Einde van TV kijken nabij ?

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

22 mar 2018, 15:17

pol55 schreef:Waarom moeten er zoveel "reclame" zenders zijn  in Vlaanderen  ?
VTM is er mee begonnen, je moest als "consument" wel de "kabel" laten installeren.
Neen, dat moest je niet, twintig jaar geleden kon je al met een satelietschotel tientallen zenders ontvangen.
[...]
Dat de Vlaamse televisiekijker comfort verliest, ach, wie maalt daarom? Dat voorstel doet Gatz overigens vanuit Silicon Valley, waar hij blijkbaar op bezoek is bij een aantal innovatieve spelers.
En zo geschiede. Deze OVLD "excellentie " heeft dan volgens  een "liberaal gedachtengoed" beslist.: We duwen het gepeupel de reclame in hun strot of ze nu willen of niet....Dat is de oplossing.
Wat een hoop gezever, reclameblokken kan je makkelijk omzeilen, tenminste als je niet verslaafd bent aan de dagelijkse soaps en reality shows. Er zijn nog zenders genoeg die geen reclame uitzenden (ARTE, BBC en BBC Entertainment, Sundance Channel) en bij de publieke omroepen zitten die alleen maar bij het begin en het einde van een programma (NPO, VRT, FR2, FR3), op de Duitse zenders (ARD, ZDF) is er na 20h geen reclame meer. Een hoop geblaat om niets dus, zeker als nu al een kwart van tv-kijkend Vlaanderen een abonnement heeft op Netflix of een andere streamingsdienst.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

22 mar 2018, 16:44

"Er zijn nog zenders genoeg die geen reclame uitzenden (ARTE, BBC en BBC Entertainment, Sundance Channel) en bij de publieke omroepen zitten die alleen maar bij het begin en het einde van een programma (NPO, VRT, FR2, FR3), op de Duitse zenders (ARD, ZDF) is er na 20h geen reclame meer. Een hoop geblaat om niets dus, zeker als nu al een kwart van tv-kijkend Vlaanderen een abonnement heeft op Netflix of een andere streamingsdienst."

MichelM,  jij leeft op MARS of zo.  daar is inderdaad (nog) gene tv

Ik kijk elke avond naar tv. Ik zie graag dit, mijn vrouw dit EN dat. Enfin we overleggen. Elk programma dat  we SAMEN willen bekijken op een "reclame zender" nemen we op.  Ten vroegste een half uur later kijken we erna. 
Op VRT programma's (Een, Canvas) kijken we bijna altijd  direct.(gelijk vroeger)

Deze manier van tv kijken zal wel door een grote meerderheid van de Vlaamse kijkers gevolgd worden.

Dan komen uw pseudo-intellectuelen  kijkgedragingen:

Naar al die zenders wat je daar opnoemt, kijken  geen 5 % Vlamingen . Misschien wat pseudo-intellectuelen  die te koop lopen met hun hoogbegaafdheid, terwijl ze niet meer zijn dan een stelletje naäpers zijn.   Als je TRT  en nog wat andere  Arabische Maghreb  landen (schotel)  er bij doet kom je aan 10%.( In onze hoofdstad zal dat cijfer wel oplopen tot 75%)
Als je tot de 25% kijkers bij  Netflix behoord  !!!! (Waar haal je dit totaal ongelooflijk getal. Uit een recent onderzoek is gebleken dat deze streamingdienst inmiddels een bereik heeft van 11,5 procent in  Vlaanderen)   en om  ten volle wil genieten op een groot TV scherm moet je investeren in een apparaat zoals Chromecast of Apple TV. De beeldkwaliteit is dan erg goed. Als je "in" wil zijn die  laatste mogelijkheden natuurlijk..
Netflix  kost  "geld " . Je hebt nodig:  Internet, SlimmeTV, abonnement...
Enfin nog veel kijkgenot met je schotel,  netflix, BBC Entertainment, Sundance Channel enz. Geef mij maar de Vlaamse zenders met mogelijkheid tot doorspoelen en indien nodig een werkende OFF schakelaar op al die "apparaten"  
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf
Fazal

22 mar 2018, 18:29

Waarom niet zoals in Nederland?
Daar geven ze reclame tussen 2 normale(sic) uitzendingen in.
En wordt daar geklaagd door de adverteerders? NEEN!
 

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

22 mar 2018, 18:51

Fazal schreef:Waarom niet zoals in Nederland?
Daar geven ze reclame tussen 2 normale(sic) uitzendingen in.
En wordt daar geklaagd door de adverteerders? NEEN!
 
Dat brengt   hier meer op voor de adverteerders. Hier moet  je meerdere malen "opstaan"  om die absurte/vervelende reclame NIET te zien......voor chips, cola, . Dat is de bedoeling.......in Nederland  kijken ze ook NIET naar de reclame, maar daar consumeer  je minder aan dat "ongezond" spul....
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

22 mar 2018, 20:08

pol55 schreef:MichelM,  jij leeft op MARS of zo.  daar is inderdaad (nog) gene tv

Ik kijk elke avond naar tv. Ik zie graag dit, mijn vrouw dit EN dat. Enfin we overleggen. Elk programma dat  we SAMEN willen bekijken op een "reclame zender" nemen we op.  Ten vroegste een half uur later kijken we erna. 
Op VRT programma's (Een, Canvas) kijken we bijna altijd  direct.(gelijk vroeger)

Deze manier van tv kijken zal wel door een grote meerderheid van de Vlaamse kijkers gevolgd worden.
Tja, Vlaanderen is één groot WZC.
Dan komen uw pseudo-intellectuelen  kijkgedragingen:

Naar al die zenders wat je daar opnoemt, kijken  geen 5 % Vlamingen . Misschien wat pseudo-intellectuelen  die te koop lopen met hun hoogbegaafdheid, terwijl ze niet meer zijn dan een stelletje naäpers zijn.
Wie of wat zou ik dan moeten naäpen?
Hier is zo'n programma, speciaal voor jou:
https://www.youtube.com/watch?v=fb-f8CTafHs
Als je tot de 25% kijkers bij  Netflix behoord  !!!! (Waar haal je dit totaal ongelooflijk getal. Uit een recent onderzoek is gebleken dat deze streamingdienst inmiddels een bereik heeft van 11,5 procent in  Vlaanderen)
Vandaag in HLN pag.11:Mediaexpert Jo Caudron: "En dan zijn er nog de streamingdiensten. 21% van de Vlamingen had in 2017 toegang tot Netflix, in 2015 was dat nog 12%. "

11,5% hé P55?

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

22 mar 2018, 22:05

MichelN schreef:
pol55 schreef:MichelM,  jij leeft op MARS of zo.  daar is inderdaad (nog) gene tv

Ik kijk elke avond naar tv. Ik zie graag dit, mijn vrouw dit EN dat. Enfin we overleggen. Elk programma dat  we SAMEN willen bekijken op een "reclame zender" nemen we op.  Ten vroegste een half uur later kijken we erna. 
Op VRT programma's (Een, Canvas) kijken we bijna altijd  direct.(gelijk vroeger)

Deze manier van tv kijken zal wel door een grote meerderheid van de Vlaamse kijkers gevolgd worden.
Tja, Vlaanderen is één groot WZC.
Dan komen uw pseudo-intellectuelen  kijkgedragingen:

Naar al die zenders wat je daar opnoemt, kijken  geen 5 % Vlamingen . Misschien wat pseudo-intellectuelen  die te koop lopen met hun hoogbegaafdheid, terwijl ze niet meer zijn dan een stelletje naäpers zijn.
Wie of wat zou ik dan moeten naäpen?
Hier is zo'n programma, speciaal voor jou:
https://www.youtube.com/watch?v=fb-f8CTafHs
Als je tot de 25% kijkers bij  Netflix behoord  !!!! (Waar haal je dit totaal ongelooflijk getal. Uit een recent onderzoek is gebleken dat deze streamingdienst inmiddels een bereik heeft van 11,5 procent in  Vlaanderen)
Vandaag in HLN pag.11:Mediaexpert Jo Caudron: "En dan zijn er nog de streamingdiensten. 21% van de Vlamingen had in 2017 toegang tot Netflix, in 2015 was dat nog 12%. "

11,5% hé P55?
Uit deze respons ( en ook op vele die je hier etaleert op sennet) kan ik maar EEN ding besluiten: Je bent een soort wezen dat asociaal gedrag als enig normbesef  heeft (asociaal gedrag is een vorm van publiekelijk gedrag waarbij men geen rekening houdt met andere mensen of de omgeving. Dergelijk gedrag wordt door andere mensen vaak gezien als zeer hinderlijk .)
Er is een bedrijf dat je zeker eens moet bezoeken Veviba.  Daar hebben ze "mensen" als u nodig om leiding te geven.....om mensen te voeden die wonen in een WZC.  Dan is daar de overbevolking  ook opgelost....
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

23 mar 2018, 07:42

Wat mij het meest ergert is de reclame in kinderprogramma's, pure hersenspoeling.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

23 mar 2018, 15:10

Wat ik hier lees over netflix gebruik : ik denk dat ik mijn lidgeld maar opzeg, want asociaal wil ik zeker niet genoemd worden, wat heeft dat ermee te maken. Voor die 10€ per maand kan je je gewoon het kopen van tientallen DVD s besparen.
Hetzelfde voor de kanalen die Michel opnoemt, allemaal boeiende TV zonder reclame, gewoon in het pakket van Proximus. Wie of Wat aapt men daar na?
Als je niet van soaps, quizzen  en reality houd ben je op de Vlaamse zenders rap rond, nieuws en politiek moet je van verschillende kanten horen , dus ook niet alleen VRT en/of VTM.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

23 mar 2018, 16:37

kitten schreef:Wat ik hier lees over netflix gebruik : ik denk dat ik mijn lidgeld maar opzeg, want asociaal wil ik zeker niet genoemd worden, wat heeft dat ermee te maken. Voor die 10€ per maand kan je je gewoon het kopen van tientallen DVD s besparen.
Hetzelfde voor de kanalen die Michel opnoemt, allemaal boeiende TV zonder reclame, gewoon in het pakket van Proximus. Wie of Wat aapt men daar na?
Als je niet van soaps, quizzen  en reality houd ben je op de Vlaamse zenders rap rond, nieuws en politiek moet je van verschillende kanten horen , dus ook niet alleen VRT en/of VTM.
Kitten, 

Iedereen kijkt, luistert naar wat hij wil. dit met of zonder reclame, op Netflix, op Popcorn op YouTube, VTM, EEN....Ik kijk naar de zenders van HIER. Maar waarom moet HIER een programma om de 15 minuten onderbroken worden met iets waar toch niemand bewust naar kijkt en het als zeer storend ervaart. Je wordt op een geraffineerde  manier "geleid" om elk kwartier naar de frigo/chips kast te gaan om de rotzooi te eten waar ze reclame voor maken.
Die nietszeggende vervelende onderbrekingen willen de Liberalen (Gatz, wie anders natuurlijk) in onze strot duwen.
Als dat "doorspoelen" wordt afgeschaft komt er nog meer reclame en meer reclame zenders bij. We krijgen met andere woorden Amerikaanse toestanden 100 reclame zenders . Elk uur 10 X onderbroken door reclame.
 Dan stopt voor mij "TV- kijken" Ik WIL dat niet zien, er is niets interessant aan.

PS :Wat MichelM  hier op Sennet vertelt interesseert mij geen "reet". Die speelt een spel "mens erger je niet" en ik speel mee met dat stuk onbenul "voor de fun"  :D
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

23 mar 2018, 17:04

kitten schreef:Wat ik hier lees over netflix gebruik : ik denk dat ik mijn lidgeld maar opzeg, want asociaal wil ik zeker niet genoemd worden, wat heeft dat ermee te maken. Voor die 10€ per maand kan je je gewoon het kopen van tientallen DVD s besparen.
Hetzelfde voor de kanalen die Michel opnoemt, allemaal boeiende TV zonder reclame, gewoon in het pakket van Proximus. Wie of Wat aapt men daar na?
Als je niet van soaps, quizzen  en reality houd ben je op de Vlaamse zenders rap rond, nieuws en politiek moet je van verschillende kanten horen , dus ook niet alleen VRT en/of VTM.
Oef! Blijkbaar lopen hier toch nog tv-kijkers rond die ook hun gading vinden (zonder reclame) op de niet-mainstream kanalen. Als je al asociaal genoemd wordt omdat je geen aanhanger bent van het aanbod op de Vlaamse zenders, wat moet dat dan zijn als je naar zenders kijkt waarvan je iets opsteekt van de programma's of waarvoor je enige inspanning moet doen? 
PS: die zenders zitten ook bij Telenet, hoor, en anders heb ik nog altijd mijn onlangs aangevulde collectie - nieuwjaarscadeau van de dochters  - Franse en Italiaanse klassiekers Truffaut, Resnais, Malle, De Sica, De Santis, de Taviani's, Tornatore et al.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

23 mar 2018, 17:23

pol55 schreef:Iedereen kijkt, luistert naar wat hij wil. dit met of zonder reclame, op Netflix, op Popcorn op YouTube, VTM, EEN....Ik kijk naar de zenders van HIER. Maar waarom moet HIER een programma om de 15 minuten onderbroken worden met iets waar toch niemand bewust naar kijkt en het als zeer storend ervaart.
Omdat het commerciële zenders zijn, domoor, die,  in tegenstelling tot de staatszender die ieder jaar meer dan 270 miljoen euro belastinggeld plus 78 miljoen gestolen van het bedrijfsleven binnenrijft, zelf moeten instaan voor hun inkomsten. Zonder die reclame inkomsten zou jij dus niet meer kunnen geilen op Temptation Dinges of andere Big Brother toestanden.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

23 mar 2018, 17:33

MichelN schreef:
pol55 schreef:Iedereen kijkt, luistert naar wat hij wil. dit met of zonder reclame, op Netflix, op Popcorn op YouTube, VTM, EEN....Ik kijk naar de zenders van HIER. Maar waarom moet HIER een programma om de 15 minuten onderbroken worden met iets waar toch niemand bewust naar kijkt en het als zeer storend ervaart.
Omdat het commerciële zenders zijn, domoor, die,  in tegenstelling tot de staatszender die ieder jaar meer dan 270 miljoen euro belastinggeld plus 78 miljoen gestolen van het bedrijfsleven binnenrijft, zelf moeten instaan voor hun inkomsten. Zonder die reclame inkomsten zou jij dus niet meer kunnen geilen op Temptation Dinges of andere Big Brother toestanden.
De reclame zenders graven hun eigen graf.  Er zijn er teveel, de vijver is leeg gevist...Wat  ze nu willen is met politieke 'hulp" de kastanjes uit het vuur te halen.. Te doorzichtig spel.....

nb: ik kijk liever naar sex in the city LUL
Laatst gewijzigd door pol55 op 23 mar 2018, 18:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

23 mar 2018, 17:54

pol55 schreef: LUL
Is dat je nieuwe nickname? Proficiat!

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

23 mar 2018, 22:27

MichelN schreef:
pol55 schreef: LUL
Is dat je nieuwe nickname? Proficiat!
Neen MichelM, dat was  een complimentje voor u .


Ik dacht wel dat je deze afkorting niet zou snappen. Daarom dan die verduidelijking 
 L(iberale)U(itzonderlijke)L(inkmiegel)   oftewel:
1) Gewiekste vent
2) Gevaarlijke vent 

Toch bedankt voor uw suggestie, maar ik hou het bij pol... :o

Kijkt gij maar gerust verder naar de VTM reclame  Afbeelding ,  daar moet ge niet bij nadenken. 
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

05 apr 2018, 22:13

Deze week  mijn telenet digibox defect. (dus alle opnames kwijt) Gratis nieuwe digibox  gekregen  en als "compensatie" van de telenetwinkel een maand gratis "Play" geactiveerd in de winkel. Normaal is dat 10 euro/maand. Je kan dat wel altijd opzeggen....

Extra argumentatie van de Telenetshop verkoper: "Mijn  ouders hebben  dat ook, zijn  fel content EN je bespaard energie omdat je minder stroom gebruikt omdat je de recorder dan minder belast" 8O

Enfin, ik heb dan maar toegestemd....ik had niets te verliezen....

PLAY: Dwz je kan een maand lang gratis elk programma van de laatste 7 dagen herbekijken.


MAAR wat bleek eenmaal thuis alles terug aangesloten .....je kan alle programma's herbekijken MAAR ALLEEN op alle Medialaan programma's (VTM, Viataya, Q2....) kan je vervelende stomme onozele reclame niet doorspoelen tijdens het kijken.
Dus PLAY na 1 dag opgezegd. 
.Voor mij hoeft het ZO niet.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf