die gewoon in de was gooien en een nieuwe leggen als A. of ik zou begot niet weten wie, er in huis komt.
ik zit te twijfelen of ik mijn pierenverdriet dat door mijn val verleden jaar nog gedecimeerd is niet zou laten kort knippen. het was al dun, maar is nog dunner.
we zullen wel zien zei de blinde.
Fijne zondag, hopelijk met nog wat zon, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 apr 2018, 09:16

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Anjelier, fijn te horen dat het goed gaat met ukkemeisje. En al even fijn te horen van jouw mama. 

Muddy Maddy, Gimly had dan grote honger  :). Dank je wel voor het overzichtje, ga niet alles herhalen. 
Ja ,  Niels en zijn pillen  8O. En hij neemt ze zo slecht in, moet alle dagen wel een nieuwe truc bedenken om ze hem te laten innemen. En jij nu elke dinsdag naar Brugge, een heel eindje weet manlief me juist te vertellen. 
Ik wens je veel sterkte. Wat bedoel je dat er in de pizzaria nimmer mag gedronken worden ? Als je iets eet is het toch normaal dat je daarbij iets drinkt. Vind ik toch. Maak er nog een leuke dag van. 

Wasmachines zijn al aan het draaien, heb vrijdag niet kunnen wassen omwille van de werken. Gisteren was manlief dan buiten bezig met de hogedrukreiniger en kon ik de was ook al niet buitenhangen. Hoop dan maar dat ik hem vandaag voor de regen droog krijg. 

Zo, ik wens elk van jullie een hele fijne zondag. Liefs en knuffel voor wie hem nodig heeft.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 apr 2018, 09:24

AfbeeldingGoeie zondagmorgen iedereen... :wink: 
De zon is al eventjes weggekropen ... en teruggekomen
en al veel wolken aan de hemel
We zouden regen , onweer en hagel mogen verwachten 
volgens de weerman... we zien het wel... :roll:
Geniet nog van wat kan... morgen is al wat frisser
en goed weer om te poetsen :)

Ik ga strijken... alles is gisteren goed gedroogd
de afwasser leegmaken en mijn broodje bakken

Aan allen een gezellige dag vandaag  :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".