In de Vier Seizoenen reeks 10: Lente

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

23 mei 2018, 09:03

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, ik wens jou veel sterkte met alles wat er nu aan het gebeuren is.  En op boekenjacht geweest  :) :). Heb hier ook nog een hele stapel liggen die ik nog moet lezen. Ze liggen apart in mijn hobbykamer en het zijn er veel. Maar kan dan ook nooit een boek laten liggen als er een nieuwe uitkomt en meestal zijn dat Scandinavische thrillers. Dat lees ik echt het liefst. Kaarsjes branden. 

Gisteren  vroeg gaan slapen en vandaag toch doorgeslapen tot 07.00H. Ben deze nacht maar 1 keer opgestaan om naar Niels te gaan kijken. Hij was rustig aan het slapen tot mijn groot genoegen.

Het heeft hier goed geregend en het is nog bezig. Deze namiddag even buurman bellen of het nodig is mijn gazon te sproeien. Heb gisteren de sprinklers om 17. 15H opgezet tot 19.40H. Moet die beiden na een tijdje steeds gaan verzetten zodat de hele gazon water krijgt, een heel werkje, vraagt wel geen energie, maar neemt gewoon veel tijd in beslag. Maar als buurman zegt dat het vandaag niet moet,  hoef ik het vandaag dan niet te doen. Manlief belde dan gisterenavond nog en vroeg hoe het apparaat werkte voor de vensters. Super dus. Heb spijt dat ik dat niet eerder heb aangeschaft. 

Zo, Niels heeft zijn vitaminedrankje reeds gehad en is nu geduldig aan het wachten op zijn ontbijt. 

Ik wens zonder namen, iedereen een mooie dag. Heel veel beterschap aan de zieken en evenveel sterkte aan zij die het nodig hebben. Liefs en groetjes aan jullie allen. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 mei 2018, 09:09

Afbeelding

Goede natte morgen iedereen, 
het is hier goed aan 't regenen en ik zou naar de markt willen
maar ik wacht tot het wat minder is... anders zal het Col*** worden..

M-M veel plannen hopelijk kunnen ze allemaal in orde gemaakt worden
ik brand een kaars voor jullie... :roll: veel sterkte..

Dag clive, hopelijk een beetje kunnen slapen want je hebt de rust ook nodig hé... :?
Ik kan tegenwoordig niet meer lezen, ik heb dan de neiging om in te slapen
en ik wil overdag niet slapen.. dat moet s nachts... :oops:

Ik wens ook alle seizoentjes een aangename woensdag... tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

23 mei 2018, 16:49

Dag dames,

Ben hier nog eens geraakt.

Lektuur is hier altijd wel voor mij, als ik niet geweest ben. Spijtig dat het meer nieuws is dat niet moet.

MM, sterkte voor de dagen die gaan komen. Kaarsje brand hier, met ganse dagen ......

OmaC, die smerige ziekte aldoor ..... een mens wordt er wat moedeloos en depresief van. Ik weet dat we allemaal moeten gaan, maar de manier waarop, dat scheelt een borrelglas.... Heb gisteren naar een vriendin van mijn moeder gebeld. Kwestie van eens te horen of ze nog zelfstandig thuis woonde of in een rusthuis was, of .....  Maar ze was nog thuis, mits wat hulp. In juli wordt ze 96 jaar....... en ze weet nog goed dat ze van ons altijd zelfgemaakte kaartjes krijgt, hoor, ze is er al voor aan het uitkijken !
De éne mens scheelt toch veel van de andere, he ? Zo wil ik ook wel ... oud worden, hoewel .... :roll:

Clive, Hou Nielske maar wat goed in de gaten, en verwennen mag ook wel :wink: En morgenavond is je ventje terug thuis, dat is ook weer 'aangenamer' dan.
Vroeger las ik ook veel boeken, heb hier een hele boekenkast staan. Nu komt het er al lang niet meer van, en de boeken blijven staan tot er eens iemand komt die graag wat leest, en er een paar meenemen.
Hier ook al veel ramen gepoetst ! Het gaat inderdaad vlug met zo'n toestel ! En het staat altijd 'in de aanslag' !

