In de Vier Seizoenen reeks 10: Lente

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 apr 2018, 10:13

Goede morgen,

Hier regent het al een klein beetje. Ruikt wel lekker fris.
Plannen gewijzigd: ik dacht het bed nu al af te trekken en deze nacht en morgennacht in een ander bed te gaan slapen.
Gezien het nu al regent ga ik die lakens niet buiten gedroogd krijgen. Dat was het oorspronkelijke plan.
Dacht boodschapjes te doen, opschuiven naar morgen: ik heb nog blinde vink in de diepvries en een kroketje daarbij, moet kunnen.
Weeral een halve kilo kwijt. Ik kom van 72 en weeg nu nog 66. Zomaar zonder iets er voor te doen...
En in de zomer gaat er meestal ook nog eens 2 kilo af. Enfin, ik heb nog reserve genoeg.

Fijn dat ieniemienie zo goed groeit Anjelierke. Ook tof dat je moeder zich thuis voelt in dat nieuwe wzc.
Pierenverdriet verder laten decimeren MM vrees ik. Anders zijn het zo een onverzorgde slierten.
Het mijne is nu nog korter, maar leeft desondanks zijn eigen leven. Ik geef het op om er te proberen model in te leggen.
Oma-C aan de strijk vandaag.
Clive en Niels wat medicatie betreft even in de clinch met elkaar.
Ik zou buiten ook met de hogedruk moeten de paadjes doen, maar ik heb niet genoeg macht meer om dat ding te bedwingen. Misschien heeft een van de grote kleinzonen eens goesting om met water te komen spelen. Ik zal het eens vragen.

Alle anderen een fijne zondag gewenst. Ook al is het niet meer zo een schitterend weer, wat we gehad hebben hebben we gehad.

billyken999
Lid geworden op: 03 jan 2015, 14:11
Locatie: belgie

22 apr 2018, 10:48

Afbeelding
Ik hou heel veel van dieren en van de natuur en luister graag muziek

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 apr 2018, 17:54

AfbeeldingGoede avond iedereen ... raar weer vandaagAfbeelding zon en onweer
en redelijk wat water... we hebben het allemaal gehad vandaag
Alles is weer afgespoeld en proper...

De renners zijn gespaard gebleven van dat weer en hebben 
Luik-Bastenaken-Luik droog kunnen rijden...
De 10mijl en marathonlopers in Antwerpen die waren niet zo blij 
 er zijn er veel afgevoerd met dit warme weer...
het rode kruis had z'n werk met mensen
die onwel geworden waren door de warmte en de inspanning...
Niet gezond ook met deze warmte te gaan hardlopen....Afbeelding 

Voor alle maatjes nog een fijne avond... mijn broodje roept...
smakelijk straks en een fijne nacht... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 apr 2018, 18:09

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Niels heeft weer niet alles opgegeten  :(. Geef hem al het minimum en dan eet hij zijn kom nog niet leeg. En dan straks zijn medicatie nog  8O, ook al zo'n probleem de laatste dagen. 

Hier is het tot nu toe, droog gebleven op een buitje deze ochtend na. Was is droog gewaaid, morgen de strijk ervan. 
Ben toen de was buiten hing en het HH gedaan was , even gaan fietsen. Maar ben moeten stoppen omwille de  pijn aan mijn knieën. Moet in mei MRI'S laten maken van beide knieën en daarna naar de chirurg. Ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn. 

Wij hebben net het boventerras terug onder zeil gezet, want nu zijn er toch wel heel donkere wolken te zien. Eerst spraken ze van hevige regen, hagel en rukwinden en nu hoor ik net op de radio , lichte regen , ze weten hetzelf niet goed meer , heb ik soms de indruk. 

Zo, ik wens elk van jullie nog een gezellige avond en voor later een zachte welterusten. LIefs. 

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

22 apr 2018, 21:55

Hallookes iedereen,

Vandaag zijn we naar een familiefeest geweest.Vader was ook mee, maar was toch blij toen we naar huis gingen.Het is veel te vermoeiend voor hem, ook uren op een stoel zitten is moeilijk.Verder was het feest heel geslaagd, zowel het eten als het gezelschap.

MM: als je vader zo weinig eet, kan hij misschien fortimel drinken.Kun je bij de apotheker kopen, in 1 flesje zitten 300 calorieën.Iets drinken is misschien gemakkelijker dan iets eten.Ik zou dat toch eens proberen.

Morgen met auto naar de garage voor de zomerbanden erop te zetten.Dat is een werkje voor manlief.Ik heb ook gezien dat er terug rupsen op de buxus zitten, dus dat betekent spuiten.Hoelang we nog gaan spuiten, weet ik niet, ik denk dat we wel eens de buxus zullen verwijderen, je kunt niet blijven spuiten.Ik heb het er wel moeilijk mee, maar blijven spuiten is  ook geen optie.

Dames, tot morgen.

Bobijntje
Lid geworden op: 30 okt 2015, 19:48
Locatie: Ergens in Vlaanderen

22 apr 2018, 22:16

Hallo lieve seizoentjes allemaal,

Hier ben ik weer eens, we zijn terug van heerlijke
dagen Nederland, wat een rust in de groene bossen!!
Enkel de temperaturen waren toch een beetje te veel
van het goeie voor mij, 28 graad pff da's puffen.....

En vandaag een heel fijn Plechtig Communiefeest gehad
met prachtig weer, juist deze voormiddag 15 druppeltjes
gezien!

@ Anjelierke  dikke proficiat met de geboorte van jullie
kleindochtertje, klein is ze nu letterlijk en figuurlijk maar
 kleine meisjes worden groot hé!
Ook gelukwensen aan de jonge ouders en de hele familie!!

Voor elk van jullie heel lieve groetjes, een fijne nachtrust en
voor morgen.....een gezellige maandag!!
Geniet nu... niet morgen

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

23 apr 2018, 07:19

Goede morgen seizoentjes,

een nieuwe werkweek is van start gegaan. Gimly is stout geweest en heeft de zak waar de kippebeentjes in zaten opengekrabt en er een uitgehaald. met als resultaat dat de saus op de vloer gedrupt heeft. ach, we moeten vandaag toch moppen dus geen probleem.
morgen naar Brugge en het probleem zal weer zijn: wat gaan we eten?
Anjelier: aangezien de dokter toch komt zal ik het eens vragen of het nut heeft dat vader fortimel drinkt.
Clive: wat jammer dat Niels nu niet eet.
ik was in de veronderstelling dat we deze week al mei waren. sinds die val heb ik serieuze geheugenproblemen. heb het al aangekaart bij de dokter die zei dat ik moet opschrijven wat ik doe. :?
Helena: net op FB de marie claire gelezen en de korte kapsels gezien. vind er geen een van leuk. :( dat wordt dus een moeilijke bevalling.
ventje heeft al opgezocht waar die winkel in italiaanse specialiteiten zich bevind. straks een mail beantwoorden dat de bloemist woensdag na 5 uur mag komen. en ventje zal het wel uitleggen net als toen bij de burgemeester.
Gimly heeft het zich weer makkelijk gemaakt op tafel. gelukkig zijn die matjes wasbaar.
het was 5 uur toen de vogeltjes begonnen te fluiten. dus weer niet goed geslapen.
ik heb de box van goed gevoel gekocht en ga de produkten eens uittesten.
ventje merkte dat hij een aflevering van het nieuwe seizoen van game of thrones gemist had en gelukkig die nog kunnen bekijken in uitgesteld kijken. ik heb gelezen want ik volg die serie niet.
dus weer een drukke week. moet nog een brief beantwoorden van solidariteit voor het gezin. ze vragen of ik op vakantie ga en als mijn A. in verlof is er ja of nee vervanging moet komen. sinds die slechte ervaringen met de vervangsters, liever niet. moet volgende maand terug electronische  cheques bestellen. dan kunnen ze weer missen en die op ventjes account zetten. en trouwens ik ga niet op vakantie. wie moet er anders voor Gimly zorgen?
allez, we gaan eens in gang schieten voor ons pakje goesting op is.
Fijne maandag allen, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

23 apr 2018, 08:17

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Anjelier, dat wil lukken, manlief is voor zijn werk ook zijn zomerbanden terug gaan laten opleggen. Alles oke met ienemiene ? 

