In de Vier Seizoenen reeks 10: Lente

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 jun 2018, 09:45

Afbeelding

Een goede morgen iedereen.. een grijze dag zoals gisteren
toen is de zon er 's avonds nog doorgekomen...

Vandaag weer op controle naar het andere huis
en de brievenbus leegmaken ...de reclame in de doos voor de vuilkar
dan is dat al uitgesorteerd... alleen waar de naam opstaat
wordt bijgehouden....anders is het een berg na 3 maanden :roll:

Aan de man van M-M een fijne verjaardag en groetjes aan M-M :)

anjelierken, sterkte voor je vader en zijn onderzoek, en sterkte...

wingerd, je bent wel gezegend met zo'n buurman...  :roll: :oops:

Helena, ja als de ene club wil spelen en de andere onderbreekt
het altijd met foute passen en aanhangen en truitje trekken dan
kan er geen mooie match zijn, dan moet de scheidsrechter er komaf mee maken
maar die zijn precies bang van iets te zeggen :roll: :oops: heel de wereld kijkt mee....

Voor allen een fijne dinsdag....we hopen dat er zon komt
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 jun 2018, 11:53

Die zon is hier heel veel moeite aan het doen, maar het lukt alsnog niet echt.
Ontdekt dat ik nog eens groottante geworden ben. Het elevendertigste achterkleinkind van mijn overleden schoonouders. Lijkt me volgens de foto's een piepklein mensje te zijn ofwel is de peter een grote mijnheer. Dat is inderdaad een grote. Is petekind van grootvake, die peter van dees kindje. 

Ik lig strijk vandaag. Gelukkig is K. er. Samen boodschappen gedaan, zij alles aan gepakt en ingepakt en op zijn plaats gezet. Ik heb lasagne gekocht bij de beenhouwer, hoef ik niet te koken. Ik heb de kine afgezegd, geraak niet tot daar. Ben zelf met de auto naar de C. gereden, om te zien of het ging. Neen dus...Allez geduld, het zal wel weer eens passeren zeker.
Dan lees ik in de seniorennet nieuwsbrief dat we moeten blijven bewegen.
Dan zullen we niet zo gemakkelijk vallen. Dat weet ik zoal niet...
Positief: nu kunnen we zonder schuldgevoel ons boek uitlezen. Zal van "niet anders kunnen" zijn.Maar ook weer volgens die nieuwsbrief moeten we van hetgeen tegenvalt iets maken dat meevalt. We doen ons best...
Positief: het regent, nu kan ik van armoe niet verder in de tuin.Hoeven we ons ook al niet schuldig om te voelen.
Positief: vandaag geen bloemen gieten.
Positief: de haag is geknipt.
Positief: jongste heeft geschenk kleinzoon gekocht, ik heb de helft bijgelegd.
Blij dat hij gevonden heeft wat de jarige vroeg.
Auto's op afstandsbediening is zo niet echt mijn rayon.
We gaan het samen afgeven vrijdag op zijn verjaardag.
Dat kind och arme verjaart iedere keer midden onder de examens.
Maandag heeft hij alleen Nederlands en dat gaat goed.
Daarom vroeg hij of hij nog een keer op zijn verjaardag mocht verjaren.... :wink: 

@ventje van MM gelukkige verjaardag en doe haar de groeten
@iedereen draai de negatieve regen om in een positief zacht lentebuitje... :D :D :D

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

19 jun 2018, 14:05

Héwel ik vind dat kleine beetje regen echt niet negatief want er is hier dringend regen nodig, als we daar niet meer mee tevreden kunnen zijn ??
Heb nog eens mee boodschappen kunnen doen, ook positief dus.

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

19 jun 2018, 15:26

Sorry dames, dat was tegen niemand in het bijzonder hoor.

HvT ik word ook zéér "kittelorig" van al dat gedoe over "bewegen, bewegen"... allemaal heel goed en wel, maar als je niet kan, dan gaat het niet. En of je daardoor vroeger doodgaat ? dat weet ik nog zo niet. De mensen uit onze kennissenkring die echt voortijdig stierven, waren er allemaal die extreem veel op hun gezondheid letten en veel beweging deden... Ook toeval natuurlijk, maar ik word er dikwijls als niet veel bewegende, heel ambetant van.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 jun 2018, 17:00

Wingerd dat was het juist. Als elke beweging pijn doet en je je bij elke stap ergens moet aan vasthouden beweeg dan maar eens veel...Om de zoveel tijd is dat hier weer eens zo en dan moet een mens maar afwachten wanneer dat over gaat...En dood gaan we allemaal vrees ik, de ene wat vroeger dan de andere.

Gisteren was weer zo een dag hier: een doodsprentje en een geboortekaartje in de bus.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

19 jun 2018, 17:10

Dag seizoentjes allemaal .. 

groot gelijk hebben jullie :WINGERD en HVT :  ieder voelt zijn eigen pijn en probeer dan maar eens al die "raadgevingen " op te volgen .
Wingerd : jammer dat de buurman T weer begint met zijn lawaai ... je zou voor minder stress krijgen .. 

Veel sterkte aan iedereen /:  ook CLIvE , OMA C ,  en alle seizoentjes  ! kan niet alles onthouden ...  :oops: :oops:

Bijna tijd om naar de zomertopic te vehuizen ..... wat gaat het toch snel ......  :roll: :cry:

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 jun 2018, 17:47

Goede namiddag of bijna avond aan iedereen...

Ik ben er morgen niet want ik word al vroeg afgehaald
om een dagje naar zee te gaan met een
bevriend koppel uit de vroegere buurt...
Zij zijn ook verhuisd, en we bellen wel regelmatig
maar we zien elkaar niet rap.... 
Gisteravond belde om te vragen of ik woensdag meega
dus daar gaan we weer eens van genieten...

Aan allen een gezellige avond verder en tot overmorgen...
sterkte wie het kan gebruiken en doe wat je wel of niet kan.... :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

19 jun 2018, 21:31

Hallookes iedereen,

Vanmorgen is alles vlot verlopen met vader, ik was extra vroeg naar huis gereden, en zo konden we op tijd vertrekken.Bijna geen verkeer en had parking net aan de deur.Dokter was content, volgens omstandigheden toch alles goed.Eind november terug.Voor de volgende keer heb ik een later uur gevraagd, da's beter.

Hier wil het NIET regenen, alles is kurkdroog.De grond is hier zand zoals op het strand.Mijn gazon begint geel te worden.Ik giet elke avond, maar da's toch niet hetzelfde als regenen.

@ ventje: een gelukkige verjaardag gewenst, en doe de groetjes aan MM.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 jun 2018, 08:16

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, ik wens jou en jouw vrienden een heel mooie dag aan zee. Julie hebben wel meteen de beste dag van de week uitgekozen, goed zo. 

HVT, toch dan een geschenk gevonden voor de verjaardag. Van dat MOETEN bewegen, krijg ik vaak ook de kriebels. Heb dagen dat ik nauwelijks de trap op en af kan omdat alles zo'n pijn doet op mijn mindere dagen. Ben al blij dat ik , mits structuur, mijn huishouden kan doen zonder hulp van buitenaf. 

Wingerd, het zou echt eens goed moeten doorregenen, een ganse dag als het moet want alles staat er droog bij. 

Anjelier, fijn te lezen dat het met jouw vader verhoudingsgewijs goed gaat. En jouw moeder, eet ze nog altijd als een vogeltje ?  Hoop dat het met haar ook goed gaat. 

Zwanenmeer, dank je voor de sterktewensen. Heb ze nodig. Niels zit constant in mijn gedachten en vaak krijg ik tranen in mijn ogen of ben ik echt aan het wenen. Mis hem zo ontzettend erg, vrees ervoor dat dat nog wel zal blijven aanslepen. Toen mijn andere viervoeters overleden, moest ik wel door voor de anderen, maar nu is er niemand meer en dat mis ik vreselijk. 

Vandaag alles al dweilklaar maken voor morgen ( dat is beweging genoeg). Dan moet ik morgen enkel dweilen, want vrijdag ga ik niet veel kunnen doen, denk ik. En moet trouwens om 07.30H al in het ziekenhuis zijn. 
Vandaag werkt manlief van thuis uit en gaan we naar het reisbureau om een vakantie te boeken. Het moet een beetje een troostvakantie worden. Maar geen last minute, want moet natuurlijk kine gaan volgen.

Zo, ga niet alle namen noemen maar wens jullie allemaal een zonnige ( en hopelijk niet te warme) dag. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor diegenen die het nodig hebben. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 jun 2018, 08:21

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 jun 2018, 12:53

Hallo iedereen!!!!


Ik verhuis kortelings naar de zomer.
Waarschijnlijk in de loop van de avond vandaag.
Komen jullie mee?

Het is er het weer voor vandaag.

Nog een prettige dag!

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

20 jun 2018, 22:50

Afbeelding

Veel plezier in het nieuwe zomer-hoekje !

mira