minister van landsverdediging

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

21 mar 2018, 21:53

Wanneer gaat de spa deze keer alles terug in hun gezicht krijgen ?
Alles, maar dan letterlijk àlles vinden ze uit om te NVA te kraken.
Er is al één detail dat niet meer klopt : de minister wàs niet op de hoogte, in tegenstelling met wat ze beweerden. Ik wrijf mij al vergenoegd in de handen bij het vooruitzicht van al dat heerlijke nieuws dat ons, ten koste van de sossen, nog zal medegedeeld worden. Er wordt nu al beweerd dat het een communautair spel is.
Daar was dus oorspronkelijk ook helemaal geen sprake van. Arme sossen toch ...
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

Choerrel
Lid geworden op: 27 dec 2008, 21:08

21 mar 2018, 22:12

Willy Claes zegt nog altijd tegen zijn kuisvrouw: "A   Gusta".
Gast

21 mar 2018, 22:24

vercingetorix schreef:Wanneer gaat de spa deze keer alles terug in hun gezicht krijgen ?
Ach mens je bent oud. De jonge generatie SPa-ers weten al niets meer af van de 20 Jaar oude Augusta affaire.  De Wever maakt zich bijzonder onnozel belachelijk om hiernaar te verwijzen en daar ergens banden met Franse vliegtuigbouwers in te ontdekken.  Het franse alternatief is trouwens al afgewezen wegens te duur en te ouderwets.

Het gaat hier niet over het communautaire , het gaat over het kostenplaatje ervan met de vele miljarden staatschuld als aanleiding.
Gast

21 mar 2018, 22:30

Het gaat hier niet over het communautaire , het gaat over het kostenplaatje ervan met de vele miljarden staatschuld als aanleiding.
Vliegtuigen komen er toch Sof. Dat mag voor mij gerust in 2029 zijn. Het kostenplaatje van 15 miljard is een smak geld. Kunnen we het kostenplaatje al berekenen voor 2029? 
Gast

21 mar 2018, 23:41

Dicksy schreef:
Het gaat hier niet over het communautaire , het gaat over het kostenplaatje ervan met de vele miljarden staatschuld als aanleiding.
Vliegtuigen komen er toch Sof. Dat mag voor mij gerust in 2029 zijn. Het kostenplaatje van 15 miljard is een smak geld. Kunnen we het kostenplaatje al berekenen voor 2029? 
Het kan alleszins veel goedkoper !  Weet je dat de F35 nog vol van de kinderziektes zit ? Die gaan wel opgelost geraken door de "updates" en die gaan ons ook nog eens een pak geld kosten.

Tegen 2029 zijn we hier allemaal Eurocommunisten en kopen we Chengdu J-20 vliegtuigen bij de Chinees.  :lol: Al eens demo's gezien wat de Russische Su-30 en Su-35 allemaal kan uitspoken ?  Daar kan geen enkele Amerikaan aan nippen  :twisted:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

21 mar 2018, 23:47

""Wanneer gaat de spa deze keer alles terug in hun gezicht krijgen ?"

Minister Van Demiljardenput geeft zichzelf een brevet van onbekwaamheid , zet zijn eigen partij voor schut en heeft niks te vertellen over zijn militaire belhamels maar...het is wel weer de schuld van de sossen . Er zijn nog zekerheden in dit leven.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

22 mar 2018, 09:04

Inderdaad, er zijn nog zekerheden  in dit leven en dit Belgique , want het is toch wel  ne sos  hé ( ene die dan nog in de oppositie zit) die het dossier 'klip en klaar' gepresenteerd op een schoteltje in zijn hoofdkwartiertje toegekregen heeft , niet ?
Ik tracht mij  eens een voorstelling te maken van het geheim gekonkel dat er aan vooraf moet gegaan zijn vooraleer de Crombez triomfantelijk ( want dat was hij  - de man wist hoegenaamd geen blijf met zijn glorie ) naar buiten kon komen om zijn  figuurlijk bommetje te droppen .

Had de legertop werkelijk enkel in  de zin gehad om er voor te zorgen een doofpot te creëren  rond deze studie , teneinde deze straaljagers te kunnen aankopen buiten de regering om ....   dan had er  ook  nooit geen lek mogelijk geweest  dat 'per boulevard'  linea recta naar  de  'sossen ' leidde . Zo zie ik dat .
Inderdaad de hamvraag is ' waarom ging dit 'lek' niet naar de  betrokken  minister of zelfs naar de regeringstop maar wel naar de  sossen ?   Denk er eens over na .
Mijn mening is alvast dat er een beschadigingsoperatie aan handen was  ( de NVA is na 3 jaar regeren nog altijd véél te populair en roden  weten van geen hout pijlen te maken  , alle partijcongressen ten spijt ).

Misschien was het ' lek' ook  zelfs niet helemaal op de hoogte en ging men er van uit dat de Minister ook op de hoogte was ?
Was het niet Crombez die met nauwelijks verholen feel good opperde dat hij toch er aan twijfelde dat de Minister niet op de hoogte was toen dat op TV als mogelijkheid geopperd werd ? Waar haalde Crombez dat ? Uit zijn kristallen bol ? Wat deed hem dat zeggen ? Of was het gewoon 'wishful thinking vanuit zijn gloriemoment' waarbij hij , indien zo ,zichzelf wel wat degradeert tot 'ordinair vuilspuien '.

Goed vertrouwen ?  Tja , De NVA als partij en in deze Vandeput hebben inderdaad nog geen ervaring genoeg om altijd op de hoede te zijn voor gekonkel en succesvol aan rugdekking te doen . Daarvoor moet men véél langer in het systeem en de job bezig zijn denk ik .
Dat is ook een zekerheid , nietwaar ?
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

22 mar 2018, 09:18

De echte fout zit in de connectie van klokkenluider en sp-a. Veel te gretig om als eerste dit probleem openbaar te maken. Om Vandeput in de val te lokken had men het dossier naar zijn kabinet moeten sturen, zodat daar ene dit dossier ook in de schuif had kunnen foefelen. De sp-a was hier te gretig, nu vangen ze bot. 
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

22 mar 2018, 09:20

Phoebe schreef:Inderdaad, er zijn nog zekerheden  in dit leven en dit Belgique , want het is toch wel  ne sos  hé ( ene die dan nog in de oppositie zit) die het dossier 'klip en klaar' gepresenteerd op een schoteltje in zijn hoofdkwartiertje toegekregen heeft , niet ?
Ik tracht mij  eens een voorstelling te maken van het geheim gekonkel dat er aan vooraf moet gegaan zijn vooraleer de Crombez triomfantelijk ( want dat was hij  - de man wist hoegenaamd geen blijf met zijn glorie ) naar buiten kon komen om zijn  figuurlijk bommetje te droppen .

Had de legertop werkelijk enkel in  de zin gehad om er voor te zorgen een doofpot te creëren  rond deze studie , teneinde deze straaljagers te kunnen aankopen buiten de regering om ....   dan had er  ook  nooit geen lek mogelijk geweest  dat 'per boulevard'  linea recta naar  de  'sossen ' leidde . Zo zie ik dat .
Inderdaad de hamvraag is ' waarom ging dit 'lek' niet naar de  betrokken  minister of zelfs naar de regeringstop maar wel naar de  sossen ?   Denk er eens over na .
Mijn mening is alvast dat er een beschadigingsoperatie aan handen was  ( de NVA is na 3 jaar regeren nog altijd véél te populair en roden  weten van geen hout pijlen te maken  , alle partijcongressen ten spijt ).

Misschien was het ' lek' ook  zelfs niet helemaal op de hoogte en ging men er van uit dat de Minister ook op de hoogte was ?
Was het niet Crombez die met nauwelijks verholen feel good opperde dat hij toch er aan twijfelde dat de Minister niet op de hoogte was toen dat op TV als mogelijkheid geopperd werd ? Waar haalde Crombez dat ? Uit zijn kristallen bol ? Wat deed hem dat zeggen ? Of was het gewoon 'wishful thinking vanuit zijn gloriemoment' waarbij hij , indien zo ,zichzelf wel wat degradeert tot 'ordinair vuilspuien '.

Goed vertrouwen ?  Tja , De NVA als partij en in deze Vandeput hebben inderdaad nog geen ervaring genoeg om altijd op de hoede te zijn voor gekonkel en succesvol aan rugdekking te doen . Daarvoor moet men véél langer in het systeem en de job bezig zijn denk ik .
Dat is ook een zekerheid , nietwaar ?
Dat zullen de verkiezingen van 2018 en 2019 wel bepalen Phoebe !
Want één of meerdere internet peilingen voor de lezers en kijkers van het liberale gedachtegoed heeft evenveel waarde dan jouw mening die ik voor het gemak heb vet gemaakt !
M.a.w: het spreekwoord "luister naar mijn woorden, maar kijk niet naar mijn daden" begint steeds luider en luider te klinken onder het neoliberale Belgische bestuur van de Vlaamse nationalisten !
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

22 mar 2018, 09:26

Bij het spreekwoord dat jij citeert VZ kan ik alleen maar stellen  dat voor de NV.A de daden niet weerspiegeld werden in de woorden .
Ik zeg maar , kleine pensioenen in Europa (ondanks -tig rode pensioenministers over de jaren heen ) , hoogste belastingen (ondanks tientallen jaren rode regeringsdeelname..)

Zwijg maar stil  ...
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

22 mar 2018, 09:44

""Inderdaad de hamvraag is ' "

Geachte forumleden, draai niet rond de hete brij.
Er is hier maar één hamvraag: waarom proberen enkele topmilitairen ,achter de rug van de bevoegde minister van defensie om , een aankoop van peperdure Amerikaanse  gevechtsvliegtuigen te pushen en dat met miljarden belastingcenten .

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

22 mar 2018, 09:53

Phoebe schreef:Bij het spreekwoord dat jij citeert VZ kan ik alleen maar stellen  dat voor de NV.A de daden niet weerspiegeld werden in de woorden .
Ik zeg maar , kleine pensioenen in Europa (ondanks -tig rode pensioenministers over de jaren heen ) , hoogste belastingen (ondanks tientallen jaren rode regeringsdeelname..)

Zwijg maar stil  ...
Nochtans zie ik in onderstaande link één constante opduiken Phoebe, nl....
De oranje blokjes overheersen, en de blauwe en de rode blokjes wisselen elkaar regelmatig af ! 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... regeringen

Maar voor een partij als NVA, die in feite pas in 2004 het levenslicht zag scoren zij niet slecht op het gebied van gebroken beloftes aan de kiezers ! Zelf hun core-business (partij programma nr 1) stoppen zij onder de grond, en zweren trouw aan de koning en de wetten van het Belgische volk. 
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
Gast

22 mar 2018, 10:08

Er is hier maar één hamvraag: waarom proberen enkele topmilitairen ,achter de rug van de bevoegde minister van defensie om , een aankoop van peperdure Amerikaanse  gevechtsvliegtuigen te pushen en dat met miljarden belastingcenten .
1.- Is dat nu zo moeilijk. Mijn buren vliegen met de allerlaatste snufjes en wij met 40 jaar oude toestellen. De legertop zal ook wel zijn trots hebben en wie dat betaald en met wat zal hen worst wezen. Prestige is alles.  
Dat er kritiek was en nog is op de F-35 en de kinderziektes maar blijven duren zullen de legertop een kramp bezorgd hebben met dit resultaat als gevolg. 

2.- Als ik alles zo eens overpeins zie ik het zo:
" Lockheed vermeld zelf in die rapporten dat de F-16 gemakkelijk nog kunnen vliegen tot 2029 mits de nodige aanpassingen. Gevolg is dat Belgie nog 11 jaar de F-16's gebruikt en geen andere vliegtuigen aankoopt. 
Lockheed heeft voor Belgie dus 11 jaar tijd ( misschien minder ) om de F-35 op punt te stellen. Maar na 11 jaar is de kostprijs van zo'n toestel ondertussen wel x2, x3, x4 ... meer kassa, kassa. :roll:  
Mocht Belgie b.v.  anders beslissen en het vliegtuig kopen van de Brits/Duitse groep liggen ze er hier uit voor zoveel jaren. Het is een strategie om voet aan de grond te houden en geen verdere concurrentie toe te laten. " 

Voor mij speelt dus Lockheed hier ook een rare rol in.  
Zo, dat is een beetje mijne hersenkronkel hierover.  :lol:

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

22 mar 2018, 10:20

frits1955 schreef:""Inderdaad de hamvraag is ' "

Geachte forumleden, draai niet rond de hete brij.
Er is hier maar één hamvraag: waarom proberen enkele topmilitairen ,achter de rug van de bevoegde minister van defensie om , een aankoop van peperdure Amerikaanse  gevechtsvliegtuigen te pushen en dat met miljarden belastingcenten .
Ik ben niet akkoord met je frits ! Want.....ook jij gaat er vanuit dat de minister van defensie van NIETS wist !
Maar is dat zo ?
Want de minister van binnenlandse zaken, die van dezelfde partij is, zag en wist zelfs dingen die er NIET waren !  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
Gast

22 mar 2018, 10:29

Ik ben niet akkoord met je frits ! Want.....ook jij gaat er vanuit dat de minister van defensie van NIETS wist ! 
Maar is dat zo ? 
Militair versus VDP:

Militair: " Patron, ik ben in het bezit van een nota van Lockheed die zegt dat de F-16's nog kunnen vliegen tot 2029. Ik ga U deze nota niet overhandigen maar ik ga hem ten gepaste tijde doorspelen aan de pers en oppositie om U in een slecht daglicht te plaatsen. "  

VDP: " OK, goed dat U mij op de hoogte stelt. U bent een trouwe soldaat op wie ik kan rekenen. Ik weet dus van niks. "  

Militair: " Correct. "

Zo zou het het dus ook kunnen verlopen zijn volgens U?  :P :P :P :P