Bobijntje, altijd fijn jou te lezen. Fijn dat het communiefeest zo geslaagd was en dat jullie hebben kunnen genieten van jullie vakantie. 

Muddy Maddy, Gimly stout geweest ? Heeft hij in de hoek moeten gaan staan ? 
Als Niels een stout is, moet hij van mij 5 minuten in de waskamer gaan zitten. Dat vindt hij niet fijn, want daar i niets te beleven natuurlijk. Maar het is al heel lang geleden dat hij straf heeft gekregen. 

Het zonnetje doet hier moeite om erdoor te geraken. Gisteren is het hier betrekkelijk droog gebleven , was is aan de droogparaplu vooral droog gewaaid. Vandaag na het HH , de strijk doen. 
Moet morgen ook nog een shirt van manlief gaan ruilen, hij vindt het minder mooi en ik ken dat, dan wordt het niet gedragen. Maar deze winkel is op maandag dicht, dus zal het morgen moeten gebeuren. Maar is vlug gedaan. 

Zo, ik ga badje in en dan doe ik meteen boven al alles. Dan is er al 1 verdieping gedaan. 
Ik wens zonder namen noemen, iedereen een mooi maandag. Liefs en een knuffel  voor wie hem nodig heeft.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 apr 2018, 09:31

Afbeelding

Goeie zonnige morgen iedereen...
het is een beetje frisser en dat is goed om bezig te zijn

M-M goed zien waar je zo'n dingen wegzet dat Gimly er niet bij kan...
dat is net als met kleine kinderen hé... daar heb je ook 10 ogen voor nodig
en de nodige voorzorg... want wat niet mag is plezant hé :roll: :oops:
en beentjes kluiven is toch zo lekker :oops:

clive, last met de knieën, een voor een alle gewrichten...
niet aangenaam ...( ik kan er van meepraten maar ja... :oops:)
sterkte  voor jou... ook voor Niels.... :roll:

anjelier fijn dat moeder nu dichter woont en tevreden is
goed genoten van het feest... altijd fijn hé :)

Wij hebben gisteren 4 x een onweer gehad en telkens
meer wind en een ferme regenbui...
Maar telkens kwam de zon er terug door dus niet zo erg... :wink:

Ik wens iedereen een fijne nieuwe week en welkom terug aan bobijntje :)
Groetjes allen en tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

23 apr 2018, 21:21

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Iedereen precies druk bezig geweest vandaag. Vond het ondanks alles nog een aangename dag vandaag,  geen regen gezien. En toch nog een 18°C. 

De strijk is gedaan geraakt, het was veel en had dan ook nog een machine keukenhanddoeken  op 95°C ingestoken en die moesten dus ook nog gestreken worden. 
Niels heeft  met veel tamtam al zijn medicatie ingenomen, mensen toch, wat een koppige Labrador hebben wij toch. Ga hem dadelijk slapen leggen. Het is zijn slaaptijd voorbij. 

Al een tijdje niets meer gehoord van Zwanenmeer, MJ , Anjelier ofwel vergis ik mij. Hopelijk een gebrek aan tijd. 

Ik wens iedereen nog een hele gezellige avond en voor straks een zachte slaapwel, liefs aan jullie allen.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

24 apr 2018, 08:05

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Ben ik de eerste. Ja natuurlijk, Muddy Maddy moet naar Brugge, denk ik. 

Net mijn lijstje gemaakt voor vandaag, het is dinsdag en ik voel me goed vandaag, kan ik een extra taak doen; Ga de tegeltjes van de gastentoilet afwassen en die van de waskamer, maar eerst het gewone HH. En dan even met de fiets naar de winkel om een shirt van manlief te gaan ruilen, Is maar een paar kilometers hier vandaan, dus dat zou moeten lukken. 
Manlief werkt vandaag van thuis uit, vind ik fijn. 
Het is weer zo' n dag dat je niet weet wat aan te trekken, lente/ zomerkleding te koud, herfst/winterkleding te warm. Het zal een broekje  worden met een shirt en een golfje. 
Dank zij de isolatie voelen we nu al een aangename temperatuur binnen zonder de verwarming op te zetten, geloof het of niet. Het kille gevoel is weg. Blijkbaar dan toch een goede investering.

Ga Niels zijn ontbijt ( proberen) te geven, hoop dat hij eet. 

Zonder namen, ik wens jullie allemaal een fijne dag, stuur jullie heel veel groetjes en liefs. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 apr 2018, 09:32

AfbeeldingEengoede morgen iedereen,
de zon heeft zich overslapen denk ik.. :)
maar ze zal wel komen hoop ik...
Het is een flink stuk frisser,.... maar goed om bezig te zijn...

clive voorzichtig als je met de fiets weggaat.. tegenwoordig moet je 10 ogen hebben  :roll:

Ja M-M moest naar Brugge.... hopelijk is alles zoals elke keer.. "goed" dus :roll:

Iedereen een gezellige dag.... wat je ook gaat doen :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

24 apr 2018, 13:19

Wat een hectische voormiddag al.
K. heeft alleen de strijk gedaan gekregen van het gerief dat ik mee wil nemen naar Nederland.
Boodschappen doen in de stad, bij de beenhouwer was de mijnheer voor mij aan het taffelen, gelijk wij dat noemen.
Ik liet mijn portemonnee met klein centjes vallen en vond maar een cent terug. De winkeljuffrouw vond nog 2,5€.
Die vond dat ik teveel lawaai het gemaakt om maar een cent terug te vinden. Dus kwam ze mee zoeken. Een echt schatje die mevrouw. Ze werkt er nog niet zo lang, maar ze kent al al de voorkeuren van veel van de vaste klanten.
Dus weer tijdverlies.
Om tijd te winnen dachten we langs een bepaalde weg naar huis te gaan.Pech, we zaten achter de ophaalwagen van papier en karton. Die mensen hebben toch ook maar een zware job hoor! Voorsteken was geen optie in de smalle straat.Zo zijn we veel tijd verloren. 
Dan met mijn auto naar de C. en de B. In de C. waren er vier kassa's open, maar de mensen werden telkens maar naar twee kassa's geleid. Wij zijn weeral niet braaf geweest en hebben een kassa gekozen waar bijna niemand aan stond.
K. is er samen met mij nog in geslaagd het bed te verschonen en ik heb nog een was opgehangen terwijl zij de boodschappen op zijn plaats heeft gezet.
En toen was het al tijd voor haar om door te gaan.

Gezien J. door omstandigheden tot 10 juni niet komt op maandag, heeft ze ergens in mei een vrije donderdagnamiddag opgeofferd om toch maar tussen door een vod door mijn huis te slagen.Lief van haar.

Deze namiddag nog naar de kine en naar de bib. Hopelijk vind ik goede boeken om mee te nemen op weekend. Ik vrees dat de lange wandelingen er niet meer in zitten voor mij...Ik had verleden jaar al gedacht van niet meer mee te gaan.
Maar ja, we zullen zien...

Aan iedereen nog een prettige namiddag en avond.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 apr 2018, 17:51

Voor iedereen een fijne avond en voor later een rustige nacht...Afbeelding

Helena, als je achter een huisvuilwagen hangt dan kan het even duren
maar 't is goed dat ze er zijn om onze rommel op te ruimen...
ik wens je goed weer toe voor 't weekend in Nederland
en eventueel veel leesgenot...

Hier geen nieuws... alle dagen dezelfde trenot
en nog steeds draainissen... dus oppassen...

Aan iedereen de groetjes en tot morgen...Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

24 apr 2018, 17:56

Dag seizoentjes allemaal, 
 Ja,ben  druk bezig geweest , rond het huis , toen het goed weer was .. 
Hier nog bijna geen drup regen gezien , ook zondag niet ....

Sterkte voor de zieke mensen en dieren ... 
OMA C /  lastig die draainissen .... Beterschap ! 

groetjes aan iedereen


Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "