minister van landsverdediging

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

23 mar 2018, 09:55

Flashback schreef:Aansluitend bij het vorige :
Wat zit die minister daar eigenlijk te apegapen ?
Er komt weer een dossier naar buiten waar hij niks over zal weten en zijn partij zal weer hengelen naar "ongehoorzamen en klokkenluiders", geschokt als ze zijn door hun eigen onkunde. Er staat nu wel geen kostenplaatje bij maar het zal ons ook weer wat centen kosten.
Kijk maar op :
https://www.gva.be/cnt/dmf20180323_0342 ... oop-drones
Maar....de ene klokkeluider is de andere niet voor de NVA !
Want bij de HAZODI klokkenluiders kregen deze nog de volle steun van de NVA, maar dat klinkt vandaag uit de mond van de NVA fractieleider in de kamer al heeeeeeel anders.  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

23 mar 2018, 10:11

Flashback schreef:
Jockey schreef:... Weet ge Frits,als NVA nu eens zoals de trado's gewoonlijk doen,alle rood,oranje en groene vriendjes van de ministeries hadden verwijderd en er hun eigen volk hadden neergepoot,ze zouden véél minder messen in de rug gestoken gekregen hebben...
Hoe hadden ze dat kunnen waarmaken ???
Ze hebben nu al hopeloze figuren op hun ministerpostjes moeten zetten (zowel in Vlaanderen als Federaal) omdat ze geen intelligent volk kunnen aantrekken. Zelfs Bracke was voor hen goed genoeg ...
Hopeloze figuren? Francken? Jambon? Hoevelen hebben er hun nek al uitgestoken zoals een Weyts? Denk je dat organisaties zoals het vroegere VEV(,het huidige VOKA) hun herhaaldelijk vertrouwen zouden stellen in mensen zoals een Philippe Muyters indien hij niet bekwaam zou zijn? En wie denk je dat die beruchte 'rekenfout' heeft gemaakt? Juist ja,zijn administratie die grotendeels nog steeds uit rode slippendragers bestaat. Tot slot,geeft een Van Deurzen of schreeuwlelijkerd zoals een calvo jou meer vertrouwen??? En Trouwens ik heb het niet over hun ministerposten maar over de g#tl#kk#rs die via de politiek op hun postje zijn gedropt.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

23 mar 2018, 10:44

Met deze reactie bewijs je ten volle dat je een volbloed N-VA'er bent, waarvoor proficiat   :lol:.
Ik heb het onderlijnd hoe ook jij hetzelfde systeem gebruikt, het lagere echelon heeft het bij N-VA altijd gedaan  :lol: en met de laatste zin wijs je waarschijnlijk naar alle personen zoals opgegeven ??? 8)
Jockey schreef:... Hopeloze figuren? Francken? Jambon? Hoevelen hebben er hun nek al uitgestoken zoals een Weyts? Denk je dat organisaties zoals het vroegere VEV(,het huidige VOKA) hun herhaaldelijk vertrouwen zouden stellen in mensen zoals een Philippe Muyters indien hij niet bekwaam zou zijn? En wie denk je dat die beruchte 'rekenfout' heeft gemaakt? Juist ja,zijn administratie die grotendeels nog steeds uit rode slippendragers bestaat. Tot slot,geeft een Van Deurzen of schreeuwlelijkerd zoals een calvo jou meer vertrouwen??? En Trouwens ik heb het niet over hun ministerposten maar over de g#tl#kk#rs die via de politiek op hun postje zijn gedropt.
Duidelijk.
Gast

23 mar 2018, 12:02

Flashback schreef: Ik heb het onderlijnd hoe ook jij hetzelfde systeem gebruikt, het lagere echelon heeft het bij N-VA altijd gedaan  en met de laatste zin wijs je waarschijnlijk naar alle personen zoals opgegeven ???.....
"Stoute kinderen" beweren ook altijd dat een ander het gedaan heeft als ze iets mispeuterd hebben. Afbeelding

Jockey schreef:....

Hopeloze figuren? Francken? Jambon? Hoevelen hebben er hun nek al uitgestoken zoals een Weyts?
Durf jij die , inlcusief Muyters en Van Overtveldt , intelligente mensen noemen ?  Die kunnen in de verste verre nog niet nippen aan vader en zoon Eyskens , een Tindemans , zelfs een figuur als Verhofstadt .  Het is een alledaagse middenmoot uit de alledaagse middenklasse.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 mar 2018, 13:40

The Spirit of Flanders schreef:(...) uit de alledaagse middenklasse.
Eén strijd met deze dame:

Mevrouw De Croo merkt op dat er tegenwoordig advocaten zijn van wie de vader slager is. ”Niks tegen beenhouwers, maar enfin, af en toe tonen ze toch dat ze geen manieren hebben, hé. Vroeger waren alle advocaten zonen en dochters van universitairen."

Zo lang het maar geen incompetenteriken zijn, hé, Sof? (Of was dat met twee k's? :lol:)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

23 mar 2018, 14:06

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:(...) uit de alledaagse middenklasse.
Eén strijd met deze dame:

Mevrouw De Croo merkt op dat er tegenwoordig advocaten zijn van wie de vader slager is. ”Niks tegen beenhouwers, maar enfin, af en toe tonen ze toch dat ze geen manieren hebben, hé. Vroeger waren alle advocaten zonen en dochters van universitairen."

Zo lang het maar geen incompetenteriken zijn, hé, Sof? (Of was dat met twee k's? :lol:)
Ik zal het doordeweekse middenklasse noemen , geen uitspringers die van de lagere klasse het tot notaris of professor konden schoppen , en dus ook geen mensen met doorzettingsvermogen en met terzelfdertijd een portie brains die boven het gemiddelde uitsteken.  Klinkt dit beter ? 

De huidige NV(A)-ers hadden het in vroegere en betere tijden  niet verder geschopt dan gemeenteraadslid ....

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 mar 2018, 14:26

De huidige NV(A)-ers hadden het in vroegere en betere tijden  niet verder geschopt dan gemeenteraadslid ..
Dat zegt dan veel over de kwaliteiten van hun concurrenten, zoals daar zijn Sp.a,  PVDA, Groen enz. die het momenteel tot niets brengen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

23 mar 2018, 14:51

Wil. schreef:
De huidige NV(A)-ers hadden het in vroegere en betere tijden  niet verder geschopt dan gemeenteraadslid ..
Dat zegt dan veel over de kwaliteiten van hun concurrenten, zoals daar zijn Sp.a,  PVDA, Groen enz. die het momenteel tot niets brengen.
De onnozelaars van destijds kregen ook veel aanhang door  luidkeels te roepen hoe goed "wij" wel waren en hoe slecht "zij" wel waren.  En of "zij" nu vreemdelingen of Walen zijn , de truken uit de fascistische doos slaan hier in Vlaanderen blijkbaar nog altijd aan , wat bewezen werd door de plotse opgang in het verleden van een VB en een NV(A) .  Veel "kwaliteiten" moet je niet hebben om met vaandel en wimpel een massa in beweging te zetten , alleszins niet in Vlaanderen.

De opkomst van een NV(A)  was ook al een  kultuurschok die ik in mijn leven mocht ondervinden ( naast nog een paar ) en ik dacht toen werkelijk dat ik misschien zelfs geadopteerd moest geweest zijn , maar zeker geen "Vlaming" :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 mar 2018, 15:01

Kan ik beamen: dat laatste wist ik al snel na je eerste postings  8)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

23 mar 2018, 15:19

Jockey schreef:
Flashback schreef:
Jockey schreef:... Weet ge Frits,als NVA nu eens zoals de trado's gewoonlijk doen,alle rood,oranje en groene vriendjes van de ministeries hadden verwijderd en er hun eigen volk hadden neergepoot,ze zouden véél minder messen in de rug gestoken gekregen hebben...
Hoe hadden ze dat kunnen waarmaken ???
Ze hebben nu al hopeloze figuren op hun ministerpostjes moeten zetten (zowel in Vlaanderen als Federaal) omdat ze geen intelligent volk kunnen aantrekken. Zelfs Bracke was voor hen goed genoeg ...
Hopeloze figuren? Francken? Jambon? Hoevelen hebben er hun nek al uitgestoken zoals een Weyts? Denk je dat organisaties zoals het vroegere VEV(,het huidige VOKA) hun herhaaldelijk vertrouwen zouden stellen in mensen zoals een Philippe Muyters indien hij niet bekwaam zou zijn? En wie denk je dat die beruchte 'rekenfout' heeft gemaakt? Juist ja,zijn administratie die grotendeels nog steeds uit rode slippendragers bestaat. Tot slot,geeft een Van Deurzen of schreeuwlelijkerd zoals een calvo jou meer vertrouwen??? En Trouwens ik heb het niet over hun ministerposten maar over de g#tl#kk#rs die via de politiek op hun postje zijn gedropt.
Zelfs vandaag nog steekt Bean Weyts zijn nek uit, ook al is het dan om de hypocrisie binnen zijn partij nog eens EXTRA in de verf te zetten, want de Vlaamse jagers zijn NOG STEEDS geen dierenmishandelaars.

Binnenkort strengere straffen voor dierenbeulen: "Wie niet horen wil, zal voelen"

https://www.demorgen.be/politiek/binnen ... -b31bb29f/
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

23 mar 2018, 15:32

Ze zijn de etentje, de seksfeestjes en de geheimen bankrekeningen vergeten. :D


En nog wat oude koeien. :D
België heeft de verkoop van veertien jachtvliegtuigen F-16′s aan Jordanië tegen 70 miljoen euro afgerond.
De levering zou begin 2008 moeten aanvatten, zo werd uit goede bron vernomen.
Dat is minder dan dat de PS & de Sp in de tijd gekregen hebben van Augusta en Dassault.
https://forum.politics.be/archive/index ... 35221.html
http://www.vrtnieuws.net/html/nieuws/im ... gerrechten kwijt gedurende vijf
jaarhttp://www.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gifVoor de
aankoop van Italiaanse Agusta-helikopters in 1988 was zo'n 50 miljoen
oude Belgische frank smeergeld terechtgekomen bij de SP. Ook voor de
modernisering van de F16 door Dassault was een gelijkaardig bedrag
betaald, zowel aan de SP als aan de PS.

Claes en Coëme verloren onder meer hun burgerrechten gedurende vijf
jaar. De veroordeelden moesten ook geldboetes betalen. Voor de SP liep
die boete op tot meer dan 100 miljoen oude Belgische frank. De partij
heeft dat geld bijna allemaal betaald.
En nu gaat het over 15 miljard,wie krijgt wat ,en ze zijn waarschijnlijk ook slimmer geworden(en onzichtbaarder),en nu gaan de klokkenluiders dat drones verhaal ook nog uitspitten,dat wordt terug Straatsburg. :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

23 mar 2018, 16:11

Durf jij die , inlcusief Muyters en Van Overtveldt , intelligente mensen noemen ?  Die kunnen in de verste verre nog niet nippen aan vader en zoon Eyskens , een Tindemans , zelfs een figuur als Verhofstadt .  Het is een alledaagse middenmoot uit de alledaagse middenklasse.[/quote]

Inderdaad Tindemans was een klasse apart. Hij zou niet misstaan in de huidige regering. Maar de hautaine houding van vader en zoon Eyskens ligt me nog vers in het geheugen hoor,en dat was niet enkel hun voorkomen,dat was ook in hun doen en laten zo. En zwijg aub van een Verhofstadt,die zit mogelijks met ons geld nog wijn te verbouwen!  En euhhhh,als je eens nagaat wat Van Overtveldt op zijn palmares heeft staan,dènk niet dat jij daaraan kan tippen. Trouwens,wat is er mis met de alledaagse middenklasse???  8O De aap begint precies stilletjes aan uit de mouw te komen...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
Gast

23 mar 2018, 17:44

Jockey schreef:
Durf jij die , inlcusief Muyters en Van Overtveldt , intelligente mensen noemen ?  Die kunnen in de verste verre nog niet nippen aan vader en zoon Eyskens , een Tindemans , zelfs een figuur als Verhofstadt .  Het is een alledaagse middenmoot uit de alledaagse middenklasse.
Inderdaad Tindemans was een klasse apart. Hij zou niet misstaan in de huidige regering. Maar de hautaine houding van vader en zoon Eyskens ligt me nog vers in het geheugen hoor,en dat was niet enkel hun voorkomen,dat was ook in hun doen en laten zo.
Het is wel een Eyskens geweest die in staat was om buitenlandse investeringen naar hier te halen in de jaren '50 en '60 . Dat lukt nu niet meer , maar iets in de plaats uit de grond trachten te stampen , daar hebben ze blijkbaar geen verstand voor.  Op gedrag en voorkomen oordeel ik niet , het zijn de prestaties die tellen.
En zwijg aub van een Verhofstadt,die zit mogelijks met ons geld nog wijn te verbouwen! 
Het is een snugger ventje , daar komt het op aan en daarvoor krijgt hij mijn sympathie , maar ook niet meer dan dat.
En euhhhh,als je eens nagaat wat Van Overtveldt op zijn palmares heeft staan,dènk niet dat jij daaraan kan tippen.
Wat heeft hij op zijn palmares staan , a.u.b. ?  Het is een journalistje , een job die blijkbaar een goede springplank is om in de politiek te gaan ....  Zich misrekenen  , dat lukt hem best
 
Trouwens,wat is er mis met de alledaagse middenklasse???  8O De aap begint precies stilletjes aan uit de mouw te komen...
Niks , maar de meesten zijn parvenu"s die hun eigen afkomst verloochenen , en geen hoogvliegers .  De adel en middenklassers van lang vervlogen tijden waren niet bang , en in staat om grote bedrijven uit de grond te stampen .... die helaas nu ook allemaal teloor zijn gegaan ( of opgekocht werden door buitenlanders )

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

23 mar 2018, 19:51

N-VA-fractieleider Peter De Roover wil weten wie het dossier over de levensduurverlenging van de F-16’s heeft gelekt. Dit staat in contrast met de houding van de N-VA tegenover klokkenluiders in andere dossiers.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180323_03425511
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

23 mar 2018, 20:07

Vrijzinnige schreef:N-VA-fractieleider Peter De Roover wil weten wie het dossier over de levensduurverlenging van de F-16’s heeft gelekt. Dit staat in contrast met de houding van de N-VA tegenover klokkenluiders in andere dossiers.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180323_03425511
Dat hij gelijk heeft! Hoe zijn die klokkenluiders in Hasselt nu weer gevaren?  :lol: :lol: :lol:
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...