En nu tafel dekken, binnen een 10 minuutjes verwacht ik manlief terug met het busje, bij de boterhammen zijn het vandaag balletjes met kriekjes, de balletjes staan al zachtjes op het vuur ....
Iedereen smakelijk eten, nu of straks, en een fijne avond gewenst.
Weet niet of ik vanavond nog kan komen.
Tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 mei 2018, 17:42

Afbeelding


Een gezellige avond verder... hier is het warm, vochtig warm
en na de bui van deze morgen heeft het niet meer geregend

M-J, fijn je weer eens te lezen....alles goed zo te zien daar ...
gelukkig maar... en gezond van lichaam en geest ouder worden...,
het is weinigen gegeven... 
Fijne avond en tot later...

Voor alle seizoentjes een heel goede nacht... 
morgen begrafenis van zoon van vriendin... trieste dag ... :( :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

23 mei 2018, 19:57

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Oma-C, ik vond het onaangenaam weer vandaag. Zwoel en vochtig en hier heeft het nog niet echt geregend. Heb de sproeiers dus maar aangedaan in de tuin 
Heel veel sterkte morgen en in het bijzonder aan jouw vriendin. Het zijn drama' s als zoiets gebeurt.

MJ, fijn jou te lezen. Ik hou Niels heel goed in de gaten hoor en hij wordt nog wat meer verwend dan anders. 
Kaarsjes branden hier ook altijd, veel te veel soms naar mijn zin, er is altijd wel iemand die een lichtje nodig heeft. Hij is nu vanzelf naar zijn kamer gegaan, daar is het lekker koel. Ga dadelijk nog even bij hem zitten wat TV kijken tot het zijn slaaptijd is. Dan mag hij nog eens buiten en maak ik terwijl zijn bedje klaar. Geef hem vers water en zijn slaapsnoep. En dan ga ik zelf bedje in. 

Muddy Maddy, veel succes bij de dokter morgen. 

Ik ga niet alle namen noemen. Beterschap voor wie het nodig heeft en sterkte voor heb die een portie kunnen gebruiken.  Een gezellige avond nog aan elk van jullie en voor straks welterusten. Liefs.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

24 mei 2018, 07:14

Goede morgen seizoentjes,

het zou vandaag een prachtige dag worden. er zitten al schapenwolkjes in de lucht.
Gisteren telefoon ivm mijn bloembakken. Bijna alles is klaar om geplant te worden.
Gimly is toch een kieken van een kat. de achterdeur stond op een kiertje en hij maar krabben. nu staat ze half open. Mailtje gehad dat al 1 van mijn boeken binnen is. de andere moeten nog komen maar ik ga er pas om als ze alle drie binnen zijn. ik heb dat hen ook gezegd. dan wordt mijn voorschot ook verrekend in de eindsom.
vannacht 1 lichtflits gezien en een broemebroem gehoord en ik heb dan een gastendoekje nat gemaakt om op mijn ogen te leggen zodat ik die flitsen niet zie. maar er kwamen geen meer. ben dan terug in slaap gevallen. de telefoon uit brugge komt altijd als ik aan het eten ben. ben dan mijn eetlust kwijt en mijn eten koud.
ventje merkte gisteren op dat ik soms nog twijfel welk been ik ga gebruiken als ik ergens van stap of opstap. nu heeft Vera haar man dat ook. na zijn eigen accident. ventje moest gisteren op zending en bleek de castor in oostende te liggen! vandaag ligt ze terug in zeebrugge en het kan zijn dat ze weer naar ginder moeten.
vandaag overleg ivm met mijn vader en moeder hoopt dat het vrijdag zal gebeuren. ze zei dat ze nooit verwacht had dat vader zo lastig ging zijn. nu moet ik naar mijn eigen dokter. ze zal zeker weer vragen wat ze voor me kan doen? die schrijft dat in mijn dossier maar vergeet dan dan ik bv bloedafname heb. gelukkig vandaag niet. 't is gewone controle. bloeddruk suiker en gewicht. gewicht zal weer omhoog zijn.
commandant heeft tegen ventje gezegd dat hij zijn omstandigheidsverlof ook in halve dagen mag nemen. ik zal toch rgelmatig in Brugge moeten zijn voor onderhandelingen met de begrafenisondernemer en de notaris. vader is geen orgaandonor dus het leifpapier moest niet ingevuld worden. hij is de enige die het Myoloom al twee jaar meer dan verwacht overleeft heeft. theoretisch is de levensverwachting 2 tot 5 jaar na diagnose en hij heeft dat onding al 7 jaar.
nog iets dat mijn dokter in mijn dossier moet zetten. moeder hart: vader de grote K. want dat houdt in dat ik nog meer tot de risicogroepen hoor. ik was dat al met mijn diabetes.
Clive: verwen Niels maar goed. ik lees scandinavische thrillers niet graag. Geef mijn maar Stephen King en consoorten. al is reisverslag van een kat wat afwijkend. en ik ben ook een grote fan van Deflo. zoals hij de thuisstad van Helena beschrijft dan is het precies of ik daar ook rondloop.
ach, ons bontjasje op poten heeft ontdekt dat hij nu wel binnen kon.
het moet vannacht hevig geregnd hebben want de onderkant van mijn raam aan de voorkant is bespat.
vroeger merkte ik dat niet op omdat er daar van die latjesgordijnen hingen. de mijne waren op het laatst grijs door de stoof èn door de kast waarin de lattestoor zat. dat kan je nu goed zien.
de stuckadoor moet nog komen. en een schilder. want ook dat is een doorn in A. haar oog.
die latjesgordijnen gaan naar de bibliotheek zodra de nieuwe gordijnen er hangen.
och er moet nog zoveel gedaan worden. de dvd kast moet ook eens onder handen genomen worden.
vanavond is het frietjesavond. wij behoren al toe tot het vaste clienteel.
zie ik gisteren op FB dat buurman onkruid ook een FB account heeft onder zijn DJ-naam. hèèl eventjes kwam ik in de verleiding hem een vriendschapsverzoek te sturen alleen maar omdat madam dàt helemaal niet leuk zou vinden en waarschijnlijk ook toegang heeft tot zijn account. kan ik dan maar nog meer te weten komen. maar wat ik niet weet kan ik me daar ook niet druk in maken en ik heb al veel te veel op mijn teljoor.
Bontjasje op poten ligt op tafel. gaf hem vanmorgen een aai en heel mijn hand hing vol haar. en hij was weer hèèl vocaal.
Pas als er geen piep meer uitkomt weten we hoe laat het is.
moeder zegt dat wij katten met mankementen gekregen hebben. Maar Myrza kwam uit het asiel en had droge fip dus had ik al 1 kat met een mankement. ze zou eens de filmpjes van de poezenhaven moeten zien. katjes met ataxie.
wel, dat is het voor vandaag.
Fijne donderdag, groetjes en een knuffel + een aai aan Niels en een kopje van Gimly.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

24 mei 2018, 09:32

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, kaarsjes branden hier voor jou. Veel meer dan jou sterkte wensen , kan ik niet doen, maar je bent wel in mijn gedachten.  Gimly en zijn deur op een kier  :). Niels wordt verwend hoor. Deze nacht niet wakker geworden en dus niet bij hem gaan kijken. Ben dan deze ochtend zowat uit bed gesprongen om naar hem te gaan  kijken, met een behoorlijk schuldgevoel. Maar hij was blijkbaar net wakker. Heeft zijn vitaminedrankje gekregen en heeft nu pas ontbeten. Hoop dat alles goed mag verlopen bij jouw dokter. 
Dank je wel voor de aai en het kopje van Gimly voor Niels, beiden zijn gegeven. 

Oma-C, ook veel sterkte voor jou vandaag. Zoiets  gaat niet in de koude kleren zitten. Ook voor jou en jou vriendin branden er al kaarsjes. Mis de verhalen van de kinderen wel, hoop dat alles goed met hen is. En dat ze bespaard blijven van hevig onweer. 

He is al 09.20H en zit nog in pyjama  :oops:. Maar heb wel al van alles gedaan. Mijn lingerietjes zijn reeds op zijdewasprogramma gewassen en hangen al te drogen. En heb ook al een behoorlijke strijk achter de rug. 
En er steekt al een nieuwe wasmachine in, dat is opplooiwas, dus die moet ik niet strijken. 
Ga vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken, lees alles afvegen en ook al de keuken en de living vandaag dweilen want moet morgen uitzonderlijk al om 13.00H naar de manicure. En dan wil ik voordat ik vertrek, alles tenminste gedweild hebben. 
Manlief is deze nacht weer thuis. Ben blij, maar hij zei dat het heel drukke dagen waren en vandaag nog eentje dus. Morgen werkt hij waarschijnlijk van thuis uit. 
Zo, ik ga eindelijk badje in en doe dan meteen boven dan al alles. En ga daarna vlug naar de apotheek, want moet een bus DETTOL hebben om in mijn poetswater te doen. Daarmee poets ik 1 keer in de week. 

Zo lieve Seizoentjes, ik stuur jullie heel veel groetjes en voor ieder die het nodig heeft, een dikke sterkteknuffel. Liefs aan jullie allen. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 mei 2018, 09:44

Afbeelding
Goede donderdagmorgen allen...
Niks te vertellen vandaag... ik ga me klaarmaken want
ik word opgehaald voor de begrafenis vandaag 
van zoon van vrienden... triestig... 36j 

Ik wens allen een fijne dag wat het weer ook wordt
en veel sterkte voor allen die het kunnen gebruiken..
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

24 mei 2018, 10:54

Goede morgen, ahuem,bijna middag.

Vooreerst een pakje moed en volharding voor MM.
Medeleven met oma-C en haar vriendin en familie.
Blij te horen dat Niels en zijn vrouwtje allebei goed geslapen hebben.

Gisteren de dahlia's eindelijk in de grond gestoken.
Ik heb er heel fijne blauwe salvia's bij geplant:vaste planten die nu in de border gaan blijven staan.
Ik heb ook al gedacht dat ik in de andere border tussen de vaste planten tulpen ga planten deze herfst.
In dezelfde kleurengamma als de vaste plantjes die ik er nu in gezet heb.
Laat ons hopen dat de jonge plantjes de aangekondigde hitte gaan doorstaan.
Ik zal al maar extra bussen vullen met regenwater uit de tonnen, dan kan het nog een beetje bij regenen deze namiddag. Het gaat volgens mij nog onweren, want ik heb atmosferische storingen op zender Klara.
Die heeft nogal eens meer kuren als het zo een kriegel weer is als de laatste dagen.

Deze namiddag komt J. Het is nodig, want buiten eens met de stofzuiger door het dorp wandelen heb ik er niet veel aan doodgedaan binnen. Er was buiten teveel werk. de ramen zijn wel gewassen geraakt.
Nu kan ik eindelijk gaan genieten van mijn tuin. Alles is oké.
Blijven schoffelen en wieden uiteraard, op tijd en stond gras maaien, maar voor de rest zijn de grote werken gedaan. 

Slechte keuze gemaakt in de bib. Als ik na bladzijde vijftig niet geraakt wordt door het verhaal of mij van in het begin dood erger aan het gezaag van de hoofdpersoon, lees ik niet verder.Zo zijn er al vier na mekaar terug in de leeszak gevlogen. Clive nog suggesties? De laatste van Karin Slaughter "Gespleten" wordt gesigneerd in de boekhandel een van de dagen. Jo Nesbø lees ik ook graag. Ik zal eens een beetje rustiger moeten kiezen en niet vlug vlug bijeen scharrelen wat op de toontafel ligt. Het zal me varen als de nieuwe bib zal af zijn. Is veel verder dan nu. En weeral niet bereikbaar met het openbaar vervoer zonder een heel eind te voet te moeten gaan.Ziekenhuis, begraafplaats, cinema en bib allemaal onbereikbaar met openbaar vervoer!!!!
Sterre Caron schrijft ook thrillers die in mijn thuisstad en naaste omgeving spelen. Alleen nogal confronterend als een van har hoofdpersonages op "De Mantel" werkt waar grootvake gelegen heeft....

Oei ik ga nog een beetje werken ook me dunkt dat ik in mijn babbel ben.

Geniet van de dag wat hij ook brengen mag! 

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

24 mei 2018, 10:57

 Voor Oma C : heel veel sterkte op weer zo'n trieste dag ..

Ook voor MM :  veel moed en sterkte ... het zijn zware dagen ..

Hier niet veel nieuws ..

Veel moed voor iedereen die het kan gebruiken .. 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 mei 2018, 17:47

Afbeelding

Een goede avond iedereen, ik heb niet veel te vertellen
na een trieste dag onder vrienden... het leven kan hard zijn...
arme moeder die haar kind moest afgeven.... :(niet te geloven...

Ik kreeg vanmiddag als ik nog tussen de vrienden was een belleke
van M-M, "HET zou morgenavond om 20 u plaatsvinden..." :(
ik had niet veel woorden want ik zat nog tussen de rouwende vrienden
maar heb haar heel veel sterkte gewenst
Misschien komt ze het zelf nog schrijven hier... ik weet het niet...
Sterkte M-M het zijn moeilijke dagen en weken... :(

Hier is de zon aan 't wegkruipen... hopelijk komt er geen onweer van
want het kan lelijk doen....zoals we al op TV zagen...

Ik wens jullie allen een gezellige avond, een goeie nacht 
Groetjes en tot morgen....


Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

24 mei 2018, 20:14

goede avond allen 
kom even langs ,is al een tijdje geleden ,
wat ik uit het lezen mag denken ,hebben zowel MM als oma C veel moed nodig 
oma c ja ,ik weet het ook ,is heel moeilijk ,een kind afstaan 
in de fleur van hun leven , :cry: :cry:
het weer is ook triest ,het was warm vandaag ,maar rond 6 uur deze avond vielt het met bakken uit de hemel 
morgen gaan we voor enkele dagen weg ,een geschenk dat we ons zelf geven 
voor ons 40 jaar huwelijk zaterdag  :wink:
fijne avond bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 mei 2018, 20:17

@ mammyretro, beste wensen voor de 40 jaren huwelijk
geniet van de uitstap want je hebt maar wat je pakt...

Afbeelding

Nog vele jaren in goede gezondheid... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

24 mei 2018, 21:22

Afbeelding

Zonder woorden. 

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

25 mei 2018, 07:25

Goede mistige morgen seizoentjes,

vandaag gaat het een vreemde dag worden. de normale gang van zaken in de dag om dan 's avonds afscheid te gaan nemen. ik ga deze dag met gemengde gevoelens tegemoet.
moeder wil persè die rotte hematoloog op de doodsbrief. en ik niet. dus dat gaf gisteren al vlammen. ze zei dat ik daar niets over te zeggen had. wel, i beg to differ. hij is niet bij het overlijden dus waarom? om hem de hemel in te prijzen? zoals ze dat met hun huisarts ook deden? ik wordt al kwaad als ik eraan denk.
zoals het op mijn t-shirt staat: walk away: i have anger issues and a serieus dislike for stupid people.vrees dat de begrafenisondernemer een scheidsrechter zal moeten meenemen of de videoref! wel, dan mag Gimly er dan ook op!
straks naar de bureau bellen om te zeggen dat ze woensdag A. niet moeten zenden. die is al op de hoogte. Ventje moet dan maandag omstandigheidsverlof aanvragen.
Gimly weet met zichzelf geen raad. ik heb al op zijn buik moeten wrijven dus ik verwacht dan ook dat die weer een kotsperiode gaat hebben. hij zat daarnet ook al twee keer in de keuken waar hij niets te zoeken heeft. ach, beest voelt waarschijnlijk mijn humeur aan.
verder niets te vertellen. ik ga straks in mijn gsm log kijken wie ik nog niet gebeld heb. want zoals altijd is mijn geheugen een zeef. Sinds die val verleden jaar.
maar goed, ik ga jullie laten. 
Fijne vrijdag nog. Groetjes.
Cats Rule!